Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 20:26

Goedendag Bokkers,

Ik zoek voor-oordelen en hokjes denkers (meestal het tegenover gestelde van wat wij beweren te zijn ;) )

Wat ik mij afvroeg,
Tot hoever kun je jezelf personaliseren en toch professioneel in je beroep over te komen?

Persoonlijke/aanleidende situatie:
Ik ben paramedicus en werk binnen een verpleeghuis. Ik adviseur/behandel cliënten, hun mantelzorgers en naaste kring. De doelgroep waar ik mee werk is ouderen.
Ik heb het gevoel, als ik bijvoorbeeld mijn haar groen zal verven, ik als zorg professional minder serieus genomen zal worden.
Dit is een voor-oordeel waar ik over beschik. Hetzelfde geldt voor zichtbare piercings, tattoo's op armen/handen. Ik heb wel tattoo's, maar op niet zichtbare plaatsen.

Wat is de grens? Wat is 'normaal' en ben je toch jezelf en je eigen identiteit?
Tot hoever ben je je beroep? Tot hoever ben ik mijzelf?

Mooi voorbeeld: https://nl.wikipedia.org/wiki/Inez_Weski

Brand los bokkers *\o/*

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:49

Ik wil al jaren graag een sleeve laten tatoeëren en een neuspiercing, maar dit kan alletwee niet ivm mijn werk. Althans, dat is mijn aanname (en toch ook wel een beetje een feit aangezien de baas vraagt piercings te verwijderen en tattoo's te bedekken bij cliënten en zittingen).
Mijn style in mijn vrije tijd bestaat uit Dr. Martens, zwarte jurkjes, lange jassen, wijde truien als jurk of met een skinny. Maar dit kan ik niet naar mijn werk aan waar de dresscode over het algemeen vrij formeel is. In mijn beroep (jurist) is het dus vrij lastig om mezelf te kunnen zijn en toch professioneel over te komen.

Ik ben dus 40 uur per week mijn beroep, en de overige tijd zoveel mogelijk 'mijzelf'.

Is dit een beetje wat je bedoelt trouwens? :)

xJurdyWonanx

Berichten: 4052
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:50

Ik heb toevallig een docente voor een bepaald vak op het Hbo momenteel. Leeftijd rond de midden of eind 30 en draagt bijna altijd rode kleren en schoenen en dan in combinatie met roze haar en roze klipjes erin. Het zal grotendeels te maken hebben met haar houding tegenover de studenten maar ik heb echt wel de gedachte gehad hoe een hogeschool zoiets kan aannemen.

Overigens is dat puur op uiterlijk dan weer, aangezien ze meerdere titels behaald heeft en dus ook vast heel kundig is. Maar toch.

Onbewust doen we het (bijna) allemaal denk ik wel. Op uiterlijk oordelen of bevooroordelen. Niet dat dat terecht is of daadwerkelijk iets over een bepaalde persoon zegt in veel gevallen.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:52

Ik heb niet echt het gevoel dat het nog een probleem is. Ik heb nog de tijd meegemaakt dat je ze nog moet bedekken en nu werk ik in het zorgmanagement en ik heb tal van mensen met zichtbare tattoo's.

Kleding vind ik wel weer een moeilijke, het minste bh bandje krijg ik dan wel commentaar op. Ik denk dat je gewoon de gulden middenweg moet nemen en een werkplaats moet nemen die bij je persoonlijkheid past.
Ben ooit afgewezen voor een overigens heel nette maar toch korte mouwen blouse, dan denk ik maar goed ook elke dag strak in het pak en jeans verboden is niets voor mij.

Jorex

Berichten: 10011
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:55

Ik werk als huishoudelijke hulp bij de mensen thuis en draag dus gewoon wat ik zelf goed en lekker vind zitten en wat bij mij past. Natuurlijk is het wel vanzelfsprekend dat ik op een hete dag niet in een zeer kort broekje met een hemdje erop aan kom zetten, maar ik kom dan wel gewoon met driekort broek en luchtig t-shirtje. Verder heb ik mijn haar best fel geverfd(een lok) en dat vinden cliënten vaak alleen maar geinig :P

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:55

Ik vind dat je je werk net iets serieuzer moet nemen dan je uiterlijk dus aanpassen aan je beroep. Het voorbeeld Inez Weski is er eentje(alhoewel ik bewondering voor haar kennis heb) waar bij mij de kotsneigingen naar boven komen. Echt verschrikkelijk zoals zij er uit ziet.

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:57

Ik vind Inez Weski geweldig <3 Ondanks ik in dezelfde sector werkzaam ben als zij, krijg ik het al te horen als ik Dr. Martens zou dragen naar kantoor. :') Dus met zo een look hoef ik niet aan te komen bij de baas.

Sizzle

Berichten: 35735
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:02

Ik moet doodsaaie vormloze grijs/blauwe werkkleding dragen.
Maar verder zou dan iedere vorm van piercing, full-body tatoo en gekleurde haren dan weer geen enkel probleem zijn ivm geen klantencontact :)

Ik ben zelf niet zo spannend maar ik heb wel een hoop collega's die tot aan de nek volgetatoeeerd zijn.

Ik zou nooit iets willen doen waarvoor ik make-up en rokjes aan moet tenzij ik in financiele nood zit. Dat zou me echt tegen staan.

BigOne
Berichten: 38534
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:03

Frummels schreef:
Ik vind Inez Weski geweldig <3 Ondanks ik in dezelfde sector werkzaam ben als zij, krijg ik het al te horen als ik Dr. Martens zou dragen naar kantoor. :') Dus met zo een look hoef ik niet aan te komen bij de baas.

Ze heeft nooit voor een baas gewerkt :D dus dat maakt het een stuk gemakkelijker. Komt ook uit een zeer onconventioneel gezin en is gewoon zo'n verschrikkelijk goede advocate dat mensen haar nemen ondanks haar uiterlijk. Ik vind het heel erg lelijk en afstotelijk maar dat doet niets af aan haar capaciteit.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:09

Hoe bekender en beter je in je werk bent hoe meer je je kan permitteren op dit vlak.Inez Weski is daar zeker een voorbeeld van. En al vind ik haar stijl niet mooi heb er wel respect voordat ze het doet.

Ik ben zelf sales buitendienst en er worden geen hele duidelijk zichtbare "afwijkende" persoonlijke stijlen gewaardeerd. Je moet er reperesentatief uit zien zoals dat heet. Daar is echt wel ruimte voor een eigen smaak. Maar groen haar, neuspiercing en zeer zichtbare tatoos die in je gezicht of hals zitten liever niet.
Maar ik heb ook een con-collega gehad die er zeer,..euh apart uitzag. Uitbundige bloemen kleding, haarband met bloemen in het haar en aan haar arm een mandje bekleed met dezelfden bloemenprint als haar jurk met daar in een hondje die ze bij droog weer buiten liet staan. Iedereen kende haar en ze haalde hele goede resultaten.

Dus, ja we leggen het onszelf wel op ja.

Arethe
Berichten: 2563
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:14

Ik ben leerkracht ondersteuner en sta 3 dagen voor de klas.

Heb zelf beide oren gepierced, tongpiercing, 3 microdermals op mijn borst, tattoo’s op beide polsen en het begin van een sleeve.
De sleeve zal ik bewust kleiner houden zodat hij met een half lange mouw te bedekken is. Ik heb nooit kritiek, opmerkingen of commentaar gehad hierop. Kleed me verder gepast, geen laag decolleté of korte rokjes & jurkjes.
Kleurtjes in mijn haar heb ik dmv lokken wel gehad en ook alleen positieve reacties gekregen.

Ik merk dat het in mijn beroep veel meer geaccepteerd is dan vroeger. Kinderen kijken er ook niet meer van op omdat het veel normaler is.

Shenavallie
Berichten: 11694
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:18

Ik vind het altijd geweldig om te zien hoe iemand zichzelf blijft en zich kleed/uitdost zoals iemand zelf wil en toch zijn/haar werk goed blijft doen. Helaas is het nog steeds niet algemeen geaccepteerd in Nederland. Mijns inziens zegt de kleur van je haar of een tattoo/piercing niets over de intelligentie van een persoon (hoewel het soort tattoo wel z'n grenzen heeft). Wat dat betreft zijn ze in Groot-Brittannië toch wel wat vooruitstrevender.

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:20

Ik ben zelf kok en heb daar gepaste kleding voor. Het is, imo, ook ongepast als ik de zaak inloop met open schoenen, een korte rok, lange gelakte nagels en een niet normaal bedekt bovenlichaam. Ik heb tenslotte voor die mensen gekookt en wil niet de indruk wekken dat hun eten met mijn complete lichaam in aanraking is geweest.

In een winkel maakt het mij niet zoveel uit wat de medewerkers dragen. Zodra ze met eten werken weer wel.

En sorry, maar ik neem een advocaat die er representatief uitziet serieuzer dan eentje met een neusring en paars haar. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een arts, notaris, etc. Ik leg belangrijke zaken van mezelf in hun handen en wil dan niet met een clown te maken hebben.

Ander voorbeeld: als een ongediertebestrijder bij mij komt werken zonder zijn eigen veiligheid (mondkap, bedekkende kleding) in acht te nemen ga ik er automatisch van uit dat iemand die zichzelf niet serieus neemt mij als klant ook niet serieus zal nemen.

Voor mij zegt jezelf naar functie/beroep presenteren heel veel. Jezelf zijn kun je, imo, in je eigen tijd. :)

Hutcherson

Berichten: 7463
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:20

ben je ergotherapeut toevallig?:)

ik ben ook paramedicus (ergotherapeut) en heb een eigen bedrijf en vind professionaliteit ook erg belangrijk maar ik wil wel dat ikzelf en mijn toekomstige werknemers tot op zekere hoogte zichzelf kunnen zijn. ik zou iemand die qua uiterlijk zeer uitbundig is, minder geschikt vinden voor deze doelgroep (vanwege de vooroordelen). maakt je geen mindere therapeut natuurlijk maar ik vrees dat veel 'oude garde' het liever niet willen of er slecht over spreken. je moet juist de wat jongere generatie (de 50'ers nu) hebben die dat prima vinden. Vaak hebben die zelf ok tattoos en piercings.

ik denk wel dat je gewoon een mooie tattoo kan hebben en dat die ook best zichtbaar mag zijn (zou van mij wel mogen iig, als werkgever).. En een nette piercing oke. maar echt een piercing in de wang, neus, tong of tussen de borsten vind ik zelf persoonlijk erg afleidend. iK vraag me af hoe clienten daarover denken als ze bij je zitten voor in intake.

iK denk dat ik iemand met een neutraler uiterlijk dan meer geschikt vind als visitekaartje voor mijn vrijgevestigde praktijk. maar in een organisatie is het wellicht anders.

iK bedoel, ik loop in de zomer 30 graden ook echt niet in een lange broek hoor(ook geen hotpants hoor, altijd tot onder de knie), en bij een rustige dag trek ik ook rustig stevige slippers aan. Dat doen collega's bv echt niet. Maar omdat ik niet 'hands on' iemand aanraak vind ik het onnodig om de maden uit mijn dichte schoenen te laten kruipen.

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 21:22

Frummels schreef:
Ik wil al jaren graag een sleeve laten tatoeëren en een neuspiercing, maar dit kan alletwee niet ivm mijn werk. Althans, dat is mijn aanname (en toch ook wel een beetje een feit aangezien de baas vraagt piercings te verwijderen en tattoo's te bedekken bij cliënten en zittingen).
Mijn style in mijn vrije tijd bestaat uit Dr. Martens, zwarte jurkjes, lange jassen, wijde truien als jurk of met een skinny. Maar dit kan ik niet naar mijn werk aan waar de dresscode over het algemeen vrij formeel is. In mijn beroep (jurist) is het dus vrij lastig om mezelf te kunnen zijn en toch professioneel over te komen.

Ik ben dus 40 uur per week mijn beroep, en de overige tijd zoveel mogelijk 'mijzelf'.

Is dit een beetje wat je bedoelt trouwens? :)


Jazeker :j

Leuk jullie reacties te lezen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:27

Bij mij op kantoor is er veel geoorloofd zolang het wel maar netjes is, maar een shirt met colbertje, spijkerbroek en nette gympen mag gewoon :)
Wel werken wij (enigsinds indirect, recruitment bureau en dus veel klantencontact) voor de overheid, dus op het moment dat 'de grote klanten' langskomen zijn er wel striktere voorschriften.
Ik heb zelf een tattoo op m'n pols en enkel, piercings in m'n oor en qua tattoo's komen er nog wel meer.
Op mijn vorige baan ook met roze-paars-blauw haar gewerkt.
(Mijn werkkleding komt overigens totaaal niet overeen met mijn eigen stijl)

Ikzelf vind het onzin dat men dus nog steeds op zijn/haar uiterlijk beoordeeld wordt op kennis/kunde/professionaliteit en kan daar eerlijk gezegd best een beetje pissig van worden :o

@royzemack die Dermal piercing tussen de borsten heb ik ook gehad, maar wel op de plek dat als ik mijn shirt iets hoger op trok hij niet te zien was. Zo had ik ook een piercing in m'n keel, die ik ook heel graag weer terug zou willen maar dus enorm twijfel...
Hoe stom ik het ook vind, wil er niet m'n baan door verliezen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-09-17 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 21:28

RoyceMack schreef:
ben je ergotherapeut toevallig?:)

ik ben ook paramedicus (ergotherapeut) en heb een eigen bedrijf en vind professionaliteit ook erg belangrijk maar ik wil wel dat ikzelf en mijn toekomstige werknemers tot op zekere hoogte zichzelf kunnen zijn. ik zou iemand die qua uiterlijk zeer uitbundig is, minder geschikt vinden voor deze doelgroep (vanwege de vooroordelen). maakt je geen mindere therapeut natuurlijk maar ik vrees dat veel 'oude garde' het liever niet willen of er slecht over spreken. je moet juist de wat jongere generatie (de 50'ers nu) hebben die dat prima vinden. Vaak hebben die zelf ok tattoos en piercings.

ik denk wel dat je gewoon een mooie tattoo kan hebben en dat die ook best zichtbaar mag zijn (zou van mij wel mogen iig, als werkgever).. En een nette piercing oke. maar echt een piercing in de wang, neus, tong of tussen de borsten vind ik zelf persoonlijk erg afleidend. iK vraag me af hoe clienten daarover denken als ze bij je zitten voor in intake.

iK denk dat ik iemand met een neutraler uiterlijk dan meer geschikt vind als visitekaartje voor mijn vrijgevestigde praktijk. maar in een organisatie is het wellicht anders.

iK bedoel, ik loop in de zomer 30 graden ook echt niet in een lange broek hoor(ook geen hotpants hoor, altijd tot onder de knie), en bij een rustige dag trek ik ook rustig stevige slippers aan. Dat doen collega's bv echt niet. Maar omdat ik niet 'hands on' iemand aanraak vind ik het onnodig om de maden uit mijn dichte schoenen te laten kruipen.


:j Werk als ergotherapeut.
Het stuk netheid vind ik inderdaad zeer belangrijk. Eigen belangrijker dan de gehele entourage eromheen. Niet teveel bloot, nette gesloten kleding, geen zichtbare borst/bil decolleté.
Hetzelfde geldt voor verzorging/ hygiëne: korte nagels, schone/verzorgde haren etc.

Merk dat er in onze groep veel diversiteit is, zowel van zeer nette ergotherapeut tot de wollen sok.

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:33

Maar waarom is een tattoo meer geoorloofd dan een decollete. Wat is er zo mis met een nette decollete?

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:36

Hele lastige zaak...
Ik vind ook dat je er, ongeacht je werk, er representatief uit moet zien maar vind het lastig om in te schatten hoeveel ruimte er is voor je eigen stijl. Dat verschilt ook per branche. Ik zit zelf ook in de juridische branch en kleed me daar altijd netjes (colbert e.d.) maar thuis gaat dat uit en trek ik mn bandshirt met spijkerbroek met gaten en sneakers aan, als het geen paardrijkleding is :+.

Ik wil graag een tattoo op mijn arm laten zetten (niets schokkends, een met een hele diepe betekenis en emotie) maar werk houdt me toch wel een beetje tegen...

Hutcherson

Berichten: 7463
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:40

Furrow, als ergotherapeut zit je regelmatig op je knieen onder rolstoelen, meet je rolstoelen aan, of je bent iets aan het monteren op een bed of je buigt over iemand heeft. Zeker in een instelling. DAn is een decollete echt niet handig.

Ik hou er absoluut van om mijn vriend mijn decollete te laten zien, maar op mijn werk wil ik het echt niet hebben. Gewoon netjes een tshirt of een mooie blouse is prima. maar geen jurkje of wat dan ook waar je niet soepel in kan bewegen zonder dat er iets misschien uit of onderdoor piept.
Dat zou ik voor mijn bedrijf iig niet willen.

En bij een kleinschalig bedrijf ligt verzorging denk ik wel wat gevoeliger.. ik zou dan namelijk werkgever zijn en ik zit direct bij mn personeel/collega's dus je ziet alles. In een organisatie heb je alleen je collegas en krijg je misschien wel feedback maar je hebt niet je baas in je nek hijgen :P

maar een tattoo of een mooie haarkleur moet kunnen, maar te heftig zou ik ook niet prettig vinden bij deze doelgroep. persoonlijk vind ik het heel tof als iemand gewoon lekker doet wat ie wil en zal ik persoonlijk niet oordelen. van mij mag alles. maar als visitekaartje van mijn bedrijf zal ik wel na moeten denken over hoe iemand overkomt op de doelgroep. Aangezien dit vaak ouderen zijn... heb je daar gewoon rekening mee te houden.
Overigens heb ik wel gewoon mn eigen kleding aan hoor. En als iemand zijn kledingstijl gewoon wil dragen is dat mij prima. tenzij iemand met rammstein tshirts of londsdale ofzo aan komt. DAT lieverd niet. Daar krijgen mensen misschien een hartaanval van

Anoniem

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:47

Maar kleding waar veel verhullend is is hier ook niet gewenst. Maar bij een normaal shirt met ronde hals had je in mijn geval die piercing al gezien. Trok altijd m'n shirt wat hoger dan hij hoorde zodat hij minder zichtbaar was.

Naveltruitjes wat ik in het dagelijks leven veel draag, net zoals net panty's, zijn ook een no-go. Wat ik in de branche waar ik werk ook begrijp, maar al dat gedoe om piercings en tattoo's snap ik gewoon echt niet :)

jahoorisgoed

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:53

Ik studeer sociaal pedagogische hulpverlening en ben nu met mijn derde stage begonnen. Vanuit de stagebedrijven hebben zowel ik als mijn medestudenten nooit echt problemen gehad met hoe we eruit zagen of ons kleedden. Gekleurde haren, tatoeages, piercings, alles mag. Zat vanmiddag in een overleg met meerdere organisaties voor een evenement, de een had een bloemetjes jurk aan, de ander een gescheurde spijkerbroek en weer een ander een joggingbroek :D
Al wordt er wel vanuit gegaan dat zodra je cliënten contact hebt, je je daar een beetje aan aanpast. Geen uitdagende kleding bij bijvoorbeeld jongeren, of er rekening mee houden dat sommige ouderen een uitgesproken (negatieve) mening hebben over piercings/tatoeages.

Ik werk in de supermarkt en bij de vorige filiaalmanager mochten gekleurd haar of zichtbare piercings/tatoeages echt niet. Mijn roze haar moest ik maar snel weer normaal verven. Toen kwam er een nieuwe filiaalmanager, die maakt het niet zoveel uit, zolang je er maar verzorgd uitziet (gewassen en gekamde haren, getrimde baard, etc). Van hem mocht ik mijn roze haar lekker houden :D

Jojoju

Berichten: 3795
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 21:56

Ik werk in de gehandicaptenzorg en wij hebben bewoners die nogal snel sexueel geprikkeld zijn. Voor de een zijn dat losse haren, voor de ander blote armen en voor weer een ander een 'decolleté' ( halzen die meer dan 15 cm onder de kin beginnen zeg maar ).
Dus voor mijn eigen veiligheid kan ik mij niet vrij kleden op mijn werk. Dat zou voor mij niet fijn zijn, maar voor de bewoners ook niet. Vaste haren zijn ook wel een must ivm fysiek geweld, ben al eens wat plukken verloren.

eenitraM
Berichten: 10950
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Tot hoever personaliseren/versieren tav werkfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:22

Ik werk in een mannen wereld en doe een mannenberoep, maar kleed me, als het kan, juist heel vrouwelijk. Niets opzichtigs hoor, maar wel vrouwelijk. Jurkjes, lippenstift, nagellak, hakken. En dat schrikt toch af en toe klanten. Want mijn beroep wordt standaard geassocieerd met een grijs kalende man met iets gezette buik in een wijd blauw overhemd.

Toch snap ik wel dat blauw haar en aanwezige piercings en tatoeages vaak niet gewaardeerd worden. Niet alleen krijg je snel een vooroordeel, ikzelf zie het als een neutraal iets. Bij een groot financieel bedrijf zou ik het als klant neutraal willen houden, dat spreekt toch meer. Dus ik snap de kledingvoorschriften wel.

Gelukkig werk ik bij een bedrijf waar alles mag, zolang je representatief bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 07:59

eenitraM schreef:
Toch snap ik wel dat blauw haar en aanwezige piercings en tatoeages vaak niet gewaardeerd worden. Niet alleen krijg je snel een vooroordeel, ikzelf zie het als een neutraal iets. Bij een groot financieel bedrijf zou ik het als klant neutraal willen houden, dat spreekt toch meer. Dus ik snap de kledingvoorschriften wel.


Maar de tijd dat piercings en tattoo's geassocieerd worden met bendes enzo zijn we toch allang voorbij...?
Ik begrijp het niet zo goed :)
Ik schrik er zelf een beetje van dat mensen niet doen wat ze willen omdat ze bang zijn voor (voor)oordelen van een ander...