Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 13:34

Op 5 aug zijn we, denk ik, geflitst in Duitsland. Terecht overigens, we waren aan het zoeken en lette daardoor niet goed op de max snelheid.
Maar... inmiddels een maand verder, maar nog niks gekregen...
Mijn vader is weleens in Duitsland geflitst en heeft er nooit meer wat van gehoord. Iemand enig idee hoe lang dat kan duren?

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:36

Heel vaak hoor je er niets meer van. Maar... als je de volgende keer in Duitsland staande word gehouden door bv snelheid oid dan moet je deze boete alsnog direct betalen.
Laatst bijgewerkt door BokitoZ op 07-09-17 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:36

Volgens mij duurde het hier de laatste keer iets van een maand of misschien anderhalf.
Scheelt dat de boetes daar goed te betalen zijn :+

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:37

Net eentje betaald, 7 kilometer te snel= 15 euro.

Amyyy

Berichten: 3499
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:39

Heel lang! Wij zijn vorig jaar augustus ook geflitst in Duitsland, wij kregen m in januari pas!

Bij ons kregen trouwens alle 3 de auto's een bekeuring, dus ik zal er op rekenen dat je hem nog in de bus krijgt. Vrienden van ons reden 84 waar 60 was (wegwerkzaamheden) en die bekeuring was onder de €150

Sanne_zepp

Berichten: 197
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:39

Wij zijn vorig jaar onderweg naar wintersport in duitsland ook gefllitst, dus reken maar dat je die gewoon keurig op de mat thuis krijgt helaas.
Geen idee overigens hoeveel tijd daar tussen zat, maar denk ook zo'n 1 a 1,5 maand.
En ja, gelukkig zijn de boetes daar niet zo hoog als hier haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:40

Duurt idd eeuwen := , bekende kreeg hem ook pas maanden erna (met een foto trouwens :') )

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:40

Hier een keer in Frankrijk geflitst, maar nooit wat van gehoord... Reden ook niet meer als 10km te hard gelukkig...

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:40

BokitoZ schreef:
Heel vaak hoor je er niets meer van. Maar... als je de volgende keer in Duitsland staande word gehouden door bv snelheid oid dan moet je deze boete alsnog direct betalen.


Ja dat, en dan moet je drie tientjes betalen ofzo :')

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:42

Dat duurt meestal vrij lang.
Hier ook een keer gehad dat ze het verkeerde huisnummer erop hadden geschreven. Was 20 huizen verderop bezorgd en per toeval bij ons gekomen omdat die bewoner de bestuurder herkende op de foto :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:42

Oh best een tijd. Nieuwjaarsdag geflitst in duitsland op een hoe wrang en lachwekkend ook op een zelfde punt als waar ik met ex jaren ervoor ook geflitst was. Was dat nog aan het vertellen aan mijn reisgenoot. Was nog niet eens uitgepraat en flits. _O- raar punt in ene bocht berg af waar het na de onoverzichtelijke van 80 50 wordt en de flitspaal meteen erna staat.

Geloof dat we pas eind februari begin maart de boete hebben binnengekregen. 12 euro of zo. :+

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:53

spottedponie schreef:
Hier een keer in Frankrijk geflitst, maar nooit wat van gehoord... Reden ook niet meer als 10km te hard gelukkig...

Frankrijk heeft ook heel lang op een ander systeem gezeteb waardoor de boetes inderdaad niet naar nederland door werden gegeven. Inmiddels is het wel centraal geloof ik.

Blacky94

Berichten: 3489
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:05

Rustig idd een maand a anderhalf.. ik ben ook wel eens geflitst in Duitsland en die kreeg ik ruim een maand later.. Reed 91 waar je 70 mocht, maar net als hierboven ergens stond er heel banketstaaf een bord met 70 (daarvoor was het geloof ik een 100 weg) met een honderd meter daarna een flitspaal..
Boete was 70 euro dus dat viel wel mee, alleen de bijkomende kosten waren nog eens 28,50 dus dat was wel een beetje jammer..

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:11

Wij zijn op 19 juli geflitst, kreeg gisteren de boete binnen. En wij wonen in Duitsland, dus dat kan best even duren.

marrlinde
Berichten: 4276
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:23

De ene keer krijg je hem heel snel, de andere keer pas na 4 maanden.

Let wel goed op de codes die er bij staan, ik kreeg pas een boete dubbel waardoor het er twee leken. Bleek dezelfde te zijn, een betaald en de ander niks meer van gehoord. Houd qua hoogte van de snelheidsovertreding even rekening met hun puntensysteem!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 14:50

karuna schreef:
Oh best een tijd. Nieuwjaarsdag geflitst in duitsland op een hoe wrang en lachwekkend ook op een zelfde punt als waar ik met ex jaren ervoor ook geflitst was. Was dat nog aan het vertellen aan mijn reisgenoot. Was nog niet eens uitgepraat en flits. _O- raar punt in ene bocht berg af waar het na de onoverzichtelijke van 80 50 wordt en de flitspaal meteen erna staat.

Geloof dat we pas eind februari begin maart de boete hebben binnengekregen. 12 euro of zo. :+

Toch niet bij Kassel? Want zo'n situatie hadden wij ook! ;)

Mama3
Berichten: 1810
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:54

Vorig jaar terugweg zomervakantie ook geflitst in DL, 30 km te hard bij werkzaamhede, het duurde 2 mnd voordat de bon binnen was, voor de zekerheid geld apart gehouden, maar moesten een schijntje betalen, paar tientjes

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37276
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:58

Denk het niet was tussen point alpha en Fulda binnendoor. VOlgens mij bij Huenfeld. Weet de exacte locatie niet maar beide keren vertrokken uit Bad Salzungen. Een kijkje genomen bij point Alpha en van daar uit binnendoor rijden toeristisch naar snelweg 7 of 5. Iets zuidelijker dan waar jij zat tenzij je locatie globaal is Hebben de 44 beide keren willen vermijden.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:34

Wij hebben zelfs ooit een parkeerbon gekregen uit een klein gehucht diep in de donkere wouden van Duitsland. Het was het eerste uur gratis parkeren mèt parkeerschijf en wij waren een kleine 5 minuten te laat. Het ging om 3 of 4 gulden - of was het al euro? -, maar daar werd na maanden alsnog een factuur voor gestuurd zonder acceptgiro. Zelfs nog twee herinneringen, omdat ik toen nog niet zo bekend met telebankieren was (lees: telebankieren was nog niet zo lang mogelijk) en niet wist hoe je een buitenlandse overschrijving moest doen. Alles bij elkaar waren de kosten voor het maken en verzenden van de factuur, alsmede het sturen van herinneringen (zonder verhoging overigens) veel duurder dan die 3 of 4 gulden/euro. We hebben het uiteindelijk wel netjes betaald. :j

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 15:54

Ooh, die krijg je vast nog wel hoor. Mijn vader heeft gisteren een bekeuring vanuit Duitsland gekregen, geflitst op 18 juli. Dus ze hebben nog even :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:00

BokitoZ schreef:
Heel vaak hoor je er niets meer van. Maar... als je de volgende keer in Duitsland staande word gehouden door bv snelheid oid dan moet je deze boete alsnog direct betalen.

Mwuhahah auto was van mijn vriend en is nu verkocht haha.

Ik ben in februari geflitst en er is ook nog niks binnen. :D was mijn eerste keer ooit dat ik geflitst werd ook haha.

Storm

Berichten: 20855
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:25

Zit er een 0 in je kenteken? Of een 9? Kans dat je niks krijgt. Paar weken terug was in het nieuws dat de foto's dat niet goed kunnen verwerken omdat ze niet zien of het een 0 of een o is, of een 9 of een g. Er waren nog een paar van die cijfers/letters.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Geflitst in Duitsland, maar nog niks gehoorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 16:26

Nee, wel een G ;)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 16:29

Ik ben een keer geflitst in Duitsland. Ik reed in de auto van mijn vriend. Drie maanden later kregen we een brief in het duits inclusief de foto van voren genomen. In de brief stond iets over dat als je het niet zelf bent op de foto, je een bezwaar moet sturen. Mijn vriend heeft in het nederlands een brief terug gestuurd met een kopie van zijn rijbewijs met foto wasrin hij schreef dat hij dat niet is op de foto. Niets meer en niets minder. Nooit meer wat van gehoord.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:38

Storm schreef:
Zit er een 0 in je kenteken? Of een 9? Kans dat je niks krijgt. Paar weken terug was in het nieuws dat de foto's dat niet goed kunnen verwerken omdat ze niet zien of het een 0 of een o is, of een 9 of een g. Er waren nog een paar van die cijfers/letters.

Voor zover ik weet zijn nummerborden altijd in kapitalen vermeld en niet in kleine letters. Niet alle letters van het alfabet worden gebruikt. Zo vind je geen Q omdat dat teveel op een 0 lijkt.