Rare blauwrode plekken op mijn been? met foto's

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:17

'k heb het beiden gehad, maar bij ringworm wordt de plek of erom heen niet blauw.
En de jeuk voelt totaal anders aan. Bij ringworm is het jeuk van de schilfertjes en bij winterdijen heb je totaal andere jeuk, meer 'inwendig' zeg maar.
En bij ringworm kreeg ik geen antibiotica maar huidzalf.
Overigens wel 'apart' dat zelfs je dermatoloog het niet herkent.
Ringworm doet ook geen pijn dat jeukt alleen.

:evaw:


Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:28

gijsenkim schreef:
Nou ja wat vaag zeg..... als het zoiets als koudeblaren zouden zijn dan had de dermatoloog dat toch wel geweten neem ik aan..................


Vaak niet is echt iets heel speciefieks dat alleen bij ruiters voor schijnt te komen.
Oplossing is goed termoondergoed en eventueel iets winddichts zoals chaps. Maar dan zal het waarschijnlijk ook blijven tot aan de zomer.
Nog een tip is afvallen want het komt vooral voor bij mensen met iets teveel vet op de bovenbenen. (ik heb ze nu niet maar als ik 5 kilo aankom weer wel)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:37

fanatieke fietsers komt het ook bij voor dacht ik.
Maar idd het komt niet heel vaak voor. (en mensen gaan er niet mee naar een arts)

:evaw:

Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:58

Heel bekend auw probleem! Is er al wat meer bekend?

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:02

Wat vervelend voor je!! Ben benieuwd wat de dokter van het artikel zegt!!!

Leven met paarden is hemel op aarde, maar komt u te sterven, dan valt er niks te erven!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:20

Jeetje, ik heb daar ook nog aan gedacht, aan die koublaren omdat ik er hier weleens over gelezen had... Dat had ik dan toch even moeten zeggen tegen je... Scheve mond Maar ja, toen was er al in gesneden...

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:20

gijsenkim schreef:
ik dacht ook aan ringworm..............


ringworm heb ikook gehad, dat ziet er anders uit, niet blauw maar met een schlferige huid, en dat had een huisarts en zeker een dermatoloog wel moeten herkennen

volgens mij zin het toch de 'winter-dijen' zoals het ook in de paard&sport stond, mn moeder heeft dat en hier wist de huisarts ook niet wat het was in het begin en het ziet er bij mn moeder t zelfde uit als hier op de foto

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-04 17:29

Ik zit nog steeds met 8 hechtingen in mijn been. Pas over een week mogen ze er uit, dus tot die tijd niet rijden. Nog een geluk dat het nu sneeuwt, had ik zowieso niet kunnen rijden.
Volgende week zal ik het artikel in elk geval meenemen, heeft de man ook weer wat te lezen. Ik weet ik elk geval bijna zeker dat het dat is, de beschrijving in het artikel klopt precies.

Sjiem
Berichten: 415
Geregistreerd: 10-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:28

Hey,
Ik heb ook zulke plekken op mijn bovenbenen gehad.. Ze worden hard en jeuken als de pest. Volgens mij zijn het gewoon kouwblaren maar in jouw geval zou ik er niet vanuit gaan dat dit het is. Bij mij waren ze met ongeveer 4 weken bijna weg, je kunt de plekken nog wel zien maar ze zijn niet meer groot en hard. Ik wens je veel succes!!
Liefs Mel.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:31

ik had dat dus ook, ongeveer drie weken nu. en ben vanochtend naar de dokter geweest en ze zei dat het een onderhuidse ontsteking was en heb nu een peniciline kuur

veel sterkte !

ONDERSCHRIFTLOOS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, Anoukjuuuhh, AnoukS_, Artimes, Charlotte446, Dees, fleurtjeuh, Fly_high, Galaika, Inney, Leonyr, manonutjuh, Mirranda, nuscaniels, Ookami, oscar1996, Roosch, SemrushBot, Typhoon, Ubermetrics, xColorCross en 65 bezoekers