Wie oh wie heeft er meer verstand van verzekeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Wie oh wie heeft er meer verstand van verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 18:14

Het zit dus zo, ik heb een doorlopende reisverzekering bij de Postbank. Bij deze verzekering kan ik maximaal 60 dagen aaneengesloten weg. Nu wil het dat ik voor mijn studie een half jaar naar het buitenland ga en dat is meer dan 60 dagen Knipoog Daarbij ga ik voor mijn studie en dat is op dit moment ook niet gedekt (daar moet je een zakenreisdekking voor afsluiten, maar dat zou ik gewoon kunnen doen). Dus, ik dacht, ik zoek even verder. Bij FBTO kan je een jaar lang aaneengesloten weg, dus dat kwam goed uit, ook niet te prijzig, dus dat was ook fijn.

Maarrrrrr, FBTO zegt dat ik die verzekering bij hun niet kan afsluiten omdat ik nog bij de Postbank verzekerd ben en het juridisch zo is dat ik bij de Postbank mijn verhaal moet halen als er iets aan de hand is. De Postbank zegt dat dat niet zo is, omdat mijn verzekering deze reis helemaal niet dekt. Wie oh wie heeft er gelukkig meer verstand van verzekeren en kan me vertellen hoe het nou zit. Wie heeft er gelijk, de Postbank, of FBTO. Ik snap het iig niet meer.

Oh, en de verzekering bij de Postbank gewoon opzeggen lukt ook niet, hij loopt tot 1-7 en dan ben ik waarschijnlijk net weer thuis (ja, ik ben er niet al te snel mee, dat klopt Scheve mond )

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:32

Tip: Ga niet bij interpolis, die hebben mij niks uitgekeerd bij Radja (verhaal topic) en ik was er wel voor verzekerd!

Zit nu bij AMEV Hipo en die is super, wij sturen rekening op en hun vergoeden.

Gr. Tamara

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:39

ze heeft het over een reisverzekering geen paardenverzekering, brilletje nodig? Cool Verward

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:56

Wij hebben een reisverzekering bij de ANWB maar ja dan moet je wel lid zijn, volgens mij betalen we iets van 95,- euro per jaar en alle uitjes en reizen zijn verzekerd zelfs een dagje weg. Je hoeft ook niet te melden als je ergens heen gaat.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:01

Ik denk dat FBTO gelijk heeft. Je kunt je volgens mij niet dubbel verzekeren, ookal is de dekking van de Postbank beperkter.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:47

Hoofdregel is dat de oudste verzekering voor gaat, misschien wil de PB een schriftelijke verklaring afleggen dat deze reis niet gedekt is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 19:51

Bij verzekeren bij de PB. En even kijken of je ANWB RKB mee kunt nemen.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:24

Srry, lees altijd gehaast de berichtjes door nogal veel tijdtekort! D8 t goed te doen hoor en ik heb al een bril, bedankt hoor.

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:29

Voor dit soort dingen zijn er speciale studentenverzekeringen. Mijn zus zit nu in het buitenland. Ook een half jaar stage en heeft daarvoor dus een verzekering afgesloten bij *zoekt ernstig door het kantoor* *hebbes * Lippmann groep b.v. telefoonnummer (070) 302 85 00 of www.lippmann.nl

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:30

Het belangrijkste is inmiddels al gezegt Lachen

Wat ik me wel afvraag: valt zo'n stage"uitje" onder de normale reisverzekering?

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:36

Pervinco schreef:
Het belangrijkste is inmiddels al gezegt Lachen

Wat ik me wel afvraag: valt zo'n stage"uitje" onder de normale reisverzekering?


Ja, dat was in mijn geval wel zo, maar weet niet of dat bij alle verzekeringsmaatschappijen geldt!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 22:47

Pervinco, bij de postbank is het zo dat je je bij moet verzekeren als je naar het buitenland gaat voor je studie, dat is het probleem niet. Bijverzekeren bij de Postbank is idd een optie, alleen kost dat enorm veel geld. Van de 150 dagen dat ik in het buitenland zit, vallen er 60 onder de doorlopende verzekering. Die 90 die overblijven moet ik extra verzekeren met een gewone reisverzekering a 1,35 per dag. Dat komt dus neer op 121,50 euro. De totale verzekering komt dan dus op 150 euro oid. Tegen de 45 die ik bij FBTO zou kunnen betalen is dat nogal veel.

Mist, ik zou dat kunnen proberen, maar het leek erop dat FBTO daar niet op zat te wachten.

PienV, bedankt voor het adres, ik zal daar eens kijken.

Lovely, die ANWB RKB, wat voegt dat toe? Ik ben niet echt thuis in het hele verzekering gebeuren. Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:28

Wmijn schreef:
De totale verzekering komt dan dus op 150 euro oid. Tegen de 45 die ik bij FBTO zou kunnen betalen is dat nogal veel.


1 ding: let erg goed op waarvoor je betaald... FBTO vergoed erg weinig, iig bij mijn autoverzekering.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-04 23:57

Bedankt voor de tip Lachen
Overigens heb ik het idee dat verzekeringsmaatschappijen bij voorkeur weinig vergoeden, maar dat zal wel aan mij liggen Knipoog Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 23:59

Tuurlijk vergoeden ze niet graag, dat is voor hen minder omzet. Lachen
Maar aangezien je zo lovend bent over de 45 euro bij FBTO... Geldt overigens ook voor andere verzekeringen, let goed op wat je aanschaft. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik verzekeringen, ook reisverzekeringen (juist die eigenlijk) niet iets waar je op moet bezuinigen...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:29

Pervinco schreef:
Tuurlijk vergoeden ze niet graag, dat is voor hen minder winst. Lachen


Oudste verzekering gaat idd voor, maareh heeft de school geen 'oplossing'= lees verzekering voor je. Of de organisatie waarbij je je reis boekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 00:50

Wmijn schreef:
Lovely, die ANWB RKB, wat voegt dat toe? Ik ben niet echt thuis in het hele verzekering gebeuren. Scheve mond

Niks, blijkt Haha!. Heb me vergist, gehusseld met iets anders waar ik dus niet meer op kan komen *zucht*. Schiet me vast wel te binnen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 01:17

Maar wie zegt dat jij daadwerkelijk een half jaar daar zit? Misschien ga je wel tussendoor even naar huis en dan beginnen die 60 dagen waarschijnlijk weer opnieuw. Ok, het is niet zo netjes, maar als het niet anders kan...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:47

Ik denk dat je in dat geval een ticket zult moeten overleggen... En als je daar geen geld, maar vooral geen tijd hebt...

En bovendien: wat als er iets gebeurt wanneer jij thuis zou zitten?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:55

wij zijn met alles bij de fbto verzekerd en zowel met de auto, als de ziektekosten alsmede de inboedelverzekering keerden ze meer uit dan wij hadden verwacht. Met andere woorden, het ligt er maar net aan wie je het vraagt en ik denk dat dit voor alle verzekeringsmaatschappijen geldt.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 01:54

Dees, ik moet het zelf regelen en dat vind ik ook wel terecht. Zeker als je op een universiteit zit. Een zekere zelfstandigheid is wel belangrijk (ik leer zoveel door deze situatie, vooral dat ik eerder met dingen moet beginnen Knipoog )

Pervinco, 800 km is prima te doen met de auto, dus dat ticket, daar moet om heen te banketstaaf zijn. Alleen voel ik me niet zo happy bij zo'n "truckje".
Morgen nog maar eens bellen met de postbank of ik de verzekering toch niet per direct op kan zeggen zonder teruggave van de premie en dan kan ik me toch verzekeren bij een andere verzekeringsmaatschappij.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:25

Oh ja, we hebben ook buitenland in Europa Bloos! Bij buitenland denk ik meteen aan buiten Europa Lachen