Wat ik net nou hoorde, balachelijk toch pff

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:12

Wido4ever schreef:
Ah wij hebben hier ook zo'n school waar een oud buurmeisje van mij ooit een keer strafregels moest schrijven omdat ze een luchtje op had..en een goeie vriendin van mij naar de conrector moest omdat ze een paar blauwe extensions in haar haar had (die moesten er dus ook uit!)....



Ze hadden daar op die school beter in een gevangenis kunnen gaan werken!
Als dit bij mijn kind zou gebeuren zou ik meteen naar die school gaan en ze uitleggen dat dit niet helemaal bij de tijd is! Welk recht heeft 'school' om dit te doen? GEEN!
Ben wel benieuwd wat een kind leert van strafregels, of van je leuke extensions uit je haar halen. En gaan die kinderen niet naar school om iets te leren? Laten die leerkrachten zich daar eens beter mee bezig houden, want ik vind het onderwijs veel te wensen over laten.
Tong uitsteken

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:39

ShirleyA schreef:
Ik vind dat ik als moeder lekker zelf uit moet maken of zoontje gel in zijn haar heeft of niet!!! De kleding die hij (en ik!)draagt bepaal ik ook zelf! Iedereen heeft recht op zijn eigen identiteit! Thimo is nu 3,5 jaar maar later zal ik iets minder te zeggen hebben over zijn uiterlijk maar dan is het nog aan ons (Thimo en ik) en niet aan een school hoe hij er uit ziet als hij de deur uit gaat. En zolang hij zich zelf niet verminkt mag een boel, ik ben zelf punk geweest toen ik op de kunstakademie zat, en ben zeer goed terecht gekomen. Leren heeft niets met gel of zo te maken!!
Als een kind zich lekker voelt met zich zelf (misschien dankzij haargel) gaat het leren toch ook een stuk fijner!!! OK dan!
Laten we aub iedereen lekker zichzelf laten. Slim


Helemaal mee eens! We leven in 2004..kom op zeg!
Net alsof je kapsel invloed heeft op je manier van leren.. Verward
Bovendien is een school ook een sociale plaats voor kids, waar ze vriendjes maken en hun eigen identiteit ontwikkelen! Moeten directeuren dan gaan bepalen hoe de kids erbij moeten gaan lopen? Pff..wat een bullshit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:48

Wat een belachelijk onzin, ik vind niks ergers dan onverzorgde mensen, dan maar liever een flinke veeg gel door zijn haartjes, dan een vies uitziende pluizenbol. Mijn broertje van 1 jaar doen we ook babygel in zijn haartjes, anders ziet het er gewoon zo onverzorgd uit, of ligt dat aan waarop je valt ?

En zoals Misja ook al zegt, school is een plek om contact en vriendschappen op te bouwen, en misschien wel een liefde, mag je dan ook asjeblieft zelf maken hoe je eruit ziet ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 20:56

ShannaY schreef:
Wat een belachelijk onzin, ik vind niks ergers dan onverzorgde mensen, dan maar liever een flinke veeg gel door zijn haartjes, dan een vies uitziende pluizenbol. Mijn broertje van 1 jaar doen we ook babygel in zijn haartjes, anders ziet het er gewoon zo onverzorgd uit, of ligt dat aan waarop je valt ?


Dus geen gel betekend per definitie onverzorgd? Dan ben ik toch al 20 jaar lang een aardige slons... Bloos!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:03

Pervinco"]
[quote="ShannaY schreef:
Wat een belachelijk onzin, ik vind niks ergers dan onverzorgde mensen, dan maar liever een flinke veeg gel door zijn haartjes, dan een vies uitziende pluizenbol. Mijn broertje van 1 jaar doen we ook babygel in zijn haartjes, anders ziet het er gewoon zo onverzorgd uit, of ligt dat aan waarop je valt ?


Dus geen gel betekend per definitie onverzorgd? Dan ben ik toch al 20 jaar lang een aardige slons... Bloos!
[/quote]

Dat wordt er toch niet gezegd???? Verward
Ik ken ook mensen bij wie het haar eruit ziet als een pluizige zooi als er geen gel in zit! Dat is niet bij iedereen zo, maar er zijn er zat bij wie t er niet uitziet als er geen gel in zit..

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 21:14

idiote regeling.... straks mogen sieraden ineens ook niet meer, en vervolgens gaan ze over de elastiekjes in je haar zeiken...doe dan maar een verplicht uniform, als ze toch zo gaan beginnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:30

Pervinco"]
[quote="ShannaY schreef:
Wat een belachelijk onzin, ik vind niks ergers dan onverzorgde mensen, dan maar liever een flinke veeg gel door zijn haartjes, dan een vies uitziende pluizenbol. Mijn broertje van 1 jaar doen we ook babygel in zijn haartjes, anders ziet het er gewoon zo onverzorgd uit, of ligt dat aan waarop je valt ?


Dus geen gel betekend per definitie onverzorgd? Dan ben ik toch al 20 jaar lang een aardige slons... Bloos!
[/quote]

Ehh tja, voor mijn mening dan wel ja. Pluizig haar komt bij mij echt onverzorgd over. Ik zeg niet dat geen gel niet verzorgd is, maar kom op, het staat igg wat frisser !

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:45

Kwestie van je haar knippen... Wat ik overigens veel verzorgder vind staan dan gel.

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:48

Pervinco schreef:
Kwestie van je haar knippen... Wat ik overigens veel verzorgder vind staan dan gel.



Gel kan ook juist verzorgder overkomen.
Als het goed gedaan word tenminste.

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:07

Ik stond vanmiddag al heel erg verbaast te kijken toen ik las dat in 1961 het verboden was in Bergen op zoom om condooms te verkopen........ Maar geen Gel in je haren in 2004 vind ik toch wel heeeeeeeel erg belachelijk!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:29

Pervinco schreef:
Kwestie van je haar knippen... Wat ik overigens veel verzorgder vind staan dan gel.


Je haar gaat echt niet ontpluizen van een knip beurt!

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:50

Dat wordt dan dus kokus-vet grbruiken Schijnheilig

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:00

illhhh dat is zulk vies spul Misselijk Tong uitsteken

ik vind het een idiote regel, Hallloooo we leven in het jaar 2004 Scheve mond

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:01

littleroosie schreef:
Dat wordt dan dus kokus-vet grbruiken Schijnheilig


vaseline, handcréme, lippenbalsem, boter *grinnik* wat is er nog meer vet?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:02

Olie!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:27

verootjoo schreef:
Ik was 2 jaar geleden op internationalisering in Engeland, en die kinderen daar op school moesten ook een uniform aan, mochten ook geen make-up op, mochten geen sieraden om, alleen met pennen van school schrijven, alleen een agenda van school gebruiken, en idd ook geen gel of andere zooi in hun haar.



Ik denk dat je hier het meer over de privéscholen hebt dan de publieke scholen daar.

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 10:41

Bij ons op school is het net een gevangenis (we hebben al een streepjescode en nog net niet op ons voorhoofd), en ik wacht er nog steeds op wanneer ze het schooluniform gaan invoeren. Zou het niet erg vinden hoor, want sommige ouders van kinderen hebben minder geld en deze kinderen worden er toch op afgerekend, dus in dat opzicht goed, maar elke dag een rok aan is weer erg fout.

Maar die gel vind ik ook onzin hoor, wie heeft daar nou last van zeg, maar ja scholen blijven rare dingen.