Engels deeltentamen mondeling. Welke onderwerpen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Engels deeltentamen mondeling. Welke onderwerpen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:24

Ok, ik heb dus straks een interview en dat telt voor voor 40% mee voor mijn eindcijfer van dit vak. Ik moet 3 onderwerpen hebben waar ik iets over kan zeggen en daar wordt dan 15 min. over gepraat. Het is trouwens voor Engels en het gaat om je Fluency, Vocabulary, Pronunciation en wat je inhoudelijk zegt. (Vloeiendheid (is dit een Ned. woord??) woordenschat en uitspraak dus)
Nu had ik bedacht dat mijn 3 onderwerpen zouden zijn: Hockey, paarden/paardrijden en zingen. Of een van deze 3 vervangen door 'studentenleven in Utrecht'. Ik denk dat ik dat laatste sowieso ga doen omdat ik daar veel over kan vertellen, het lastige daarvan is dat ze in Engeland niet een studentenvereniging kennen, dus dan is het best lastig om daar in het Engels duidelijk over te vertellen.
Over hockey paardrijden en zingen kan ik eigenlijk hetzelfde zeggen en dat is dat ik het leuk vind en dat ik het doe Haha! . Uiteraard wel wat meer, maar zijn ook een beetje non-onderwerpen.
Heeft iemand tips??
Het is trouwens zo dat ze een onderwerp kiezen en je daar vragen over stellen. Als je er lekker vlot over vertelt en je zegt niet steeds hetzelfde, is dat het enige waar je over praat, zoniet dan gaan ze over op een ander onderwerp.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:36

Help!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:43

je kunt toch wel een hoop vertellen over je hobbie. Waarom doe je het, wat is er leuk en moeilijk aan, spelregels whatever. Ik banketstaaf zo een uur vol over mijn paarden Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 15:52

Ja ik ook, maar het probleem is dat zij de vragen stellen en ik dus niet echt zo goed weet wat me te wachten staat.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:57

dan moet je een onderwerp kiezen waar je ook in het Nederlands heel gemakkelijk over vertelt, en zelf het gesprek sturen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 15:57

Ik zou inderdaad voor de voor jouw bekende onderwerpen kiezen. Zij weten jou heus wel aan het praten te krijgen, en dan merk je vanzelf wel dat je er een hoop over te vertellen hebt. Ze gaan je vast dingen vragen van: hoe lang doe je het al? Hoe kwam dat toen? En doe je wedstrijden? enz enz.

Of je kiest als onderwerp je favoriete tv-serie, Friends ofzo, of Buffy, net wat je leuk vind. Non-onderwerpen is volgens mij juist goed, omdat je voor je gevoel er niets zinnigs over kunt vertellen, maar in de praktijk juist heel veel van weet.

Succes!