Politie gebeld na rare situatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 23:59

Cayenne schreef:
Ik lees toch regelmatig dat er ergens geen treinen rijden 'wegens aanrijding met een persoon'.


Maar dat is meer ter informatie over waarom er bijvoorbeeld geen treinen rijden, niet als nieuwsbericht in de krant oid.

En ja, ik vind het ook een schokkend aantal. En dan heb je het nog niet eens over de pogingen die mislukken. Nee, ik hoop echt dat het stigma over depressie en andere psychische ziektes eens een beetje wegtrekt.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Politie gebeld na rare situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 01:01

Een oude vriend van mij werkte bij een klein persbureau hier in de regio, deze deden inderdaad niks met zelfdodingen... Zo heeft hij ooit bij een medische noodsituatie in huis gefotografeerd (Dus buiten het huis de ambulances etc) tot het nieuws kwam dat een kind zich had verhangen in huis. Camera opgeborgen en direct vertrokken. Op Twitter etc werd enkel vermeld einde berichtgeving. Dit doen ze vaak uit respect naar de nabestanden. Natuurlijk als iets door veel mensen gezien is of ongemak heeft veroorzaakt word er gemeld wat er gebeurt is, of als ouders/kennissen oid het zelf naar voren brengen. Inprincipe doet de pers er dus niet veel mee, behalve als er meer belangen bij zijn. Ergens hebben ze wel respect al worden ze vaak uitgescholden zoals alle hulpverleners, maar zonder hen wisten we niks en we zijn allemaal nieuwsgierig...

Ben wel benieuwd of TS al wat weet? Daar ging het tenslotte om! Ik vind dat je goed gehandeld hebt, je had de jongen ook kunnen laten schrikken, en was je reactie niet meer dan menselijk... Ook wij zijn vluchtdieren!

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Politie gebeld na rare situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 08:47

Ik ben journalist en er is een mediacode om zelfmoorden niet te melden of niet te benoemen. Omdat het mensen op ideeën brengt. Plus dat het eigenlijk geen nieuwswaarde heeft.

En ja de NS meldt dat er een aanrijding met een persoon was, maar die zeggen dus niet of de persoon zelf sprong of dat het een ongeluk was.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Politie gebeld na rare situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:05


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:08

Dat wel, omdat de NS wil laten weten dat ze vertraging hebben.

Maar gaat de ambulance/ politie naar een brugspringer, in een huis met zelfdoding, of welke manier ook komt dat zelden in de krant.
Of er moet daardoor weer een ongeluk gebeuren.
De brugspringer laat een automobilist zo schrikken dat die tegen de peiler van de brug rijd, dan zou het wel weer nieuws kunnen zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Politie gebeld na rare situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:11

Dat is idd een ander verhaal.
Ik kan me best voorstellen dat TS wil weten hoe het afgelopen is.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:12

Hier in de regio stopt het persbureau(tje) dat incidenten volgt, direct berichtgeving zodra bekend is dat het om (een poging tot) zelfdoding gaat. Inderdaad een "Einde berichtgeving" en soms wordt info die al naar buiten kwam ook nog ingetrokken.

Edit: wat lovehaffie al zei. Grote kans dat we het over hetzelfde bureau hebben ook gezien je woonplaats :)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Politie gebeld na rare situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:19

Treinspringers zijn een totaal ander verhaal. Mochten we bijvoorbeeld bezig zijn met een verhaal van een man die van een dak is gevallen en het blijkt later dat hij zelf is gesprongen, dan stoppen we met de berichtgeving. Bij treinspringers is er vertraging en dat moet gewoon gemeld worden.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 09:24

Cayenne schreef:
Het gebeurt wel degelijk regelmatig hoor. Dit is van afgelopen week: http://www.n1.nl/geen-treinen-naar-arnh ... tem?983365 (staat zelfs in de titel).

In België doen ze het blijkbaar ook. http://www.nieuwsblad.be/cnt/blmva_02972586


Ik ben zelf van België en woon dichtbij een psychisch centrum en vlakbij het spoor. Hier zijn geregeld springers maar er wordt zelden iets van naar buiten gebracht. Die vrouw in groenendaal was een uitzondering, er waren toen bizar veel vertragingen door dat ongeval..