Waarom vegetariër?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:30

Pervinco"]
En dan bovendien dat de vleeseters wel redenen moeten aandragen voor het eten van vlees...
[/quote]

[quote="Aramat schreef:
Ik vraag toch ook niet aan jullie wat de rede is waarom je wel vlees eet en ga daarna oordelen of ik dat wel of niet een goede reden vind..


Volgens mij heb je me verkeerd begrepen, ik bedoel hier juist mee dat mensen geen redenen hoeven geven waarom ze wel of geen vlees eten!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:32

Weet je wat: iedereen die vlees wil eten doet dat. En iedereen die het niet wil doet dat niet!
Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt, iedereen moet wat dit betreft doen waar hij zich goed bij voelt!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:56

Aramat"]
[quote="Pervinco"] En dan bovendien dat de vleeseters wel redenen moeten aandragen voor het eten van vlees...
[/quote]

[quote="Aramat schreef:
Ik vraag toch ook niet aan jullie wat de rede is waarom je wel vlees eet en ga daarna oordelen of ik dat wel of niet een goede reden vind..


Volgens mij heb je me verkeerd begrepen, ik bedoel hier juist mee dat mensen geen redenen hoeven geven waarom ze wel of geen vlees eten!
[/quote]

Ik doelde ook niet op jou... Of op iemand anders, specifiek.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:02

Heb ik dan gezegt dat vleeseters dat uit moeten leggen? (of doel je op nog iemand anders Verward )

Nogmaals, ik heb niks tegen boeren. Absoluut niet.
Zoals ik als 1 van mijn eerdere reacties zei (en ik spijt heb dat ik het daar niet bij heb gelaten, maar goed):

''Iedereen heeft voor zich zelf een eigen idee over het eten of niet. En als ik vind dat ik dat niet wil eten, (waar ik echt mijn redenen bij heb) dan bepaal ik dat toch?? Met of zonder een goed standpunt, het is ieders goed recht om het wel of niet te eten.''

En ik ga het hier maar bij laten.. (Denk ik Lachen )

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:09

Alet"]
Weet je wat: iedereen die vlees wil eten doet dat. En iedereen die het niet wil doet dat niet!
Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt, iedereen moet wat dit betreft doen waar hij zich goed bij voelt!
[/quote]

Tuurlijk mag dat en is dat ieders eigen keus.... Maar een gezonde discussie die mensen misschien tot denken aanzet, ben ik altijd voor in
Beetje jammer alleen dat er mensen zijn die elkaar persoonlijk aanvallen Scheve mond

Maar goed weer on-topic Haha!

[quote="Maya schreef:
Richtje schreef:
Je kan het de boeren idd ook niet kwalijk nemen. Ook dit komt weer door de consument. Als de consument bereid zou zijn wat meer voor een stukje vlees te betalen als het beest een beter leven heeft, zou de boer per koe meer verdienen. Gevolg; het wordt voor de boer veel haalbaarder om de koeien wel op het land te zetten.....

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar de consument is niet bereid, dus dan moet je de boeren er ook niet op gaan aankijken. Dat zit mij niet lekker.

Je zal mij ook de boeren er niet op aan zien kijken hoor Als ik iemand er opaan kijk (wat ik overigens niet doe, ieder zijn eigen keus) zou het wel de consument zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:11

Joyce schreef:
''Iedereen heeft voor zich zelf een eigen idee over het eten of niet. En als ik vind dat ik dat niet wil eten, (waar ik echt mijn redenen bij heb) dan bepaal ik dat toch?? Met of zonder een goed standpunt, het is ieders goed recht om het wel of niet te eten.''

Hier ben ik het op zich mee eens, wat mij, en ik vermoed zo ook Pervinco, niet lekker zit, is je redenen, en dan waaróp je die redenatie en mening baseert... En dan hoe je die mening uitdraagt in dit topic, kan ook zijn dat ik je constant verkeerd begrijp, maar het zit mij niet zo lekker... Vandaar Lachen

Richtje, ik bedoelde jou er ook niet mee, aangezien ik jouw mening hetzelfde zie, maar ik doelde meer op de algemene vegetariër (of niet-vegetariër ook trouwens), zoals ik begrijp hoe die er tegenover staan.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:15

Joyce schreef:
Heb ik dan gezegt dat vleeseters dat uit moeten leggen? (of doel je op nog iemand anders Verward )


Ik zei dus dat ik op niemand specifiek doelde... Ik heb alleen wat reacties voorbij zien komen waarbij ik wat vraagtekens plaats. Van wie die reacties zijn interesseerd me eigenlijk errug weinig Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:16

Maya schreef:
Richtje, ik bedoelde jou er ook niet mee, aangezien ik jouw mening hetzelfde zie, maar ik doelde meer op de algemene vegetariër (of niet-vegetariër ook trouwens), zoals ik begrijp hoe die er tegenover staan.

In dat geval, heb ik niets gezegd Knipoog

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 00:58

Oh sorry pervinco, ik las verkeerd dan.. Dacht dat je niet op haar doelde, maar juist op iemand anders specifiek.. Beetje verkeerd gelezen.. Bloos

En even reactie op Maya.. Ik beweerde nergens dat ik boeren slecht vind, enkel dat ik niet vind dat het mijn zorg is als ik geen vlees wil eten. En ja, ik ben wel tegen de manier van huisvesting, maar ik zeg niet dat ik dat die boeren kwalijk neem, ik zeg alleen dat ik het niet wil eten omdat ik me daar prettiger bij voel.. Althans, zo bedoelde ik het.. Ik las vanochtend vroeg een aantal reacties van je waar ik me totaal niet in kon vinden (waarom wel vervangers en geen vlees ed oa)
En mijn reactie over stoppen met fokken, ok, dat is misschien niet haalbaar, maar de vraag ''wat moet je met al die beesten'' vind ik persoonlijk ook niet echt zinnig. Want die beesten worden speciaal gefokt voor het vlees, en als we dat niet zouden doen zouden ze er ook niet zijn, en zit je ook niet snel met een teveel. Ja dan komen we in de zelfde discussie over boeren, maar even buiten dat om, om op de zin van '' wat moet je met de beesten'' te blijven is mijn reactie simpel, stoppen met fokken. Dit is van jou kant maar ook van mijn kant niet echt nuttig denk ik...
De opmerking op groentjes leven komt bij mij dan weer verkeerd aan..
Ik bedoelde het iig niet zo als dat jullie het opvatte.. Maar heb het zelf ook niet zo handig neer gezet, weinig tijd maar toch even snel willen reageren omdat ik het er niet mee eens was Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 01:48

Joyce"]
En even reactie op Maya.. Ik beweerde nergens dat ik boeren slecht vind, enkel dat ik niet vind dat het mijn zorg is als ik geen vlees wil eten. En ja, ik ben wel tegen de manier van huisvesting, maar ik zeg niet dat ik dat die boeren kwalijk neem, ik zeg alleen dat ik het niet wil eten omdat ik me daar prettiger bij voel.. Althans, zo bedoelde ik het..
[/quote]
Miscommunicatie dus, maar ik viel dus persoonlijk heel erg over die opmerking waar je zei dat het jouw pakkie an niet is. Dat schoot mij enorm in de verkeerde keelgat. Wbt dat je het boeren niet kwalijk neemt, mooi Lachen Maar vanwege die opmerking kreeg ik dus de indruk, dat je boeren in het algemeen niet nodig vindt. En dat het jou niet kan schelen hoe ze in hun leven moeten voorzienen, of dat het beroep überhaupt blijft bestaan. Maar dan zag jij (volgens mij) ook niet in, dat jij dan ook geen ander eten kan krijgen, want zonder boeren is er gewoon niks te vreten... Maar dat blijkt dus een enorme miscommunicatie zijn, misschien eerst maar eens beter wakker worden, voor je gaat bokken Knipoog Gezien het vroege tijdstip van plaatsen.

[quote="Joyce schreef:
En mijn reactie over stoppen met fokken, ok, dat is misschien niet haalbaar, maar de vraag ''wat moet je met al die beesten'' vind ik persoonlijk ook niet echt zinnig. Want die beesten worden speciaal gefokt voor het vlees, en als we dat niet zouden doen zouden ze er ook niet zijn, en zit je ook niet snel met een teveel. Ja dan komen we in de zelfde discussie over boeren, maar even buiten dat om, om op de zin van '' wat moet je met de beesten'' te blijven is mijn reactie simpel, stoppen met fokken. Dit is van jou kant maar ook van mijn kant niet echt nuttig denk ik...

Ik doelde ook deels het meer op de huidige hoeveelheid dieren die er nu zijn. Okay, als je nu per direct stopt met fokken, worden er geen nieuwe dieren voor de slacht meer gefokt. Maar wat moet je dan met die enorme hoeveelheid die er wel is? Dat duurt echt wel even voor die opgegeten is, en om weg te gooien, is ook weer zonde van hun leven. Maar het is ook niet financieel haalbaar om ze te houden, zonder verdere nut...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 10:07

Maya schreef:

Ik doelde ook deels het meer op de huidige hoeveelheid dieren die er nu zijn. Okay, als je nu per direct stopt met fokken, worden er geen nieuwe dieren voor de slacht meer gefokt. Maar wat moet je dan met die enorme hoeveelheid die er wel is? Dat duurt echt wel even voor die opgegeten is, en om weg te gooien, is ook weer zonde van hun leven. Maar het is ook niet financieel haalbaar om ze te houden, zonder verdere nut...

Het overgebleven vlees kan je altijd nog naar het buitenland verkopen Tong uitsteken. Maar het gebeurt toch nooit dat iedereen in een keer vega wordt, dus het heeft ook niet echt zin om erover na te denken..

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 23:13

Ik mag geen vegetarier worden van me ouders maar eet wel zo weinig mogelijk vlees ik heb een keer (ik weet het het is raar) een koe in zo'n trailer zien staan naast ons voor het stoplicht en die stond zo zielig te kijken en boeen wat denk je rijd die trailer weg staat er achterop dat ding slacht vee!!!!! en toen moest ik gewoon janken hij zag er zo zielig uit!!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 19:12

Waarom mag je geen vegetariër worden van je ouders dan?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:40

Loekie, dat er op die trailer slachtvee staat hoeft niets te betekenen... Er zijn hier een aantal paardeneigenaren en boeren die van 1 bepaalde boer een trailer huren, daar staat ook slachtvee achterop. Er staan paarden in, koeien die naar de wei gaan, enz. Dat er 'springpaarden' op een trailer staat wilt ook niet zeggen dat er geen dressuurpaarden in mogen Knipoog

Maar niet vegetarier mogen worden van je ouders... Ofwel jij bent/brengt het niet serieus, of zij nemen je niet serieus...