Leuk engelstalig boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:10

Pervinco schreef:
Ik vind Lies of Silence geweldig mooi. Volgens mij van Brian Moore? Niet al te dik, gemakkelijk taalgebruik en erg goed verhaal (over de IRA).


Deze vond ik de minste van 't setje. I never promised you a rosegarden en The quiet American veel beter. Van de laatste is nu ook recentelijk een film uit met Brendan Fraser. Het eind is verrassend, en i never.. leefde ik gewoon met het meisje en haar ziekte.

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 19:17

Ok, dan kies ik er 1 uit. Zal ff een paar stukjes in de bieb gaan lezen, kijken of het me wat lijkt...

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:22

Handig topic, moet ook een Engels boek gaan lezen voor school Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:55

DeesDeBest"]
[quote="Pervinco schreef:
Ik vind Lies of Silence geweldig mooi. Volgens mij van Brian Moore? Niet al te dik, gemakkelijk taalgebruik en erg goed verhaal (over de IRA).


Deze vond ik de minste van 't setje. I never promised you a rosegarden en The quiet American veel beter. Van de laatste is nu ook recentelijk een film uit met Brendan Fraser. Het eind is verrassend, en i never.. leefde ik gewoon met het meisje en haar ziekte.
[/quote]

Moet eerlijk bekennen dat ik die andere 2 niet gelezen heb Bloos! Ik ken betere boeken, dat zal ik niet ontkennen, maar ik ga er even van uit dat zij het nodig heeft voor school Lachen

Misschien wordt het tijd dat ik eens aan I Never Promissed You a Rosegarden en The Quiet American begin Knipoog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:46

Ik heb het boek van Seabiscuit in het engels (in Nederland heet het Buitenbeen) van Laura Hillenbrand, met zelfs nog plaatjes Haha! Ben er nog neit in begonnen. Heb nog een GNB (Groot Nieuws Bijbel) liggen in het Engels, ben ik nu in bezig.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:26

- The graduate van Charles Webb... verfilmd met Dustin Hoffman in de hoofdrol. Erg leuk en makkelijk boek. Niet te dik.
- Color Purple... vond ik erg makkelijk.
- Bridget Jones Diary... erg grappig, iets moeilijker (vooral uitspraken)... verfilmd... altijd makkelijk.
- About a boy... kon ik niet doorheen komen, maybe jij wel.

Ik vond al die klassiekers veel te moeilijk en langdradig.... verder is the horsewhisperer idd ook wel oke om te lezen (tip; kijk niet alleen de film heh, einde van het boek is anders Knipoog was ik namelijk ff vergeten.... ik moest in het engels verklaren waarom ik voor dat boek had gekozen, was erg gemakkelijk Lachen )

Verder is het misschien een idee om in de grotere biebs te kijken, hebben we meer boeken en kunnen ze beter adviseren.

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:09

Nanny Diaries van Emma McLaughlin en Nicola Kraus.
Het schijnt een erg leuk boek te zijn. Ik ben er nu ook in begonnen, maar even door tijdgebrek gestrand Knipoog

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:08

Chaim Potok - My name is Asjer Lev
is ook geweldig!
verder ben ik nu hard aan het bedenken wat ik gele.en heb voor engels, maar dat werkt nog niet echt.....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 00:52

Truf schreef:
Nanny Diaries van Emma McLaughlin en Nicola Kraus.
Het schijnt een erg leuk boek te zijn. Ik ben er nu ook in begonnen, maar even door tijdgebrek gestrand Knipoog


Dit boek heb ik ook gelezen en was inderdaad wel vermakelijk. Ik denk alleen niet dat het geschikt is voor school!
Tenminste in de tijd dat ik boeken moest lezen kreeg je voor een boek als dit dan maar 1 punt en voor bijv een boek van shakespeare 3 of 4 punten. Tja en als je dan 20 punten moet hebben dan schiet een boek van 1 punt niet echt op Haha!

Als je trouwens voor engels een dun boekje wilt hebben wat wel erg makkelijk wegleest en ook nog een beetje vermakelijk is heb ik nog wel een tip!
Being there! Ik weet zo even niet meer wat de naam van de schrijver is helaas. Dit boek is er ook in het nederlands en het is ook verfilmd maar de verfilming is niet helemaal hetzelfde (zoals gewoonlijk)

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 02:28

The Loop is inderdaad erg mooi, maar net zo dik als de Horse Whisperer.

De boeken van Dick Francis zijn vrij dun en makkelijk te lezen. Vooral Bonecrack is erg aan te raden.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:40

en Rat Race *LOL*

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:38

[quote="Cathelijne"]Ik kan je I'm the King of the Castle van Susan Hill echt aanraden! Het is een thiller die gaat over een jongen die van zijn moeder mee moet naar het kasteel van een alleenstaande man waar ze geloof ik het huishouden moet doen. Die vriend heeft echter ook een zoon, maar die voelt er werkelijk niets voor om "zijn" kasteel te moeten delen en hij gaat tot het uiterste om dat ook maar niet te hoeven. En dat allemaal terwijl de ouders er van overtuigd zijn dat ze het samen zo leuk hebben... Lips are sealed Moet je niet gaan lezen als je liever een happy-end hebt...
Ik heb er zelf een exemplaar van, is al aardig stukgelezen Schijnheilig
Het zijn trouwens ong 200-250 blz (afhankelijk van de druk/grootte van de lettertjes Knipoog )


Ja, geweldig boek he, met dat bevrijdende eind ook...!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 12:38

Nicci French is idd heel gaaf En las het voor school, waarbij je ook boekverslag moet maken kun je ook One flew over the Cuckoo's Nest (hopelijk goed geschreven) doen. Mocht het boek moeilijk zijn, heb je altijd nog de film Haha!

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 13:27

Nou als stephen king fan zou ik een aardig dun boekje van hem aanraden genaamd "The Girl Who Loved Tom Gordon". Is wel een leuk boek, maar Stephen King gebruikt niet echt makkelijke woorden. Ik vind het echt een leuk boek vooral omdat ie maar 290 pagina's heeft.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:37

Sting schreef:
Weet iemand nog een leuk Engelstalig boek?
Niet al te dik graag. En zeker niet Harry Potter Tong uitsteken
Heeft iemand een aanrader?


Ik heb The Prisoner of Azkaban net geleden nog gelezen, idd een Harry Potter boek, maar hij was echt leuk hoor! Dit schijnt ook het beste boek uit de serie te zijn.
Maargoed die wilde je niet lezen dus, andere tips;
Ik heb nu nog The Black Stallion liggen die moet ik nog beginnen te lezen, gaat iig over 2 paarden die op een eiland belanden (is ook een film van geloof ik) verder weet ik nog niet precies waar die over gaat.
Dan de Goosebump (kippevel dus) boeken van R.L Stine, als je van makkelijk lezen houd. Die heb ik een paar jaar terug voor school moeten lezen, maar waren wel leuk!
Dan heb je nog een serie boeken die Replica heet het eerste boek daarvan is Amy, Number Seven en er zijn geloof ik 5 delen. Geschreven door Marilyn Kaye. (op bol.com kun je trouwens ook altijd even rondneuzen!)

En ik heb ook nog wel een paar zelf geschreven verhalen voor je Zijn superleuk om te lezen hoor Schijnheilig (pb me maar als je intresse hebt!)

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 15:51

Hij is al eerder genoemd, maar ook ik raad Kiss Kiss aan (Roald Dahl). Een andere van Dahl is My uncle Oswald. Geweldig boek!

En All creatures great and small (James Herriot). Blijft leuk.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:03

The secret diary of Adrian Mole die vond ik wel grappig. Leest ook makkelijk weg

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 16:07

Ik was helemal gek van lord of the flies. Door een schipbreuk komen kleine kinderen op een eiland terecht en ze moeten zichzelf redden. Echt helemaal geweldig! One flew over the cuckoo's nest vond ik zelf erg verwarrend en best saai maar ja das mijn mening...

Sting

Berichten: 12862
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 17:47

Moet wel literatuur zijn trouwens Haha! Dus die eigen verhalen worden niks jammer genoeg....

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:52

Als je van paarden houdt: Dick Frances en Jilly Cooper

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:04

My uncle Oswald van Roald Dahl moet je echt lezen. Ik had hem in 2 dagen uit, geweldig boek!

Het verhaal gaat over een jongen die snel rijk wilt worden. Hij reist naar azie en daar ontdekt hij een soort spaanse vlieg (blister beetle). Daar koopt hij een hele lading van en verkoopt die voor veel geld aan koningen en ministers.
Vervolgens gaat hij naar school en komt hij in contact met een professor die ook een ontdekking heeft gedaan namelijk sperma invriezen.
Dus het geniale plan is dan om van alle beroemdheden en koningen ect. sperma te verkrijgen om het vervolgens te gaan verkopen. Hierbij maken ze dan gebruik van de blister beetle zodat ze zo geil als boter worden en sturen vervolgens een vrouw (die ook in het complot zit) de kamer binnen en dus sperma van hun steelt.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:06

Weten jullie nog leuke fantasyboeken die niet te moeilijk zijn?
The Hobbit heb ik al gelezen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:34

laura1979 schreef:
Nou als stephen king fan zou ik een aardig dun boekje van hem aanraden genaamd "The Girl Who Loved Tom Gordon". Is wel een leuk boek, maar Stephen King gebruikt niet echt makkelijke woorden. Ik vind het echt een leuk boek vooral omdat ie maar 290 pagina's heeft.


Je mag SK alleen niet voor school gebruiken... Anders was ik mijn lijst wel doorgekomen Haha!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:30

Spirit"]
Weten jullie nog leuke fantasyboeken die niet te moeilijk zijn?
The Hobbit heb ik al gelezen.
[/quote]

Harry Potter Tong uitsteken

[quote="*volcano*"]
Dan heb je nog een serie boeken die Replica heet het eerste boek daarvan is Amy, Number Seven en er zijn geloof ik 5 delen. Geschreven door Marilyn Kaye
[quote="bol.com schreef:
Amy Candler is the perfect 12-year-old girl. She can do anything. She knows everything. But Amy doesn't have all the answers to the mystery of her past. All she knows is that her recurring nightmares seem so real. That her crescent-shaped birthmark wasn't there yesterday. That a strange man is taking photos of her. That her mother is acting weird. That someone is sending her anonymous warnings to keep her talents a secret. Slowly Amy is piecing together her identity, but she'd better hurry.
[/quote]

En deze serie is ook min of meer fantasy.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:43

Die andere die ik heb, die nog moet lezen is dus The Black Stallion and Flame.

bol.com schreef:
A plane crash leaves the Black stranded on a desert island with that other legendary Farley stallion--Flame. Their struggle for power turns into a struggle for survival when the two horses fight a deadly vampire bat.


Als je trouwens op Bol.com bij engelse boeken zoekt op de titel van dat boek krijg je nog heel veel andere boeken over paarden in je zoeklijst te zien. En overal staat wel een beschrijving bij, waar het over gaat.
Zo kwam ik er zelf ook net achter dat er nog meer engelse boeken zijn in de serie van The Black Stallion. Clown