ter verloving vragen ouderwets of romantisch

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:57

Wij zijn verloofd toen we zeker wisten dat we wilden trouwen, maar nog niet de mogelijkheden daarvoor hadden.
Wij zijn verloofd omdat we zeker wisten dat we elkaar wilden en het is toch een soortement van begin van de voorbereidingsperiode op je huwelijk.
Iig zo was het voor ons.
En idd Iloon (en Syph Tong uitsteken) verloven doe je helemaal zelf, hoef je geen afspraak of wat dan ook voor te maken. Ja met je partner Haha!
Wij hebben er toen een leuke dag van gemaakt en 's avonds bij mij thuis met ca 18 man koffie gedronken (en niet om de cadeaus Tong uitsteken Haha!)
Onze verlovingsring is idd nu onze trouwring.

*toevoeging*
Voor de verloving hadden we gewoon een datum geprikt. En op die dag heeft Harmen mij écht ten huwelijk gevraagd Haha!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 11:15

wij zijn verloofd..... alleen ben ik de ring kwijt Huilen , ik vind het helemaal niet ouderwets...... Nou alleen nog bij elkaar de kat uit de boom kijken wie wie gaat vragen Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:05

Annechien schreef:
Nou alleen nog bij elkaar de kat uit de boom kijken wie wie gaat vragen Haha!



Normaal gesproken hoeft dat geloof ik niet meer, dat vraag je namelijk bij de verloving toch? Of ben ik nou gek?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:10

Roy en ik weten inderdaad gewoon zeker dat we met elkaar verder willen en hebben het er al eens over gehad om ons te verloven. Misschien nu maar spijkers met koppen slaan Tong uitsteken. Trouwen gebeurt pas als we de mogelijkheden hebben, denk dat we zowiezo eerst samen gaan wonen.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:50

Ik dacht ook dat je verloofd bent, al je 'ja' zegt op de vraag of je wil trouwen...
Nuja, maakt eigenlijk ook niet uit, ieder geeft er z'n eigen inkleuring maar aan...

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 16:31

romantisch Tong uitsteken

muiltje

Berichten: 1419
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: nb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-04 22:08

OK dan! thanks voor al jullie reactie. Ik zit er dus inderdaad zelf aan te denken om van de zomer mijn vriend 'ter verloving'te vragen! Maar omdat ik in mijn omgeving van een aantal mensen opving dat zij het maar ouderwets vonden, ging ik twijfelen aan mijn idee. Ik wil er denk ik geen feestje van maken, vind het iets persoonlijks. Heb al wel iets in mijn hoofd maar als er mensen zijn met een inspirerend idee wat betreft verloven......
Ik sta overal voor open. Degene die verloofd zijn, hebben jullie het zelf gevraagd of werden jullie gevraagd?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:14

Is toch niet ouderwets? Verward
Ik vind het juist heel romantisch, maar dat ligt er ook aan hoe je het vraagt natuurlijk.
Succes!!! OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:20

Mickey schreef:
Ja Fasel pas maar op.
Ik zei ook een jaar geleden iets over trouwen op Bokt.
En kijk mij, ik ben inmiddels ook getrouwd Haha!


Lachen. Nee hoor. Ik weet niet maar ik heb altijd heel sterk het gevoel gehad dat ik nooit zou trouwen. Hoe graag ik dat ook wil. Daarbij komt nog dat ik me absoluut niet kan voorstellen dat iemand ook maar met mij zou willen trouwen. Onmogelijk gewoon. Ik zou niet eens met mij willen trouwen. Laat staan dat een ander dat wil Verdrietig . Sommige dingen zijn gewoon niet voor iedereen weggelegd.

Ik droom er wel gewoon over. Heb ik toch nog iets Haha!.

Oscar: ja da's waar. Maar gister ging ik zwemmen en toen heb ik dat oerwoud toch maar even van mijn benen verwijderd Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 22:32

Carlaa"]
[quote="Annechien schreef:
Nou alleen nog bij elkaar de kat uit de boom kijken wie wie gaat vragen Haha!



Normaal gesproken hoeft dat geloof ik niet meer, dat vraag je namelijk bij de verloving toch? Of ben ik nou gek?
[/quote]

Dat dacht ik dus ook! Ik dacht trouwens dat op het moment dat je vriend je ten huwelijk vraagt, je verloofd bent. En dan ben je verloofd totdat je trouwt.

Normaal gesproken vraagt een man een vrouw toch ten huwelijk? Of kan het ook andersom? Ik ben denk ik ouderwets Tong uitsteken

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 23:01

Tegenwoordig doet iedereen het Pril Tong uitsteken
Verloofd zijn is volgens mij idd, vanaf het moment van huwelijksaanzoek tot aan het huwelijk zelf Lachen.

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 01:00

Nou ik vind het romantisch , en hoop dat't me ooit wel eens overkomt

Maar hebt alvast medelijden met m'n toekomstige, hehe heb denk ik wat last van bindingsangst dus zou kunnen dat ik rechtspring en met m'n paardjes naar Australië afreis *LOL*
Jk ofcourse, maar toch vrees ik voor m'n reactie, ie kan me maar beter heel graag zien dan heheh Bloos

Maar vorloopig hou ik het maar op 'I've got spurs that jingle jangle jingle' Haha!

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:36

Nou ik vind verloven niet ouderwets het is juist romantisch. *en ik wacht rustig af* Haha! Knipoog

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 09:47

ik werd gevraagd en heel superromantisch (NOT Haha! ), mijn vriend kwam namelijk net van de wc af............. wel zijn handen gewassen hoor . Verder zijn mijn schoonzus en aanstaande zwager ook "gewoon" verloofd zonder ten huwelijk te vragen. Ik dacht ook altijd eerst dat je dan ging trouwen maar dat is dus schijnbaar niet zo.

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:36

huh verloven zonder ten huwelijk vragen heb ik nog nooit van gehoord, ik dacht altijd dat je ten huwelijk gevraagd werd met een ring. Dan was je verloofd, in ieder geval zo ging het bij mij (alleen de ring moest ik later uitzoeken, aangezien ik nog nooit sieraden had en dus geen maat bekend was). Maar ja iedereen zijn eigen gedachtes zal ik maar zeggen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:48

Ik vind verloven ook helemaal nog niet zo ouderwets maar juist heel romantisch.
Alleen gelooft mijn vriendje niet echt in een huwelijksgelofte Huilen
Hij wil in principe nooit trouwen. Mij lijkt het, als meisje zijnde, wel heel romantisch om door de man van je dromen gevraagd te worden. Zelf zou ik dus ooit best wel willen trouwen. Maar ja, da's zo lastig in je eentje Tong uitsteken
Ik moet hem toch echt eens wat meer gaan kneden denk ik. Zou het best wel jammer vinden als hij me nooit zou vragen, voelt een beetje als een afwijzing dan... of overdrijf ik nu Verward Bloos
En trouwens, what's de big deal, we wonen ondertussen al bijna 4 jaar samen.
Lieffie, als je dit leest... kom op man Clown Ach gut Cool Tong uitsteken Haha!

Hij leest dus wel regelmatig mee op Bokt... hihihihihihihihihihihihiih Lovers

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:55

Mijn ventje heeft vorig jaar maart gevraagd of ik met hem wilde trouwen en ik zie dat moment als verloving. Een paar weken later hebben we een trouwdatum gekozen, lekker ver weg zodat we nog flink konden sparen. Half feb dit jaar gaan we in ondertrouw en omdat onze families elkaar nog niet kennen geven we 2 dagen later in het weekend een borrel. Gewoon, lekker klein met de mensen met wie we op onze trouwdag ook gaan eten zodat iedereen elkaar al eens heeft gezien. Het is ook niet de bedoeling cadeaus te vangen, maar echt als kennismaking. Mijn ceremoniemeester is daar ook bij, zodat onze families weten wie ze straks aan de telefoon gaan krijgen Knipoog

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 14:24

Ten huwelijk vragen kan door beide gebeuren... Tegenwoordig hoor je toch al meer dat er vrouwen zijn die hun man ten huwelijk vragen...

Ik ben hier nog lekker ouderwets in, en hoop ooit gevraagd te worden door m'n vriend... Ik vertik het nl. om hem ten huwelijk te vragen Haha!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 18:00

Mijn vriend en ik willen ook gaan verloven maar dat betekend voor ons niet dat we dan binnen een jaar gaan trouwen eerst willen we nog een hoop andere dingen de rest volgt allemaal wel..

ouderwets vind ik het zekr niet vind het juist heel erg leuk!

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 12:26

Extra feestje, dat verloven.. Leuk toch! Ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht, ook niet na 5,5 jaar daten. Maar het huwelijk vind ik ook niet ouderwets (hangt toch samen met de monogamie die in onze maatschappij de standaard is), dus dan is verloven dat eigenlijk ook niet.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:23

Wij zijn wel verloofd. Maar dat had een ietwat andere reden. Mijn ouders zijn vrij streng gereformeerd en Marc was niets. Mijn ouders wilden dus dat wij de verkering zouden verbreken. We zijn 2 weken na mijn 18e verjaardag verloofd, omdat wij vonden dat we bij elkaar hoorden. We kenden elkaar toen zo'n 2 jaar. We hebben het gewoon in besloten kring gehouden, met alleen de naaste familie en enkele goede vrienden erbij. Een paar jaar later zijn we gaan samenwonen (ik weet het: we komen echt in de hel!) en op mijn 25e zijn we getrouwd.
Overigens heeft Marc mij geen aanzoek gedaan. Ik heb hem tijden aan de kop lopen zeuren om te trouwen, tot hij er een keer flauw van was en we een datum hebben geprikt. (Totaal niet romntisch dus). ook het prikken van de datum was erg lastig. 2 dingen stonden vast: hartje zomer en vrijdag. Maar in 2000 vielen veel verjaardagen van familie en vrienden op vrijdag en in augustus.... UIteindelijk is het de 18e geworden, die dag was niemand jarig. De dag erop mijn tante overigens wel. We hebben haar dan ook 's avonds om 24:00 nog toegezongen op het feest.....

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:15

Riette --> jullie zijn stouterts Lachen. Denk toch echt dat God liever twee gelukkige mensen ziet dan twee mensen die geforceerd bij elkaar zijn omdat ze toevallig het zelfde geloof hebben. Maar das een andere discussie.

Ik vraag dus absoluut niet mijn vent ten huwelijk. Ik vind dat totally not done. Doe dat niet. Absolutely no single hair on my head that thinks about it.

Ik ben hier de vrouw, ik mot pijn lije om kids uit mijn doos te frutsen en hij heeft alleen maar plezier Haha!.

Alle gekheid op een stokje. Ik vind dat not done. Ik ben echt eenv reselijk ouderwetse trut maar het zij zo.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:33

Verloven is imo een teken dat je er echt voor kiest om samen verder tegaan en trouwplannen hebt...
Het geeft toch iets extra's aan je relatie vind ik

En het idee dat iemand echt verder met je wil en dit duidelijk maakt door een verloving vind ik wel iets romantisch hebben Lovers

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:37

Fasel schreef:
Ik ben echt een vreselijk ouderwetse trut maar het zij zo.

Dat vind ik ook leuker hoor.
Michel heeft het bij mij ook gevraagd (in Venetië Lovers )

Ik heb wel eens voor de gein gevraagd wat hij zou doen al sik het zo vragen. Zijn antwoord was toen dat hij dan nee zou zeggen, omdat ik altijd heb gezegd dat ik wilde dat hij dat een man dat moest vragen voor mijn gevoel.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:26

ik vind het zelf erg romantisch *LOL*