Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:15

Als ik al jullie verhalen hoor met al die verkeerde schattingen ben ik bijna geneigd om van alle maten wat mee te nemen naar het ziekenhuis :')

Hier voorspellen ze een klein kind, dus ik ben heel benieuwd. Ml was zelfs maar 2800 gram bij de geboorte. Ik 3500. Hopelijk Komen we op een mooi gemiddelde uit :)

Voor een newborn vind ik veel van de genoemde merken echt heel erg duur. Alleen op de rommelmarkt koop ik dat dus wel. Later, als ze er langer mee doen, dan kan je idd wat meer uit gaan geven. Dan kun je er zelf ook langer van genieten. (Edit: niet je in zijn algemeenheid, maar ik bijvoorbeeld :P )

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 10:46

Zo heb net even foto's gemaakt van 1 van de dozen met spullen die weg mogen. Zal straks wel een link plaatsen van de advertentie.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:48

Er was een bokt verkoop fb vanuit het vorige topic geloof ik. Misschien is die er nog

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:49

Hier hadden ze wel goed geschat. Gyn had gezegt 3.5 kg en 59 cm en hij was bij de geboorte 3.530 kg en 50 cm.
Het was de eerste weken 30 °C, dus heeft hij meer in een body gekegen dan wat anders. Dus ook veel kleren die nog niet eens gedragen zijn.

Vind in de winkel ook altijd keimooie kleding voor meisjes, voor jongens daar in tegen vind ik het nogal magertjes.

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 11:20

Misschien idd handig om een
Centraal bokt verkooptopic te hebben :)

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:37

Hier schrokken ze dat hij zo klein was, hadden hem groter verwacht gezien mijn buik enzo. Net geen 3 kg en 50 cm maarja dat lijkt mij niet raar gezien ik zelf ook maar 1m60 ben. Maar past wel in het hele prutserige plaatje want die VK hebben meer fout dan goed gedaan.

Moet nodig weer het 1 en ander op Marktplaats zetten :j

KrijgDeKleertjes.nl is ook wel leuk, kan je te kleine (of niet je smaak ;) ) kleertjes ruilen voor grotere +:)+
Laatst bijgewerkt door Dani op 26-05-17 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Niet toegestane deel verwijderd.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:49

En anders het linkje gewoon in je onderschrift plaatsen? Dat mag toch wel?

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:01

Afbeelding

Mijn moeder is gaan breien, zo leuk! Mijn vriend vindt het een beetje kakkineus, maar dat vind ik juist wel grappig :=

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:30

Ja onderschrift mag wel :j

Hihi ja een vleugje kakkineus vind ik ook wel, maar wel lief hoor L!

Ik vind vooral polootjes altijd zo kouwe kak voor kleintjes (of nou ja eigenlijk voor iedereen :P ).

Hier breid schoonmoeder nog wel eens wat, ik heb een vracht bollen merinowol gekocht en zij heeft er wat heerlijke truitjes van gebreid met zo'n super fijn kraagje dat altijd lekker warm en hoog rond het nekje kan maar dat toch niet vervelend tegen de keel zit, met zo'n overslagje aan de voorkant, echt ideaal +:)+

Daarvoor had ze deze gebreid, die is wel een beetje fout met dat kabelpatroon en op 1 of andere manier lijkt hij in deze trui echt een oliebol terwijl het een heel slank ventje is :D Maar ach het is heerlijk warm en ademend dus ben er allang blij mee! Functioneel gaat bij mij echt voor :)

Maar die balaclava muts wilde ik wel heel graag, die is echt heerlijk :j En ik vind dat ouderwetse ook wel geinig :P



Afbeelding

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:36

Pmarena, die is leuk!!!
En Lieveli, die eerste vind ik oom érg leuk!!

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:49

Ik vind zijn merinowollen Dilling romper met tuinbroek toch leuker hoor :P

Afbeelding

Hier met de mouwen omgeslagen.

Deze foto is van eind september vorig jaar zie ik, en de romper die hij daar draagt (maat 86) droeg hij tot vorige week nog bijna elke dag (heb er 3 van) dus kan je nagaan hoe lang die wol mee gaat, echt waar voor je geld dat soepele en rekbare spul, de maat 86 past nu nog steeds beter dan de maat 92 die allang klaar ligt :D

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 13:08

Lieveli: vanwege kleertjes hebben wij dus ook geslachtsbepaling gedaan :Y)
Heb toen ik zwanger ook al heel veel in de sale gekocht voor dit jaar. Scheelt echt een hoop geld :) dan wel allemaal dingen die altijd wel kunnen (T-shirt lange mouw)

Die truitjes zijn juist leuk! Ik hou wel van beetje kak :')
Draag zelf ook polo met kraag omhoog ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:14

Mijn vriend draagt bandshirts van metalbands, ik jurkjes van Juffrouw Jansen. :') Ons kind zal er tussenin hangen.

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 13:22

Mijn vent vindt alles wel mooi wat ik uitkies. Behalve strikjes in de haren :D

Ik draag zelf eigenlijk alleen maar Ralph Lauren, Moschino en Chloe (past goed bij mijn figuur) en mijn vent dat wat hij leuk vindt en past bij figuur getailleerde breinaald (hij doet aan spinning en wielrennen, dus super strak met flinke beenspieren). Maar beide wel redelijk klassiek.

Voor Julia kies ik gewoon alles wat ik leuk vindt. Dus van Oskosh broekpak met bretels tot Oilily tot chique jurkjes tot stoere jeans. Juist wel leuk om zo te wisselen.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:28

Leuk topic! Ik heb een tweeling van 20 maanden, een jongen en een meisje dus mag van beide kanten shoppen.

Hier wel Hema fan, rompers zijn fijn en blijven goed na veel wassen. Ons meisje is heel fijn en Hema heeft paar hele fijne spijkerbroeken voor haar. Maar lang alles past niet. Zeeman heeft mooie dikke leggings.

Vind de skinnys voor jongens top van de Hema! Die blijven mooi en zitten perfect.

Verder probeer ik veel tweedehands, dan ook wel merkkleding. Maar vind sommige merkkleding wel erg duur voor de tijd die ze het aan hebben.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 13:49

Tess__ schreef:
lieveli schreef:
Tess, jij bent mijn hoop in bange dagen. Ik schijn ook groot te fokken, maar mijn leukste pakjes zijn maat 50. Zodra het kind mag komen ga ik die pizza eten die op facebook rondgaat, waar je spontaan van gaat bevallen. Hoppa. Moet. Maat. 50. Passen.


:') :') :')

Mevrouw neemt u maar gerust maat 62 mee in de vluchtkoffer hoor het zou nog wel eens een flink kind kunnen zijn.

Mevrouw gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon, we hebben begrepen dat hij Mees heet? Leuke naam! Hoe groot is hij? Oh 3010 gram, prima gewicht voor deze termijn! Sorry wat zei u? 3 kilo? Ze hadden 5 gezegd >;)



Nou moet ik zeggen dat ik 2x een maat 62 baby had mijn dochter heel fijn maar lang, en mijn zoon lang en fors maat 56 hebben ze echt maar 1 a 2 weken aangehad.
de voorspelling gemiddeld klopte wel maar ze zitten wel 1 curve boven het gemiddelde van lengte

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:40

Mijn zoon heeft een maand mt 50 gedragen ongeveer, was 51,5cm bij de geboorte.
DL was 54 cm bij de geboorte en pastte mt 50 niet.
Nr 3 ga ik vanuit dat mt 50 ook niet past.

Kixx vind ik trouwens ook leuk shoppen meestal, en feetje zit idd ook erg fijn voor die kleintjes.

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:50

Ik heb maat 50/56 3 maanden gebruikt. Toen was ik het zat. :')

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:57

@ lieveli dat vind ik juist mooi!
@lau leuke kleding. Ik krijg echter ene jongen dus helaas.
Ik heb geen idee of ik een grote of kleine krijg. Tot nu toe valt mijn buik best mee met 28 weken maar ik zit wel aan de medicijnen oa prednison. Tot 20 weken groeide hij prima volgens het boekje. Ik ben zelf 1.74. Ex 1.80m. Ik zie het wel

_lautje_

Berichten: 9255
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 16:04

Ze hebben nu bij Hummbee een 40% kortingscode op alle zomer 2017 artikelen. Hebben ook veel Tumbl n Dry spijkerbroekjes. Die zijn echt super fijn.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:06

Mijn dochter woog 5 kg bij de geboorte, die kon meteen in maat 62. Manlief mocht dus meteen shoppen :+ Mn zoon werd ook groot geschat, maar doordat hij iets eerder kwam, woog hij "maar" 4,2 kg. Hij was echter heel anders gebouwd, en maat 56 (waar we ook al niet heel veel van hadden) zwom ie eigenlijk nog in. Dus wederom mocht ml naar de winkel :')

Mijn dochter (nu bijna 4) is gek op jurkjes, en heeft al sinds ze net 2 was een hele uitgesproken mening over wat ze wel en niet mooi vindt. Ik kan op mn kop gaan staan, maar als ze iets niet mooi vindt gaat het echt niet aan :') Ik koop dus alleen dingen die ze mooi vindt, gelukkig heeft ze best een goede smaak (vind ik dan). Ze draagt veel quapi, birds by d-rak en jubel, maar ze heeft ook genoeg van H&M, hema etc.
Mn zoon (2) vindt het vooralsnog helemaal niet interessant wat hij aan heeft. Hij roept standaard moooooi als ik wat uitkies :+ Hij heeft ook vooral kleding hema, H&M, zeeman etc. Het is een echte jongen, veel gaat stuk, wordt smerig etc, dus hij krijgt niets duurs.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 16:55

Mijn zoontje word in juli 2. Past broeken 86 nog. Gaat nu met shirt naar 92/98
We gaan morgen weer shoppen. Moet echt zomer spul hebben. heb maar 6 t shirts en 4 broekjes

Ik haal veel bij Kik, zeeman en wibra
Soms hema maar vind zeeman en wibra vaak mooier blijven.
Dat wat ie nu heeft aan zomer spul is van de lidl.

Hij begint nu een beetje te kijken naar wat ik m aan doe maar spreekt nog geen voorkeur uit dus mag lekker nog kopen wat ik zelf leuk vind, haha

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:07

Ooh leuk topic.

Ik hou ook van kinderkleren en om mijn kind aan te kleden. Hij past alleen lang niet alles want het is een lang en heel dun kind.

Hij zit nu in 74 en is volgende week 1 jaar *D

Ik hou wel van merkkleding voor mezelf, maar ik weiger nu dure kleren te kopen voor het kind die tot nu toe elke twee maanden in een andere maat zit := dat doe ik wel als ie wat langer met een maat doet. Wanneer gaan ze eigenlijk wat langzamer groeien? :o

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:10

Mn zoon heeft ongeveer een half jaar in maat 92 gezeten, qua shirts heeft hij nu echt 98 nodig maar broeken zijn dan nog echt te wijd. Dat was de eerste maat waar hij langer in gezeten heeft. Bij mn dochter was dat volgens mij trouwens ook zo, en 98 heeft ze zelfs een jaar ofzo in gezeten. Maar die is ook in een jaar van bovengemiddeld lang naar ukkie gegaan.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:12

Oh duurt nog ff dus. Volgens de curve van het CB had ie al iets langzamer moeten groeien,maar hij is denk ik bezig met een inhaalslag want zijn lijn gaat nog steeds recht evenredig omhoog :+