Vrouwen met een 'mannenberoep' ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31474
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:50

Fasel"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
Citaat:
De vrouw wil over haar zorgen en problemen kunnen praten en dat niet in de eerste plaats om oplossingen te vinden, maar om gevoelens te delen.
De man ervaart dit als een vraag om hulp en is in die situatie vooral geneigd oplossingen te gaan zoeken en aanreiken.


'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen'.

Komt me heel bekend voor dit stukje maar weet het niet zeker.
[/quote]

Kan ook zijn 'Waarom mannen liegen en vrouwen niet kunnen kaartlezen' . Van de zelfde schijver. 'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen' heb ik nog niet gelezen, maar dat wil ik ongetwijfeld nog doen. Erg lollig geschreven over de voor oordelen en feiten over het verschil tussen mannen en vrouwen.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 11:58

Ik heb een bijbaantje in een meubelfabriek,ook met alleen maar mannen(en mijn vriend Knipoog ).Af en toe nemen ze me weleens in de maling,ik was in het begin namelijk nog onwijs verlegen.......nu ben ik gelukkig ook bijdehand terug,en is t meestal wel grappig!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:27

Desiree schreef:
Dat kan jij dus niet want je bent een vrouw! Knipoog
schoolvoorbeeld van iemands woorden verbuigen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 13:35

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
Dat kan jij dus niet want je bent een vrouw! Knipoog
schoolvoorbeeld van iemands woorden verbuigen.
[/quote]
Yep, dat kan ik tegenwoordig ook. Dat heb jij mij geleerd! Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 14:04

Desiree"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="Desiree schreef:
Dat kan jij dus niet want je bent een vrouw! Knipoog
schoolvoorbeeld van iemands woorden verbuigen.
[/quote]
Yep, dat kan ik tegenwoordig ook. Dat heb jij mij geleerd! Haha!
[/quote]

Auw.... Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:11

Desiree"]
[quote="Fasel schreef:
[

Voor wat het oplossingsgericht denken, misschien wel. Weet ik eigenlijk niet. Ik moet in mijn werk een gigantische bende regelen en voor mekaar hebben. Denk ook altijd naar oplossingen toe maar tegelijkertijd wil ik het dan ook altijd praktisch voor mekaar hebben. Dat lukt tot nog toe altijd goed.
[/quote]
Dat kan jij dus niet want je bent een vrouw! Knipoog


Wat kan ik niet????

Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:12

Dennis"]
[quote="Fasel"][quote="SuperPepeijn schreef:
Citaat:
De vrouw wil over haar zorgen en problemen kunnen praten en dat niet in de eerste plaats om oplossingen te vinden, maar om gevoelens te delen.
De man ervaart dit als een vraag om hulp en is in die situatie vooral geneigd oplossingen te gaan zoeken en aanreiken.


'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen'.

Komt me heel bekend voor dit stukje maar weet het niet zeker.
[/quote]

Kan ook zijn 'Waarom mannen liegen en vrouwen niet kunnen kaartlezen' . Van de zelfde schijver. 'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen' heb ik nog niet gelezen, maar dat wil ik ongetwijfeld nog doen. Erg lollig geschreven over de voor oordelen en feiten over het verschil tussen mannen en vrouwen.
[/quote]


Jij bedoelt het eerste deel Dennis (spullen al binnen trouwens Knipoog ? ). Het eerste deel is 'waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen'.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:28

postbode...
was laatst aan het lopen, zeggen een paar kindjes:
"oohhhh een postbode als meisje!!!"

ts, schaamde me wel ff Bloos

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:30

een postbodin

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:33

ik ben beveiligingsbeambte en dat valt soms ook niet mee, want ik ben nog klein ook, dus moet je altijd hard werken om jezelf te bewijzen.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:11

Desiree"]
[quote="SuperPepeijn"][quote]
De vrouw wil over haar zorgen en problemen kunnen praten en dat niet in de eerste plaats om oplossingen te vinden, maar om gevoelens te delen.
De man ervaart dit als een vraag om hulp en is in die situatie vooral geneigd oplossingen te gaan zoeken en aanreiken.
[/quote][/quote]
dit is meer op privevlak zo ja. Maar niet op het werk! trouwens, vroeger waren meisjes altijd slechter in exacte vakken. Laatste hoorde ik dat dit inmiddels gelijk getrokken is.

[quote="peeky schreef:
Nou ja....er zitten ook mannen bij journalistiek maar het is echt een vrouwenopleiding aan het worden Lachen


Wat dacht je van medicijnen?
[/quote]

Exacte vakken ? ik had het hoogste punt voor wiskunde van heel de school op mijn examen, een 9.6. En dit soort boeken (mannen komen van Mars en vrouwen van Venus) vind ik absoluut gelul. Ik zet niemand in een hokje, en ik verwacht dezelfde behandeling van andere mensen!
Als ze daar te bekrompen voor zijn, dan bewijs ik mijn kwaliteiten wel op een andere manier. Grow up !! dit soort gedachte zijn prehistorisch ! vrouwen willen gevoelens delen... Verward er zijn ongetwijfeld meisjes/vrouwen die nog steeds de illusie hebben dat er een prins op een wit paard hen komt redden......ik heb mijn eigen maatregelen genomen, en heb zelf een wit paard gekocht Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:14

Nou mist, er zijn natuurlijk, buiten de lijfelijke verschillen, een hoop verschillen tussen mannen en vrouwen en dan vooral hun denkwijze........ Dat is gewoon zo, niks aan te veranderen

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:15

gijsenkim schreef:
een postbodin


zoiets ja Bloos

ja je schaamt je wel als je zoiets te horen krijgt...

mensen kijken ook vaak raar op als je zegt dat je postbode bent...

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:28

gijsenkim schreef:
Nou mist, er zijn natuurlijk, buiten de lijfelijke verschillen, een hoop verschillen tussen mannen en vrouwen en dan vooral hun denkwijze........ Dat is gewoon zo, niks aan te veranderen


Tuurlijk, dat kan best, t.o.v. het emotionele aspect, maar om te zeggen dat vrouwen minder capabel zijn om problemen op te lossen, zoals SP zegt gaat mij toch een paar straten te ver !
Wij hebben een achterstand omdat we geacht worden "barefoot and pregnant" achter het fornuis te staan. Dat gaat er bij mij dus niet in.
De reden waarom er (minder) vrouwen hoge functies bekleden, en minder nobel-peace prijzen in de wacht hebben gesleept heeft idd de reden dat vrouwen nu eenmaal hun carriere onderbreken om kinderen te krijgen-omdat mannen dat nog steeds niet kunnen. Maar dat doet niets af aan het feit dat ze net zo goed kunnen presteren als mannen! wat wel gesugereerd wordt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:31

Mist"]
[quote="gijsenkim schreef:
Nou mist, er zijn natuurlijk, buiten de lijfelijke verschillen, een hoop verschillen tussen mannen en vrouwen en dan vooral hun denkwijze........ Dat is gewoon zo, niks aan te veranderen


Tuurlijk, dat kan best, t.o.v. het emotionele aspect, maar om te zeggen dat vrouwen minder capabel zijn om problemen op te lossen, zoals SP zegt gaat mij toch een paar straten te ver !
Wij hebben een achterstand omdat we geacht worden "barefoot and pregnant" achter het fornuis te staan. Dat gaat er bij mij dus niet in.
De reden waarom er (minder) vrouwen hoge functies bekleden, en minder nobel-peace prijzen in de wacht hebben gesleept heeft idd de reden dat vrouwen nu eenmaal hun carriere onderbreken om kinderen te krijgen-omdat mannen dat nog steeds niet kunnen. Maar dat doet niets af aan het feit dat ze net zo goed kunnen presteren als mannen! wat wel gesugereerd wordt.
[/quote]

Helemaal mee eens!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:38

Ik denk dat je het iets anders moet ziet Mist......... Ik ben het zeker met je eens dat vrouwen, met uitzondering van lijflijk zware beroepen, op geen enkele manier onder hoeven doen aan mannen. Sterker nog Vrouwen zijn 100 x beter dan mannen, zeker vrouwen met een carriere EN kinderen! Ik ken geen enkele man die naast een drukke baan ook nog eens het huishouden en de kinderen kan runnen, dan moet je organisatorisch zo goed zijn, emotioneel zo sterk in je schoenen staan en ongelooflijk oplossingsgericht zijn............ Een man zou dat nooit kunnen (uitzonderingen natuurlijk daargelaten)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:42

ik had met het halen van me chauffeursdiploma het enahoogste punt van de klas voor het vak "techniek"
niet dat ik nu aan een auto kan sleutelen Haha!
maar ze stonden er wel allemaal van te kijken whaha
de man die het examen afnam liet zo weten dat ik het had gehaald :
9 van de 10 vrouwen die zakt op dit examen....
jij bent die ene ...Scheve mond
hij was er zelf ook nog niet helemaal over uit hoe een vrouw het allemaal zo goed kon weten
whaha en ik haal gewoon even een 8,5 of 9- ofzoiets Tong uitsteken

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:43

Mee eens Gijsenkim, maar wat precies moet ik anders zien ? wat bedoel je ?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:48

Mist schreef:
En dit soort boeken (mannen komen van Mars en vrouwen van Venus) vind ik absoluut gelul. Ik zet niemand in een hokje, en ik verwacht dezelfde behandeling van andere mensen!
maak je niet zo druk. Haha!

de ene vrouw is de andere niet. het is een algemeen verhaaltje en het gaat idd niet voor iedereen op.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:48

tja nu ik het teruglees weet ik het eigenlijk niet Haha!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:48

gijsenkim schreef:
tja nu ik het teruglees weet ik het eigenlijk niet Haha!
>;)

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:52

SuperPepeijn"]
[quote="Mist schreef:
En dit soort boeken (mannen komen van Mars en vrouwen van Venus) vind ik absoluut gelul. Ik zet niemand in een hokje, en ik verwacht dezelfde behandeling van andere mensen!
maak je niet zo druk. Haha!

de ene vrouw is de andere niet. het is een algemeen verhaaltje en het gaat idd niet voor iedereen op.
[/quote]

Je kent ons vrouwen....wij zijn over het algemeen hysterisch !

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:53

blijkbaar. Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:55

Niet alleen vrouwen mist..... Lips are sealed

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 22:01

SuperPepeijn schreef:
blijkbaar. Haha!


Ik wilde je niet teleurstellen Haha!