Light frisdranken kankerverwekkend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 10:54

Niks is gewoon gezond voor je lichaam wat er nu op de markt is. M'n moder zei dat ook tegen me dat je van zalm kanker kreeg,en ik vond het juist zo lekker Boos! Nu eet zij geen zalm meer dus geen zalmpastas meer hier(Poedersuiker Stoom uit je oren !! ) Pff alles is tegenwoordig ongezond. Snoep->zwaarlijvigheid Frisdranken al dan niet light->zwaarlijvigheid Verwardkanker:?
Fruit->door middel van alle pesticiden Kanker
Gewoon alles!! Dus gewoon eten want anders ga je honger lijden en ga je sneller dood dan aan kanker hoor Knipoog

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:09

Als je gewoon dingen met mate gebruikt, lijkt het mij dat het kankerverwekkende wel mee valt. Ik denk dat mijn lichaam wel wat kan hebben hoor.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 13:15

ik ben het helemaal met je eens hoor shadowfaxx!! want tegenwoordig krijg je werkelijk van alles kanker!!

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:15

Citaat:
Mogelijk verband tussen haarverf en kanker

Onderzoekers aan de Amerikaanse universiteit Yale hebben meer bewijs gevonden voor een mogelijk verband tussen langdurig gebruik van haarverf en een zeldzame vorm van kanker, de zogenaamde non-Hodgkin vorm van lymfeklierkanker. Uit het onderzoek is gebleken dat vrouwen die voor 1980 zijn begonnen met het verven van hun haar, veertig procent meer kans hebben om deze ziekte op te lopen.

Vooral vrouwen die permanente, niet uitwasbare, haarverf met een donkere kleur gebruiken, lopen een hoger risico. Dit geldt niet voor mensen die hun haar in een lichte kleur verfden of uitwasbare verf gebruikten.

Het onderzoek heeft echter geen direct verband aangetoond tussen stoffen die in de verf zitten en de betreffende vorm van kanker. Ook is het nog onduidelijk waarom vrouwen die pas na 1980 begonnen met het verven van hun haar geen verhoogd risico lijken te lopen. Het is mogeljk dat na dat jaar de samenstelling van haarverf is veranderd. Ook is het mogelijk dat het effect van haarverf op de lymfeklieren pas na 24 jaar zichtbaar wordt.

Aan het onderzoek deden 1300 vrouwen mee. De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in de American Journal of Epidemiology.



je kan nieteens meer je haar verfen *LOL*

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 14:59

Bij Light Frisdrank wordt het suiker vervangen door KUNSTMATIGE zoetstoffen. Meestal Aspartaam (ja, zie de fles maar Knipoog ).

Bij consumptie van 2 liter of meer per dag, gedurende langere periode is aspartaam schadelijk voor je zenuwstelsel. Je wordt dan erg nerveus en trillerig (beginfase) en dat kan bij aanhouden van deze gewoonte onherstelbare schade veroorzaken.
Dit heb ik jaren geleden al op school geleerd, het zou me niets verbazen als in de eindstadia van schade idd kanker wordt waargenomen.

Maar goed, wie drinkt er dan ook dagelijks minstens 2 liter Light frisdrank? Ik niet, en ook ik ben frequente gebruiker. En regulier sukergebruik heeft ook allerlei nare bijwerkingen (lamleggen alvleesklier met als gevolg insuline-tekorten of juist surplus).
Niets waar je TE veel van gebruikt is gezond. Variatie is belangrijk.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 15:02

Er zijn al een aantal topics geweest over aspartaam in frisdranken:

[LN] aspartaam
[VT] Aspartaam giftig?

Verder lijkt het me dat als je het met mate gebruikt er weinig mis kan gaan Knipoog
Tegenwoordig vinden ze overal wel iets in waar je ziek van zou kunnen worden... >;)

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 18:40

IcePrincess schreef:
ik denk niet dat je je er erg veel zorgen om moet maken, tegenwoordig krijg je van alles kanker (beweren ze)


helemaal mee eens
je kunt nu zelf kanker krijgen van ene overdosis keukenzout Verward

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 21:04

idd wat IcePrincess schrijft, tegenwoordig is alles kankerverwekkend.

keukenzout is idd in een bepaalde hoeveelheid(lees 2 eetlepels) giftig, waaraan je zelf dood aan kunt gaan. dat ligt allemaal aan de MAC-waarde.

ik heb tijd geleden ook gehoord dat als je 10 kg(of zoiets, in ieder geval zoveel wat je nooit zult eten in 1 dag)pepernoten in 1 dag opeet ook kankerverwekkend is...tja...teveel is nooit goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 23:42

T is de stof aspartaam die zo slecht voor je schijnt te zijn....je kan er kanker en dementie van krijgen, dus als het even kan probeer ik die dranken en voedngsstoffen te vermijden!

Het is namelijk echt onderzocht door de consumentenbond, jaren geleden al. Ik weet niet beter dat het slecht voor je is.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:01

Ik denk dat vooral geld: TE veel is slecht...
Als je de dingen matig gebruikt en niet overdrijft, lijkt het me geen kwaad te kunnen...
Er zijn zoveel dingen die je niet zou mogen eten anders, zo blijft er binnenkort niets meer over...