Hier ook mensen met Mechelse herders (Vraag!!!!)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Hier ook mensen met Mechelse herders (Vraag!!!!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:36

Zijn alle Mechelse herders zo actief?

Wij hebben hier zo'n hond, inmiddels 10 jaar en houd niet op met blaffen en heen en weer rennen. Hij heeft altijd z'n loopje. Als de paarden in de schuur staan loopt hij eerst naar de eerste stallen, blaft, dan naar de stallen achteraan, blaft, dan weer naar de eerste stallen, blaft, naar de deuren weer geblaf. En als de paarden buiten staan gaat hij naar de bak, blaffen, loopt naar het land met de jonge paarden, blaffen, naar het weiland met de ouderen paarden, blaffen en ga maar door.

Buren liggen de hele nacht wakker van het geblaf en vannacht heeft hij de schuurdeur helemaal kapot gemaak, hout is allemaal vervreten en is hij op pad gegaan. Loopse honden rook hij, hij is al jaaaaaren gecastreerd. Is dit het aard van het beestje?

Soms denk ik echt dat hij gestoord is Clown

Hij houd maar niet op en blijft door gaan, hij MOET weg of enkeltje hondenhemel.....

Wie heeft een oplossing?


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:38

Heb je de hond nog niet zo lang?
Wat jij beschrijft is echt typisch Mechelse Herder-gedrag. Ontuitputtelijke energie.

Don't dream your life, live your dreams!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:45

De hond loopt hier als pup al rond maar het wordt steeds erger.....

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:50

Misschien begint hij te dementeren?
Ik kom nu bij mijn stage best veel Mechelaars tegen, maar ze zijn allemaal even druk.

Don't dream your life, live your dreams!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 20:51

Heb bericht verwijderd na een pb met uitleg van luvdatos
Laatst bijgewerkt door Miep op 20-01-04 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 21:01

Miep schreef:
nou lekker makkelijk he, beestje word druk dus moet t de deur uit..
Verdiep je de volgende keer eens in een ras.. Boos!


Nou zeg..... hij is altijd al druk geweest en het is een wonder dat hij nog altijd niet echt iets kapot heeft gemaakt. Nu begint hij met zelfs de trailer Verward

Waarom hij tot nu toe niet is weg gegaan! We hebben hem gekregen toen Keimpe uit de B en W stapte.... Dus een duur cadeautje na jarenlang de gemeente bestuurd te hebben. DAt is altijd de reden geweest om hem niet weg te doen.....

Maar het wordt nu TE erg en hij draait gewoon door *zucht*

Laat wel duidelijk zijn: Ik HOUD van hem, maar het kan zo niet door gaan.

Buren hebben een meervoudig gehandicapt jongetje dat er nachtenlang niet van kan slapen en epileptische aanvallen van krijgt. Hij raakt nl in de stress

Verdrietig

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:20

we hebben er 2 en hebben er altijd gehad.

één ding is zeker: wees consequent , train ze en je hebt geen problemen. doe je er niets mee, dan kan je zo'n overactief blafferig geval krijgen.

die honden vragen om te werken, ze moeten echt regelmatig kunnen werken. als het paarden waren, zouden dit dé toppaarden zijn!

meer info steeds bij me te verkrijgen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:21

carlaa heeft er ook één

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 21:23

kattebeest schreef:
we hebben er 2 en hebben er altijd gehad.

één ding is zeker: wees consequent , train ze en je hebt geen problemen. doe je er niets mee, dan kan je zo'n overactief blafferig geval krijgen.

die honden vragen om te werken, ze moeten echt regelmatig kunnen werken. als het paarden waren, zouden dit dé toppaarden zijn!

meer info steeds bij me te verkrijgen.


Hij is goed afgericht en naar zo'n cursus gegaan. Hij gaat regelmatig (2x per dag) de landen in (een aantal hectare's) op zoek naar mollenklemmen. We zijn super consequent, maar het is net of hij het niet overneemt.

Voor de paarden vind ik het geblaf niet zo erg.... die kunnen er mooi aan wennen.

Maar dat buurjongetjes Verdrietig Ook nog een zoon van de eigenaar van de hond.... dus het is vreselijk moeilijk!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 21:48

Hm, mij lijkt het eerder op iets in zijn kop ofzo Verward Mijn mechelaar slaapt de hele dag in haar mandje, beessie is dan ook al 14. Maar was altijd vrij actief, en had veel behoefte aan aandacht , werk en gezelschap....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 22:00

Kira gaat ook zo te keer als ze in haar kennel zit.
Elke keer als ze maar iets of iemand ziet gaat ze als een gek te keer en probeerd ze dwars door haar tralies heen te gaan (ze is daardoor zelfs al een voortand kwijt).
Ik kreeg hierdoor ook wat problemen met de buren Schijnheilig
We hebben haar daarom altijd binnen in huis, ze ziet dan een stuk minder en ik hoor haar beter zodat ik haar meteen kan corrigeren.
Het gaat nu een stuk beter.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:45

Ellende schreef:
carlaa heeft er ook één


Klopt, check mijn profiel maar eens. Mijn hond is ook zo heerlijk over-actief... Daarom ben ik destijds ook voor het ras gegaan, vind het geweldig. Blaffen mag hij deels: als de bel gaat mag hij zich laten horen (een paar keer, dan afgelopen) en als antwoord als ik hem wat vraag. Haha!

Ik sjouw hele einden met hem, vinden we heerlijk. In huis is hij erg makkelijk, vanaf het begin was het duidelijk: ik (Carla) maak de dienst uit, gaat nog steeds super. Als er bezoek is wordt hij wel helemaal dol, hij vind het veels te mooi en wil bij iedereen op schoot...
Verder niks geen aggressiviteit in het beestje, alleen 's avonds als ik met hem loop in het donker wil hij nog wel eens aangeven dat iemand niet TE dichtbij moet komen (gromt hij en zet hij de stekels op), maar zodra ik er wat van zeg is het okay.

Wow, mijn hond lijkt gewoon afgericht als ik dit typ... Haha!
Ik heb me gelukkig eerst helemaal verdiept in het ras en dergelijke, dus ik was voorbereid... *LOL*

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 11:26

Die van ons is denk ik dan niet helemaal OK tussen de oren. Ik vind het een geweldig beestje en we gaan vaak de landen in. Maar hij gaat soms zo ontzettend te keer....
Hij wordt ook al grijs op z'n snuitje Haha!
Het is een tijdje eerder ook zo geweest. Toen kwam dat jongetje van de buren bij ons slapen (ouders op vakantie) toen is hij voor een week 's nachts aan de Sedalin geweest...... Gewoon uit nood..... We wisten niet meer wat we er mee moesten!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:35

Jeetje Luvda dat is niet leuk.
Zijn jullie er al mee naar de DA geweest voor tips en in huis nemen is dat ook een optie? Veel speeltjes en afleiding?

Veel succes!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 20:40

Nou speeltjes daar kijkt hij niet naar om, wel naar peesbeschermers, handschoentjes en al MIJN andere paarden dingetjes Boos! Molmt de trailer (banden lek gemaakt) Geeft je hem een speeltje dan sleept ie hem weg en zie je het nooit weer terug Verward

En naar het asiel is eigenlijk geen optie, daar sterft hij helemaal weg (altijd op het platteland gewoond). En verhuizen is ook geen optie want hij komt ALTIJD weer terug.....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:00

Wij hebben er 2, een reu en een teef. De teef kan ontzettend veel blaffen, druk zijn is ze niet meer zo, sinds ze een botsing met de trekker had Ze heeft diverse nesten bij ons gehad. De reu blaft gelukkig niet zo veel als zijn vrouwtje Haha! Hij is ook nu veel rustiger. Weet niet hoe oud ze nu zijn, geloof een jaar of 9/10

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-04 21:16

Hij heeft al meerdere malen klappen gehad. Vooral van de oude fokmerrie... Maar hij blijft door blaffen.... En bijten naar de achterbenen. Hij leert het gewoon nooit *zucht*

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 01:00

Bij de eigenaar van mijn paarden hadden we vroeger een Bernard Sennard die in de benen sprong, was ook erg gezellig.
Maar speel maar eens vaker met speeltjes, onze hond had haar 'eend met piepje' verstopt, een paar maanden niet gezien.
En vandaag haalde ze het speeltje weer naar de bewoonde wereld haha.

Heb je niet oude paardenspullen die hij mag hebben? En de rest goed opruimen.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 04:06

adriana schreef:
Heb je niet oude paardenspullen die hij mag hebben? En de rest goed opruimen.


Zou ik absoluut niet doen. Zodra hij weet dat hij dus legaal aan paardenspullen mag komen (sowieso spullen die niet van hem zijn), krijg je het gedonder. Hij weet dan niet het verschil tussen de spullen die hij WEL en de spullen die hij NIET mag hebben (of hij maakt het je wijs als hij goed slim is). Dus dat sowieso niet doen lijkt mij...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 09:17

Maar ik heb al zoveel speeltjes voor hem gekocht en ze zijn allemaal verdwenen en nooit meer terug gekomen Haha! Ik heb een stille hoop dat m'n mooie bordeaux kleurige peesbeschermers ooit nog eens boven water komen. Hij heeft voor mijn rijhandschoentjes flinke straf gehad. We zagen hem wegrennen met één van de handschoentjes. Dus ik hem terugroepen en hij kwam braag. Vasthouden en proberen het handschoentje los te wrikken.... Maar dacht je dat dat lukte....... NEE. Dus samen met de eigenaar en een stok er tussen aan het wrikken geweest. Heeft bloed, zweet en tranen gekost, maar hij is terug en hij wist dat ie goed fout was. Sindsdien heeft hij iig niet meer aan mijn handschoentjes gezeten.
Ik gooi ook wel eens een stok in het weiland maar dan kan ik weer een nieuwe gaan zoeken, aangezien hij hem nooit terug brengt!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 09:24

Volgens mij heb ik een volle broer van die van jou Luvda.........
Klinkt me allemaal zeer bekend in de oren.
Die van mij wordt ook 10 en heeft de energie van een halfjarige. Trailerbanden zijn bij hem ook niet veilig en alle paardenaccessoires al helemaal niet...............

Wel een zeer handig beestje als er eens een paard vast ligt in de box.
In een paar seconden krijgt ie ze op de been. Je hoeft aleen maar de boxdeur los te doen en hij doet het werk.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-04 13:08

CGJ12 schreef:
Volgens mij heb ik een volle broer van die van jou Luvda.........
Klinkt me allemaal zeer bekend in de oren.
Die van mij wordt ook 10 en heeft de energie van een halfjarige. Trailerbanden zijn bij hem ook niet veilig en alle paardenaccessoires al helemaal niet...............

Wel een zeer handig beestje als er eens een paard vast ligt in de box.
In een paar seconden krijgt ie ze op de been. Je hoeft aleen maar de boxdeur los te doen en hij doet het werk.


Ah zullen we een lotgenotengroep oprichten Knipoog

Ben benieuwd hoe het vannacht is gegaan. Gister heeft hij een schuurdeur vervreten.... allemaal houtsplinters op de grond.... en een holletje en hij was natuurlijk de hele nacht op stap....

Odin

Berichten: 2503
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 15:03

Ik zou als ik jou was toch de DA eens laten kijken naar je Mechelaar. Als hij dit gedrag steeds meer gaat vertonen in plaats van minder naarmate hij ouder wordt is dit misschien veroorzaakt door een medisch gebrek o.i.d.

Ik heb zelf ook een Mechelaar, inmiddels bijna 14, en zij is alleen maar rustiger geworden de laatste jaren. Vroeger was ze ook onuitputtelijk en altijd vol energie.

Je zou ook kunnen overwegen een gedragstherapeut in te schakelen (als medische gebreken uitgesloten zijn).

Wat je absoluut moet voorkomen is dat je je hond gaat straffen als hij uiteindelijk bij je terugkomt. Hierdoor heb je kans dat zijn gedrag alleen maar verergert in plaats van beter wordt. Ook al moet je er heel lang op wachten en vaak roepen, als hij bij je is, is hij braaf en kun je hem dus niet meer straffen voor het feit dat hij eerst niet kwam! Het kost wat moeite soms, maar het is zo echt het beste. Anders heb je kans dat je hond je steeds meer gaat wantrouwen waardoor hij nog meer ongewenst gedrag gaat vertonen.

27-10-13: Weer eens wat rijfoto's: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1748038
Romanov (Rubin Royal x Ramino x Weltmeister [OLD]): M2 + 6 dressuur

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 17:32

prachtig je lakense herder, odin. ik heb er nog maar één in het echt gezien. ze zijn zo zeldzaam...

onze oudste mechelaar is er 14 nou. hij houdt hem meestal rustig maar af en toe denkt ie nog wel dat ie een pup is Haha!

en idd de mechelaars zijn zeer actief. maar dat is niet hetzelfde als zenuwpezen.

maar een beter ras vind je niet!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 18:41

Mijn grootvader heeft er altijd gehad, hij ging er ook mee naar cursussen e.d. hij heeft ze allemaal op die leeftijd (ongeveer) moeten laten inslapen omdat ze agressief werden, ze zijn idd heel actief, maar kijk er vooral op dat hij niet "vals" word (zeg niet dat ze allemaal zo zijn hoor!!)

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, brennie85, Eva1975, Flippertje, huckellover, Ineke2, Slmt9, Suliko, Xanthippe, Xayah en 213 bezoekers