wie gaat er 1 dag per week naar school?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

wie gaat er 1 dag per week naar school?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 17:37

Ik ben namelijk nu met een driejarige opleiding bezig maar ga gewoon elke dag naar school... Maar ik ben echt de laatste tijd niet naar school te schoppen om het zo maar even te zeggen. Maar ik wil wel mijn diplomas halen. IK moet na dit jaar nog 1 jaar van die driejarige opleiding en dan wil ik heel graag doorstromen en moet dan dus nog 2 jaar. Scheve mond Maar nu blijkt dat ik dan ook gewoon kan gaan werken en 1 dag naar school en het duurt evenlang. Haha! Zijn er hier meer mensen die dit doen en hoe bevalt het? Is het niet moeilijker enz.?
Alvast bedankt OK dan!

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:08

ik heb het ook gedaan met handel niveau 4. Dit was wel 6 jaar gelden maar ik vond het super...dinsdag ging ik naar school en maandag woens dond en vrij ging ik werken heerlijk vink dat!!! lekker geld verdienen maar toch je doploma halen Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 18:31

Ik volg een avond opleiding: makelaardij o.g.

Dat houdt in: 1 avond in de week naar school in Emmen (van 18:30 tot 22:00) en de rest is allemaal zelfstudie. Iedereen in de klas heeft ander werk, sommigen werken al op een makelaarskantoor, maar anderen zijn apothekersassistent, accountant of hebben helemaal geen baan.

Best gezellig, ga elke dinsdagavond dus samen met Javmo naar school! Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 20:28

Ik ben nu, naast een parttime werkcontract, met een opleiding vanuit het werk bezig. Het is deels schriftelijk, deels college. Ik vind het goed te doen, ik maak elke avond als ik terug kom van mijn werk mijn opgaven, en vrijdags de hele dag.

Je hebt er wel vrij veel zelfdiscipline voor nodig... Als je een hele dag keihard gewerkt hebt zul je toch je schoolwerk nog moeten doen.

Persoonlijk denk ik dat je beter dat laatste jaartje uit kunt proberen te zingen. Examenjaar is het zwaartst...

De reden dat je overigens een opleiding van 1 dag in de week in dezelfde tijd af kunt sluiten als een voltijd studie is niet dat je een week lang voor jan l*l op school zit, maar omdat ze er van uit gaan dat jij alles door de week, bij je werkgever, leert. Op het moment dat jij in je examenjaar komt te zitten, sluit dat niet echt aan... Je zult nl onderaan de ladder beginnen zonder diploma.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:24

Ik ga 1 dag meer naar school..(2 dagen dus Knipoog )
en 1 dag stage..

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:26

hoe zit dat dan als je hierna door wil naar het HBO, kan je met een deeltijd opleiding ook nog doorstuderen? of alleen in het bol (of was het bbl)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:38

Een diploma van een deeltijd-opleiding staat gelijk aan het diploma van een voltijd opleiding, zijn exact dezelfde papiertjes en hebben dezelfde waarde. Of bedoel je dat niet?

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-04 21:58

Ik doe een deeltijdopleiding doktersassistente,dus een dag in de week naar school en voor de rest zelfstudie, wat best intensief is. Maar je kunt wel je eigen tijd in delen en ik werk er ook part-time bij, dus ik kan er ook nog wat bij verdienen.