Bedrag cadeau bruiloft

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:03

dat is iets wat ik ook altijd erg moeilijk vind om te geven. Het gegeven dat je dat bedrag moet geven wat je daar consumeert, kan ik ook niets mee.

Dan zou dat ook betekenen dat ik de kleinere (vaak gezelligere) bruiloften zonder veel onzinnige blabla minder zou moeten geven, dan mensen die een groteske bruiloft geven met vuurwerk, 100+ gasten, luchtbalonnen, duiven, 8 gangen en daarna nog honger, en weet ik veel wat alles. 8)7

Ik neem aan dat we worden uitgenodigd, omdat mensen dat leuk vinden, niet om de hele boel mee te financieren, anders wil ik ook inspraak hebben als aandeelhouder haha :=

Daarnaast hebben wij vaak al veel kosten gemaakt door vrije dagen op te nemen, hotelovernachting(en), vervoer, als ze een speciale dresscode hebben, een nieuwe outfit, en dan ook nog honderden euro's cadeau. Nee, wij zien het altijd zo, wij zijn het cadeau :) en geven dan een kleine bijdrage of cadeautje erbij, maar dat is niet meer dan 40€.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:18

Weet je, ik vind het zo'n muggenzifterij om de kosten voor je kleding, je reiskosten etc mee te rekenen in kosten die je hebt voor een feestje.

Kleren koop je voor jezelf, je wordt niet verplicht om kleding te kopen. Zelfs de meeste dresscodes zijn te volgen met gewone redelijk nette kleren.
Zelfde voor de reiskosten. Je wordt niet verplicht te komen het is een keuze dus de reiskosten aanrekenen aan het stel vind ik zo overdreven.
Wij hebben vrienden zitten door het hele land heen en voor iedereen rijden wij met plezier naar ze toe. Als dat al te veel moeite wordt blijf dan alsJe blieft weg.

Ik vind dat mensen tegenwoordig zo zuur zijn. Op elk topic over bruiloften lees je hetzelfde: wij moeten zo'n eind rijden voor het feest, wij moeten nieuwe kleding kopen dus we geven minder aan het bruidspaar.

Niets is verplicht als je alleen maar zuur kan doen over een feestje wat doe je daar dan?

Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.

Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Mijn neef waarmee ik ben opgegroeid heeft 100 euro van mijn vriend en ik gekregen.
De neef van mijn vriend die ik niet kende, daar hebben we gezamenlijk met de familie aan gegeven.

Ik vind ook dat het afhankelijk is van wat je kan missen.
Maar ik vind niet dat jij de kosten die je maakt om naar het feest te komen, het bruidspaar kan aanrekenen. En zo wordt het hier wel gebracht.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:24

M_D_H schreef:
Weet je, ik vind het zo'n muggenzifterij om de kosten voor je kleding, je reiskosten etc mee te rekenen in kosten die je hebt voor een feestje.

Kleren koop je voor jezelf, je wordt niet verplicht om kleding te kopen. Zelfs de meeste dresscodes zijn te volgen met gewone redelijk nette kleren.
Zelfde voor de reiskosten. Je wordt niet verplicht te komen het is een keuze dus de reiskosten aanrekenen aan het stel vind ik zo overdreven.
Wij hebben vrienden zitten door het hele land heen en voor iedereen rijden wij met plezier naar ze toe. Als dat al te veel moeite wordt blijf dan alsJe blieft weg.

Ik vind dat mensen tegenwoordig zo zuur zijn. Op elk topic over bruiloften lees je hetzelfde: wij moeten zo'n eind rijden voor het feest, wij moeten nieuwe kleding kopen dus we geven minder aan het bruidspaar.

Niets is verplicht als je alleen maar zuur kan doen over een feestje wat doe je daar dan?

Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.

Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Mijn neef waarmee ik ben opgegroeid heeft 100 euro van mijn vriend en ik gekregen.
De neef van mijn vriend die ik niet kende, daar hebben we gezamenlijk met de familie aan gegeven.

Ik vind ook dat het afhankelijk is van wat je kan missen.
Maar ik vind niet dat jij de kosten die je maakt om naar het feest te komen, het bruidspaar kan aanrekenen. En zo wordt het hier wel gebracht.

_/-\o_

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 14:41

M_D_H schreef:
Weet je, ik vind het zo'n muggenzifterij om de kosten voor je kleding, je reiskosten etc mee te rekenen in kosten die je hebt voor een feestje.

Kleren koop je voor jezelf, je wordt niet verplicht om kleding te kopen. Zelfs de meeste dresscodes zijn te volgen met gewone redelijk nette kleren.
Zelfde voor de reiskosten. Je wordt niet verplicht te komen het is een keuze dus de reiskosten aanrekenen aan het stel vind ik zo overdreven.
Wij hebben vrienden zitten door het hele land heen en voor iedereen rijden wij met plezier naar ze toe. Als dat al te veel moeite wordt blijf dan alsJe blieft weg.

Ik vind dat mensen tegenwoordig zo zuur zijn. Op elk topic over bruiloften lees je hetzelfde: wij moeten zo'n eind rijden voor het feest, wij moeten nieuwe kleding kopen dus we geven minder aan het bruidspaar.

Niets is verplicht als je alleen maar zuur kan doen over een feestje wat doe je daar dan?

Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.

Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Mijn neef waarmee ik ben opgegroeid heeft 100 euro van mijn vriend en ik gekregen.
De neef van mijn vriend die ik niet kende, daar hebben we gezamenlijk met de familie aan gegeven.

Ik vind ook dat het afhankelijk is van wat je kan missen.
Maar ik vind niet dat jij de kosten die je maakt om naar het feest te komen, het bruidspaar kan aanrekenen. En zo wordt het hier wel gebracht.


Ik denk dat het het feit is dat mensen geld vragen als cadeau de oorzaak is dat de genodigden beginnen te rekenen. Als je uitgenodigd wordt voor een feest en je neemt een cadeau mee, dan ga je op zoek naar iets wat degene die het krijgt hopelijk leuk vindt. Prijs is dan minder belangrijk dan inspiratie. Nieuwe kleren nodig? Nieuwe kleren kopen! Geen mens die dan gaat uitrekenen hoeveel het uitje kost.

Bij een geldcadeau komt onvermijdelijk de vraag 'hoeveel ga ik geven?' en dan begint het rekenwerk. Ik denk dat het niks te maken heeft met zure mensen maar alles met een uitnodiging met een bankrekeningnummer erop.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:26

Ligt echt compleet aan de band die we hebben met het bruidspaar. Meestal tussen de 30 en 100 euro.
Probeer er wel altijd wat leuks van te maken.

Als er specifiek om envelopjes gevraagd wordt, kunnen ze het krijgen. Dan wordt het schap enveloppen bij de action leeghaalt, sommige gevuld en andere niet en allemaal dichtgeplakt :D

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:36

Sclimpre schreef:
M_D_H schreef:
Weet je, ik vind het zo'n muggenzifterij om de kosten voor je kleding, je reiskosten etc mee te rekenen in kosten die je hebt voor een feestje.

Kleren koop je voor jezelf, je wordt niet verplicht om kleding te kopen. Zelfs de meeste dresscodes zijn te volgen met gewone redelijk nette kleren.
Zelfde voor de reiskosten. Je wordt niet verplicht te komen het is een keuze dus de reiskosten aanrekenen aan het stel vind ik zo overdreven.
Wij hebben vrienden zitten door het hele land heen en voor iedereen rijden wij met plezier naar ze toe. Als dat al te veel moeite wordt blijf dan alsJe blieft weg.

Ik vind dat mensen tegenwoordig zo zuur zijn. Op elk topic over bruiloften lees je hetzelfde: wij moeten zo'n eind rijden voor het feest, wij moeten nieuwe kleding kopen dus we geven minder aan het bruidspaar.

Niets is verplicht als je alleen maar zuur kan doen over een feestje wat doe je daar dan?

Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.

Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Mijn neef waarmee ik ben opgegroeid heeft 100 euro van mijn vriend en ik gekregen.
De neef van mijn vriend die ik niet kende, daar hebben we gezamenlijk met de familie aan gegeven.

Ik vind ook dat het afhankelijk is van wat je kan missen.
Maar ik vind niet dat jij de kosten die je maakt om naar het feest te komen, het bruidspaar kan aanrekenen. En zo wordt het hier wel gebracht.


Ik denk dat het het feit is dat mensen geld vragen als cadeau de oorzaak is dat de genodigden beginnen te rekenen. Als je uitgenodigd wordt voor een feest en je neemt een cadeau mee, dan ga je op zoek naar iets wat degene die het krijgt hopelijk leuk vindt. Prijs is dan minder belangrijk dan inspiratie. Nieuwe kleren nodig? Nieuwe kleren kopen! Geen mens die dan gaat uitrekenen hoeveel het uitje kost.

Bij een geldcadeau komt onvermijdelijk de vraag 'hoeveel ga ik geven?' en dan begint het rekenwerk. Ik denk dat het niks te maken heeft met zure mensen maar alles met een uitnodiging met een bankrekeningnummer erop.

Vreemd dat als je een cadeau geeft je niet kijkt maar de prijs van het cadeau en ook niet naar wat je vervoer en kleding gekost heeft.
Maar dat bij een geld bedrag wel gaat doen.

Als dat het geval is straf je dus feitelijk het bruidspaar voor het feit dat ze jou je creativiteit afnemen?
Ook dat vind ik eigenlijk best zuur.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:37

Keet schreef:
Ligt echt compleet aan de band die we hebben met het bruidspaar. Meestal tussen de 30 en 100 euro.
Probeer er wel altijd wat leuks van te maken.


Als er specifiek om envelopjes gevraagd wordt, kunnen ze het krijgen. Dan wordt het schap enveloppen bij de action leeghaalt, sommige gevuld en andere niet en allemaal dichtgeplakt :D


Dat is echt hilarisch :')

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 15:38

M_D_H schreef:
Keet schreef:
Ligt echt compleet aan de band die we hebben met het bruidspaar. Meestal tussen de 30 en 100 euro.
Probeer er wel altijd wat leuks van te maken.


Als er specifiek om envelopjes gevraagd wordt, kunnen ze het krijgen. Dan wordt het schap enveloppen bij de action leeghaalt, sommige gevuld en andere niet en allemaal dichtgeplakt :D


Dat is echt hilarisch :')

Die ga ik sowieso gebruiken, die humor kunnen ze vast wel waarderen :')

En ondertussen blijf ik meelezen om een leuk bedrag te bepalen wat er ín die envelopjes gaat...

Overigens reken ik totaal niet mee dat ik een halve vrije dag op moet nemen en kleding moet regelen. Hoort erbij, vind ik. Als het goed is maken zij maar één keer zo'n speciale dag mee en ik vind het niet meer dan normaal dat ik daar ook een beetje mijn best voor doe.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:42

Ook wel eens het bedrag in stuivers gegeven. In een lange sliert tussen plakband. Loeizwaar maar wel leuk om te geven.
Of in een bus luchtverfrisser :D

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 15:51

Tijdens de bruiloften die wij nu hebben meegemaakt waren wij
daggasten. Wij hebben per bruiloft €100,- in een enveloppe gedaan :)

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:08

Als ik alleen ga 50 euro als stel 100. Een bruiloft kost veel geld, je hebt een leuke avond of dag, en het is niet zo even iets..

Lieverdje86
Berichten: 335
Geregistreerd: 22-06-11

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:22

Laatst was ik alleen uitgenodigd voor een feest in de avond en heb ik 20 euro in de envelop gedaan.
Als ik de hele dag zou zijn uitgenodigd, zou ik 40-50 euro doen. Als stel het dubbele.

Dorien66

Berichten: 1653
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:25

M_D_H schreef:
Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.
Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Jij drukt de waarde van je vriendschappen dus gewoon uit in euro's. Is je goed recht natuurlijk, maar ik kijk er toch een beetje anders naar.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:59

Ik zie hier echt weer dingen dat ik bij m'n eigen denk van....... |o

Maar, wat ik dus zou doen is gewoon lekker geven wat jij kan missen en wanneer het zeer dichte familie/vrienden zijn geef ik snel wat meer dan bij kennisen of familie waar je een mindere band mee hebt. Vind ik niks raars aan, van opa en oma of je beste vriendinnetje kreeg je vroeger ook mooiere cadeau's dan van je achter tante / oom, dit is tenminste hoe ik het zie.
Ik zou al helemaal niet gaan kijken naar wat jij die dag consumeert, het is immers een feest, zij nodigen jou uit, en dat doen ze niet zodat jij alles wat je daar eet/drinkt ook gelijk even komt vergoeden :+

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:48

Ik heb ook alleen maar meegemaakt dat de bruiloft voor broers en zussen was. Laatste bruiloft moest ik wel mee want m'n vader was chauffeur van m'n oom en ik moest onze auto rijden.
Ik zou zelf m'n bruiloft wanneer ik zou trouwen klein houden maar dat is natuurlijk ook aan m'n partner. Ik heb al weinig contact met m'n familie vandaar.
Maar ik vind wel dat je moet kijken naar wat je kan missen. Ik kan niet in de portemonee van de gasten kijken en ik verwacht ook dat zij dat niet doen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:57

Ik vind zelf 100 euro per koppel echt te veel.
Ja een bruiloft is niet zomaar iets, dat klopt. Maar ik verplicht niemand te trouwen en verwacht ook niet perse een uitnodiging.
Die mensen willen zelf een feestje omdat ze dat leuk vinden.
En ja ik vind het leuk om er te komen maar niet met de verplichting hun financieel schadeloos te stellen.
Als dat de bedoeling van het envelopje is dan blijf ik liever thuis en ga samen met mijn man uit eten. Dan hebben we wat we zelf graag willen en zijn goedkoper uit.

M_D_H
Berichten: 17478
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:13

Dorien66 schreef:
M_D_H schreef:
Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.
Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Jij drukt de waarde van je vriendschappen dus gewoon uit in euro's. Is je goed recht natuurlijk, maar ik kijk er toch een beetje anders naar.

Wauw... Knap hoe je met jou manier van quoten een opmerking compleet uit zijn verband trekt.

Ik zou je aanraden nogmaals te lezen en dan een stukje beter dan je nu hebt gedaan.
Dan lees je namelijk heel wat anders.

Ik bereken nooit wat het kost om naar een vriend toe te rijden. Als het vrienden zijn heb je dat voor elkaar over.

Dat heeft niks met euro's te maken, maar wel met de waarde van een vriendschap. En dat is ook wat ik zeg met: die wat voor ons over hebben. Ik heb het voor mijn vrienden over om het hele land door te rijden zonder dat ik daar moeilijk voor doe, of het nou een verjaardag is of een bruiloft of een housewarming. Dat maakt mij niet uit want mijn vriendschap is dat waard.

Beter lezen dus.

Trouwens, zoals de meeste mensen berekenen zou het dus ook betekenen dat je de kleding en de rit van een verjaardag in mindering brengt van het verjaardagscadeau.
Beetje vreemd.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:18

Selka schreef:
Dat ligt echt totaal aan de persoon die trouwt. Minder dan €75 hebben wij nog nooit gegeven. Dit was voor een bruiloft waar wij alleen welkom waren op de receptie. Als daggast geven wij snel €150 of meer.

Ik ga weer trouwen en je bent bij deze uitgenodigd , neem je even al je kennissen mee die ook dit soort bedragen geven _O- . Je moet het zelf weten maar dit vind ik echt verre van normaal.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:22

Oja? Wij hebben het laatst in de vriendengroep besproken en wij gaven toevallig allemaal hetzelfde op de bruiloft van een gezamenlijke vriend :D

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:23

Selka schreef:
Oja? Wij hebben het laatst in de vriendengroep besproken en wij gaven toevallig allemaal hetzelfde op de bruiloft van een gezamenlijke vriend :D

Daarom zeg ik ook, kom gezellig om mijn nog te plannen receptie *\o/*

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:26

Selka schreef:
Oja? Wij hebben het laatst in de vriendengroep besproken en wij gaven toevallig allemaal hetzelfde op de bruiloft van een gezamenlijke vriend :D


Misschien verschilt het ook in de "sociale kringen" waar je in zit. Want bij onze vrienden varieert dit tussen de 30 en de 80. Dus denk echt dat het per groep verschilt. Het gaat gewoon om wat jij kan missen en de ander gunt. Ik vind niet dat daar een vast bedrag voor staat.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:34

Dat ben ik helemaal met je eens lau! Het gaat bij ons om 30ers, allemaal tweeverdieners en het eerste huwelijk.

Als ze aan een tweede of derde beginnen gaan wij onze bedragen vast ook zo aanpassen :=

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:39

Iris92 schreef:
Ik denk dat ieder dat voor zich moet weten. Je kan niet in iemands portemonnee kijken en dan erbij vind ik het gebaar belangrijker dan het bedrag.

Een wat vagere kennis geven wij wel minder dan familie en/of goede vrienden.

Op onze bruiloft was het heel verschillend wat we kregen van mensen en dat is oké. Ze hebben aan je gedacht en dat is fijn.



Heel mooi gezegd en zo denk ik er ook over.
Het staat iedereen vrij en het gaat om het gebaar en dat men aan je gedacht hebben en dat is meer dan voldoende.

Voor goede vrienden en familie geven wij natuurlijk royaal dan bij een vage verre kennis ofzo.
(dat heb(ben) ik/wij er wel voor over met alle liefde)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:56

M_D_H schreef:
Weet je, ik vind het zo'n muggenzifterij om de kosten voor je kleding, je reiskosten etc mee te rekenen in kosten die je hebt voor een feestje.



M_D_H schreef:
Ik bereken nooit wat het kost om naar een vriend toe te rijden. Als het vrienden zijn heb je dat voor elkaar over.

Dan heb je blijkbaar ook genoeg geld dat je dat er voor over kán hebben. Ik heb alles voor mijn vrienden en familie over, ben laatst naar Dusseldorf heen en terug gereden om bij mijn broer iets van boord te halen, al eens drie keer op een dag naar zutphen heen en terug om dingen voor iemand te regelen, heb voor iemand acuut een busje gehuurd om haar diezelfde dag nog te verhuizen, ik wil het allemaal probleemloos doen. Alleen..... als ik dat dan zelf moet betalen, kan ik de rest van de maand op droog brood gaan leven..... Is dat wat vrienden zouden willen?

Dus ja, ik bereken wel degelijk wat ik uit moet geven om naar een bruiloft te kunnen, simpelweg omdat mijn budget niet veel ruimte over laat voor dingen buiten mijn vaste lasten. En ja, als ik dus meer reiskosten heb en er is een kledingseis waar ik met mijn huidige kleren niet aan kan voldoen, betekend dat dus simpelweg dat het bedrag voor het cadeau, of dat nou geld is of een echt cadeau, lager uitvalt. Niet omdat ik zuur ben, niet omdat ik het er niet voor over heb, niet omdat ik het te veel moeite vind om er heen te rijden of er kleren voor te kopen, simpelweg omdat het allemaal wel betaald moet worden en ik het budget dus gewoon niet heb. En ik het er dus juist wél voor over heb om te doen!!! Jammer dat ik dan als zuur weg gezet word.

Ik laat het dus van veel dingen af hangen hoeveel ik geef, en naaste familie zal inderdaad meer krijgen dan verre vrienden. Maar 150 euro zit er in elk geval niet in, zelfs niet voor naaste familie :n

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:03

Maar dat is ook een heel andere situatie Lalidan. Ik neem aan dat niemand jou dat kwalijk neemt!