Bedrag cadeau bruiloft

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:21

Ik denk dat ik heel bekrompen ben dan, maar ik zou daar niet zo blij mee zijn. Maar ik zal ook niet gauw 100,- geven denk ik.

Nu hebben wij ooit een bruiloft gehad waarvan ik dacht, my god wat een hel. Toen waren we alleen voor de avond uitgenodigd en hebben we 40,- gedaan, als we toen ook zo'n bedrag hadden gedaan was ik ook niet blij geweest. Misschien heel krom.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!


Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:21

Palmera schreef:
En draai het dan eens om: als ik ga trouwen, ik nodig iedereen uit als dag en avond-gast, ik geef aan dat de planning een verassing is, iedereen wordt in zijn mooiste kleren verwacht om 15 uur op het gemeentehuis. Het huwelijk zal daar voltrokken worden. En dan? Verassing!

Daar staan jullie dan, allemaal vol verwachting in jullie goede pak en, hopelijk, een goed gevulde envelop.

De receptie blijkt in de dorpskroeg te zijn. Twee consumpties p.p en een prut stukje taart.
Ik moet toch ergens die envelopjes innen, nietwaar?
Gelukkig geven jullie de moed nog niet op, jullie wachten na het afgeven van het envelopje op dé ultime verassing! Hét feest van het jaar!

Als de receptie voorbij is mogen jullie allemaal achter mij en mijn kersverse man aanrijden naar de feestlocatie. We nemen uoteraard een mooie route, zo zijn we nou eenmaal.
Aangekomen op de feestlocatie (onze eigen achtertui) ruiken jullie de barbeque al direct, dr saldes staan klaar en wil iemand het brood snijden? Ik heb wat wijn, bier en fris bij de lidl gekocht, maar op=op, hoor!
Is toch een leuke verassing? Ik vind het leuk! :+

En hoe denken jullie nu over het envelopje met dik 100 euro voor jullie lieve vriendin? :)


Dat ik het die lieve vriendin van harte gun, en dat het feest, waar dan ook gegeven, vast mega gezellig wordt :) .

Tink89
Berichten: 2866
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:54

Flabbergast schreef:
Palmera schreef:
En draai het dan eens om: als ik ga trouwen, ik nodig iedereen uit als dag en avond-gast, ik geef aan dat de planning een verassing is, iedereen wordt in zijn mooiste kleren verwacht om 15 uur op het gemeentehuis. Het huwelijk zal daar voltrokken worden. En dan? Verassing!

Daar staan jullie dan, allemaal vol verwachting in jullie goede pak en, hopelijk, een goed gevulde envelop.

De receptie blijkt in de dorpskroeg te zijn. Twee consumpties p.p en een prut stukje taart.
Ik moet toch ergens die envelopjes innen, nietwaar?
Gelukkig geven jullie de moed nog niet op, jullie wachten na het afgeven van het envelopje op dé ultime verassing! Hét feest van het jaar!

Als de receptie voorbij is mogen jullie allemaal achter mij en mijn kersverse man aanrijden naar de feestlocatie. We nemen uoteraard een mooie route, zo zijn we nou eenmaal.
Aangekomen op de feestlocatie (onze eigen achtertui) ruiken jullie de barbeque al direct, dr saldes staan klaar en wil iemand het brood snijden? Ik heb wat wijn, bier en fris bij de lidl gekocht, maar op=op, hoor!
Is toch een leuke verassing? Ik vind het leuk! :+

En hoe denken jullie nu over het envelopje met dik 100 euro voor jullie lieve vriendin? :)


Dat ik het die lieve vriendin van harte gun, en dat het feest, waar dan ook gegeven, vast mega gezellig wordt :) .


Precies. En dat het feest en de ceremonie enzo allemaal ongetwijfeld is wat zij graag wilden en dat dat helemaal losstaat van hoeveel geld ik haar gun als cadeautje.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:58

Ik denk dat er in het echie heel anders gefluisterd zal worden :D

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:01

Palmera, zulke "vrienden" hebben wij gelukkig niet.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:03

Ja dat zou mij dus echt ook niets uitmaken, ik geef aan mijn vriendin omdat het mijn vriendin is, en niet om het groot feest. Als ze er nog een leuke duit aan overhoudt achteraf nog zoveel te beter. Zelfde als ik mij totaal niet slecht voel om 50 euro te doneren voor een vage kennis die een Disney-huwelijk in een kasteel geeft. Waarschijnlijk vind ik dat tuinfeest trouwens nog leuker dan zo'n groot georchestreerd huwelijk :+ .

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:12

bruintje123 schreef:
Ik denk dat er in het echie heel anders gefluisterd zal worden :D

Ik denk het ook..
Ik zou het ook wel bijzonder vinden, maar meer omdat ik me niet kan voorstellen dat iemand die ik ken zo'n feest zou willen geven.

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:13

M_D_H schreef:
Wauw... Knap hoe je met jou manier van quoten een opmerking compleet uit zijn verband trekt.
...
Beter lezen dus.

Tja... Het zijn (jouw) complete zinnen die ik quote.
Je reacties gingen tot dat moment vooral over 'waarde' en 'hoeveel'. Is het dan zo gek dat ik aan euro's moet denken? Na de post waar bewuste quote uit kwam nuanceerde je inderdaad wel wat meer.
Misschien zitten we qua mening wel veel dichterbij elkaar dan we tot dan toe dachten.

En zo niet... Let's agree to disagree :+

instagram: @dorien_66

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:31

Wij vragen ook geld, waarom? het kost al genoeg natuurlijk. Natuurlijk is daar voor gespaard maar met dat geld kunnen we kopen wat we willen. :)
Je hoort ooit verhalen dat mensen 10 x het zelfde kado krijgen. Frietpan(?) dat vind ik pas zonde van het geld. Uiteraard zijn we blij met wat we krijgen.
Ik weet wat ik van m'n ouders krijg. Van m'n broertjes en zusjes geen idee...

Om terug te komen op je oorspronkelijk vraag.
Als daggast weet ik niet, wat ik zal geven. Denk dat dat afhangt hoe en wat. Aan vrienden (vriendengroep) geven we 20€ p.p. Als we uitgenodigd zijn voor het feest.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:13

Vind het per persoon geven ook zo'n onzin.
"Ik geef €25 want ik ben single, jullie zijn een stel dus moeten jullie €50 geven..."

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:23

Pff en daarom vind ik geld geven ook zo'n stom iets, daar vinden sommigen mensen opeens iets van.
Ik ga zelf volgende maand trouwen en het maakt me vrij weinig uit wat we precies krijgen. We hebben een bijdrage gevraagd voor een mooie koffiemachine (dus dan vraag je eigenlijk ook geld), maar iedereen moet zelf weten wat en of ze iets geven.

Als ze geen budget hebben is dat ook prima, als ze maar komen, dat vind ik veel belangrijker. We hebben alleen maar mensen uitgenodigd waarvan wij heel graag willen dat ze dit feestje met ons komen vieren en waarvan we ervan uitgaan dat zij ons feestje niet willen missen. Ik zou het heel zonde vinden als onze gasten zich druk maken over wat ze moeten geven omdat het niet 'goed genoeg' zou zijn.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:24

Wij geven als daggasten €50 en als avondgasten €25. En toen we zelf trouwden bleek iedereen dat zo ongeveer ook te geven. (Behalve ouders, die hebben een deel van het feest en de jurk betaald dus als ze ook nog met een cadeau waren aangekomen had ik het weer ingeleverd :o)

Ik vind de bedragen hier genoemd overigens absurd soms :o ook voor verjaardagen... hier krijgen vrienden en familie €15, minder goede vrienden €10, en kinderen €7,50. Het gaat om het leuk toch, niet om zoveel mogelijk te krijgen imo.
Zelf hecht ik ook niet echt waarde aan cadeaus. Een cadeautip op de kaart zetten of om geld vragen vind ik al helemaal te idioot :o

[o]

Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:35

Cadeautip vind ik juist super fijn. Dan weet je tenminste zeker dat jouw cadeau gewenst is.
Vrienden van ons hadden een site laten bouwen waarop je onderdelen van hun huwelijksreis cadeau kon geven. Echt top! Eindelijk geen gedoe en discussie over wat te geven.

Wij hebben ze een helikoptervlucht boven de Grand Canyon gegeven, super tof :D

Maar wat wel lastig was aan die site was dat je vaste bedragen "moest" kiezen. Bijvoorbeeld, €25, €50, €75 etc. Daar zat niets tussen. Aan de reacties in dit topic te zien kan dat vast voor discussie zorgen. Zij zijn gratis op reis geweest. Hartstikke leuk.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 12:38

Palmera, mijn broer en schzus gaven een budgetbruiloft met smerig eten en echt een poedersuiker. Maar ik gaf dat geld omdat ik ze een mooie vakantie gunde. Simple as that.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:07

lieveli schreef:
Palmera, mijn broer en schzus gaven een budgetbruiloft met smerig eten en echt een poedersuiker. Maar ik gaf dat geld omdat ik ze een mooie vakantie gunde. Simple as that.


Mee eens!
Je geeft je cadeau toch op basis van wat je voelt voor die persoon, niet op basis van wat er op de planning staat?

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:09

bruintje123 schreef:
Ik denk dat er in het echie heel anders gefluisterd zal worden :D

Ik ben er ook bang voor. :)

Ondanks dat een aantal mensen aangeeft het bedrag te geven omdat ze het gunnen, denk ik zo dat 80% van de genodigden op mijn verzonnen bruiloft daarna héél anders over ons denkt. :)


Selka schreef:
Palmera, zulke "vrienden" hebben wij gelukkig niet.

Dit klinkt echt heel onaardig :')

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:13

Palmera schreef:
bruintje123 schreef:
Ik denk dat er in het echie heel anders gefluisterd zal worden :D

Ik ben er ook bang voor. :)

Ondanks dat een aantal mensen aangeeft het bedrag te geven omdat ze het gunnen, denk ik zo dat 80% van de genodigden op mijn verzonnen bruiloft daarna héél anders over ons denkt. :)


Selka schreef:
Palmera, zulke "vrienden" hebben wij gelukkig niet.

Dit klinkt echt heel onaardig :')


In in ieder geval wel en dat durf ik eerlijk toe te geven. Wij waren ooit avondgast op een bruiloft. Tent in hun achtertuin met een band. We konden nergens zitten alleen staan. Wij kenden behalve het bruidspaar niemand. Nou goed, dan leer je nieuwe mensen kennen! Je kon alleen geen gesprek voeren omdat de muziek wel zo ontiegelijk hard stond dat ik dacht dat ik in de discotheek stond. Er liepen mensen rond in death metal t-shirts etc. En iets later op de avond kwam een frietwagen. Nu hadden wij 40,- gegeven maar als wij hun 100,- hadden gegeven had ik dat eerlijk gezegd een beetje zonde van mijn geld gevonden. Bekrompen dat weet ik, maar goed. Zo ben ik nu eenmaal :+

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:16

Je bent in ieder geval ook eerlijk. :)

fannetje

Berichten: 3529
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:20

M_D_H schreef:
Weet je, ik vind het zo'n muggenzifterij om de kosten voor je kleding, je reiskosten etc mee te rekenen in kosten die je hebt voor een feestje.

Kleren koop je voor jezelf, je wordt niet verplicht om kleding te kopen. Zelfs de meeste dresscodes zijn te volgen met gewone redelijk nette kleren.
Zelfde voor de reiskosten. Je wordt niet verplicht te komen het is een keuze dus de reiskosten aanrekenen aan het stel vind ik zo overdreven.
Wij hebben vrienden zitten door het hele land heen en voor iedereen rijden wij met plezier naar ze toe. Als dat al te veel moeite wordt blijf dan alsJe blieft weg.

Ik vind dat mensen tegenwoordig zo zuur zijn. Op elk topic over bruiloften lees je hetzelfde: wij moeten zo'n eind rijden voor het feest, wij moeten nieuwe kleding kopen dus we geven minder aan het bruidspaar.

Niets is verplicht als je alleen maar zuur kan doen over een feestje wat doe je daar dan?

Ik zou mensen op mijn bruiloft willen hebben die het leuk vinden om te komen en die wat voor ons over hebben. Als je dat niet kan, was/waren je/jullie schijnbaar niet de vrienden die ik dacht dat jullie waren.

Ik geef mensen wat naar aanleiding van de band die ik met ze heb :j

Mijn neef waarmee ik ben opgegroeid heeft 100 euro van mijn vriend en ik gekregen.
De neef van mijn vriend die ik niet kende, daar hebben we gezamenlijk met de familie aan gegeven.

Ik vind ook dat het afhankelijk is van wat je kan missen.
Maar ik vind niet dat jij de kosten die je maakt om naar het feest te komen, het bruidspaar kan aanrekenen. En zo wordt het hier wel gebracht.


Ik vind deze wel leuk, maar je kunt het ook omdraaien. Gewoon geen cadeau vragen, maar blij zijn met de aanwezigheid van je familie en vrienden. Het fijn vinden dat ze deze dag voor je vrij genomen hebben, mooie kleding aangetrokken hebben en samen met jullie deze gebeurtenis willen vieren. En dan een leuk klein cadeautje/bedankje aan het eind van de dag/feest meegeven.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:27

Dat mag je denken maar ik weet heel zeker dan mijn bedrag is geschat naar wat ik kan missen en hoe close ik ben met de bruid(egom), en niet naar wat ik verwacht te gaan krijgen :) .

Zou nogal wat zijn, als ik mijn allerbeste vriendin maar 20 euro mag gunnen omdat zij in een lokaal klein zaaltje met goedkoop buffet en bevriend DJ een "budgedbruiloft" heeft, maar ik moet de ex-collega van mijn vriend die ik 2 keer gezien heb in mijn leven wel 200 euro afdokken omdat we in gala zijn uitgenodigd in een superjiek kasteel met 400 gasten en een liveband. Zo werkt het voor mij niet nee. Alleen maar leuker als mijn beste vriendin na haar bruiloft nog een leuk bedrag kon overhouden om iets mee te gaan doen. En ja, toen een vriendin trouwde weet ik dat ze goed op haar uitgave gelet heeft en alles goed betaalbaar voor hun was, maar geen moment heb ik liggen rekenen dat ik haar maar minder moest geven omdat haar jurk niet zo duur was en ze de decoratie zelf had gemaakt. Ik heb ook geen moment gedacht dat ik meer moest geven toen ik bij een collega die ik verder niet als vriend heb werd uitgenodigd op een supersjieke locatie met dure hapjes en livemuziek. Sorry, daar kies je nu eenmaal zelf voor om je huwelijk zo duur te maken.

Ik weet overigens ook niet wat er gesponserd is door familie bij zo grote bruiloften, want vaak hoor ik dat mama en papa langs beide kanten ook een flinke duit in de zak doen. Dan betaal je evengoed mee voor een leuke reis achteraf ipv voor het feest zelf.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:21

Wij geven voor een huwelijk €50, mijn vriend en ik samen. Hier scheren we eigenlijk iedereen over dezelfde kam. We worden niet heel vaak uitgenodigd op bruiloften, het wordt in onze omgeving niet zoveel meer gedaan, maar het zijn eigenlijk altijd goeie vrienden of familie.

Voor mij zou het ook meer waard zijn dat mensen komen, dan dat ze een cadeautje of envelop meebrengen. Ik doe een feest omdat ik dat leuk vind, niet omdat de gasten dit moeten sponsoren. Brengen ze niets mee: goed; brengen ze wel iets mee: goed.

Ik vind het ook zo dwaas om te oordelen hoeveel je geeft aan de hand van de "kwaliteit" van de bruiloft. Als een tuinfeest met bbq nu hét ideale feest is voor bruid en bruidegom, wat heb je daar als gast dan over te oordelen? Een trouwdag gaat over en is voor het koppel, niet voor de gasten. Als gast moet je gewoon willen gaan omdat je het koppel het beste wenst en die mooie dag samen met hen wil vieren.

Althans, zo denk ik erover.

Voor verjaardagen hebben we met onze vriendengroep afgesproken dat we €5 per persoon doen. Jarenlang geruzie heeft hiervoor gezorgd, omdat de minder bedeelden zich altijd "vernederd" voelden (niet het juiste woord, maar je snapt me wel) omdat zij niet meer konden betalen. Het ophalen van het geld voor het gemeenschappelijke feestje werd altijd in een whatsapp groep besproken, en er waren er dan altijd die zich schaamden dat ze maar €5 konden geven, terwijl de rest meer gaf. Dus nu is het iedereen gelijk voor de wet, en wilt iemand meer doen voor de jarige, doet die dat op zichzelf, niet met de groep mee. Werkt prima zo.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Roulette_
Berichten: 1057
Geregistreerd: 15-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:05

Ben altijd blij als er met een bruiloft iets anders dan geld wordt gevraagd. Maar als ze geld willen, dan krijgen ze dat, bedrag is wat goed voelt, ongeacht wat voor chique of budget feest er bij hoort. Als ik dat wel mee ga rekenen voelt het bijna alsof ik betaal voor mijn aanwezigheid ipv het bruidspaar een liefdevol cadeau geef...

Als je geld geven niet leuk vind moet je het natuurlijk ook niet vragen, dus wij hebben een mooi servies als cadeau suggestie. Er is een cadeaulijst in beheer bij de winkel om er voor te zorgen dat we niet alleen 20 borden krijgen en echt voor ieder budget is iets te kiezen. Vind het vooral zo leuk dat iedereen een stukje bij draagt aan 1 mooi groot cadeau waar we nog jaren plezier van gaan hebben :-)

Eva <3 B+13 (PR 221,5) L1+11 (PR 197,5) L2+11 (PR 202), M1+12 (PR 203), M2+11 (PR 189)

Amandavd
Berichten: 12101
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Bedrag cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:10

Ik weet dat vrienden van ons toen een website hadden gebruikt met links naar de cadeautjes die ze wilde. Je kon er dan een kiezen en dan werd deze automatische afgestreept.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!