Goedkoper groente en fruit en gif

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 00:58

De turkse groentenboer bevalt mij ook prima. Super lekker, vrij goedkoop, en blijft veel langer vers.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:32

Maya schreef:
Hmmz, ik zie dat je in Rotterdam woont, dus je hebt vast geen tuintje? Anders ga je zelf wat groenten kweken, weet je 100 % zeker wat er allemaal op komt, en overschotten vries je gewoon in Lachen Kan je er in de winter ook van eten.


En dan moet je nog maar hopen dat je tuintje niet per ongeluk op giftige grond ligt....

Even serieus: Is het geen idee om bijvoorbeeld het grootste deel van je boodschappen bij de Aldi of Lidl te halen? Het geld dat je bespaart kun je dan gebruiken voor biogroente en -vlees. Waarschijnlijk houd je dan zelfs nog wel iets over.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:46

Sorane"]
[quote="Tessebes schreef:
Ik heb ook wel eens gehoord dat ze bij AH in het Euroshopper merk water in de kipfilet spuiten, zodat het meer weegt.

Verder boeit dat gifverhaal met niet zo. (zoveel groente eet ik toch niet Lips are sealed)
Ik ga er vanuit dat je het meeste gif er zo afspoelt en ik ben er nog nooit ziek van geworden.



Bij onze slager kun je kip met toegevoegd water kopen en normale kip. Ik vind die kip met water veel lekkerder Vingers aflikken Maar dat is smaak, en hun vertellen het erbij.

[/quote]

Ik had ook al gehoord dat reclamevlees per definitie altijd ingespoten wordt met water Verward
Dit verhaal van zonder of met water kende ik nog niet.Zal toch eens na gaan vragen bij de poelier op de markt...

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 12:55

Botervlieg schreef:
In mijn durp is een biologisch tuintjescomplex.
Zoek daar eens naar in jouw omgeving?


Vaak langs het spoor en je raad het al.
Allemaal metaal dat van de bovenleiding en rails slijpt komt in je plantjes terecht en zware metalen zijn nou ook niet echt best voor je.

:evaw:

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 02:11

Bio-tuintjes langs het spoor?

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 10:35

Is het erg dom van mij dat ik daar nog nooit over na heb gedacht? Bloos!

Iig koop ik de groenten bij de C1000. Ik vind dat meestal de lekkerste groenten, het ziet er netjes uit en is goedkoper dan de meeste supermarkten en groenteboeren.

זכור

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-04 10:39

Ik heb inmiddels gehoord van een boerderij/winkel in Hellevoetsluis. Wat ze niet zelf verbouwen, kopen ze in bij biologische boeren. Ik ga daar deze week eens kijken.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:07

Hoe zit het met die diepvries groente bij de Aldi? Die vind ik heel erg goed, zit daar ook zoveel gif in?

En wie gebruikt er ook quorn ipv vlees? Sinds een tijdje ben ik overgestapt op quorn. Is niet goedkoper als vlees, maar vind het net zo lekker. Ik maak nl nog al graag maaltijden van die pakken van Knor en daar kun je dus makkelijk quorn ipv kip voor gebruiken. Die gehaktmengsel heb ik pas nog gebruikt voor spagettiesaus. Als je niets zegt, proeft je huisgenoot geen verschil.

Ik eet dus eigenlijk nauwelijks nog vlees en voel me niet minder gezond hoor.

Trouwens die scandinavische zalm schijnt ook giftig te zijn. 1 maal per maand is genoeg. Het voer van de gekweekte zalm is dus niet goed, waardoor de zalm giftig is. Wilde scandinavische zalm is wel goed, maar DUUR. Jammer want die zalmmoten van de Aldi/Lidle waren lekker en niet duur.

Marije_jiplover

Berichten: 25293
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 11:14

russel schreef:
En wie gebruikt er ook quorn ipv vlees? Sinds een tijdje ben ik overgestapt op quorn. Is niet goedkoper als vlees, maar vind het net zo lekker. Ik maak nl nog al graag maaltijden van die pakken van Knor en daar kun je dus makkelijk quorn ipv kip voor gebruiken. Die gehaktmengsel heb ik pas nog gebruikt voor spagettiesaus. Als je niets zegt, proeft je huisgenoot geen verschil.


Nou, daar ben ik het absoluut niet mee eens. Mijn moeder gebruikt veel quorn en ik vind het echt niet te eten. Ik proef overduidelijk verschil, ook als ik het niet weet van te voren.
Geef mij maar gewoon vlees, dat is absoluut lekkerder.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Britta31, DJZ, Es_ther, fotolijstje, fransje23, GoogleAdsense, kimmetje26, muzzy17, Polarize, rien10, xCherissa en 129 bezoekers