Ouder dan dat je je voelt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:01

Een beetje last van een dertigersdilemma? ;)

https://www.npo.nl/marlijn-de-dolende-d ... KN_1683986

Persoonlijk ging en ga ik altijd om met mensen die ouder zijn dan ik, dus ik voel me altijd jong :D

Krampachtig vasthouden aan een leeftijd en leven zoals anderen vinden dat je moet leven is zonde van je tijd, energie en leven. Wees gewoon jezelf en doe waar jij je goed bij voelt.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:04

Herkenbaar ik wordt in okt 30.

Niemand schat me zo oud.. sommige zijn zelf verbaasd dat ik al eigen huis heb....

Keer vroeg een verkoper of me ouders thuis waren... toen ik zei ik ben de huisbaas kon hij t maar niet geloven...

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 13:05

MVasbo schreef:
Oh tell me about it.

Ben net 30 geworden en vindt het vreselijk. Om en of andere reden voelt het als of het leven voorbij vliegt en ik wil niet dat het zo snel gaat. Ik heb het gevoel dat ik gisteren 23 was.

Heb het gevoel dat alle mensen weet wat ze wil in het leven en ik wil gewoon reizen en dansen op festivals. Haha
Zo zeg. Alsof ik mezelf hoor praten :wow:


@ Westernfreak; dertigersdilemma? Nee dat niet.

Anoniem

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:15

Misschien toch wel ts, ik voelde mij rond mijn 30e ook veel jonger dan mijn leeftijd, ging harder als veel anderen van mijn leeftijd en vol gas uitgaan elk weekend, om maar een voorbeeld te noemen.

En nu is het precies andersom. Nadat ik ziek ben geworden ruim 6 jaar geleden ( ik ben nu bijna 46), ging het lichamelijke verval veel harder dan mij lief was. Ben ook veel sneller aan het krimpen in veel kortere tijd dan de gemiddelde mens, om over het zuurstof gebrek in mijn hele lijf maar te zwijgen.

Ik voel mij nu dus ouder dan mijn daadwerkelijke leeftijd. Ik zou er maar goed van genieten zolang het kan en er niet te veel over nadenken, zonde van de tijd die je beter kunt besteden, voor je het weet is het voorbij...

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:14

MamaMiesje schreef:
1987? Dat was toch hooguit 10-15 jaar geleden of zo? :oo -O- >;)

Wat ikke zegt: twee knipperen en je bent ineens 40 (+) _O-

Nou inderdaad. Of dat je jongste zwager ineens gaat trouwen met een meisje uit 1990. Dan denk je ook wel even: dat is toch nog een baby? :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:17

Hier nog iemand, zoals eerder al gezegd nog een paar keer knipperen en je bent bijna 50 :oo voel ik me ook zo. Nee absoluut niet. Voel me eerder net 40 of nog jonger. Word ook kwa leeftijd een stuk jonger geschat trouwens, gedraag me ook niet zo. :+ tsja het is maar een cijfer zullen we maar zeggen

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-17 16:24

Haha ja ik heb sinds dit schooljaar ineens leerlingen die in 2000 zijn geboren. Kunnen die al lopen dan? :')

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:41

Sabini schreef:
Haha ja ik heb sinds dit schooljaar ineens leerlingen die in 2000 zijn geboren. Kunnen die al lopen dan? :')


Die worden al bijna volwassen -O-

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:45

Mensen willen je zoveel opleggen, hoe je moet gedragen en wanneer je 'volwassen' moet worden. Ik probeer me daar zo weinig mogelijk van aan te trekken, je doet het in de ogen van een ander toch nooit goed. Zelf heb ik eigenlijk bijna het tegenovergestelde van wat de TS voelt en daar is soms ook weinig begrip voor. Ik ben 24, woon samen met mijn vriend en we hebben een koopwoning. Stiekem maken we soms zelfs al wat plannen over trouwen of een eerste kindje. In mijn omgeving vinden veel mensen dat schijnbaar allemaal weer te vroeg...

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:51

Nou hier eentje uit 1959.... watte...?
Zo voel ik me totaal niet.
Maar je gaat het op een gegeven moment wel zien, natuurlijk, en aan je energiepeil merken. Dat is dan weer minder. Aan de andere kant heb je ook weer zo veel meer waardevolle ervaringen opgedaan...

Van mij had het bij 45 wel mogen blijven hangen.... maar tsja... dat deed het nu eenmaal niet, het "hangt" eigenlijk meer NU, hahaha.

Overigens heb ik ook totaal sch.... aan "hoe je je dient te gedragen" (of kleden) op een bepaalde leeftijd.
Het is mijn leven, het zijn mijn jaren, en het restant van die jaren is ook van mij, dus ik doe gewoon wat ik zelf leuk vind.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:12

Sabini schreef:
Maar wat is je volwassen voelen dan precies?


Lastig uit te leggen. Voor mij gevoelsmatig dat leeftijdgenoten of wat ouder je als gelijke behandelen en niet wat ik nu erg merk bij klanten en vertegenwoordigers dat ze op een toon tegen me praten alsof ik ruim 10 jaar jonger ben. Mij aanspreken met jongedame of meisje.
En dan het advies wat je geeft in twijfel trekken.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:27

Afbeelding

Roosje01

Berichten: 10724
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:38

nuscaniels schreef:
Sabini schreef:
Maar wat is je volwassen voelen dan precies?


Lastig uit te leggen. Voor mij gevoelsmatig dat leeftijdgenoten of wat ouder je als gelijke behandelen en niet wat ik nu erg merk bij klanten en vertegenwoordigers dat ze op een toon tegen me praten alsof ik ruim 10 jaar jonger ben. Mij aanspreken met jongedame of meisje.
En dan het advies wat je geeft in twijfel trekken.


Idd mensen van in de 30/40 die je aanspreken alsof je begin 20 bent.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:44

Roosje01 schreef:
Idd mensen van in de 30/40 die je aanspreken alsof je begin 20 bent.

Ik ben 42 en ik heb jonge/net beginnende collega's van begin 20, maar die spreek ik niet aan op een "meisje-meisje toch" niveau aan hoor. Ze hebben hun diploma gehaald en weliswaar nog niet zoveel ervaring als ik, maar ze werken keihard en doen gewoon dezelfde dingen als ik en hebben dezelfde verantwoordelijkheden.
Natuurlijk geef ik ze raad, als ze daar om vragen. Maar andersom vraag en overleg ik ook met hen hoor! Ik vind het een fijne samenwerking met hen :j Ben zelf ook behoorlijk "allergisch" voor van die oude rotten die al 40 jaar in het vak zitten en denken dat het hun tijd wel duurt :roll:

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 20:56

Hier een heel gelijkaardig gevoel, ik ben er bijna 29, heb al behoorlijk wat meegemaakt en ga ondertussen al weer 11 jaar gaan werken.
Ik moet eerlijk zeggen dat de wilde uitgaansnachten al lang passé zijn, maar dat ligt vooral aan het feit dat we nu een hond hebben, en toch wat willen sparen.
Maar waar al onze vrienden al minstens 1 of 2 kinderen hebben, een koophuis, goede job, etc. Ben ik nog altijd vrolijk aan het spelen met mijn 3 paardjes, woon ik in het huurhuis en heb ik een hond en 3 katten. Ik kijk naar mijn hond zoals zij naar hun kinderen kijken :D
Ondanks wel de goede job en stabiele relatie, voel ik me eigenlijk nog altijd een naïeve 16 jarige die nog niet klaar is voor het echte leven :P

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:00

Zoooo herkenbaar!! Ik ben inmiddels al 32 en gedraag mij nog vaak als een puber. Voel me ook nog lang geen dertiger. Maar ook op mijn werk gaat het continu over mijn leeftijd. Omdat ik er ook een stuk jonger uitzie. Soms vervelend vind ik wanneer ik m'n id moet laten zien wanneer ik sigaretten ofzo koop. Om mij heen qua vrienden en vriendinnen heeft iedereen ook al een gezin en ik ben nog steeds in de fase van stappen en lol trappen en vooral niet een saaie huismus te worden, alhoewel dat op zijn tijd natuurlijk ook lekker is. Maar ik benijd mijn vrienden met kleine kinderen en druk gezin niet, geen tijd meer voor paarden of andere leuke dingen, nee die fase mag van mij nog wel ff op zich laten wachten. En iedereen om je heen die zegt dat de biologische klok gaat tikken die stikken er maar in wat mij betreft, ik leid mijn eigen leven en doe niet alles volgens het boekje :P

senna21

Berichten: 11841
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:07

Welkom in de club van "niet meer jongere" :+
Wat volwassenheid is? :dat iedereen vindt dat je ouder bent dan je je voelt. (Ik kan daar nog steeds slecht aan wennen :oo)

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:05

senna21 schreef:
Welkom in de club van "niet meer jongere" :+
Wat volwassenheid is? :dat iedereen vindt dat je ouder bent dan je je voelt. (Ik kan daar nog steeds slecht aan wennen :oo)

Ach, het wordt pas erg als ze aan je vragen of je last heb van de mid-life-crisis omdat je een cabrio hebt gekocht :(
Je mag blijkbaar ook geen buitenkansje vinden op Marktplaats en dat inpikken.....

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:16

Gimme_Spurs schreef:
Hahaha ja het gaat best hard...

Ik geef les aan de onderbouw van een vmbo. En als je dan begint over 9-11 en je ziet ze kijken alsof ze water zien branden.... die kids waren nog niet eens in de maak :oo


Ja hilarisch is dat! Ik geef les in mavo onderbouw en herken het precies.
Voor ons is dat nog redelijk vers, het staat iedereen bij, maar zij waren nog niet eens geboren. En god, dan voel ik me oud zeg.
Ik kom nu ook in de leeftijd van de ouders van mijn leerlingen. Ik vind het nu geen oude mensen meer, ik denk soms zelfs wel eens 'goh, dat zou echt een leuke vriendin van me kunnen zijn als ik ze prive had leren kennen' :') :')
En toch voel ik me mentaal echt nog steeds 27 ofzo ipv 37. Ik ben echt ergens blijven hangen in de tussentijd, vreemd is dat.

Debbie00

Berichten: 1674
Geregistreerd: 30-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:19

Ik ben van 1981 en net 36 geworden. Ik voel me ook jonger hoor. En ik heb soms het idee dat ik in mijn 2e jeugd zit ofzo haha. Of misschien durf ik nu meer dan bv 10 jaar geleden. Mensen schatten mij ook altijd jonger, maar dat is al heel lang zo.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:19

Ik eens een keer tijdens de rijles, tegen mn paardrij-juf van 22:
"Lau, hij doet het niet meer! Er moet nog een kwartje in!"
En zij: "Een kwartje? Wat is dat ook al weer?"
_O-

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:22

Ja het gulden-tijdperk kennen ze ook niet.
Mijn leerlingen kunnen zich ook niet voorstellen dat ik, toen ik hun leeftijd was, geen mobiele telefoon, geen netflix, geen computer en geen internet had.
Leuke gesprekken geeft dat, maar goed wat confronterend ook :')

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:33

Hier alweer bijna 32 een koophuis en een kind, maar ga nog wat graag stappen en gek doen met vriendinnen hoor!!
En inderdaad, stagiaires die heeeeel raar kijken bij een inbeltoon voor internet is echt hilarisch :')

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:38

Goof schreef:
Ja het gulden-tijdperk kennen ze ook niet.
Mijn leerlingen kunnen zich ook niet voorstellen dat ik, toen ik hun leeftijd was, geen mobiele telefoon, geen netflix, geen computer en geen internet had.
Leuke gesprekken geeft dat, maar goed wat confronterend ook :')

Er zwerft ergens op internet een leuke presentatie: ben je van voor 1984?

Ik kan 'm zo even niet vinden maar hij is hilarisch.

Goof

Berichten: 28770
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ouder dan dat je je voelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 22:39

Oh ik zal eens zoeken, leuk!
Ik heb ook wel eens een filmpje in mijn klas laten zien van kinderen die reageren op een ouderwetse computer zoals zij vroeger onze allerallereerste hadden. Voor ons normaal met dat inbellen en de kast en het scherm enzo, maar ook hilarisch om die reacties te zien.