De glazenwasser

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:32

Sicayes schreef:
Het ging even om het voorbeeld lieverds :) voor glazenwassers is het dus alsof het in dezelfde winkel is. :7 omdat zij met dat wijkensysteem werken.

Nee, de glazenwassers spreken met elkaar af dat er niet nóg een winkel in de wijk mag worden geopend. En dát is dus het uitschakelen van concurrentie (of in ieder geval concurrentiebeperking). En dat mag dus eigenlijk gewoon niet.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:34

Hier geen glazenwasser, doe het lekker zelf wanneer ik dat wil.

Wat ben jij lief TS, als je ju echt wilt lachen moet je een andere glazenwasser vragen :D :))

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:37

Zou je best gelijk in kunnen hebben :j maar het gebeurd. In de ene stad erger dan de andere.. dat dat niet goed is ben ik met je eens.
Vandaar dat hele gedoe met wijken kopen wat soms echt heel bizar is. Ook qua prijzen :=
Hoe je hier effectief op kan controleren weet ik niet.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:40

Sicayes schreef:
Het ging even om het voorbeeld lieverds :) voor glazenwassers is het dus alsof het in dezelfde winkel is. :7 omdat zij met dat wijkensysteem werken.

Edit: Of het mag weet ik trouwens ook niet, kan nou niet zeggen dat ik altijd met heel veel belangstelling naar die verhalen luister van deze persoon :')


Nee het mag niet en het is asociaal. Ik doe er niet aan mee en regel lekker zelf mijn glazenwasser.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:42

BloemBloem schreef:
Hier geen glazenwasser, doe het lekker zelf wanneer ik dat wil.

Wat ben jij lief TS, als je ju echt wilt lachen moet je een andere glazenwasser vragen :D :))


Wahahaha ja, gewoon om te kijken wat er gebeurd :)) .

Driiing Driiiing
"Hallo met Glazenwasser Het Kraaknet Venstertje?"
"Ja goedendag, ik zoek een glazenwasser. Kunnen jullie komen?"
"Van waar bent u mevrouw?"
"Van de Lentedreef"
*stilte*
"Hallo?"
"Sorry mevrouw, maar dat is de buurt van Glazenwasser Dikke Johnny. Daar komen wij niet hoor"
"Maar ik heb gehoord dat u 3 euro goedkoper bent?"
"Nee mevrouw, zo werkt het niet, het spijt me" *klik* *tuuuuuuut*

Wat een wereld zeg _O- _O-

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:44

Don't shoot the messenger :') ik praat het ook zeker niet goed. Wij hebben ook geen glazenwasser en doen het zelf. Vind het de moeite niet en heb niet graag (onbekende)mensen in mijn tuin.

En het zal vast ook niet bij elke glazenwasser zo gaan..

Even op google gezocht en blijkbaar is er ook zeker onderzoek naar gedaan door Rambam die het aangeven bij de politie : http://www.ad.nl/amersfoort/politie-ond ... ~a84c5565/

Kwanyin :') _/-\o_ _O-

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:51

Het is gewoon maffia :r

Zo werken smeden toch ook niet.
Mijn man komt op tig stallen waar ook andere smeden komen, ieder kiest zijn eigen smid.
Zou toch wat zijn als iedere stal 1 smid heeft en daar moet je het mee doen.
Ik weet wel dat er eigenaren zijn die dat als afspraak hebben omdat ze geen tig smeden op hun erf willen hebben maar mijn ervaring is dat het verloop dan ook groter is .

Vaak krijgen we dan een bedrempeld telefoontje van een klant en net zo vaak worden we na een tijd weer opgebeld door diezelfde klant dat ze weer verhuist is en of mijn man weer wil komen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:11

Hier in de wijk ook problemen mee gehad en ze hebben hier ook wel eens de ramen staan wassen. Alleen kwam mijn vader eerder terug van zijn werk (ruime 2 meter groot, 1 meter breed) Dus die glazenwasser maar volhouden dat zijn papa zijn vrouw (mam dus) het had afgesproken. Waarop mijn vader in plat amsterdams begint te schelden en vervolgens die vent van zijn ladder heeft getrapt...

Nooit meer last gehad :D

Ach soms komen ze nog wel eens over de schuur heen, met behulp van hun ladders, als de buren vergeten hun schutting van slot te halen. Maar die sturen we dan gewoon weer weg, ga het nu eens maken...voor hetzelfde geld is het een inbreker die vermomd als glazenwasser eens gaat kijken wat er in huis is...

Anoniem

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:26

Dikke johnny :')

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:29

Haha, ik wist dat het niet altijd zuivere koek was, maar dat het zo erg was... hier ook een glazenwasser die er elke keer weer een puinhoop van maakte. Ze gebruiken de tuinslang en laten die dan liggen waar hij het laatst gebruikt is. Zetten de poort open (zit nog geen slot op) en laten die dan open staan en gaan over onze schuur de tuin van de buren in, want die hebben geen achterom. Dus ik had ze er al op aangesproken en toen gebeurde het gewoon weer. En toen heb ik ze afgezegd. Per mail, want dan heb ik dat zwart op wit. 2 maanden later lag er een briefje dat ze geweest waren en dat we ze geld verschuldigd waren. Toen heeft ml gebeld (niet opgenomen) en een tekstebericht gestuurd. Nooit meer wat gehoord. Ben benieuwd of ze 3 april aan de deur staan voor hun geld, maar daar kunnen ze mooi naar fluiten.

Ik zou ook echt niet meer betalen ts. Als ze dat graag voor je doen terwijl je afgezegd hebt, prima, maar dan wel gratis! Zou toch wel van de zotte zijn als je er dan alsnog voor moet betalen zeg.

Kwanyin, je schrijfstijl is zoals gewoon weer briljant :') _/-\o_

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 10:46

Wauw... Er gaat een wereld voor me open :')

Hier in het dorp komen al ongeveer 1000 jaar dezelfde twee glazenwassers (soms 3, een stagiaire glazenwasser denk ik :D ). Bij m'n ouders doen ze alleen beneden, bij ons doen ze het hele huis (dus ook de zolder) en doen ze de kozijnen e.d. ook even schoonmaken (is allemaal kunststof). Soms schrik ik me kapot omdat ze voor de zolder op het balkon/dakterras klimmen :=
Nooit problemen, onze huisbaas betaald en daar halen ze het geld op. Komen om de 6 weken.
Heel bizar zeg hoe dat wereldje blijkbaar werkt :oo

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:14

Warboel schreef:
Wauw... Er gaat een wereld voor me open :')

Hier in het dorp komen al ongeveer 1000 jaar dezelfde twee glazenwassers (soms 3, een stagiaire glazenwasser denk ik :D ). Bij m'n ouders doen ze alleen beneden, bij ons doen ze het hele huis (dus ook de zolder) en doen ze de kozijnen e.d. ook even schoonmaken (is allemaal kunststof). Soms schrik ik me kapot omdat ze voor de zolder op het balkon/dakterras klimmen :=
Nooit problemen, onze huisbaas betaald en daar halen ze het geld op. Komen om de 6 weken.
Heel bizar zeg hoe dat wereldje blijkbaar werkt :oo

ja... die hebben de buurt gewoon "opgekocht" <<) daar mag geen andere glazenwasser meer een voet aan de grond zetten... want anders... >;)

Miriam91

Berichten: 2842
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:14

Kwanyin schreef:
BloemBloem schreef:
Hier geen glazenwasser, doe het lekker zelf wanneer ik dat wil.

Wat ben jij lief TS, als je ju echt wilt lachen moet je een andere glazenwasser vragen :D :))


Wahahaha ja, gewoon om te kijken wat er gebeurd :)) .

Driiing Driiiing
"Hallo met Glazenwasser Het Kraaknet Venstertje?"
"Ja goedendag, ik zoek een glazenwasser. Kunnen jullie komen?"
"Van waar bent u mevrouw?"
"Van de Lentedreef"
*stilte*
"Hallo?"
"Sorry mevrouw, maar dat is de buurt van Glazenwasser Dikke Johnny. Daar komen wij niet hoor"
"Maar ik heb gehoord dat u 3 euro goedkoper bent?"
"Nee mevrouw, zo werkt het niet, het spijt me" *klik* *tuuuuuuut*

Wat een wereld zeg _O- _O-


Zo ging het dus bij ons inderdaad. Alleen de namen iets anders :P
Hij durfde gewoon niet te komen want nee dat is de wijk van Jantje en dan wordt Jantje boos

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:22

Hier ook hetzelfde.. Wilde een glazenwasser maar geen idee wie onze straat altijd komt doen. Dus de eerste de beste gebeld, dat ging hem niet worden hoor want inderdaad... Dat was de wijk van Pietje en daar kwam hij niet hoor. Weet je wel gelijk wie je wel moet hebben :') .

Wel irritant overigens, als je dan een slechte hebt dan kan je niet zomaar naar een ander toe.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 29-03-17 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:22

In de taxi wereld schijnt het ook best een zooitje te zijn begreep ik van een kennis (taxi chauffeur)

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:24

c_alsemgeest schreef:
Warboel schreef:
Wauw... Er gaat een wereld voor me open :')

Hier in het dorp komen al ongeveer 1000 jaar dezelfde twee glazenwassers (soms 3, een stagiaire glazenwasser denk ik :D ). Bij m'n ouders doen ze alleen beneden, bij ons doen ze het hele huis (dus ook de zolder) en doen ze de kozijnen e.d. ook even schoonmaken (is allemaal kunststof). Soms schrik ik me kapot omdat ze voor de zolder op het balkon/dakterras klimmen :=
Nooit problemen, onze huisbaas betaald en daar halen ze het geld op. Komen om de 6 weken.
Heel bizar zeg hoe dat wereldje blijkbaar werkt :oo

ja... die hebben de buurt gewoon "opgekocht" <<) daar mag geen andere glazenwasser meer een voet aan de grond zetten... want anders... >;)


Ik geloof dat ze dan het hele dorp opgekocht hebben... :')
Ik zal het ze eens vragen :D

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:07

Kwanyin schreef:
BloemBloem schreef:
Hier geen glazenwasser, doe het lekker zelf wanneer ik dat wil.

Wat ben jij lief TS, als je ju echt wilt lachen moet je een andere glazenwasser vragen :D :))


Wahahaha ja, gewoon om te kijken wat er gebeurd :)) .

Driiing Driiiing
"Hallo met Glazenwasser Het Kraaknet Venstertje?"
"Ja goedendag, ik zoek een glazenwasser. Kunnen jullie komen?"
"Van waar bent u mevrouw?"
"Van de Lentedreef"
*stilte*
"Hallo?"
"Sorry mevrouw, maar dat is de buurt van Glazenwasser Dikke Johnny. Daar komen wij niet hoor"
"Maar ik heb gehoord dat u 3 euro goedkoper bent?"
"Nee mevrouw, zo werkt het niet, het spijt me" *klik* *tuuuuuuut*

Wat een wereld zeg _O- _O-


Zo'n gesprek heb ik bijna letterlijk gehad toen ik een andere glazenwasser zocht 8)7
Het heeft heel lang geduurd voor ik iemand kon vinden die het wel wilde doen en die kwam inderdaad op zaterdag.

little_birdy
Berichten: 12230
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:32

Wij hebben echt een toffe glazenwasser
Beer van een vent maar zo vriendelijk !

Komt 1 keer per maand geloof ik en doet de ene keer het hele huis andere keer alleen de voorkant

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110732
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 14:36

Ik heb het idee dat er bij ons in de buurt wel 2 verschillende bedrijven aan het werk zijn.
Ik zie in ieder geval steeds 2 verschillende busjes met opdruk.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:00

Cayenne schreef:
Ik heb het idee dat er bij ons in de buurt wel 2 verschillende bedrijven aan het werk zijn.
Ik zie in ieder geval steeds 2 verschillende busjes met opdruk.



Dat zie je verkeerd ;) het is zijn schoonbroer van zus nummer 4 :+

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:48

chamion schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb het idee dat er bij ons in de buurt wel 2 verschillende bedrijven aan het werk zijn.
Ik zie in ieder geval steeds 2 verschillende busjes met opdruk.



Dat zie je verkeerd ;) het is zijn schoonbroer van zus nummer 4 :+


Of is het 1 busje met aan beide kanten een andere opdruk?

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:03

@cayenne ik zou eens de aflevering over glazenwassers van Rambam kijken. Er is een groep buitenlandse glazenwassers actief in heel NL dat eigenlijk gewoon een criminele bende is.

Maar er zijn ook betrouwbare glazenwassers waar wel gewoon normale afspraken mee gemaakt kunnen worden, zoals mijn vriend! :D

In eerste instantie waren die buitenlanders een heel groot probleem voor de andere glazenwassers. Dat zullen ze in veel delen van NL nog steeds zijn, maar langzamerhand zijn de normale glazenwassers weer 'terrein aan het winnen'. Bewoners hebben steeds vaker door waar die gasten mee bezig zijn, betalen hen gewoon niet meer en zoeken een eerlijke glazenwasser.

Als ik jou was zou ik dat ook lekker doen! Genoeg glazenwassers die wel ok zijn.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:25

Die ene keer per jaar doe ik het wel zelf :')

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:53

En heb je al gebeld?

Afzeggen per telefoon en eventueel email.
Staat het zwart op wit.
En nu niet meer betalen.

Wij hebben sinds kort een glazenwasser doet alle ramen.
Vind het wel makkelijk vooral nu ik zwanger ben.
Hier om de 6 weken.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:34

Remark schreef:
@cayenne ik zou eens de aflevering over glazenwassers van Rambam kijken. Er is een groep buitenlandse glazenwassers actief in heel NL dat eigenlijk gewoon een criminele bende is.

Maar er zijn ook betrouwbare glazenwassers waar wel gewoon normale afspraken mee gemaakt kunnen worden, zoals mijn vriend! :D

In eerste instantie waren die buitenlanders een heel groot probleem voor de andere glazenwassers. Dat zullen ze in veel delen van NL nog steeds zijn, maar langzamerhand zijn de normale glazenwassers weer 'terrein aan het winnen'. Bewoners hebben steeds vaker door waar die gasten mee bezig zijn, betalen hen gewoon niet meer en zoeken een eerlijke glazenwasser.

Als ik jou was zou ik dat ook lekker doen! Genoeg glazenwassers die wel ok zijn.

Als je die afleveringen hebt gezien, dan zie je dat het echt niet alleen de buitenlandse glazenwassers met een migratieachtergrond zijn. Kijk maar hoe 'Willem' uit Maarssen daar te werk gaat. Is ook niet echt een nette manier van werken.