De glazenwasser

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:17

Bij ons vroegen ze 16 euro voor het hele huis. Alleen een beetje jammer dat ze de achterkant niet deden omdat daar een sloot ligt.. aangegeven dat ik niet betaal voor half werk terwijl voor en achter was toegezegd en ze nooit meer gezien :=

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:28

Foutje gegaan in deze post, de juiste is op een of andere manier hieronder belandt.
Laatst bijgewerkt door Xanthippe op 28-03-17 15:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:29

Zo'n vreemde praktijk, die glazenwassers die zomaar ongevraagd beginnen en dan nog geld verwachten ook. Dat zou ik in eerste instantie dus al nooit betaald hebben.
Volgens mij kennen we dat fenomeen hier in België ook niet, of toch niet waar ik woon. Had er echt nog nooit van gehoord allesinds.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:40

Hier doen ze het bedrijf, ons huis en nog een huis 1 keer per maand geloof ik.

Laatst merkte m'n moeder op dat ze al een tijd niet geweest waren bleek dat ze die week geweest hadden moeten zijn. Hadden ze ons huis gewoon niet gedaan en ze bleven maar volhouden van wel terwijl m'n moeder zeker wist van niet want ze was de hele dag thuis. Uiteindelijk zijn ze toen toch nog gekomen..

Maar ik zou als je hier niet om gevraagd hebt ook niet betalen. Dat is wel heel makkelijk. Buitenlanders of niet je hebt het opgezegd en dan horen ze niet meer te komen en als ze dat dan wel doen.. Niet jou probleem.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:43

Maar Cayenne, ik sta er eigenlijk een beetje verbaasd over dat je niet veel standvastiger bent. Waarom denk je dat je een verplichting naar hun toe hebt?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 15:50

Dat is vooral omdat ik zelf een gruwelijke hekel heb aan ramen lappen en er niet eerder bij stil heb gestaan dat dit eigenlijk best een rare manier van werken is.
Gisteren viel opeens het kwartje en ging ik nadenken :')

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:58

Dus eigenlijk vind je een glazenwasser wel makkelijk?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:13

Voor mij gaat er ook een wereld open, de glazenwassersmaffia :') .
Ik had wel al gehoord van de Italiaanse maffia, maar de glazenwassersmaffia is nieuw.

Ik zie nu hele scenario's voor me. Van twee slungelige kerels met een tintje en een zonnebril op die voor je neus staan...
Wasser 1: "Wel mevrouw, wij doen hier de buurt. U betaalt wanneer wij langskomen en zorgen ervoor dat uw ramen er goed uitzien"
Jij: "maar ik wil dat niet en ik betaal niet!"
Wasser 1: "Ik begrijp dat u ons nog niet goed kent, maar ik wil u er gewoon op wijzen dat *knipt met vingers naar Wasser 2*
*Wasser 2 spat wat vuil water tegen het venster*
Wasser 1: "Zonder onze hulp...uw ramen best wel vuil kunnen worden...als u me nu begrijpt?" >;)

:= -:)
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 28-03-17 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:17

_O- Kwanyin.

Ik had ook geen idee van die hele glazenwasserspraktijken joh, een tijd terug stond er wel opeens bij mijn ouders een man de ramen te lappen, maar die hebben ze ook niet betaald, want het was ongevraagd (nooit meer iemand teruggezien trouwens), maar ik wist niet dat dat zo'n ding was joh!

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:19

Oh, ik wil ook een glazenwasser hier!

Ik moet zeggen, vroeger bij ons thuis kwam inderdaad ook een glazenwasser, meende dat dat ouderwets was want sinds ik op mijn eigen woon en dat is inmiddels zo'n35 jaar, heb ik nog nooit een glazenwasser aan mijn deur gehad -O-

Ik begrijp inmiddels dat er een heel wereldje achter zit, maar die hebben blijkbaar mijn woonstee nooit ontdekt.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:19

Resistance schreef:
Oke, dit is wel heel toevallig. Ik lees dit topic en pardoes staat onze glazenwasser voor het raam. :+


Waarom denk je dat het toeval is?


Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:33

Kwanyin schreef:
Ik zie nu hele scenario's voor me. Van twee slungelige kerels met een tintje en een zonnebril op die voor je neus staan...
Wasser 1: "Wel mevrouw, wij doen hier de buurt. U betaalt wanneer wij langskomen en zorgen ervoor dat uw ramen er goed uitzien"
Jij: "maar ik wil dat niet en ik betaal niet!"
Wasser 1: "Ik begrijp dat u ons nog niet goed kent, maar ik wil u er gewoon op wijzen dat *knipt met vingers naar Wasser 2*
*Wasser 2 spat wat vuil water tegen het venster*
Wasser 1: "Zonder onze hulp...uw ramen best wel vuil kunnen worden...als u me nu begrijpt?" >;)

:= -:)


_O- _O- _O- _O-

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:39

Dit topic wordt echt heel grappig :') _/-\o_
Maar inderdaad, ik ben ook stomverbaasd. Iemand komt ongevraagd gewoon met een ladder jou achtertuin in ( !! :wave: :wave: ) en je betaald hem ook nog geld er voor. Ik dacht eerst dat je een flatgebouw had, dan kan ik het me nog voorstellen, ik liet de buitenramen voor ook doen door een glazenwasser toen ik 3 hoog woonde, zodra we daar woonde kwam er een glazenwasser aan de deur om dat te vragen of we dat wilde en dat heb ik toegezegd. Maar dit is echt bizar..

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:46

De glazenwasserswereld is indd vrij hard onder elkaar. Als je aan elkaars wijk komt is het vragen om problemen :') wij hebben een glazenwasser in de famillie en op zich is het wel te verklaren, deze vijandigheid, maar ook toen deze persoon zijn wijk verkocht aan een andere glazenwasser heeft hij wel netjes zijn klanten op de hoogte gebracht :=

Wat betreft het ongevraagde, indd gewoon aangeven en niet betalen. Wat denkt hij wel niet := hij kan het je niet opleggen natuurlijk.. :+

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:25

Sicayes schreef:
De glazenwasserswereld is indd vrij hard onder elkaar. Als je aan elkaars wijk komt is het vragen om problemen :') wij hebben een glazenwasser in de famillie en op zich is het wel te verklaren, deze vijandigheid, maar ook toen deze persoon zijn wijk verkochtaan een andere glazenwasser heeft hij wel netjes zijn klanten op de hoogte gebracht :=

Wat betreft het ongevraagde, indd gewoon aangeven en niet betalen. Wat denkt hij wel niet := hij kan het je niet opleggen natuurlijk.. :+


Moest hier wel even om lachen :+

Ik ga ook wijken verkopen denk ik verdient t een beetje?? _O-
Bizar dat dat zo gaat in die wereld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110676
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 18:32

_O- Wat een scenario's komen hier voorbij inderdaad :')
Ik wist helemaal niet dat ze wijken kunnen opkopen? Dat klinkt allemaal nog best dubieus, ja :')

Ik kreeg dit filmpje ook al door iemand toegestuurd :')

Anoniem

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 19:08

Hier komen ze iedere 8 weken en ik betaal 17,50 per keer.. Ze appen mij altijd voor ze komen, anders kunnen ze de tuin niet in. Hier zit nooit meer speling dan 1 week in.. Dus iedere 7 tot 9 weken zeg maar.. Ik ben tevreden, vind het zelf ongelooflijk rotwerk :+

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:01

Cayenne schreef:
De deur nemen ze idd ook mee en de kozijnen maken ze ook schoon.
Ik moet ook wel zeggen dat ze het verder keurig doen! Daar heb ik ook geen klachten over.
Anders was het betalen helemaal snel over geweest :+

Kwanyin, als je het zo schrijft ben ik idd wel heel goedgelovig geweest :')
Gelukkig hebben we vooral mos in de tuin ipv gras _O-

Ik had nog nooit van osmosewater gehoord trouwens. Even gegoogled maar volgens mij gebruikt onze glazenwasser dat niet.


Ik kom wel verticuteren dan.200 euro

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:06

Kwanyin schreef:
Voor mij gaat er ook een wereld open, de glazenwassersmaffia :') .
Ik had wel al gehoord van de Italiaanse maffia, maar de glazenwassersmaffia is nieuw.

Ik zie nu hele scenario's voor me. Van twee slungelige kerels met een tintje en een zonnebril op die voor je neus staan...
Wasser 1: "Wel mevrouw, wij doen hier de buurt. U betaalt wanneer wij langskomen en zorgen ervoor dat uw ramen er goed uitzien"
Jij: "maar ik wil dat niet en ik betaal niet!"
Wasser 1: "Ik begrijp dat u ons nog niet goed kent, maar ik wil u er gewoon op wijzen dat *knipt met vingers naar Wasser 2*
*Wasser 2 spat wat vuil water tegen het venster*
Wasser 1: "Zonder onze hulp...uw ramen best wel vuil kunnen worden...als u me nu begrijpt?" >;)

:= -:)



Ga alsjeblieft een stripverhaal of boek schrijven! :') _O-

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:57

Kwanyin schreef:
Voor mij gaat er ook een wereld open, de glazenwassersmaffia :') .
Ik had wel al gehoord van de Italiaanse maffia, maar de glazenwassersmaffia is nieuw.

Ik zie nu hele scenario's voor me. Van twee slungelige kerels met een tintje en een zonnebril op die voor je neus staan...
Wasser 1: "Wel mevrouw, wij doen hier de buurt. U betaalt wanneer wij langskomen en zorgen ervoor dat uw ramen er goed uitzien"
Jij: "maar ik wil dat niet en ik betaal niet!"
Wasser 1: "Ik begrijp dat u ons nog niet goed kent, maar ik wil u er gewoon op wijzen dat *knipt met vingers naar Wasser 2*
*Wasser 2 spat wat vuil water tegen het venster*
Wasser 1: "Zonder onze hulp...uw ramen best wel vuil kunnen worden...als u me nu begrijpt?" >;)

:= -:)

_/-\o_

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:13

Hier komt 1x per halfjaar de glazenwasser en ik krijg kort van te voren altijd bericht met dat ze weer langs komen. Factuur betaal ik altijd digitaal.
Ik betaal €16 per keer en dit is voor de hele voorkant van het huis. Zou €3 meer kosten voor de achterkant, maar dan zouden we achter alles open moeten laten en dat zien we niet zitten.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:50

cinniz123 schreef:
Moest hier wel even om lachen :+

Ik ga ook wijken verkopen denk ik verdient t een beetje?? _O-
Bizar dat dat zo gaat in die wereld.


Ja bizar he? :D maar zo gaat het echt! En is ook echt geen klein bedrag... maar wel de meest 'veilige' manier om van wijk te wisselen of een wijk erbij te 'krijgen'. Als je gewoon langs de deur gaat van 'hoi ik ben ook glazenwasser en ik doe het voor een euro goedkoper dan wie je nu hebt.." dan ben je dus eigenlijk iemand z'n klantenbestand aan het afpakken. Je zou het misschien een beetje kunnen zien als dat je zelf bakker bent met een eigen winkel en er komt een bakker van buiten bij jou in de winkel staan om naast jou brood te verkopen voor een euro goedkoper dan dat jij ze in dezelfde schappen legt. (ok, dit is heel jip en janneke en kort door de bocht.. maar je snapt wat ik bedoel. :+ )

In principe zou je zeggen.. mag toch hopelijk wel zelf weten wie ik laat komen om mijn ramen te wassen.. maar daar zijn in 'die wereld' dus behoorlijke harde afspraken over :=

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De glazenwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:09

Ehm nee, dat zou een bakker zijn die naast jou een winkel opent :+ en dat is gewoon concurrentie en marktwerking... als je heel erg moeilijk wil doen vraag ik me zelfs af of het mag wat die glazenwassers doen want het is gewoon prijsafspraken maken en concurrentie onmogelijk maken.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:25

secricible schreef:
Ehm nee, dat zou een bakker zijn die naast jou een winkel opent :+ en dat is gewoon concurrentie en marktwerking... als je heel erg moeilijk wil doen vraag ik me zelfs af of het mag wat die glazenwassers doen want het is gewoon prijsafspraken maken en concurrentie onmogelijk maken.

Precies, en daar hebben we de mededingingsautoriteit voor :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:28

Het ging even om het voorbeeld lieverds :) voor glazenwassers is het dus alsof het in dezelfde winkel is. :7 omdat zij met dat wijkensysteem werken.

Edit: Of het mag weet ik trouwens ook niet, kan nou niet zeggen dat ik altijd met heel veel belangstelling naar die verhalen luister van deze persoon :')