Taalgebruik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 17:15

bovendien gaan niet alle NL rep's/SO's over spelling.....

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:45

Ik vind het soms ook heel erg irri.En ik probeer er dus ook niet aan mee te doen (uitzondering!!een jonge bokker)
IK zal best wel een op een verkeerde letter drukken, maar als het echt een grote fout is, mag je mij daar best over pb-en.Ik lees mijn berichtjes ook altijd over.(dyslectie)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:51

Wat een vage discussie, worden echt heeeeeel vreemde argumenten aangedragen.

Ik heb in iedergeval geen zin in dit soort nutteloze discussies.. Nee, je bent niet op school maar je zit hier wel met een paar honderd gebruikers en dus wordt er van je verwacht dat je je aan kan passen..

Aangezien iedereen in staat is gewoon ABN te schijven doe we dat ook gewoon allemaal... Dat constantje 'ge-tjuh' komt gewoon erg, eeh, puberaal over en is niet bepaald makkelijk te lezen als je niet constant smst of IMd met tieners.

Houd het gewoon bij ABN eventueel met gangbare afkortingen maar aub geen SMS/MSN achtig gebrabbel. 'Discussie' gesloten..

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 18:53

zet er dan een slotje op he!
ander gaan ze weer bezig

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 20:12

Vind ik ook. Maar ik zal het wel duidelijker proberen te maken, dus ik wil me wel aanpassen, okeej? Haha!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 10:35

ik begrijp ook het argument niet dat het sneller zou zijn. Volgens mij heeft tijdjuh 1 letter meer dan tijdje, maar goed. Ik zal wel oud worden of zo.

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 11:57

hoi allemaal..
Ik zelf zit er absoluut niet mee ik ben het onderhand zo gewend dat ik zelfs met die afkortingen enzo. ga werken op school.. ernstig he?
Zoals suc6 B-ter W-je C-kerz Idd Iig BTW enz enz
Dan schrijf ik dat gewoon zo.. Maar ja.. ik kan me voorstellen dat de wat ouderen het maar vaag vinden ik was pas geleden bij mn oud oom en oud tante en toen zei ik check dat dan... Ze keken me aan haha!! Haha!
Maar goed... Ik vind op het jeugdhonk mogen we wel zo blijven praten!! En ben het met Expensive eens strax mogen we niks meer (sorry hoor!)
|Greeeeeeeeetz ANgel

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 12:13

Nope, het mag niet op bokt, dus ook niet op het Jeugdhonk..

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 18:22

thanks men!! ( Ineke en bart vooral)
Ook weer opgelost Lachen

Oke,.. zal ik ook eens op mijn typfouten gaan letten, loopt soms ook de spuigaten uit ( kan er wel tig excuses voor noemen, maar da's bull) en het leest net zo beroerd als die 'kindertaal'.

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:01

Citaat:
Op 2001-09-17 12:13, schreef BartVB:
Nope, het mag niet op bokt, dus ook niet op het Jeugdhonk..



Ik snap het probleem niet want als alleen de jongeren op het jeugdhonk komen die begrijpen het toch wel dus wat maakt het bij het jeugdhonk uit?
Ik snap niet waarom iedereen hier zo druk over maakt maar goed... Zal proberen "normaal" te typen... Boos!

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:08

Ik heb deze topic een tijdje gevolgd en ik begrijp echt niet wat het probleem is. Als je normaal praat, dan spreek je toch ook gewoon Nederlands? Ook op school spreek en schrijf je gewoon Nederlands en als je later een baan hebt, moet je ook gewoon Nederlands spreken. Dan is het toch niet moeilijk om ook gewoon hier Nederlands te schrijven?
Ik snap niet waarom een aantal in protest komen omdat ze Nederlands moeten schrijven. Bokt is een Nederlands forum, de meeste mensen die hier komen zijn Nederlanders. Waarom zou je dan in spreektaal gaan schrijven? Verward

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:29

Citaat:
Op 2001-09-16 16:36, schreef Billy:
Ik ken de taal van internet inderdaad niet zo goed, maar wil die geloof ik ook niet kennen. Deze vorm van internet "taal" is taalverloedering namelijk. Boos! Hou het nou maar gewoon bij Algemeen Beschaafd Nederlands, want daar heb je veel meer aan. Haha! Ben benieuwd wat sommige van jullie voor nederlands hebben op jullie rapport Frusty


Beste Billy. Het moet mij van het hart dat voor jou een spreekwoord geldt, nl. "De pot verwijt de ketel...". De rest weet je wel. Welnu, als jij al verzuimt Nederlands met een hoofdletter te schrijven wanneer dat nodig is, dan heb jij wat mij betreft een onvoldoende verdiend, als jij anderen over hun taalgebruik verwijten maakt.
Voor de rest van Bokt: veel plezier mensen, zullen we het gewoon gezellig (en liefst wel begrijpelijk) houden?

priscilla

Berichten: 1639
Geregistreerd: 05-09-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:36

Ik weet dat het soms lastig is om die echte sms- of msntaal te lezen maar waar ik me soms aan erger is dat er mensen zijn die mekaar zo afsnauwen... Vind dat zo jammer!! Laten we het gezellig houden daar is deze site toch voor?? Verward

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:05

ik doe het automatish.. En probeer wel mn bezt te doen zo goed mogelijk normaal nederlands te typen... maaruh oopz maar ehh Kitty Op school spreek ik ook zo en ik schrijf zelfs zo wel es op school.. ik ben het onderhand zo aangeleerd.. dat ik het automatish doe en later?? een baan.. blalbla dat zien we dan wel weer.. misschien is het dan wel zo dat iedereen zo praat je weet nooit..