.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:45

29 cent wordt vaker gebruikt als kilometervergoeding. 19 cent is hetgeen werkgevers onbelast mogen vergoeden.

Het M-biljet is nog steeds uitgebreid, maar is éénmalig. Daarna heb je een C-biljet, en dat is niet uitgebreider dan een gewoon P-biljet ;).

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:59

Als het idd 35 pagina's lang is, zal dat de reden zijn dat je het niet zelf kan downloaden. We gaan het beleven, ik wacht vol spanning af bij de brievenbus :+

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:02

Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraagje over onbelast inkomen zonder ZZP oid te zijn. Wil het goed opgeven maar ik weet niet precies waar en hoe..

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:07

zorro schreef:
noah14 schreef:
Ze hebben mij toen verteld tdat je voor bezoek 0.19 cent de kilometer kan reken, en voor eigen controles / onderzoeken aan ziekenhuis (dokter) 0.29 cent de kilometer mag rekenen.
--------
Dat heeft de belastingdienst mij toen zelf laten weten destijds, en dat had ik zwart op wit.
Ik heb de brief alleen niet meer, maar mijn berekeningen zijn gecontroleerd en goedgekeurd destijds en zo doe ik het nog steeds.


Ah zo! Weet jij er meer van Moska?


Wat is je vraag precies? Bedoel je van de aftrek van kilometers?

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:16

upendo schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraagje over onbelast inkomen zonder ZZP oid te zijn. Wil het goed opgeven maar ik weet niet precies waar en hoe..

Herkenbaar :)) Lees graag even mee. Gaat hier om 350 euro, maar toch :=

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:41

Jullie bedoelen de inkomsten waarbij je niet als ondernemer wordt aangemerkt, maar ook niet in loondienst werkt? Dat geef je op als resultaat uit overige werkzaamheden. Maar wat bedoel je met onbelast?

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:51

M_arjolein schreef:
Jullie bedoelen de inkomsten waarbij je niet als ondernemer wordt aangemerkt, maar ook niet in loondienst werkt? Dat geef je op als resultaat uit overige werkzaamheden. Maar wat bedoel je met onbelast?

Dat laatste bedoel ik mee dat er nog geen belasting over is betaald.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:14

upendo schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraagje over onbelast inkomen zonder ZZP oid te zijn. Wil het goed opgeven maar ik weet niet precies waar en hoe..


Dit kun je invullen als inkomsten overige werkzaamheden

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:28

Zo simpel?! Nais! :))

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:51

moonsparkle schreef:
upendo schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik heb een vraagje over onbelast inkomen zonder ZZP oid te zijn. Wil het goed opgeven maar ik weet niet precies waar en hoe..


Dit kun je invullen als inkomsten overige werkzaamheden

Maar: Ik heb wel kosten gemaakt voor deze werkzaamheden, hoe vul ik die dan in?

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:59

Moska schreef:
Ah zo! Weet jij er meer van Moska?


Wat is je vraag precies? Bedoel je van de aftrek van kilometers?[/quote]

wat stom. Ik dacht slim om te gaan met alle quotes, maar nu heb ik de vraag weggehaald..

Is het nou 19 of 29 cent per kilometer wat je mag opgeven voor ziektekosten?

M_arjolein

Berichten: 1428
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:24

@Winged die kun je in hetzelfde gedeelte opgeven. Onder resultaat uit overige werkzaamheden staat ook een kopje met aftrekbare kosten.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:27

zorro schreef:
Moska schreef:
Ah zo! Weet jij er meer van Moska?


Wat is je vraag precies? Bedoel je van de aftrek van kilometers?


wat stom. Ik dacht slim om te gaan met alle quotes, maar nu heb ik de vraag weggehaald..

Is het nou 19 of 29 cent per kilometer wat je mag opgeven voor ziektekosten?[/quote]
Werkelijke kosten voor bezoek aan arts of ziekenhuis, 19 cent voor ziekenbezoek. Staat hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... _2015_2017

Anoniem

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:16

Heeft iemand enig idee wanneer het geld dat ik terug krijg ongeveer gestort word? Mijn aangifte is ingeleverd en ik krijg gelukkig een flink bedrag terug. Komt goed uit aangezien we eind mei trouwen! :)

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:23

Ashleydk schreef:
Heeft iemand enig idee wanneer het geld dat ik terug krijg ongeveer gestort word? Mijn aangifte is ingeleverd en ik krijg gelukkig een flink bedrag terug. Komt goed uit aangezien we eind mei trouwen! :)


Je kan toch pas vanaf 1 maart aangifte doen? :o? Vorig jaar kreeg ik het begin Juni, maar ik was toen geloof ik wel een van de eerste.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:24

Dat is altijd een grote verassing en geen peil om op te trekken

Anoniem

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:51

Nee mijn boekhouder heeft het al ingediend. Ik kreeg het vorige jaar ook begin Juni maar toen was het nog later ingediend dan dit jaar. Ik ben benieuwd!

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 22:54

Ashleydk schreef:
Nee mijn boekhouder heeft het al ingediend. Ik kreeg het vorige jaar ook begin Juni maar toen was het nog later ingediend dan dit jaar. Ik ben benieuwd!


Oh lekker hoor! Ik krijg ook sowieso wat terug en ik hoop dat het er maar snel is. Was vorig jaar wel zo dat mijn vriend veel later aangifte had gedaan, maar wel eerder zijn geld kreeg -O- Hopelijk zijn ze snel dit jaar :D

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:31

Spelt schreef:
Ashleydk schreef:
Nee mijn boekhouder heeft het al ingediend. Ik kreeg het vorige jaar ook begin Juni maar toen was het nog later ingediend dan dit jaar. Ik ben benieuwd!


Oh lekker hoor! Ik krijg ook sowieso wat terug en ik hoop dat het er maar snel is. Was vorig jaar wel zo dat mijn vriend veel later aangifte had gedaan, maar wel eerder zijn geld kreeg -O- Hopelijk zijn ze snel dit jaar :D


Het werkt niet op volgorde van binnenkomst. Ik krijg ook altijd geld terug, en 2 jaar geleden was dat gelijk met het vakantiegeld (2e helft van mei), vorig jaar was het een maand later terwijl ik beide begin maart had ingevuld. Het kan ook dat als je later invult het eerder krijgt dan mensen die het vroeg hebben ingevuld. In elk geval krijg je voor 1 juli bericht (en dus teruggestort).

Winged

Berichten: 33030
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:25

M_arjolein schreef:
@Winged die kun je in hetzelfde gedeelte opgeven. Onder resultaat uit overige werkzaamheden staat ook een kopje met aftrekbare kosten.

Ah top. Dan kom ik er vast wel uit :j

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:41

Ashleydk: Je bedoeld denk ik dat jij het hebt ingediend bij de boekhouder? Volgens mij kan ook de boekhouder pas vanaf 1 maart aangifte doen?

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:41

Ik ben heel erg benieuwd dit jaar. We hebben dit jaar het boeren bedrijf overgenomen / gekocht. Ik hoop dat we toch wel wat terug gaan krijgen aan belasting. Ik werk nog fulltime en er staat mij iets van bij dat ik dan mijn betaalde loonbelasting terug krijg, maar ik weet het niet zeker. De accountant zal onze aangifte verzorgen, het is zo ingewikkeld nu dat ik daar zelf niet meer uit kom.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:53

veerledec schreef:
AfricanLady schreef:
Waneer kreeg je het ook alweer gestort als je terugkreeg ?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ting_terug
Citaat:
Op uw aanslag of beschikking staat het bedrag dat u terugkrijgt en een datum. Binnen 1 week na die datum staat het geld op uw rekening.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:56

Dat zegt helaas weinig veerledec, want wanneer krijg je die aanslag? Dát is elk jaar de grote vraag.

Ook ik vraag me af hoe het zit met de al ingediende aangifte, bij mijn weten kan dat ook niet. Of betreft het een aanvraag voor voorlopige teruggave over 2017?

Edit: Ik heb de vraag over vervoerskosten ook eens op de facebookpagina van de belastingdienst voorgelegd. Ben benieuwd wat zij daar over te zeggen hebben.

jooproo

Berichten: 972
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:04

Lalidan schreef:
Dat zegt helaas weinig veerledec, want wanneer krijg je die aanslag? Dát is elk jaar de grote vraag.

Ook ik vraag me af hoe het zit met de al ingediende aangifte, bij mijn weten kan dat ook niet. Of betreft het een aanvraag voor voorlopige teruggave over 2017?

Edit: Ik heb de vraag over vervoerskosten ook eens op de facebookpagina van de belastingdienst voorgelegd. Ben benieuwd wat zij daar over te zeggen hebben.


Het kan geloof ik wel, als je alle gegevens hebt, maar vanaf 1 maart vullen ze heel veel gegevens vast voor je in, zoals inkomsten, banktegoeden, enzovoort. Alles wat bij hun bekend is. Dit moet je natuurlijk zelf wel controleren