.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MarjanB

Berichten: 16249
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:47

Mag je pas vanaf 1 maart doen? Ik had em nu ingevuld en kwam op €1 terug uit dus dat vond ik wel raar terwijl ik wel alles goed heb ingevuld.

Life is a balance of holding on, and letting things go…


JenniferU
Berichten: 2199
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:47

manonutjuh schreef:
merel_gomez schreef:
Ik moet alleen nog de WOZ beschikking ontvangen/hebben en dan zijn volgens mij alle papieren compleet van 2016.



Je hebt de woz beschikking nodig die je in 2016 hebt ontvangen/betaald ( peildatum 1-1-2015)


wat als je die niet heb omdat wij aug 2016 eigenaar zijn geworden?
kan wel de woz waarde online vinden:
https://www.wozwaardeloket.nl/
is daar een uitprintje voldoende van?

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:01

MarjanB: Waar heb je dat ingevuld dan? :+

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:01

JenniferU: Kijk eens op de digitale balie van de website van BWB.
Daar moet hij als het goed is opstaan. Want jij betaald dan vanaf aug 2016 lijkt me.

JenniferU
Berichten: 2199
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:09

Booooo schreef:
JenniferU: Kijk eens op de digitale balie van de website van BWB.
Daar moet hij als het goed is opstaan. Want jij betaald dan vanaf aug 2016 lijkt me.

we hebben alleen bij de notaris een rekening gehad, en verder betalen we gas water licht hypotheek enz
ik kom als ik op google zoek alleen bwb uit brabant tegen?

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:29

Ohh sorry bij ons heet het BWB inderdaad :+ Is niet landelijk.
https://alkmaar.cocensus.nl/ Misschien kun je het hier op vinden? Ik heb ook een koophuis gehad maar weet even niet meer hoe dat werkte.

Mijn huurhuis kreeg ik oktober 2016, en vanaf nov tm dec moest ik dus rioolheffing etc. betalen.

Je kan ook kijken op www.mijnoverheid.nl misschien staat hij daarop als je inlogd. De mijne kan ik daar ook vinden.

JenniferU
Berichten: 2199
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:35

mijnoverheid geeft bij ons beide aan dat er geen woz object aanwezig is maar bij wonen staan we wel beide als half eigenaar.
op de site van cocensus staat dat je het kan opvragen via die site.
daar kom ik idd op een online document vd woz waarde van peildatum 2015 wat ik als pdf kan uitprinten wat ik dus gedaan heb en bij me papieren heb gedaan maar of dit voldoende is?

Citaat:
Openbaarheid WOZ-waarde woningen
Per 1 oktober is de WOZ-waarde van woningen openbaar. Omdat de gemeente Alkmaar op deze landelijke voorziening is aangesloten, is de WOZ-waarde raadpleegbaar in het 'WOZ-waarde loket'. In het WOZ-waarde loket kunnen de WOZ-waarden van alle woningen binnen de gemeente met als peildatum 2016 (geldt voor het belastingjaar 2016) worden geraadpleegd. De openbaarheid beperkt zich tot het individueel raadplegen van de WOZ-waarden van woningen. WOZ-waarden worden niet massaal verstrekt.


waarbij ik dus ons adres in tik en dan de woz waarde kan vinden,maar dat dus van elk adres kan vinden

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

MarjanB

Berichten: 16249
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 17:30

Booooo schreef:
MarjanB: Waar heb je dat ingevuld dan? :+


Haha op mijn belastingdienst :+ ik zal vast met m'n warrige hoofd iets van 1900kruik hebben ingevuld. Gelukkig nog niks akkoord gegeven

Life is a balance of holding on, and letting things go…

veerledec

Berichten: 6674
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:43

FelineNanet schreef:
Je kan toch tegenwoordig geen studiekosten meer meenemen? Ik val onder het leenstelsel, misschien zit daar een verschil in

Jawel hoor, maar inderdaad alleen onder voorwaarden, en niet als je studiefinanciering ontvangt.

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 18:51

MarjanB schreef:
Booooo schreef:
MarjanB: Waar heb je dat ingevuld dan? :+


Haha op mijn belastingdienst :+ ik zal vast met m'n warrige hoofd iets van 1900kruik hebben ingevuld. Gelukkig nog niks akkoord gegeven


Wist niet dat dat al kon :=

M_arjolein

Berichten: 1391
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:01

Dan heb je waarschijnlijk een verzoek van een voorlopige aanslag ingevuld. Dat is een schatting waarbij het programma zelf de loonheffing berekent dus kan sowieso afwijken met de aangifte

Banyu
Berichten: 12454
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:03

M_arjolein schreef:
Dan heb je waarschijnlijk een verzoek van een voorlopige aanslag ingevuld. Dat is een schatting waarbij het programma zelf de loonheffing berekent dus kan sowieso afwijken met de aangifte


Ik wilde net zeggen inderdaad.

MarjanB

Berichten: 16249
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:09

Haha dus die zal ik maar verwijderen en wachten tot de echte _O-

Life is a balance of holding on, and letting things go…

kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:10

wij moeten nog steeds geld van vorig jaar terug krijgen,ondanks het ruim op tijd opgestuurd hebben ,was een nalatigheidje van de belastingdienst zelf ,helaas ons lot dat het niet meer in 2016 verwerkt zou worden..

dit jaar maar een nieuwe poging en maar eerst van te voren bellen of de belastingdienst wederom iets verzonnen heeft en dit niet vermeldt heeft waardoor we achter de feiten aan mogen hollen...

zodoende behoren wij 2x belastinggeld terug te krijgen dit jaar...we wachten het allemaal maar af..

veerledec

Berichten: 6674
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:19

kimmie261 schreef:
wij moeten nog steeds geld van vorig jaar terug krijgen,ondanks het ruim op tijd opgestuurd hebben ,was een nalatigheidje van de belastingdienst zelf ,helaas ons lot dat het niet meer in 2016 verwerkt zou worden..

dit jaar maar een nieuwe poging en maar eerst van te voren bellen of de belastingdienst wederom iets verzonnen heeft en dit niet vermeldt heeft waardoor we achter de feiten aan mogen hollen...

zodoende behoren wij 2x belastinggeld terug te krijgen dit jaar...we wachten het allemaal maar af..

Je hebt dus wel je aangifte ingediend, maar nog geen aanslag gekregen? Ook geen voorlopige?

kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:31

wij hebben vorig jaar net als alle andere jaren gewoon netjes onze belasting aangifte gedaan..niets anders als anders.

na 5 weken ( weet het té vroeg maar dan weten we of alles goed aangekomen is) gebeld naar belastingdienst en ja hoor alles was aangekomen en werd verwerkt..

goed , 8 weken na invullen nog eens gebeld,nee hoor alles was prima in orde aangekomen,moesten geduld hebben kon wel 3 maanden duren..

oke..na 15 weken gebeld...kregen iemand aan de foon "jaa,het was binnen gekomen maar er ontbrak wel een formulier ,waardoor het niet verwerkt werd..."

dus wij zaten ???

nu moesten we een formulier hebben van duitse belasting dienst dat we écht geen geld hier verdiend hadden,dit hadden we nog nooit nodig gehad,dus dat meteen die week geregeld en opgstuurd,toen een week later gebeld of deze was aangekomen en toen zei men ons "tja u heeft te laat uw aangifte gedaan,dus deze verwerken we niet meer,dat komt dan volgend jaar met de definitieve aanslag."

van vorig jaar hebben we dus nog niets ontvangen, en tot nog toe nog geen brief voor aangifte 2016 binnen,maar die zal vast wel gaan komen...

vandaar als alles meezit gaan we dit jaar 2x geld terug krijgen.

veerledec

Berichten: 6674
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:42

Dan begrijp ik dat je in Duitsland woont en kwalificerend buitenlands belastingplichtige bent. Deze regeling is nieuw vanaf 2015. Hier staat dat je dan een verklaring van Duitsland nodig hebt: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... w_woonland
Je hebt dus ook nog geen voorlopige aanslag gehad? Je definitieve over 2015 hoeft natuurlijk niet in 2017 te komen hé, dat kan drie jaar duren. Ik zou het wel interessant vinden of je nu recht hebt op rente of niet.

ClaudiaHS

Berichten: 8051
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:53

kimmie261 schreef:
wij moeten nog steeds geld van vorig jaar terug krijgen,ondanks het ruim op tijd opgestuurd hebben ,was een nalatigheidje van de belastingdienst zelf ,helaas ons lot dat het niet meer in 2016 verwerkt zou worden..

dit jaar maar een nieuwe poging en maar eerst van te voren bellen of de belastingdienst wederom iets verzonnen heeft en dit niet vermeldt heeft waardoor we achter de feiten aan mogen hollen...

zodoende behoren wij 2x belastinggeld terug te krijgen dit jaar...we wachten het allemaal maar af..


Niemand uit Duitsland heeft het geld al terug.
Wij dus ook niet.
Er was iets mis met het systeem oid (mijn man heeft gebeld, onze buren hebben ook gebeld en ons assurantie kantoor ook).
Dat formulier wat jij bedoeld hebben wij ook ingestuurd dus daar ligt het niet aan.
Het kan inderdaad een jaar duren voordat je het terug krijgt.
ik baal daar ook gigantisch van want wij krijgen een leuk bedragje terug.
Voordeel is dat we dit jaar dus inderdaad dubbel krijgen

veerledec

Berichten: 6674
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 19:55

Maar dus ook geen voorlopige aanslagen? Willen jullie mij laten weten of jullie rente ontvangen bij jullie (voorlopige of definitieve) aanslagen? En nogmaals, het hoeft natuurlijk niet dit jaar te zijn dat je 2015 terugkrijgt.

kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:13

tot nog toe en dat is van de 11 jaar die wij hier wonen,9 jaar elk jaar heel netjes voorlopig rente terug ontvangen ,behalve vorig jaar dus door die verklaring die we nodig hadden.

maar denk dat als wij die verklaring wel meteen hadden meegestuurd dat wij wel onze voorlopige aanslag gewoon de rente hadden terug gekregen, deze was te laat binnen waardoor het nu met de definitieve aanslag uitbetaald gaat worden,die van 2014 is vorig jaar binnen gekomen,dus we hopen dat die van 2015 dan wel dit jaar binnen komt.

althans tot nog toe hebben wij nog geen jaar daar enig probleem mee gehad.

kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:24

ClaudiaHS schreef:
Niemand uit Duitsland heeft het geld al terug.
Wij dus ook niet.
Er was iets mis met het systeem oid (mijn man heeft gebeld, onze buren hebben ook gebeld en ons assurantie kantoor ook).
Dat formulier wat jij bedoeld hebben wij ook ingestuurd dus daar ligt het niet aan.
Het kan inderdaad een jaar duren voordat je het terug krijgt.
ik baal daar ook gigantisch van want wij krijgen een leuk bedragje terug.
Voordeel is dat we dit jaar dus inderdaad dubbel krijgen


oh oke...

nou ja we wachten het maar af,had erg fijn geweest vorig jaar als we het wel gewoon hadden gekregen hoor,maar ja...het komt nu als extraatje dan maar ergens in de loop der jaren dan wel een keer :+

ik heb nog nooit zo graag een blauwe brief ontvangen :D :D

veerledec

Berichten: 6674
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:31

Sinds 2012 ontvang je geen rente meer op teruggaven, uitzonderingen daargelaten. Zo'n uitzondering is bijvoorbeeld wanneer de Belastingdienst geen voorlopige aanslag oplegt binnen drie maanden na het indienen van een verzoek of aangifte.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nbelasting

kimmie261

Berichten: 19189
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:44

wij zijn gewoon in nederland belasting plichtig ( alleen inkomen uit nederland + nederlandse hypotheek) en daarom krijgen wij elk jaar een blauwe envelop voor belasting opgave,en elk jaar geld terug van de belasting.

M_arjolein

Berichten: 1391
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 20:50

MarjanB schreef:
Haha dus die zal ik maar verwijderen en wachten tot de echte _O-


Haha daar heb je op dit moment inderdaad niet zo heel veel aan. Wordt meestal gebruikt in het jaar zelf voor mensen die alvast gebruik willen maken van een aftrekpost of bijvoorbeeld een maandelijkse teruggave van de hypotheekrente.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Re: Inkomstenbelasting aangifte 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 21:00

Uhmm ik raak nu een beetje in de stres..

Heb nog geen blauwe brief gezien en zie ook niets waar ik al wat kan invullen.

Of komt dit misschien omdat ik van 02.01.2016 tot 31.12.2016 in de ziektewet gezeten heb?

Japie&Nodin :+:
Maystro Y;(


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, OmgiliBot en 11 bezoekers