Online vliegtuigen volgen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:41

Ik heb weer wat nieuws hoor :') Gisteravond hoorde ik een heel raar geluid van een vliegtuig, dus ik wilde kijken welk vliegtuig dat was en of hij terug keerde naar Schiphol. Dus toen kwam ik op deze site terecht: http://www.vliegtuigenvolgen.nl/
Ik kon mijn vliegtuig niet vinden, maar ik was meteen geboeid. Dus ik heb 2 uur naar het beeld zitten staren, en ik ben de hele wereld over gegaan om te kijken wat er allemaal in de lucht was op dat moment. Toch wel heel indrukwekkend om te zien hoeveel luchtverkeer er is...

Europa op dit moment, erg druk, bizar eigenlijk.

Afbeelding

Amerika, al is het daar nu nog heel vroeg in de ochtend, gisteravond toen ik keek, was het veeldrukker.

Afbeelding

Altijd leuk om de airbus 380 te zoeken. Maar dan hoef je alleen maar rond Dubai te kijken, daar wemelt het ervan.

Afbeelding

En nu zit ik weer de wereld een beetje rond te cruisen, om te kijken wat waar vliegt. En ook houd ik Schiphol in de gaten, leuk om vliegtuigen te zien stijgen en landen.

Zijn er meer mensen die dit doen?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:46

ja ik!

Ik houd de boel hier in de buurt in de gaten via deze site en verder flightradar24 zowel op de pc als op de iphone.
Ik herken bepaalde Airbussen al aan het geluid dat ze maken....
Mijn man is fanatiek flightsimmer dus ik vlieg zelf ook wel es een rondje op de computer

Weilanden

Berichten: 148
Geregistreerd: 11-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:47

Wat grappig om zo te zien!

Moet ik me zorgen gaan maken? Ik zag net een vliegtuig boven de pacific ocean maar nadat ik voor een miliseconde met mijn ogen knipperde was het vliegtuig ineens weg :p

Warboel
Berichten: 14684
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:49

Ugh ja Flightradar heb ik altijd veel gevolgd! En vind het altijd wel leuk om te kijken wat er overvliegt :j
Alleen 2 jaar geleden was m'n vriend op de terugweg vanuit Hong Kong en toen zag ik ineens z'n vliegtuig niet meer _O- Was toen net na MH370 dus ik heb echt een paar uur in de stress gezeten, maar dat is het nadeel van zo'n app natuurlijk.
Paar uur later kwam z'n vliegtuig weer tevoorschijn gelukkig :+

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:55

Toen mijn man 2 jaar terug op de verjaardag van zijn zoontje accuut het vliegtuig moest pakken, hebben we zijn hele reis gevolgd. Leuke was ook, dat zijn vliegtuig over ons huis ging en dat je dat dus ook terug kon zien.

Als je vliegtuigen leuk vindt, vind je boten misschien ook leuk:
http://www.marinetraffic.com
Die kijk ik ook vaak. Alleen erg confronterend toen er een schip voor de nederlandse kust zonk: hij verdween letterlijk ineens uit beeld

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:00

Wauw bizar, nou snap ik dat die mensen die dit allemaal moeten regelen zoveel verdienen :')

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:16

Ik volg de app niet, maar kan je wel melden wat het vliegtuig waarschijnlijk is geweest wat je hoorde. :+

Ze zijn deze week bezig met oefenvluchten met de F16's in het donker. Die mogen tot 23.00 uur vliegen,
en oefenen onder andere op laag vliegen. Het viel mij ook op, omdat we hier nooit zo laag een vliegtuig horen. :Y)
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vli ... rtaal-2017

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:19

Ik woon onder de startbaan, Kaagbaan, bij Schiphol.
Ik zie ze hier elke minuut opstijgen of landen. Ik hoef alleen naar buiten te kijken haha
Als een vliegtuig een verboden uitvliegroute neemt of teveel lawaai maakt, zoek ik op welk toestel het was op flightradar24 en doe een melding indien heg heel hinderlijk was.

Als mijn zoon naar Japan vliegt, volg ik zijn toestel vanaf de gate via flightradar24, als je inzoomt op luchthaven, zie je ze staan bij de gate in Tokyo. Haha dan weet Mamma of het kind veilig geland is.

Nu stijgt een KLM toestel op, zie ik buiten boven de bak.

MarliesV

Berichten: 15195
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:21

Blijft mooi zulke beelden.

Heb zelf Flightradar op mijn telefoon.

Al heb ik dagelijks met alles wat vliegtuigen is te maken voor mijn werk, het blijft erg boeiend en indrukwekkend.

Heb hier op kantoor een aantal posters aan de muur van de A380 en nog is het bijna niet voor te stellen hoe groot zo'n ding is en dat dat nog in de lucht blijft hè.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27975
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:29


Anoniem

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:30

ik kijk ook best vaak :)) , ben altijd benieuwd wat er over vliegen komt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:34

MarrieLeen schreef:
Ik volg de app niet, maar kan je wel melden wat het vliegtuig waarschijnlijk is geweest wat je hoorde. :+

Ze zijn deze week bezig met oefenvluchten met de F16's in het donker. Die mogen tot 23.00 uur vliegen,
en oefenen onder andere op laag vliegen. Het viel mij ook op, omdat we hier nooit zo laag een vliegtuig horen. :Y)
https://www.defensie.nl/onderwerpen/vli ... rtaal-2017


Ah kijk, weer een mysterie opgelost :P Het was zo'n hard grommend geluid, vond t zo raar :P

Leuk dat er zoveel mensen zijn die het volgen. Momenteel is er iemand lekker boven Lelystad aan het rondvliegen, zo grappig om te zien :') (PH4P4)

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:36

Rije schreef:
Leuk hè! :))

En pssssst: het bestaat ook voor de scheepvaart, inclusief prachtige namen als de Zeldenrust (die nu over de IJssel vaart met bestemming Zwolle :D) Superleuk :):) https://www.marinetraffic.com/nl/ais/ho ... 00/zoom:10

Oeh, die vind ik haast nog leuker! :)) De veerboten naar Engeland en Terschelling bijvoorbeeld,
maar ook alle schepen in de haven van Rotterdam! Wat een mierennesten hè. :oo

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:41

Ik gebruik alleen Flightradar als ik wil weten of mijn man (piloot) nog in de lucht zit of al geland is, want dan weet ik ook of mijn smsjes wel of niet gelezen worden :+

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:49

Soms ook grappig, duurt wel iets langer... Marinetraffic.com. Bootjes volgen.

Rocamor

Berichten: 10865
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:22

woepsie90 schreef:
Ik gebruik alleen Flightradar als ik wil weten of mijn man (piloot) nog in de lucht zit of al geland is, want dan weet ik ook of mijn smsjes wel of niet gelezen worden :+


Daarvoor heb ik een ontvangstbevestiging op mijn sms-jes. Zodra zijn telefoon aangaat, krijg ik een melding van ontvanst (pfoeh, ook deze vlucht is weer goed gegaan)

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:22

woepsie90 schreef:
Ik gebruik alleen Flightradar als ik wil weten of mijn man (piloot) nog in de lucht zit of al geland is, want dan weet ik ook of mijn smsjes wel of niet gelezen worden :+


Hahah.. dat doe ik ook, maar dan met marinetraffic om mijn zeeman te traceren ;)

Shiawase
Berichten: 1261
Geregistreerd: 21-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:37

Ik volg ook al een lange tijd flightradar24. :j
Maandag stap ik op het vliegtuig, dus is het nu interessant om te zien of het vliegtuig de laatste tijd vertraging heeft. Dan kan je er alvast rekening mee houden.
Wat ik ook leuk vind is dat je zelfs helikopters ziet. :)

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:40

Guilty! := Ik heb de betaalde app, dus Flightradar24 Pro.

Lekker dromen wat waar naar toe vliegt en soms gewoon even kijken wat er aan de andere kant van de wereld allemaal gebeurt. Nerd 2.0 natuurlijk, maar ik vind het heerlijk :')

Anoniem

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 16:47

Oooooooh wat leuk! Ik heb eventjes zitten volgen op de website. Ik woon vlakbij Schiphol en precies als de vliegtuigen op het kaartje over ons dorp vlogen, vloog er ook echt eentje over. Geweldig :')

Nicje87

Berichten: 9849
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:12

Ik woon ook aan de rook van Schiphol en werk ook al jaren op Schiphol. Zelfs de radar voor mijn werk moeten volgen. Blijft altijd leuk vliegtuigen!

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:16

Ik volg al een paar jaar vliegtuigen met planefinder, leuk dat er meer mensen zijn die dit doen :D

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:17

Heb ik ook gedaan vorige maand toen mijn ouders naar Noorwegen vlogen. Is af en toe niet goed voor je hart. Ze gingen van Oslo naar Tromsø. Bijna een lijn recht naar boven en ineens zag ik het vliegtuig een bocht naar links maken en naar beneden vliegen. Ik schrok me dood. Gelukkig zag ik ze na een paar minuten stil staan op een ander vliegveld. Ik mijn vader smsen in de hoop dat hij misschien kan reageren en wat bleek: vliegveld Tromsø was gesloten vanwege ijs op de baan. Voor niks zo geschrokken hahah.

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 01:46

Wat fascinerend, en ook wel bizar hoe druk het op ons aardbolletje is.

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Online vliegtuigen volgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:26

Haha, herkenbaar! Je kunt ook de tower frequency van Schiphol van Airport Approach enzo meeluisteren, dat is ook altijd erg leuk om te doen als je een uurtje niks te doen hebt vind ik :+