Paardrijbroek verfen.... Hoe??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Paardrijbroek verfen.... Hoe??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 11:04

Ik wil mn broek rood verfen, maar ik heb geen idee hoe dit moet! gooi je gewoon een zooitje rode verf in de wasmachine met je broek erbij? dat lijkt me namenlijk sterk Schijnheilig . Dus... Iemand die het weet?? *LOL* thanx!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 11:36

Bij een drogisterij (kruidvat/etos etc.) kun je verf pakken kopen. Daarop staat dat je er ook een halve kilo zout bij moet gooien om te verven.

Even op de verpakking kijken, wat dat moet je dan misschien ook gelijk even kopen Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 12:54

Hangt van de stof van de broek af...
Vraag het eens in de winkel met welke textielverf je je broek het best kan verVen...

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 15:44

Idd, in de wasmachine met textielverf en zout om de kleur vast te zetten. Welke verf je nodig hebt, hangt af van het materiaal waar je broek uit gemaakt is. Denk er wel aan dat het zou kunnen dat de naden niet meegeverfd worden wegens gemaakt uit ander materiaal.

En tot slot, een witte rijbroek roodverven zou nog wel kunnen lukken, maar een zwarte niet. Maar dat heb je zelf wsch ook al wel bedacht!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 16:34

Er was laatst ook een topic over. Als je even zoekt op RIJBROEK VERVEN krijg je al wat resultaten...

Heel veel succes!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:16

zoals Fairie zegt... verf + zout + rijbroek in de wasmachine en klaar is klara... Haha!

Gooi er niet teveel verf in, want dan krijg je net als ik een broek waarmee ze je van ver al zien aankomen..... Schijnheilig

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:18

Kan dat denken jullie ook met een rijbroek met een kunstleren zitvlak?
Ik heb namelijk een verschrikkelijke kleur rijbroek......tis net van een afstand of ik in mijn blote kont loop Bloos!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 22:24

jacqueline schreef:
Kan dat denken jullie ook met een rijbroek met een kunstleren zitvlak?
Ik heb namelijk een verschrikkelijke kleur rijbroek......tis net van een afstand of ik in mijn blote kont loop Bloos!


Daar is ook een topic over geweest. Iemand wou het verven, iedereen raadde het haar af en ze heeft het toch gedaan. Het was heel mooi geworden zei ze! Als ik jou was zou ik het even door de zoekmachine halen, vind je het zo en kan je haar misschien vragen wat voor verf ze gebruikt heeft!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 00:14

bij ons op stal heeft ook iemand een witte broek met leren zitvlak geverfd... het resultaat is een zwarte broek met witte (grijzige) leren zitvlak... ik vind het heel mooi geworden... Lachen

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:59

Die van mij is leverkleurig.......echt heeeeel lelijk, maar nog zo goed als nieuw (draag hem niet zo vaak terwijl hij toch wel lekker zit), wat voor een kleur zou ik die het beste kunnen maken?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:09

jacqueline schreef:
Die van mij is leverkleurig.......echt heeeeel lelijk, maar nog zo goed als nieuw (draag hem niet zo vaak terwijl hij toch wel lekker zit), wat voor een kleur zou ik die het beste kunnen maken?


Gewoon een donkere kleur: zwart, donkerbruin, missch lukt donkerblauw ook wel...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 10:15

Van Dylon waar ook het verf van is, is geloof ik ook een soort ontkleurder. Je zult het er niet helemaal wit krijgen. Ik ken het verder niet maar lees de aanwijzingen op de verpakking zou ik zeggen!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:23

Eilandje schreef:
Gewoon een donkere kleur: zwart, donkerbruin, missch lukt donkerblauw ook wel...

Donkerbruin dat is een goeie. OK dan! bedankt.

Ik ga van de week een pak halen en dan horen jullie nog wel wat het resultaat is Lachen

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 14:40

je moet wel kijken wat voor stof je hebt hoor! anders pakt de verf niet en dan wordt het echt niet mooier! ik heb het eens met een broek (geen rijbroek) gehad van een gemengd materiaal en de naden waren inderdaad erg mooi geworden... de stof werd heel vlekkerig.
vaak moet t katoen zijn voordat t goed pakt.

succes ermee!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-04 17:18

allemaal erg bedankt, ik ga het aan mn ma vragen of het wel mag Schijnheilig blijft de verf niet in de wasmachine zitten?