Sponsorkindje PLAN

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 16:27

hallo!

Omdat ik na lang zoekwerk online en veel ervaringen enzo heb gelezen heb ik de keuze
gemaakt om eerdaags een kindje te sponsoren via PLAN, waarom? omdat ik toch graag een kindje
een toekomst wil geven en liefde :)!!
nu vraag ik hier : wat zijn jullie ervaringen? en mooie verhalen hierover?
ik hoor graag alles lukt me erg leuk om te lezen.als het verkeerd staat aub verzetten,Groetjes lori


Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-17 18:18

niemand?

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:29

Ik heb een sponser kindje via Compassion. Meisje uit el salvador. Ze was 4 toen ik begon met het sponseren van haar en ze is nu 8. Krijg elk jaar een mooie foto en vaak brieven van haarzelf.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:24

Aangezien het hier niet gaat om een nieuwsartikel verplaats ik je topic van Nieuws en Maatschappij naar het subforum Leven Zonder Paarden.

De Turtle.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 01:34

Mn vriend en ik zouden het op den duur ook graag willen doen. Of een granny 'adopteren', zoiets. Vroeger op de basisschool sponsorden we met de school of duo klas zo'n kindje, dat vond de hele klas reuze interessant als er weer een brief binnen was gekomen.

Ik hoop dat m'n kinderen er later door beseffen hoeveel geluk ze hebben gehad.

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 06:38

Ts ik denk dat je moet beseffen dat je zo'n kindje niet echt op afstand adopteert. Je geeft gewoon geld waar dan een waterput van gebouwd wordt of een school opgeknapt.

Het liefde willen geven is een mooi streven maar hoe zie je dat voor je?

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 07:16

Ik zou vooral zeker willen weten dat het geld ook daadwerkelijk goed terecht komt en niet in de portemonnee van een of andere hoge meneer.

Hoe zie je het voor je dat je zo'n kindje liefde geeft?

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Melvern
Berichten: 4409
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:08

In de brieven die ik van mijn sponsorkindje krijg verteld ze me wat ze nu allemaal kan en doet en dat ze heel erg blij is met wat ik voor haar doe. Ook schrijven we brieven en daardoor voel je toch wel een band ontstaan. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij andere instanties.

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:48

Ik vind het eigenlijk een beetje commercieel om kinderen te gebruiken om geld binnen te halen, geld wordt niet rechtstreeks aan het kind besteed maar komt op de grote hoop waar de hoge directeur het meeste aan verdiend en dan moeten de kinderen ook nog een dankbare brief sturen?

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:55

Zo'n kindje wordt door tientallen anderen gesponsord en van dat geld wordt een groot project opgezet. Niet voor dat kindje, maar voor een grote groep. Het kindje waarvan je de foto krijgt wordt alleen gebruikt als uithangbord voor de organisatie. Zo voelen mensen zich meer betrokken en denken ze dat echt een kindje individueel steunen. Zou er niet aan beginnen.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:00

Volgens mij was dit vroeger foster parents plan. Wij hebben toen ook een kindje geadopteerd, tot uitkwam dat het allemaal nep was. De briefjes en tekeningen die je van "jouw" kind kreeg waren nep de brieven die jij erheen schreef moesten altijd via de firma en kwamen natuurlijk nooit bij het kind terecht. Meerdere mensen hadden foto's van hetzelfde kind enz enz. Hoe het nu geregeld is durf ik niet te zeggen maar het geld dat wij voor het kindje bestemt hadden is 100% aan de strijkstok blijven hangen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:05

Wij steunen Plan nu sinds een paar weken.
Het geld zal nooit allemaal naar het meisje gaan wat we sponsoren. Maar als het geïnvesteerd wordt in de omgeving, dan heeft het meisje er ook profijt van.
Natuurlijk heeft een dergelijke stichting een duur betaalde directeur, daar kom je bij stichtingen van dusdanige omvang toch niet onderuit. Op de website kun je lezen dat 87% van de inkomsten naar de goede doelen gaan.

Stukje van de website:
De bijdragen van alle kindsponsors worden via het internationale kantoor van Plan verzameld, beheerd en verdeeld over de 50 ontwikkelingslanden waar Plan werkt. Plan geeft geen geld rechtstreeks aan kinderen of hun familie. De bijdragen gaan naar gemeenschapsprojecten in de directe leefomgeving van de kinderen. Denk bijvoorbeeld aan inentingsprogramma’s, verbetering van de kwaliteit van het onderwijs of aan het aanleggen van watersystemen. Van deze verbeteringen profiteren de gesponsorde kinderen, maar ook alle andere kinderen in de gemeenschap.

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:16

Ik sponsor een kindje via Compassion
Ik vind t erg leuk om te doen. Ik krijg geregeld een brief of tekening oid van de familie van het meisje en t meisje zelf.
Laatst kreeg ik nog weer een nieuwe foto van haar. Erg leuk
Hoop wel dat ik er een keertje heen kan om haar te ontmoeten. Ze is nu 6

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

FV_Whisper

Berichten: 173
Geregistreerd: 15-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:19

We hebben een aantal jaren een sponsor kindje gehad via PLAN. Ik kan alleen zeggen dat er een gelikte marketing achterzit. Het contact via plan was uitstekend voordat we ons aanmelden, daarna werd het contact met plan beduidend minder.

Plan kwam regelmatig beloften niet na. Elk jaar beloven ze een overzicht van hoe het met je sponsorkindje gaat. Eerste jaar ging prima, het tweede jaar hoorden we helemaal niets. Telefonisch contact opgenomen en we zouden binnen twee weken een reactie krijgen. Die kregen we inderdaad: precies hetzelfde overzicht als wat we een jaar geleden hadden gekregen...Daardoor hadden we het wel een beetje gehad met plan.

Het contact met het meisje zelf was zeker niet wat beloofd was. Of het toch echt kwam door de afstand dat post gewoon moeilijk was of iets anders, maar de beloofde lange brieven en tekeningen bleven uit :+ Eens per jaar een briefje met een paar regels. (het meisje kon trouwens wel heel aardig engels schrijven).
Dit terwijl van onze kant er toch elke paar maanden weer een kaartje met een heel verhaal gestuurd werd.
Een band opbouwen? Ik vrees dat het kind het amper gemist heeft dat wij het hebben opgezegd.
Ook dit was een van de dingen die we bij plan hebben aangekaart. De reactie? "Tja, zo'n kind moet er maar net zin in hebben," vond ik toch een beetje een rare reactie.

Mochten we ooit zoiets weer doen, dan doen we het weer via een kleinschalige organisatie en niet weer via Plan. In het verleden hebben we via een dergelijke organisatie een gezin ondersteund, daarvan gingen de kinderen van het geld naar school en kon het gezin in onderhoud voorzien. Vaak zijn die (is mijn ervaring met een ervan) ook er meer op gericht dat (bijna) 100% bij de mensen zelf komt.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:20

Niet via zo'n organisatie doen, ik geloof er niet in :n

Ik sponsor wel iemand via mn zusje in Kenia. Dan kan die jongen naar school en studeren zodat hij een goede baan krijgt :j

[o]

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 18:52

Cayenne schreef:
Ik zou vooral zeker willen weten dat het geld ook daadwerkelijk goed terecht komt en niet in de portemonnee van een of andere hoge meneer.

Hoe zie je het voor je dat je zo'n kindje liefde geeft?

Daar kan je niet onderuit helaas! Ik zie het vooral in lieve woorden schrijven enzo <3 , bed ant voor de reacted maar zijn er ook mensen met echte verhalen? Ik ga het zoiezo doen dus reageren met Zou het Niet doen heeft geen zin!


Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-17 18:53

miccamaaike schreef:
Wij steunen Plan nu sinds een paar weken.
Het geld zal nooit allemaal naar het meisje gaan wat we sponsoren. Maar als het geïnvesteerd wordt in de omgeving, dan heeft het meisje er ook profijt van.
Natuurlijk heeft een dergelijke stichting een duur betaalde directeur, daar kom je bij stichtingen van dusdanige omvang toch niet onderuit. Op de website kun je lezen dat 87% van de inkomsten naar de goede doelen gaan.

Stukje van de website:
De bijdragen van alle kindsponsors worden via het internationale kantoor van Plan verzameld, beheerd en verdeeld over de 50 ontwikkelingslanden waar Plan werkt. Plan geeft geen geld rechtstreeks aan kinderen of hun familie. De bijdragen gaan naar gemeenschapsprojecten in de directe leefomgeving van de kinderen. Denk bijvoorbeeld aan inentingsprogramma’s, verbetering van de kwaliteit van het onderwijs of aan het aanleggen van watersystemen. Van deze verbeteringen profiteren de gesponsorde kinderen, maar ook alle andere kinderen in de gemeenschap.

Wat goed! En hoe gaan dat?

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-17 20:59

UP

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 21:07

Wij sponsoren via compassion, hIer sponsor je echt het kind.
Leuk contact.
We hebben ook een kindje via World Vision ook een mooie organisatie en veel contact.

:evaw:

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-17 20:45

Sjimmy schreef:
Wij sponsoren via compassion, hIer sponsor je echt het kind.
Leuk contact.
We hebben ook een kindje via World Vision ook een mooie organisatie en veel contact.

klopt maar ik ben tegen het idee van gedwongen kerkdiensten en bijbel want ik ben zelf niet gelovig
prima als anderen dat wel zijn maar vind dat dwingen niet nodig :)

in iedergeval, ik krijg eerdaags de map van mijn kindje :) ben zo benieuwd!

fiehie

Berichten: 365
Geregistreerd: 26-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:38

Mijn ouders sponsoren al minstens 20 jaar via PLAN. Er zijn ondertussen al verschillende kindjes gepasseerd en enkele jaren geleden zijn ze ook daadwerkelijk op bezoek geweest bij hun toenmalige kindje (in Vietnam). Voor hen echt een onvergetelijke ervaring. Ze zijn toen een hele dag op stap geweest met een plaatselijke PLAN-medewerker en hebben verschillende projecten van PLAN bezocht, oa het schooltje. Nadien zijn ze bij mij het meisje in het dorp geweest en hebben ze ook kunnen me-eten in het gezin.

Op de site van PLAN staat een verslag van hun dag. Ik zal eens kijken of ik het zo direct vind en dan plaats ik het hier even.

Voor hun verloopt het contact met PLAN heel soepel. Natuurlijk krijg je niet elke maand een brief maar ik vind dat ook niet geheel onlogisch. Als de organisatie zich daar mee moet bezig houden steekt ze denk ik meer tijd in een pennenvriendjesrelatie te onderhouden dan in echt structurele hulp bieden.

Edit : gevonden ;) http://www.planbelgie.be/marc-karine-op ... in-vietnam

Springpaardenfokkerij Tommelberg

janouk
Blogger

Berichten: 17850
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 08:52

Wij geloven in micro krediet verstrekken. Www.kiva.org
Mensen in derde wereled leveren een business plan in voor bijv. Kippen of zaad etc, kiva regelt fundraising en in een aantal maanden moet het geld in gedeeltes terugbetaald orden. Daarna zet ik het geld weer in voor een ander project. We doen het al jaren. Werkt top. Zo wordt onze eenmalige 50 euro al jaren gebruikt en weer terugbetaald en weer ingezet.

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 15:53

fiehie schreef:
Mijn ouders sponsoren al minstens 20 jaar via PLAN. Er zijn ondertussen al verschillende kindjes gepasseerd en enkele jaren geleden zijn ze ook daadwerkelijk op bezoek geweest bij hun toenmalige kindje (in Vietnam). Voor hen echt een onvergetelijke ervaring. Ze zijn toen een hele dag op stap geweest met een plaatselijke PLAN-medewerker en hebben verschillende projecten van PLAN bezocht, oa het schooltje. Nadien zijn ze bij mij het meisje in het dorp geweest en hebben ze ook kunnen me-eten in het gezin.

Op de site van PLAN staat een verslag van hun dag. Ik zal eens kijken of ik het zo direct vind en dan plaats ik het hier even.

Voor hun verloopt het contact met PLAN heel soepel. Natuurlijk krijg je niet elke maand een brief maar ik vind dat ook niet geheel onlogisch. Als de organisatie zich daar mee moet bezig houden steekt ze denk ik meer tijd in een pennenvriendjesrelatie te onderhouden dan in echt structurele hulp bieden.

Edit : gevonden ;) http://www.planbelgie.be/marc-karine-op ... in-vietnam

Bedankt voor je positieve reactie en uitleg! Bijzonder en mooi ik ga snel het verslag eens lezen bedankt voor het linkje

Spruitje56
Berichten: 1642
Geregistreerd: 16-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-17 15:54

janouk schreef:
Wij geloven in micro krediet verstrekken. http://Www.kiva.org
Mensen in derde wereled leveren een business plan in voor bijv. Kippen of zaad etc, kiva regelt fundraising en in een aantal maanden moet het geld in gedeeltes terugbetaald orden. Daarna zet ik het geld weer in voor een ander project. We doen het al jaren. Werkt top. Zo wordt onze eenmalige 50 euro al jaren gebruikt en weer terugbetaald en weer ingezet.

Krediet? Dit gaat over sponsoren van kindjes ?

Urona447
Berichten: 2792
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Sponsorkindje PLAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:08

Is ook een goed doel toch? Ik zou ook eerder geld voor micro kredieten geven dan voor een kind. De hulp van micro kredieten leverd vaak meer mensen wat op en ik weiger een dik salaris van de directeur te betalen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, wemkelover, YandexBot en 190 bezoekers