Net bericht gehad van eigen bijdrage van thuiszorg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Net bericht gehad van eigen bijdrage van thuiszorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 18:41

Zoals veel waarschijnlijk wel bekend is zijn de eigen bijdragen van de thuiszorg heel erg omhooggegaan dit jaar.

Zo betaalden we eerst 125 euro per maand aan bijdrage en dat zou nu 400 euro worden Boos! .

Nu kregen we officieel bericht dat er wat gewijzigd was. Mijn eigen bijdrage per maand wordt nu een schokkende 8.80 euro per maand Verward .

Op de een of andere manier heeft de belasting dienst het idee dat ik niet meer samenwoon maar alleen. En dan telt alleen mijn schamele wao tje.

Hierom hebben we al eens ruzie gehad met de instantie die maar niet wilde geloven dat we nog wel samenwoonden. Zelfs met een uittreksel van het bevolkingsregister wilden ze het niet geloven.

Maar ja, ik kan er weinig aan veranderen, en wil het ook niet Haha! . Het blijft toch al duur genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:08

Kijk wel uit he, met dergelijke vergissinkjes van onze blauwe enveloppenvrienden Haha! want als ze erachter komen, draaien ze alles zonder pardon met terugwerkende kracht terug.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 21:13

Wou net zeggen... Kijk er mee uit, want je krijgt een fikse naheffing als ze het zien (en die kans is heel groot... Zeker aan het eind van het jaar als de balans opgemaakt wordt!)...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:22

en zo,n naheffing moet je gelijk terug betalen, je kan wel uitstel krijgen maar dat zijn maar 3 maanden. en het zal hun een worst zijn hoe jij dat gaat betalen. Lang leven de belasting Boos! Boos!

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:36

Oftwel, geld op een goede spaarrekening zette, belastingdienst tzt netjes terugbetalen en van de rente lekker uit eten gaan Haha!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 22:38

Kebie dat doen we dus ook. Het ligt niet aan de belastingdienst maar aan de organisatie die de rekeningen stuurt, daar is het nogaleen zootje. Ze lopen ook al ruim 18 maanden achter met de rekeningen.

We gaan gewoon uit van het bedrag dat we zouden moeten betalen en zetten dat rustig weg. Daar kunnen we op den duur dan altijd nog wat leuks van doen als dat gaat.