Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:49

Ik moet ook minimaal 7 km rijden/fietsen voor de dichtstbijzijnde supermarkt. Daar zit dan wel de Lidl en de Jan Linders, waar ik normaal eigenlijk al mijn boodschappen kan vinden.
Ik probeer meestal met mijn moeder mee te rijden. Mijn ouders wonen naast ons, dus af en toe is dat wel handig :Y)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:38

Debgizmo Ik ben niet anders gewend
Ik ben geboren en getogen in een dorp met een kleinere en flink prijzige supermarkt(hoe kleiner hoe duurder :+ )
Zelf ook daarna voornamelijk in kleinere dorpen gewoond
Behalve ons laatste huurhuis, dat dorp had de grote AH waar ik nu een dorpje vanaf woon
Dus voor mij is het normaal (ik weet niet beter :') )
De dorps supermarkt is er voor het vergeten pak melk en een goede aanbieding :j

Annemiek ; das idd handig :D deed ik vroeger ook nog wel eens toen ik op weg naar de super woonde voor mijn moeder
Nu zou ze eerst om moeten rijden en daarna weer terug richting super :+

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:07

Ik hoef nog geen 5 minuten te fietsen voor de dichtstbijzijnde supermarkt en in een straal van ong 10 minuten fietsen heb ik ong 10 supermarkten zitten en ik zit aan de rand vh centrum, 2 minuten lopen en ik sta in de stad.
Is ook wel een eis van me, omdat ik alles met de fiets of het ov moet doen, dat ik in de buurt zit van een winkelcentrum en dat er goed ov is.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:10

Ov? Daar word je hier ook niet blij van nee.
Buurtbus gereden door vrijwilligers
De laatste keer dat ik daar met mee reed was ik drie bijna dood ervaringen rijker. :')

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:12

Das niet best nee. :')
Maar jij hebt vast andere voordelen die je in een stad niet of minder hebt. :)

Zometeen de boodschappen gaan ophalen, heb ik dat ook weer gehad. :)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:44

Hebben jullie nog budget recepten om iets leuks van kabeljauw te maken? Heb zo'n zak in de vriezer liggen en ben enorm inspiratieloos, haha.

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:55

Gewoon kabeljauw in bruine boter (of geen idee hoe je het noemt :')), purreetje erbij en iets van groenten?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:13


Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:40


Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:43

Weet niet of het hier al genoemd is. Maar je hebt een app. AlleFolders.
Kan je alle folders op je foon of tablet bekijken.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:53

Dat stuurde mijn man mij ook vandaag door haha
Heb de app nog niet opgezocht, Vanavond eten doen

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70671
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:20

De app Reclamefolders gebruik ik, voordeel is dat je naast de reclamefolders ook kortingsbonnen van bv Gamma, Karwei erbij hebt die je kunt gebruiken.

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:11

Ik gebruik inderdaad ook de app reclamefolders,
heb zo'n Nee Nee sticker op m'n deur, geen zin in al die folders :=
Verder heb ik ook een lieve moeder die veel reclames door appt haha

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:16

Zo ik heb vandaag voor 20 euro boodschappen gedaan :) Fruit en voor 5 avonden avondeten + nog een portie wat ik in kan vriezen. Nu heb ik nog genoeg brood + beleg dus wellicht speel ik beetje vals :') Maar goed dan heb ik voor 1 dag nog soep in huis + broodje en 1 dag eet ik wss bij mn ouders. Tot nu toe gaat het super. Maarja het is wel beetje valsspelen _O-
Maar agh mijn doel is om wat beter te letten op boodschappen en dat gaat tot nu toe super goed :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:20

De afgelopen 3 weken heb ik gemiddeld 24,33 per week uitgegeven. Nou wilde ik heel graag voor 25€ per week boodschappen doen en dat lukt dus :D maar! Ik heb geen grotere dingen te hoeven kopen zoals wasmiddel en vlees en ik heb nog rijst en aardappelen op voorraad. Dat scheelt dus wel. Anders wordt het wel een stuk lastiger.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 20:27

Ow ik heb wel 2 wc blok dingen gekocht!!

Maar idd wasmiddel enzo is allemaal vrij duur

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:33

Maar als je daar rekening mee houdt door alles wat je overhoudt daarvoor opzij te leggen of bijv een budget van €10,- à €20,- per maand (beetje afhankelijk van of je A-merken koopt of juist meer budgetmerken) daarvoor te houden kom je een heel eind.
Ik koop zelf alles een beetje gespreid en bij voorkeur in de aanbieding of bijv bij de Action, dan ben je max €5,- per week daarvoor kwijt en heb je daarna een klein voorraadje.
Deze week heb ik bijv alleen toiletpapier (aanbieding: 2 pakken à 16 rollen voor €5,99) en schoonmaakazijn (€0,49 per fles) gekocht, bij elkaar een kleine €7,- maar een vriendin van me koopt 1 pak toiletpapier over voor de kortingsprijs dus ik 'verdien' weer €3,- terug. :)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 20:58

Laatst even goed gekeken bij de Action, heel handig want daar staat duidelijk bij per wasbeurt wat het wasmiddel kost. Ik wil wel een lekker ruikende, die heb ik gevonden en dat voor 8ct per wasbeurt.
Niet duur toch lijkt mij?

Foaly

Berichten: 4921
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:38

Ik heb vandaag 17,76 uitgegeven, en als het goed is hoef ik in elk geval tot vrijdag geen boodschappen meer te doen :D Ik mik op 25 euro per week, dus dat begint al lekker :)

Heb pangasiusfilet gehaald, de verse was wel in de bonus maar een voordeelverpakking uit de vriezer was alsnog veel goedkoper, dus nu heb ik in ieder geval vijf visjes :9 Verder was de kipdijfilet in de bonus, dus dat gehaald, daarnaast ontbijt voor de hele week zodat ik dat niet meer op het station ga halen (ook een flinke kostenpost := ) Nog broccoli voor in de vriezer, altijd handig en kost niet zo heel veel en een doosje champignons voor het eten voor morgen. Morgen wordt het óf kip ketjap met boontjes uit de vriezer, óf pangasiusfilet met broccoli, en ik hoop dat ik er drie keer van kan eten :D

Als ik trouwens tot vrijdagavond niets uitgeef mag ik mezelf voor het weekend trakteren op pizza/patat en chippies, dat is een lekkere stok achter de deur :):)

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:50

Boodschappen gedaan; €55,00. Nu moet ik er wel bij zeggen dat er genoeg vlees is voor twee week en ik volgende keer nog iets beter moet opletten wat er al wel in huis is. Maar genoeg eten t/m zondag.

CarolienR schreef:
Ik ga dit vanaf morgen ook proberen! Vandaag een weekmenu gemaakt met alle boodschappen voor de hele week. Gaat hier vooral fout omdat we iedere dag in de middag bedenken wat we gaan eten en dan met veel te veel eten (en lekkers) thuis komen.

Qua budget vind ik het lastig in de schatten, nu gaat er meer dan €75,- per week weg (maar inclusief uit eten, dingen voor het huis, alles wat we gezamenlijk doen).
Dus eerst €40,- per week, zonder huisdieren, voor 2 personen inclusief schoonmaakspullen.


Zal nog even wat meer uit het topic gaan lezen voor allemaal tips.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:25

Voor de mensen die elke dag vlees eten: waarom? Is dat niet onnodig duur en bovenal behoorlijk ongezond?

Ik heb €5 over van het budget maar moet nog voor deze week: komkommer, tomaten, rucola, courgette en paprika. Ik ga morgen even over de markt struinen na werk. Hopelijk lukt het me binnen budget :)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:50

Omdat mijn man niet zonder vlees wil haha en ik anders niet aan mijn eiwitten kom

8nnemiek

Berichten: 43438
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 07:17

Te weinig eiwitten? Eet je geen peulvruchten/groente/brood/zaden/pitten/noten/granen en zuivel? Peulvruchten en groentes bevatten zelfs vaak meer eiwitten dan eieren, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden :j

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 08:58

ik eet helemaal geen vlees of vis.
ook niet elke dag een vlees vervanger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 09:03

Ik eet elke dag vlees , heerlijk en kost mij niks :)

Laat elkaar lekker in hun waarde , ik eet vlees ja elke dag en?