Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 19:43

Vind trouwens bulgar/couscous heerlijk met beetje olijfolie erdoorheen feta cherrytomaten komkommer olijven en wat verse kruiden heeeerlijk en rode ui erdoorheen

Melia
Berichten: 9850
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:15

Selka schreef:
Helaas.. deze week niet gelukt: €72,28

€12 teveel. Heb dure dingen gehaald zoals veel kruiden, kokosmeel, agavesiroop, medjooldadels etc. Maar als het goed is doe ik daar langer dan een week mee. Ook had vriend zijn tandpasta (nieuwe tube) vergeten in een hotel. Weer €5,25 weggegooid.

Volgende week verjaardagsboodschappen dus ik zal er weer ruim overheen gaan vrees ik.

Hoe doen jullie dat?


Hier idd ook verjaardagsboodschappen. Kunt er weinig verandering inbrengen waarschijnlijk. Ik zorg wel dat ik vaak die week ervoor alvast wat extra haal zoals chips/nootjes e.d. zodat je in de week zelf alleen nog maar de houdbare dingen hoeft te halen. Dit doe ik overigens niet vanwege geen budget, maar gewoon zodat ik niet zoveel ineens hoef mee te slepen en het beter verdeel.
Bier kun je vaak wel ruim van tevoren inslaan zodat je het in de aanbieding kunt kopen.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 23:42

Ik ga dit vanaf morgen ook proberen! Vandaag een weekmenu gemaakt met alle boodschappen voor de hele week. Gaat hier vooral fout omdat we iedere dag in de middag bedenken wat we gaan eten en dan met veel te veel eten (en lekkers) thuis komen.

Qua budget vind ik het lastig in de schatten, nu gaat er meer dan €75,- per week weg (maar inclusief uit eten, dingen voor het huis, alles wat we gezamenlijk doen).
Dus eerst €40,- per week, zonder huisdieren, voor 2 personen inclusief schoonmaakspullen.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:00

Mijn vriend en ik doen ons best met €160 per maand, €40 per week. Lukt niet altijd vorige week moesten we heel veel langhoudbare en huishoudelijke dingen hebben... Dus kwamen we uit op €77 voor ons tweeën aan een week. En ik eet veganistisch dat scheelt best veel. We doen boodschappen bij Aldi en speciale dingen bij Jumbo of reform winkel (laatste wel erg duur dus zo min mogelijk).
Vanavond rode linzensoep gekookt voor gasten, met vier man grote pan soep en nog over voor mij om morgen alleen te eten. Kosten voor de maaltijd: €7,68 en producten gekocht bij Albert Heijn. Dat is omgerekend nog geen €2 p.p. voor een goed gevulde, lekkere en zeer gezonde maaltijd!
Recept: http://www.degroenemeisjes.nl/low-budge ... kokosmelk/

Overigens gisteren ook bij groenteman voor €8 een hele week aan fruit meegenomen: perssinaasappelen,mineola's, peren en bananen.

Ik vind het heerlijk om een uitdaging hiervan te maken. Mijn vriend is een grote snoeperd dus die vindt het soms lastig haha.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:05

Lillith24 schreef:
Mijn vriend en ik doen ons best met €160 per maand, €40 per week. Lukt niet altijd vorige week moesten we heel veel langhoudbare en huishoudelijke dingen hebben... Dus kwamen we uit op €77 voor ons tweeën aan een week. En ik eet veganistisch dat scheelt best veel. We doen boodschappen bij Aldi en speciale dingen bij Jumbo of reform winkel (laatste wel erg duur dus zo min mogelijk).
Vanavond rode linzensoep gekookt voor gasten, met vier man grote pan soep en nog over voor mij om morgen alleen te eten. Kosten voor de maaltijd: €7,68 en producten gekocht bij Albert Heijn. Dat is omgerekend nog geen €2 p.p. voor een goed gevulde, lekkere en zeer gezonde maaltijd!
Recept: http://www.degroenemeisjes.nl/low-budge ... kokosmelk/
*** Edit: heb omdat dit recept voor 4 personen was wel de zak linzen van 500 gram helemaal gebruikt. Ook heb ik wat meer groentebouillon gebruikt. Resultaat was een goed volle pan waarvan iedereen 2x opgeschept heeft en ik dus in m'n eentje morgen ook nog van kan eten (wel met wat rijst er door voor een soort curry gerecht)


Overigens gisteren ook bij groenteman voor €8 een hele week aan fruit meegenomen: perssinaasappelen,mineola's, peren en bananen.

Ik vind het heerlijk om een uitdaging hiervan te maken. Mijn vriend is een grote snoeperd dus die vindt het soms lastig haha.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:13

Nog een tip: elke maand het vaste bedrag van je budget pinnen en in een potje doen. Elke week je budget bedrag er uit, mee naar de supermarkt. Gebruik de pin alleen echt echt echt in geval van nood!!! Het geld dat je bijvoorbeeld overhoudt in week 1 of 2 kun je opsparen in je potje. Als je vier weken lang €3 overhoudt heb je €12 dat is al een (goedkoop) krat bier voor bijv. een feest/verjaardag. Als je goed van te voren plant, spaart en (de sleutel!) veel dingen zelf maakt is het heel goed te doen om binnen budget te blijven met feestjes e.d.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:22

Lillith:
daar heb ik een zakgeldrekening voor, wekelijks gaat daar €50,- op en daar mag ik mee doen wat ik wil.
Momenteel probeer ik op €40,- per week inclusief houtkorrel (voor de kattenbakken) en bestelkosten te blijven, wat overblijft is voor kattenvoer, extraatjes of als er onverwacht visite komt oid dat ik iets achter de hand heb om wat lekkers te halen.

Wb budget voor verjaardagen etc:
Ik heb maandelijks €50,- extra voor leuke dingen, cadeautjes voor familie/vrienden etc en als ik een logee krijg of met de feestdagen of mijn verjaardag oid gebruik ik het fungeld voor wat luxere boodschappen en lekkere hapjes enzo. :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 00:41

Okee ik ben echt niet zo goed bezig momenteel :') Zit nu op een gemiddelde van 60 euro per week over de afgelopen weken, inclusief katten, en er komt nog wat bij want ik heb niet alles ingevoerd in m'n excelsheet.
Nu zit daar wel nog steeds een flinke zak voer bij, als ik die niet meetel kom ik ongeveer op 45 euro per week, voor mijzelf en ook vaak voor m'n vriend, die ook af en toe betaalt... Het is een rare constructie :') Op zich vind ik het netjes tot dusver.

Ik hoop over lange tijd een goed gemiddelde te zien en dan kan ik per week checken of ik goed bezig ben :j

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:20

Alwiene, nee hoor zo erg is het niet. Maar cola etc moet wel een a-merk zijn net zoals de pindakaas. In onze studententijd leefde we op Lidl producten en hij heeft denk ik nog een trauma van de smerige chips etc haha.

Eerder op aanbiedingen letten is wel slim. Die ga ik onthouden!

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 10:27

Nieuwe week, nieuw loon (voor mij dan)
Straks maar weer even online folders bladeren
Succes allemaal. haha

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:50

Ik heb vandaag voor €53,00 boodschappen gedaan. Meer dan wat ik in mijn hoofd had, maar heb nu wel een redelijke voorraad ingeslagen waardoor ik volgende week hopelijk weer voor rond de €35,00 boodschappen kan doen.
Cola was in de aanbieding bij de Albert Heijn, dus heb maar wat meegenomen aangezien wij grote cola liefhebbers zijn. Kocht het eerder gewoon elke week, nu alleen nog in de aanbieding. :Y)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 11:55

Ik heb net folders doorgebladerd, vind de aanbiedingen tegen vallen deze week, iig weini van wat wij eten en of nodig hebben.
Ga iig vlees halen bij plus (kies en mix 10 euro) dus dat zijn 20 stukken vlees. Kunnen wij 10 dagen van eten.
En moet even zwitsal halen bij kruitvat. 2 euro per fles.
Verder nog maar paar x uit de vriezer eten deze week

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 12:06

Nieuwe week! Vorige week is t goed gelukt :) deze week nog niet echt planning gemaakt maar ga vandaag iig kip pilav maken.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:11

Vorige week was ook voor mij ruim binnen budget! Moet deze week ook wel lukken, heb nog 5 kant en klare bakjes in de vriezer én nog voldoende voorraad om de overige dagen mee te vullen. Misschien een paar kleine dingetjes..

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:14

Ik ga morgen naar de deen met mijn 25 euro aan boodschappen. Ze hebben aardig wat leuke dingen in de aanbieding. Vooral de dinsdag deendag aanbiedingen zijn leuk. Spruitjes a 500 gr voor 0,60 cent (eet ik zeker 3x van) en Unox paddelstoelen soep 1 liter voor 0,50 cent.
Gewone aanbieding is de dubbelfrisss fijn. Namelijk 0,80 cent voor 1,5 liter. Suddervlees van 500 gr voor 4 euro. Sandwichspread voor 1 euro (300 gr potten) Daarnaast adviko en bonduell in de aanbieding voor een eurotje. En pickwick voor 1 euro.

Met de rest van mijn budget ga ik naar de aldi of lidl.


Voor iedereen met verjaardagen enz. Plan dit goed vooruit. Frisdrank is bijvoorbeeld bijna een half jaar houdbaar (en soms veel langer) dus een tas apart zetten in de kamer en als het in de aanbieding is kopen en apart zetten. Zo hebben wij altijd een koelbox in een ongebruikte loge kamer die aangaat op het moment dat ik dingen moet koelen (zoals kaas) Dit kan je met ontzettend veel producten doen.

En als je worst en kaas wilt serveren, snij het dan zelf. Dus koop een kilo kaas en wat soorten worsten en snij er zelf plakken van. Veel goedkoper. En kan je dan avond van te voren al klaar zetten (afgedekt in de koelkast natuurlijk). Bakje zilveruitjes en augurk erbij en je hebt al een hapje. Neem natuurlijk wel producten die je zelf ook eet, zodat als er overblijft dat jij het ook op kan maken.

https://www.deen.nl/folder

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:14

Ik ben volgens mij nog geen één keer onder de 60 euro per week gebleven :')
Het is ook lastig omdat ik op vrijdag of zaterdag boodschappen doe voor een halve week en ik sla ook vaak dingen in.
Vorige week was de kwark in de aanbieding, dus nu hoeven we 2 weken geen kwark te kopen (scheelde 25 cent per bakje).

En ook jammer dat we al een maand op de vriezer zitten te wachten en juist mooie aanbieding qua vis/vlees/kip langs komen :(

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:17

Ik begin wel het effect te merken van een voorraad :j hoef nu zeker vier dagen niet naar de supermarkt.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:19

Deen klinkt goed.
Hier helaas niet in de buurt
Ik moet het doen met AH Plus en jumbo op fiets afstand en een lidl aldi en emte met de auto

Ohja ik zal nog ff in de emte folder kijken

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:26

Hier waarschijnlijk een groot deel van de week niet thuis, dus voorlopig niets inslaan en er is nog genoeg voorraad.
Lijkt wel of de bonus deze week voor mij gemaakt is, :') rosbief, maaltijdsalades,... in de aanbieding en vooral de ben & jerrys haha. Dat heb ik allemaal al zo n lange tijd niet mogen eten :D

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:55

Deen is inderdaad fijn. Heeft vaak 30 eieren voor 3 euro. En die gaat hard. Als je dan niet om 08.00 bij de winkel bent is het om 09.00 vaak op. Je mag namelijk maximaal 5x de aanbieding meenemen en er komen veel buitenlanders op af :Y)

Paar weken terug hadden ze de houdbare melk in de aanbieding. 30 cent per pak. Heb gelijk een hele doos meegenomen. Waren een jaar houdbaar en van die doos had ik er meer dan dan 6 pakken gratis. (als je de normale prijs rekende)

Ik mis juist de coop en emte.... Die zit alleen in almere. En een half uur auto rijden vind ik weer zonde...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70672
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:02

Net boodschappen gehaald en ik houd 8,- over, lang geleden dat dit is gelukt. Wel alles gekocht wat ik wou kopen en een gevarieerd menu voor deze week.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:06

Lekker gevoel toch!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:14

Voor mij zijn de aanbiedingen ook niet interessant(moet het doen met een Spar helaas). Het enige is dat de Robijn 1+1 is, dus die ga ik wel even halen.
Zag ook dat er 2 soorten groenten in de aanbieding is, dus ik weet ook wat voor groente ik eet deze week. Haha!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:29

Ik lees al even mee , maar ga deze week pas starten
Nieuwe maand wat betreft geld en afgelopen week nog een hoop visite gehad
Dus had het sowieso al als zinloos bestempeld de afgelopen 2 weken(nog steeds wel gelet op de uitgaven hoor, maar vast budget gaat nu pas in )
Wil max 60 per week uitgeven Voorlopig met een doel om zo dicht mogelijk bij de 50 euro te blijven
De honden tel ik hier niet in mee
Die eten per maand een zak brok van 15 kg en dagelijks een pond KVV + twee maal per week trainen met voer en de noodzakelijke knaagmaterialen
Datbia al 100 tot 150 p/m ( 90kg hond met zijn tweetjes)
Wel neem ik mijn eigen uitgaven op de club er in mee (bak koffie en een tosti bijvoorbeeld)
En persoonlijke verzorging

Ik heb op het dorp een spar, die is duur en heeft beperkt assortiment
Een dorp de ene kant op een AH
Dorp de andere kant op een jumbo
En als ik een 2km verder rijd
Heb ik een jumbo , AH, Lidl, kruidvat, Hema etc
En weer een andere kant op de polder in de Aldi
Dus moet sowieso het dorp af voor de weekboodschappen

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:36

Dat lijkt me zo vervelend, een heel eind op weg moeten om überhaupt bij een supermarkt te komen. Hier in de stad waar ik woon zit alles op loop of fietsafstand. Dirk en AH het meest dichtbij. Hoogvliet, Lidl, Aldi, Jumbo enz allemaal op fietsafstand.