Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:21

MelissaH1996 schreef:
2610400000012 is de code @MarlindeRooz, bijna goed haha :) Als een klant geen bonuskaart bij zich heeft tik ik deze zowat altijd in, is een service van Albert Heijn dus ik vind het niet kunnen dan een klant geen bonus krijgt omdat hij/zij de kaart niet bij zich heeft.



Damn hebben ze die code in afgelopen 5 jaar nooit verandert :')

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:37

Vroeger ( jaar of 10 geleden) dat ik er werkte, mocht ik mijn eigen kaart scannen. En van alle boodschappen die daar dan op stonden kreeg ik weer een bepaald percentage mee met mijn loon
Is dat nog steeds zo?
Ik had vaak meer aan boodschappen teruggave dan aan loon (werkte 6 uur per week)

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:38

Ik heb afgelopen week voor bijna 32 euro boodschappen gedaan voor 2 personen, dus ik klaag niet... maar nou hadden we nog wel veel in huis, komende week wordt het wel wat meer, ga straks boodschappen doen, dus ik ben benieuwd...

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:43

Ik doe ook mee!
Heb vandaag 23 euro uitgegeven dat is voor meer dan een week eten :oo

@Donna89 Ik zag in de folder van de Spar zuurkool staan.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:45

hmm die zit hier helaas niet in de buurt
Zou niet weten waar ik die ga vinden dus dan word het aan bezine alweer duurder
Maar tnx laura!

zag wel brood van de plus in de aanbieding.
Ik bespaar niet op brood door goedkoper brood te halen (we zijn verwend wb brood)
Dus die 1+1 aanbiedingen maak ik dan weer graag gebruik van
(hou van mijn grote vriezer) haha

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:52

Ik zie trouwens dat de zuurkool bij de jumbo goedkoper is dan de aanbieding van de spar.
Gewoon daar halen dus haha

__laura
Berichten: 671
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:54

Oh echt? Dat is dan mooi meegenomen!

MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:22

Donna89 schreef:
Vroeger ( jaar of 10 geleden) dat ik er werkte, mocht ik mijn eigen kaart scannen. En van alle boodschappen die daar dan op stonden kreeg ik weer een bepaald percentage mee met mijn loon
Is dat nog steeds zo?
Ik had vaak meer aan boodschappen teruggave dan aan loon (werkte 6 uur per week)


Het is nog steeds zo dat elke medewerker een persoonlijke bonuskaart heeft waarbij we 10% van de boodschappen weer terug krijgen tot een maximum van €75,- elk kwartaal, dus €300,- op jaarbasis :D. Ik denk niet dat het toegestaan is om je eigen bonuskaart te scannen, of je moet het nummer van je bonuskaart uit je hoofd leren haha. Ik vind het altijd weer mooi meegenomen als het zover is, dus mij hoor je niet klagen. Zit eigenlijk altijd aan het maximum namelijk, maar mijn moeder en oma hebben dan ook een kopie van mijn kaart waardoor het ook niet zo moeilijk meer is. :)
Maar dat off-topic :)

Ik heb een lijstje gemaakt met wat we deze week gaan eten en hoop dat we ons daaraan kunnen houden. Alle boodschappen in een keer halen is al mislukt, maar daar gaat het ook niet om. Als we maar niet allerlei extra dingen gaan halen die we eigenlijk niet nodig hebben, want dan ga je juist veel te veel uitgeven :+

Sannens
Berichten: 1428
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:10

Mijn vriend en ik geven eigenlijk ook veel te veel geld uit aan eten. Dus ik wil er gewoon wat meer op gaan letten.

Net hebben we boodschappen gedaan voor twee dagen (we waren lopend) en hebben 18 euro betaalt. Hierin zit dus eten voor vanavond (andijviestampot met kaas), eten voor morgen (burrito's), brood en beleg voor de hele week, een extra paprika (want 1+1) en een extra knorr pakket (want 1+1). :)

Dus nu even bijhouden wat er de rest van de week nog bijkomt!

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:18

ClaudiaHS schreef:
Ik haal morgen bij de Turk 10 kilo biltstar voor 3 euro. :)
Dat is bij ons zo op met 3 kids.
Net bij de lidl nog gehakt gehaald met 30% kortingssticker. Die gaan mooi in de vriezer.

Dat is voordelig, die aardappels :j

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:37

Wij wonen met zijn 2en en zijn gemiddeld 60,- per week kwijt aan boodschappen. Wij doen samen de wekelijkse boodschappen. Kopen dan vooral veel wat in de aanbieding is (vlees) en dat gaat thuis gewoon de vriezer in.

Hooguit haal ik doordeweeks dan nog een keer verse groente en een pak melk, maar verder niks.

Ik verbaas mij echt over het feit dat sommige stellen 100,- per week kwijt zijn aan boodschappen!

Sannens
Berichten: 1428
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:03

iirrssjjee schreef:
Wij wonen met zijn 2en en zijn gemiddeld 60,- per week kwijt aan boodschappen. Wij doen samen de wekelijkse boodschappen. Kopen dan vooral veel wat in de aanbieding is (vlees) en dat gaat thuis gewoon de vriezer in.

Hooguit haal ik doordeweeks dan nog een keer verse groente en een pak melk, maar verder niks.

Ik verbaas mij echt over het feit dat sommige stellen 100,- per week kwijt zijn aan boodschappen!


Als wij niet opletten denk ik dat we dat ook halen. Maar daar wil ik denk ik vanaf. Is een soort slechte gewoonte.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70681
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:16

iirrssjjee schreef:
Wij wonen met zijn 2en en zijn gemiddeld 60,- per week kwijt aan boodschappen. Wij doen samen de wekelijkse boodschappen. Kopen dan vooral veel wat in de aanbieding is (vlees) en dat gaat thuis gewoon de vriezer in.

Hooguit haal ik doordeweeks dan nog een keer verse groente en een pak melk, maar verder niks.

Ik verbaas mij echt over het feit dat sommige stellen 100,- per week kwijt zijn aan boodschappen!

Ik ben juist weer verbaasd wanneer stellen hetzelfde bedrag besteden aan boodschappen waar wij als gezin onze boodschappen van kopen :)

Deze week kom ik goed uit met de boodschappenbudget terwijl ik ook veel 1+1 aanbiedingen bij de AH heb gehaald dus ik ben tevreden.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:22

Ik wil ook wel mee doen. Niet zozeer met het gestelde budget, maar ik wil wel weer wat meer gaan letten op onze uitgaven.
Deze maand waren we zowat 400 euro kwijt aan boodschappen, voor 2 personen. Dat moet toch goedkoper kunnen.
Terwijl we echt geen gekke of dure dingen kopen. Ik koop alles bij Lidl en Jumbo en bij de Jumbo kies ik bijna altijd het huismerk. Chips of frisdrank koop ik ook nooit dus ik vraag me wel eens af waar het geld blijft :+
Hoewel, vanavond aten we bijvoorbeeld iets met garnalen en die kostten al 7,50 euro voor 400 gram dus zulke dingen tikken wel aan natuurlijk.

Malenka

Berichten: 7604
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:24

Dat sommige het kattenvoer en dergelijke er ook bij kunnen tellen en binnen budget blijven vind ik echt bijzonder. Dat lukt ons echt niet. Het meeste goede voer zit toch al snel rond de €4,- tot €5,-per kilo. En ik heb 3 katten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:25

Malenka schreef:
Dat sommige het kattenvoer en dergelijke er ook bij kunnen tellen en binnen budget blijven vind ik echt bijzonder. Dat lukt ons echt niet. Het meeste goede voer zit toch al snel rond de €4,- tot €5,-per kilo. En ik heb 3 katten.

Ik tel het erbij maar ik hou dan ook niet 30 euro voor mezelf aan :)

Het is meer dat ik voor mezelf ook inzicht krijg in dat ik niet zoveel geld aan snoepjes, dingetjes en rommeltjes voor die beesten moet besteden :=

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 20:30

Ik ga ook meedoen. Een mooie manier om het nieuwe jaar te beginnen. Ik ben van samenwonend un een niet goedkoop huurflatje naar alleen wonend in diezelfde flat gegaan. Tel daar bij op dat ik student ben.. genoeg redenen om te besparen :+

Ik heb 2 katten, dat voer ga ik niet meerekenen. Eentje staat op speciaal blaasgruisvoer. Dus dat zal heel moeilijk worden.

Vandaag alle groenten in de koelkast op gemaakt voor een rijst prutje. De groenten moesten toch op haha. Woensdag maar eens de boofschappen voor de week doen. Vorige week kwam ik rond de 45 uit. Oeps.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 10:24

Ik heb net boodschappen gedaan voor 5 dagen, voor 40 Euro en dat is voor 6 personen. ( incl 2 brood,kilo kaas,vleeswaren etc).

Nu had ik voor deze week nog behoorlijk wat aan voorraad/ complete maaltijden in huis.

ellepel

Berichten: 47409
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:39

Wat ik dus wel weer erg flauw vind an de supermarkten...

Ik moest koffiemelk hebben,was bij de poiesz en de goedkoopste koffiemelk was daar 65 cent.
Dus ik denk van nou,,koop het morgen wel bij de jumbo...daar kost het goedkoopste pakje voor mij 59 cent.
Kom bij de jumbo....was het daar ook ineens 65 cent!
En met meer dingen, zakjes eigen merk vlees voor de katten waren ineens 6 cent duurder, heel veel producten :j
Dat vind ik dan wel jammer....dan valf het besparen soms toch best nog tegen

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:46

30 euro is ruim zat. Boodschappen doen bij de Lidl en je kan zelfs nog wat lekkers mee nemen. Ik doe elke week boodschappen met mijn moeder en tja, we zitten ook wel eens wat hoger. Maar ik denk dat we gemiddeld toch 30 euro uitgeven voor boodschappen voor de hele week. En dan eten we ook gewoon verse groenten + een stukje vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:24

Malenka schreef:
Dat sommige het kattenvoer en dergelijke er ook bij kunnen tellen en binnen budget blijven vind ik echt bijzonder. Dat lukt ons echt niet. Het meeste goede voer zit toch al snel rond de €4,- tot €5,-per kilo. En ik heb 3 katten.

Heb bewindvoerder, geen internetbankieren en ja gaat elke week mee in budget van 40 euro . Ook het grit en eventueel zak voer voor de hamsters


Had gisteren bij de appie ruim 14 euro bonus op maar 7 artikelen :)) . Wasmiddel was op , ijs heb ik bak aan mam gegeven want eet er ook vaak en dat was 1 + 1 en had persoonlijke korting op de rijstwafels (25 cent wel te verstaan :') ) en verse pasta en een bakje saus ook 1 + 1 .

2 zakken kattenvoer a 7 euro gehaald bij andere winkel, heb nog iets van 20 euro voor de week over :)

Vlees heb ik genoeg , vandaag van werk weer 2 gekregen die heb ik verwerkt door de pasta van de bonus :P

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:27

vandaag de weekboodschappen oogehaald van jumbo online 53 euro kwijt (incl glutenvrije producten) dus valt mee. bleek 2 yam broden (glutenvrij brood) met de datum van vandaag te zijn. dus gebeld en krijg 7,78 de aankoop prijs van de broden terug gestort. dus dat scheelt weer.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:11

Jumbo heeft ook vlees prijs omhoog gegooid. Eerst was 3 bakjes voor 6 euro. Inmiddels 3 voor 7.50

Rebecca ik koop altijd al rijstwafels van 29 cent ofzo... haha korting gaat m daarop niet worden

Net 7 porties boerenkool en 7 porties hutspot in de vriezer gelegd. Nu nog zuurkool stamp maken donderdag en dan heb ik daar ook ongeveer 7 porties van over voor in de vriezer

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:13

Donna moeders heeft mij verwend met dikkere meergranen rijstwafels , vind ik veel lekkerder :o

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:15

Ah ja dat geloof ik. Haha