Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:58

Ik haal weken geen snoep en koek meer , chips nu 1 zak per weekend op 2 of 3.

Moet ook wel ben dikker dan dik momenteel :x , langzaam wat alternatieven in mijn voeding

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:41

Stil hier!!

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:51

Heel stil ...

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 21:07

Ik vond de verhalen en tips in het topic altijd zo'n goede motivatie, zou zonde zijn als het helemaal doodvalt!

Ik ben de laatste weken elke keer op zaterdagavond de verse boodschappen gaan halen. Onze lidl is zondag gesloten en doet daarom zaterdagavond een hoop weg voor 50%. Vooral veel bio spul als bananen, avocado's, wortelen.. maar ook veel sla (een krop met wortel voor 40 cent!) en paddestoelen, kruiden, zacht fruit, en prei/lente-ui enz. Gisteren een enorme prei voor 20 cent meegenomen :=
Voor 4 euro had ik mijn boodschappentas hartstikke vol.

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:13

Wat goed zeg!! Hier zijn de supermarkten 7 dagen per week open, dus dat gaat voor mij helaas niet op. Is vooral in de ochtend geluk hebben met af prijzen.

Hier is het 3 weken goed gegaan, maar nu komt er een slechte week aan. Moet heel veel voorraad aanvullen.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:16

Wat fijn zeg! Dat gebeurt hier helaas ook niet haha

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:29

Sparen gaat even niet meer worden. Krijg een dierenarts rekening van pony die 15 dagen op de kliniek heeft gestaan. ;)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:43

8nnemiek schreef:
Ik vond de verhalen en tips in het topic altijd zo'n goede motivatie, zou zonde zijn als het helemaal doodvalt!

Ik ben de laatste weken elke keer op zaterdagavond de verse boodschappen gaan halen. Onze lidl is zondag gesloten en doet daarom zaterdagavond een hoop weg voor 50%. Vooral veel bio spul als bananen, avocado's, wortelen.. maar ook veel sla (een krop met wortel voor 40 cent!) en paddestoelen, kruiden, zacht fruit, en prei/lente-ui enz. Gisteren een enorme prei voor 20 cent meegenomen :=
Voor 4 euro had ik mijn boodschappentas hartstikke vol.


Zo, dat is lekker boodschappen doen zeg! De Lidl hier is op zondag gewoon open. Nou hebben we er meerdere dus zal eens kijken hoe het met de andere zit, want zulke koopjes op mooi vers wil ik ook wel :D

Hier al 2 weken achter elkaar over mijn boodschappenbudget gegaan. Eens kijken of we dat volgende week wat netter kunnen doen.
Ook wat geld uitgegeven aan kleding, maar dat mocht van mezelf want had echt wat goede en vooral leuke kleding nodig :D

Wel heb ik al in geen tiiiiiijden meer waxmelts gekocht waar echt véél te veel geld onnodig aan op ging. Dus dat gaat wel lekker :D

ellepel

Berichten: 47417
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 08:20

Ik moet ook echt weer beginnen,gister gekeken en heb in 1 week voor mezelf bijna 70 euro uitgegeven :o
Echt teveel afhaalmaaltijden en kant en klaar eten.
Ben net verhuisd, had nog geen gasstel,dus vandaar,maar die is nu gekocht en sinds gister ook aangesloten!
En...ik heb een diepvriezer gekocht, die mag vol, dus ga ik kijken voor aanbiedingen.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:01

Hier gaat het met eten redelijk. Wel nog teveel lekkers in huis. Vriendlief heeft nu sinds 5 weken weer werk dus in de winkel kwam het allemaal iets makkelijker in de winkelwagen.

Ik haal zelf ook vaker fruit op de markt dat scheelt echt wel.
En bij ons is nu een aantal weken de 'aardbeien koning' die rijd door heel veel verschillende plaatsen en die heeft 1kg aardbeien voor 3.00. En vaak ook ander fruit wat hij op dat moment mee kan nemen van de groothandel.

Zo had ik de laatse x ook 2 bakken druiven voor €2.50 2 soorten meloenen €1.50ps. Ananas voor €1.50 en vaak heeft hij frambozen/blauwe bessen voor €1.

Scheelt echt enorm.
Hij heeft een fb pagina dus misschien komt hij ook wel in jullie dorp/stad.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:44

Ik was een stille meelezer. Ik was best goed bezig. Besluit mn baby met 34 weken te komen en moeten we dus nog even wat spullen aamschaffen waarvan we dachten ach dat kan later ook nog wel :P. Dus ik sla deze en denk komende maanden even over :').

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 10:54

Gefeliciteerd smallheal!

Ik ga denk ik proberen aankomende periode 1x een bedrag te pinnen voor de boodschappen en kijken hoe dat gaat. Ipv wekelijks.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 11:24

Ook hier gaat de knip weer even flink op de rem
Geef veel te veel uit op het moment
Helaas ook deels door weer reageren op mijn huidige wasmiddel
Dus de hele klerezooi naar vervangen door ander wasmiddel
Had lekker betaalbaar Hema
Nu Dus a merk prijzen sonett wasmiddel

Ga vandaag ook even de vriezers door om te zien wat er exact nog in zit
(Vlees,vervangers en groente etc)
En dan eens even alles noteren, overzicht creëren en mijn voorraadbeheer eens op orde krijgen

Ik had ook een groentetas en fruittas(Vitatas) maar die hebben zo vaak de bestellingen fout de afgelopen tijd
Dus die heb ik even on hold gezet

Dus maar even een hoop aparter spul bijzaaien in de moestuin

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 12:58

Ik zat net nog even te kijken, omdat ik wat makkelijk was geweest met bestellen. Had in twee weken gewoon voor 66 euro besteld, bizar! Echt beter opletten dat ik genoeg insla en dus niet hoef te bestellen. Gelukkig zijn mijn kinderen kwa kleding momenteel redelijk voorzien. Dus ik hoef op dat vlak weinig tot niets meer te halen. Komen nog wel hoge schoolkosten aan en de poes moet binnenkort geholpen worden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:09

Nou pfft ik vind het nog behoorlijk lastig hier. Heb net met veel pijn en moeite wat geld weggezet op de spaarrekening. Ben echt als de dood dat ik er toch aan moet komen, maar ik heb nu dus nog 150 euro voor 2 weken :+ Ik vind mezelf echt kansloos als dat niet lukt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:33

150,- voor 2 weken boodschappen? :)

Hier ruim binnen het boodschappenbudget gebleven deze week, boodschappenbudget is 69,- voor 2 volwassenen, 2 kinderen en een hond, eten voor de poes bestel ik los buiten de boodschappengeld. Heb 21,- over en krijg nog 4,- uitgekeerd van Scoupy door acties. Daar moet ik 2 broden en een bloemkool ala 1,- bij de Aldi van kopen. De rest gaat naar de gewone rekening voor een keer wat extra's zoals een kopje koffie drinken.

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:56

Vandaag de boodschappen gedaan,we zijn tot vrijdag voorzien van eten en drinken. Ik moest 37,68 betalen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:59

C_arola schreef:
150,- voor 2 weken boodschappen? :)

Ja, en katten, en als er nog iets anders langskomt (zoals een onverwachte waterrekening ofzo, die komen altijd op willekeurige momenten lijkt het := ). Op de een of andere manier raakt het altijd op. :o Maar goed ik ga nu dus mijn best doen om er flink onder te blijven, vind 't kansloos dat ik zoveel geld uitgeef

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:11

Hebben jullie nog tips qua eten voor 1 volwassene en 1 kleuter? De motivatie is er niet altijd om uitgebreid voor 1,5 persoon te koken... Maak wel vaak voor 2 dagen, maar hopelijk kan ik hier wat meer inspiratie opdoen?

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:14

Je kunt eventueel een grote portie maken en de helft invriezen. Ook handig voor weken dat je minder te besteden hebt of weinig zin om te koken.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:16

Invriezen hebben wij veel gedaan, maar na ontdooiing zijn wij vaak niet meer zo enthousiast bij veel soorten eten, vandaar dat ik dat tegenwoordig wat probeer te vermijden, anders is het alsnog verspilling, en dat willen we nou net niet...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:33

Pasta of ovengerechten zijn makkelijk en gezond te maken. Vaak wel grotere maaltijden maar wij vinden dit ingevroren vaak net zo lekker als vers en je hoeft niet elke keer te koken als je geen zin hebt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:42

Voor 2 dagen koken betekent niet altijd 2 dagen hetzelfde eten! :)
Je kunt bijvoorbeeld op dag 1 pasta rood maken met extra veel saus (met daarin groenten). De dag erop kook je rijst en bak je naanbrood en dat eet je met de rest van de saus. Of je doet de saus in een wrap samen met wat rauwkost. Een dikke soep kan soms ook de volgende dag een saus zijn (goed laten inkoken).

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:43

Retlaw. Ik haal mijn inspiratie meestal uit de magazines die 1 keer per maand uitgegeven worden.
Afbeelding

De recepten die mij/ons wat lijken haal ik eruit en doe ik in een map.

Maar ook haal ik inspiratie uit de aanbieding die de supermarkt heeft.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:29

Wij hebben een week vakantie in New York gehad... als je weet dat een bak yoghurt en muesli samen gerust 10 dollar kost, begrijpen jullie meteen dat ik verder niet uitwijk over het budget van deze week :')