Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 13:47

Enige wat je kunt doen is reclamefolders goed in de gaten te houden voor acties

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:44

Ijssnijver, bol.com heeft op het moment (tenminste vorige week) huishoudartikelen icl schoonmaak artikelen enz. in de aanbieding. Sommige artikelen meer dan 50% korting. Ik ben er goed geslaagd voor Sun vaatwas tabletten (doet mijn machine het best op) heb nu voor bijna 2 jaar genoeg tabletten. Voor 21 euro.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:42

Ik heb vandaag voor 32 euro boodschappen gedaan voor de hele week. Ik ben vandaag weer begonnen met een nieuwe maand. Van afgelopen maand 56 euro over gehouden! Ik ben best trots op mezelf! In 2 maanden al 180 euro gespaard. Dit gaat op onze gezamenlijke rekening. We kopen nu ook minder koekjes, chips enzo. En mijn man drinkt nu 1 fles frisdrank in 3 dagen in plaats van elke dag. Hoewel het meer is om af te vallen scheelt het ook erg in het budget.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:05

Helaas zie ik nog niks op mijn spaarrekening! :(

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:09

Afgelopen maand heb ik idd ook flink gespaard
Deze maand en volgende maand helaas even niet zo veel ivm extra kosten
Maar daarna weer op max spaarstand :j

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:51

Hier deze week voor 30 euro de gewone weekboodschappen bij de appie. +7 euro brood voor de hele week. Dus dat is netjes binnen het budget.
Maar... vriendlief was jarig en dus ook wat taart en dat soort dingen gehaald... en dat was ook weer 27 euro (opzich niet verkeerd, maar toch jammer als de rest zo netjes binnen budget was)

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:30

Vorige week geen boodschappen gedaan !!! Dus €40 over *\o/* *\o/* *\o/* we hadden nog best veel in huis + hectische week en weinig thuis gegeten. Omdat we ons eigen brood bakken hoefden we ook geen brood e.d. in huis te halen... Super fijn! Deze week beginnen we met een nieuwe maand (loon is binnen :+ ) dus vanmiddag even pinnen en op naar de Aldi!

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:55

Goed bezig allebei!

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:15

Ik heb zojuist de weekboodschappen gedaan. Ik moest 77 Euro betalen.

Ik zal van de week nog wel een keer terug moeten want ipv de 7 broden, heb ik er nu maar 3 meegenomen en de pruimen die ik wilde waren er ook niet meer. Dus bij de 77 Euro komt nog 7, 50 bij. Dan zit ik op 84,50 voor deze week, alsnog netjes onder de 100 Euro die ik aanhoud per week.

Ons weekmenu ziet er als volgt uit:

Maandag, hutspot met worst.
Dinsdag macaroni.
Woensdag, gebakken aardappeltjes, sla en zelf gemaakte kibbeling van Meerval.
Donderdag, aardappels, bospeen en karbonade.
Vrijdag, patat met snack.
Zaterdag Loempia met babi pangang en atjar.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:26

Hier mazzel gehad afgelopen week, de pakistaanse supermarkt naast ons stopt er mee. Ze hebben een slagerij afdeling, brood afdeling, visafdeling, verse groenten/fruit en normale levensmiddelen. Zaterdag was de laatste dag en al het overgebleven voedsel ging weg voor 10p. Vlees en vispakketen van 5 kilo gingen weg voor 10 pond per pakket (en dan praten we over lamsvlees en duur rundvlees oa) Zakken van 5kilo rijst gingen dus voor 10p, gedroogde bonen, noten etc, alles voor 10p. Ik was zaterdagochtend de eerste in de winkel en was totaal 80pond kwijt. Heb hiervoor ruim 30 kilo vlees, 30 kilo vis, heel veel brood en gebak, verse groenten en meer dan genoeg rijst/bonen/noten voor de rest van het jaar.
Hebben een extra vriezer gekocht om het kwijt te kunnen (20£ via facebook) dus voorlopig hoef ik alleen vers fruit en verse melk te halen (houdbare melk drinkt slechts 1 van de kinderen en mijn man)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:30

potverdorie wat een mazzel toch
Normaal ben ik niet zo van de lijstjes met geplande maaltijden
Deze week wel
Vanavond stamppot boerenkool met verse worst
Morgen ovenschotel van broccoli kip en krieltjes (moet ik alleen nog de krieltjes halen)
Woe pizza
Do rijst met kip hawaii oid
Vrijdag is nog niet besloten. Maar hoef dus alleen nog krieltjes melk en kwark te halen
en heb nog 20 euro en donderdag gaat de nieuwe week in bij mij
Ohja en morgen komt en vriendin lunchen dus ff lekker verse broodjes oid. Maar beleg enz heb ik wel in huis al

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:33

Leuk mazzeltje inderdaad. Hier zie je dat soort kortingen haast niet. Lijkt wel of ze het terug doen naar de fabrikant ofzo. Soms heb je mazzel via inboelveilingen maar dan heb je vaak de veilingskosten enz. er nog bij.

Als het goed is hoef ik deze hele week geen boodschappen toen. En mocht ik toch wat nodig hebben (verse spullen en drinken) dan zal het niet meer wezen dan 10 euro. Het geld wat ik over hou hierdoor gaat in mijn auto, hij wilt namelijk graag weer een keertje benzine drinken :+

Mijn week menu wordt ongeveer dit, soms ruil ik namelijk dagen om.
Maandag; bloemkool, aardappelpuree en gehakt uit de oven op Surinaamse wijze.
Dinsdag; griekse salade met couscous
Woensdag; teriyaki
Donderdag; iets met kip en pompoen
Vrijdag; werken dus restjes mee
Zaterdag; gehakt balletjes op oosterse wijze.
Zondag; werken dus restjes mee.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:37

Wat ik van de eigenaar begreep (Engels is niet zijn sterkste punt) is dat zijn vrouw ernstig ziek is en ze gaan terug naar Pakistan. Was hals overkop besloten en op de 1ste moet de winkel leeg zijn. Ik zou normaal ook denken dat ze het terug sturen naar de leverancier (hoewel dat met groenten/ fruit/ vlees en vis misschien niet gaat) maar hij wilde wat terug doen voor de buurt.

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:39

Nadia, dat zijn super mazzeltjes!

Een weekmenu helpt mij juist beter om het binnen de perken te houden.
Ik schuif ook weleens dan eten we van dinsdag op maandag en van maandag op dinsdag bijvoorbeeld, het is ook maar net hoe het uitkomt, aangezien ik ook 3 keer in de week rekening moet houden met de voetbal trainingen van mijn 2 oudsten.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:41

Weekmenu's werken hier niet omdat ik normaal vlees enzo in de supermarkt koop als het 90% is afgeprijsd ivm houdbaarheidsdatum, het is dus maar net wat er beschikbaar is. Hier beslissen de oudste kinderen wat we eten afhankelijk van wat er in de vriezer/koelkast zit.

Toen we nog in NL woonden deden we het wel met een weekmenu, bespaarde ons een hele hoop geld.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:51

Ik eet doordeweeks veel uit de vriezer haha
Dus ik beden k 's ochtends wat ik 's avonds eet
Maar nu zat ik ff met de houdbaarheid van de verse broccoli
En op maandag eten we de laatste tijd zowiezo stamppot omdat dat klaar ligt in de vriezer en das ff opbakken en klaar. Als de kleine man thuis komt van KDV heeft ie niet zoveel geduld haha

Woe eten we met zijn 2e en dan eten we vaak of laat of ff tussendoor. Pizza was vorige week in de aanbieding dus dat maar ff gehaald. Dus vaak op woe ook iets snels/ makkelijks

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:02

Ik doe hier week menu haal dan voor 2 weken dus 14 dagen alles en dan sorteer ik op datum en zet ze dan bij de dagen anders raak ik helemaal de kluts kwijt en ligt er ineens iets verrots in de koelkast :')

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:46

Ik was vrijdag bij mijn moeder. Ze hebben daar veel standjes langs de weg. Onder andere bij een boomgaard waar we wel vaker komen. Ik was echt verbaasd hoe veel ik er nu kon kooen.

4 kilo stoofperen
4 kilo handperen
2 kilo appels
1 kilo bieten
6 stronkjes witlof

Bij elkaar €7,25

Het is dus wel de moeite waard om eens op zoek te gaan naar dat soort adresjes.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:06

En waar is dat malenka? Misschien woon ik er wel in de buurt. Dan rij ik gelijk even langs (nouja gelijk, met dit pestweer...)

Malenka

Berichten: 7560
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 17:31

In Wognum (Noord-Holland).Op de weg richting Wadway bij een boomgaard. Er staat een klein schuurtje op de oprit waar een winkeltje in zit.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 18:48

Ja Malenka daar kom ik ook wel (woon in Hoorn). Erg veel kun je er kopen voor weinig.
Ik had vrijdag pizzarette met 2 vriendinnen...natuurlijk veel te veel over dus nu eet ik pasta met groenten en vlees wat ik over had. Tegenwoordig zet ik niet alles op tafel, maar nog even in de koelkast en daar eet ik nu weer lekker van.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:51

Damm, helaas niet in de buurt.
Als ik mazzel heb is binnen een maand of anderhalf mijn geld problemen voorbij. :j
Ik zit al vanaf het overlijden van mijn moeder, te vechten om diverse rekeningen te laten deblokkeren of tot uitkering te laten komen (vastgezetten bedragen voor X aantal jaren)

1tje komt nu tot uitkering waardoor ik nog maar 15/20 uur per week hoef te werken (en wat mij goed uitkomt want op het moment heeft deze baas niet meer uren beschikbaar al komen er binnen nu en 2 maanden pakweg 15 uren bij)

Diverse anderen (vooral pensioen potten) heb ik geen recht op. Ik ben alleen een kind van die persoon en ik ben ouder dan 18 of 21 jaar waardoor al die pensioenpotten te vervallen zijn gekomen naar die bedrijven. Dit gaat om een bedrag van ruim 150.000 euro wat ik/mam/pap kwijt ben. Ja, jarenland keihard gewerkt en dat gaat nu gewoon POEF WEG. brr wordt er nog -:(- van

Maar 1tje had ik eigenlijk geen weet van en die heeft de bank tot nu toe nog niet laten uitkeren. Maar toen ik een oude en naar wat ik dacht ongebruikte rekening wilde laten opheffen kon dat niet want er werd nog geld van afgeschreven naar die onbekende rekening. Dus ik gelijk wat telefoontjes gepleegd en die rekening had wel tot uitkering moeten komen. En niet in een kleine bedrag per maand, maar het hele bedrag in 1 keer. Dit bedrag is genoeg om een leuke auto van te kopen, nieuw van de dealer.... :wow:

Dit betekend dat ik alle schulden die ik ongewild heb moeten opbouwen na het overlijden en dus de blokkering van alle rekeningen in 1 klap kan afbetalen en dat ik weer meer ademruimte heb (ik betaal nu zo 300 tot 400 euro per maand extra bovenop mijn vaste lasten voor diverse betalingsregelingen)

Sta nu nog te trippen :# :):) :#


Ik kan iedereen aanraden om echt dingen heel goed te regelen en het te vertellen aan je partner/kinderen waar ze bepaalde informatie kunnen vinden. Want voor mij waren de afgelopen maanden daardoor een hel. Kon het niet verwerken omdat ik mij zoveel zorgen maakte over geld. En maak een en/of rekening aan waar minimaal 5.000 op staat. Zo kom je de eerste 3 a 4 maanden door als je bezig bent met rekeningen te laten deblokkeren, want dat is niet binnen een maand geregeld.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:42

Pff chamion. Heftig hoor! Maar super dat het nu eindelijk de goede kant op lijkt te gaan met de geldzaken!

Hier doe ik ook 1x per week boodschappen en we hebben ook ene weekmenu. We zijn wel een beetje flexibel daarin. Planningtechnisch zijn maandag en dinsdav altijd de grootste uitdaging. En de rest van de week eten we wat we nog op het menu hadden staan.

Deze week op maandag en dinsdag spaghetti bolognese. Woensdag zelf gemaakte hamburgers. Donderdag cordon bleu met sperziebonen en aardappels uit de oven. Vrijdag uiteten... en zaterdag noodles!!
Of een ander volgorde, net waT we zin in hebben :)

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 07:34

Sonja_vR schreef:
Stanper; altijd balen dat soort dingen
Ik moet ook weer op zoek
Weer budget vriendelijke shampoo gebruikt een tijdje en toch weer jeuk...
Dus ook maar weer op jacht naar betaalbaar maar fijne shampoo

Heb ik ook. The bodyshop en verschillende van de tuinen kan ik wel hebben. Beide hebben vaak genoeg acties. Bij de tuinen vaak 1+1. Voordeel van die duurdere shampoos en douchegel is dat je er niet veel van gebruikt en er lang mee doet. Wasmiddel bestel ik bij zerah.nl. wasverzachter gebruik ik niet meer. Voor de geur voeg ik nu een aantal druppels aromatische olie toe.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 09:56

Cemlys schreef:
Sonja_vR schreef:
Stanper; altijd balen dat soort dingen
Ik moet ook weer op zoek
Weer budget vriendelijke shampoo gebruikt een tijdje en toch weer jeuk...
Dus ook maar weer op jacht naar betaalbaar maar fijne shampoo

Heb ik ook. The bodyshop en verschillende van de tuinen kan ik wel hebben. Beide hebben vaak genoeg acties. Bij de tuinen vaak 1+1. Voordeel van die duurdere shampoos en douchegel is dat je er niet veel van gebruikt en er lang mee doet. Wasmiddel bestel ik bij zerah.nl. wasverzachter gebruik ik niet meer. Voor de geur voeg ik nu een aantal druppels aromatische olie toe.


En hebben jullie geen op=op shop in de buurt? Die hebben vaak 4 tot 6 verpakkingen voor de prijs van 2 a 3. En vaak daarbovenop nog vaak een aanbieding ook. Oke, je kan eens misgrijpen maar daar is rekening mee te houden.

Toen ik voor mijn net geverfde haar A-merk shampoo wilde kocht ik ook altijd daar. Scheelde flink en door de voorraad kan je lang vooruit, dus het lagere bedrag spreidt je ook nog eens verder uit.