Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:54

Doubtless schreef:
vibabu schreef:
Als je af en toe iets lekkers haalt of af en toe eens heel luxe eet, dan waardeer je het veel meer :)


Zo'n onzin dit. Alsof mensen met een andere levensstandaard dat niet waarderen.

Ik wil wel besparen, maar ga echt niet beginnen aan een paar dagen hetzelfde eten of noodgedwongen een prutje eten zodat ik een dag extra geen boodschappen hoef te doen. Op die manier hoeft het niet van mij.


Dan zijn we het daar niet over eens, prima toch?

Ik vind het heerlijk om met een goede wijn en lekkere olijven in het weekend op de bank te ploffen. Als ik dit elke dag doe dan is het voor mij niet meer een momentje waarvan ik denk wat heerlijk! Daarnaast eet ik liever 1x per week een bakje olijven van 5 euro waar ik van geniet dan 3x in de week olijven die al een tijdje in een plastic bakje zitten in de koeling van een supermarkt en die 2 euro kosten.

Ik vind je opmerking zelfs een beetje denigrerend over prutjes en een dag geen boodschappen hoeven doen. Alsof er elke dag een geweldige maaltijd op tafel moet komen. Misschien voor jou.... voor mij niet. Ieder zn meug toch?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:11

Doubtless, je zou het eens moeten proberen, zo'n 'prutje'..
Het is gewoon héérlijk om de restjes groente te verwerken in een wokschotel, of er een groentesoep van te maken, of een ovenschotel. Aardappelkliekjes vind ik de volgende dag zelfs lekkerder.
Je brengt het alsof het eten van restjes een straf is.. Integendeel: het is erg lekker, veel beter voor het milieu, gemakkelijk en dat het dan ook nog eens goedkoper is dat is gewoon mooi meegenomen.
Weggooien van vers eten, al is het maar een klein beetje, is gewoon ontzettend egoistisch.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:24

8nnemiek schreef:
Doubtless, je zou het eens moeten proberen, zo'n 'prutje'..
Het is gewoon héérlijk om de restjes groente te verwerken in een wokschotel, of er een groentesoep van te maken, of een ovenschotel. Aardappelkliekjes vind ik de volgende dag zelfs lekkerder.
Je brengt het alsof het eten van restjes een straf is.. Integendeel: het is erg lekker, veel beter voor het milieu, gemakkelijk en dat het dan ook nog eens goedkoper is dat is gewoon mooi meegenomen.
Weggooien van vers eten, al is het maar een klein beetje, is gewoon ontzettend egoistisch.

Precies dit :j Ik vind het een leuke uitdaging om iets lekkers op tafel te zetten zonder daarvoor langs de supermarkt te hoeven.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:47

Zelfde hier. Ik weet nog dat ik bij Poolse vrienden restjes ging eten. ..inmiddels staat dat prutje hier heel vaak op tafel omdat ik er geen genoeg van kan krijgen :')
Linzen, aardappelen en tomatenpuree met allerlei kruiden. Het klinkt nergens naar maar het is zo lekker!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:54

Als je het met 20 euro pw moet doen door omstandigheden en dan keer wat over hebt en wat lekkers kan kopen en het wardeerd top toch! Vind die reactie ook erg ver van mijn bed show! Aangezien er zat mensen zijn die een prutje enz niet eens kunnen betalen en dan elk iets waarderen.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:14

Ik vind het soms heerlijk om in mijn voorraadkast te duiken en van alles door elkaar te mikken...komen de meest verrassende recepten uit.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:22

vibabu schreef:
Als je af en toe iets lekkers haalt of af en toe eens heel luxe eet, dan waardeer je het veel meer :)

Hmm, ben ik het niet mee eens. Ik waardeer alles wat ik haal (of wat ik buiten de deur eet). Dat ik 60€ pw kwijt ben aan boodschappen voor 1p, betekent niet dat ik niks waardeer hoor. Hou gewoon van gevarieerd eten en gevuld eten. Ieder z'n ding lijkt mij, maar die opmerking hierboven vind ik echt een beetje prut :=.

Over prut gesproken ;) : meestal zijn die gerechten die je met restjes maakt wel één van de lekkerste! Het probleem hier is alleen dat ik het dan zó lekker vind, dat ik het nog een keer wil maken, maar dat het die tweede (of derde, of..) er nieteens meer bij in de buurt komt! Mijn vader is met zijn kok-achtergrond wel héél goed in zulke dingen doen, dus als ik restjes enzo heb, gooi ik dat weleens daar af, zodat hij zijn kunsten erop uit kan oefenen en ik gezellig daar een avondje kan eten. Win-win!

Overigens is mijn bespaar-doel aardig aan het lukken geloof ik *\o/* . Ga niet minderen op de boodschappen, ik heb daar gewoon geen zin in en daarbij kan ik het goed betalen. Maar heb wel pillen om te stoppen met roken en vandaag met slechts 6 sigaretten en morgen dé stopdag, betekent dat ik al 3 dagen geen pakje meer heb gehaald. 3x 7,50 = al een gedeelte van mn electrische fiets _O-

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:31

Ik vind het vooral heel erg fijn om een 'prutje' te maken van restjes in de wetenschap dat ik daardoor geen eten weggooi. Dat vind ik namelijk echt een doodzonde.
Ik ga voorheen ook veel meer geld uit aan boodschappen toen ik nog samen woonde. Voornamelijk aan drinken (nu drink ik voornamelijk water en thee en af en toe eens cola of wijn), luxe vlees en veel lekkere hapjes en verse noten. Ook bestelden we gemakkelijk eten of gingen we uit eten.
Ik mis dat wel heel erg maar ik kan dat nu in mijn eentje niet meer betalen en dan houdt het gewoon op.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 22:54

Gelukkig hoef ik niet van 20 euro rond te komen :D maar ik begrijp wel als iemand die dat wel moet het best tegen de borst kan stoten over restjes....

Ik vind het gewoon een sport om voor weinig geld lekker te eten. Dus bij mij staat dan bovenaan groenten, fruit en het liefst vlees rechtstreeks van de boer en niet vlees uit een supermarkt. En dan ook nog eens zo min mogelijk weggooien :D en dan eet ik wel eens hetzelfde en heb ik allemaal ingevroren restjes die ik eens in de zoveel tijd opmaak :) en red ik het dus ook nog eens met 20 euro. Daar word ik blij van.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:56

vibabu schreef:
Ik vind je opmerking zelfs een beetje denigrerend over prutjes en een dag geen boodschappen hoeven doen. Alsof er elke dag een geweldige maaltijd op tafel moet komen. Misschien voor jou.... voor mij niet. Ieder zn meug toch?


Tja dat is jouw opvatting. Ik spreek je nergens op aan & ik zeg niets over jouw manier van doen, ik zeg alleen dat ik het zo niet wil. Net wat je zegt; ieder z'n meug.


8nnemiek schreef:
Doubtless, je zou het eens moeten proberen, zo'n 'prutje'..
Het is gewoon héérlijk om de restjes groente te verwerken in een wokschotel, of er een groentesoep van te maken, of een ovenschotel. Aardappelkliekjes vind ik de volgende dag zelfs lekkerder.
Je brengt het alsof het eten van restjes een straf is..


In mijn keuken wel :D ik kan een maaltijd bereiden, maar ik ben geen held in de keuken. Iets heerlijks op tafel zetten met restjes is voor mij niet weggelegd ;) daar ligt mijn interesse ook niet echt, dus dat zal met de tijd niet veel beter worden ;)

Even voor de duidelijkheid: alle respect voor de mensen die met €20 een week doorkomen én daar dan ook nog eens dolgelukkig van worden. Ik denk alleen dat we het er best over eens kunnen zijn dat het vreselijk fijn is als dat niet hoeft & er wat meer ruimte is voor voorkeur.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:59

Hier gaat het met boodschappen wel goed, koop lang niet zoveel meer als een paar weken terug.

Nu heb ik een mango gekocht en als ik dat moet snijden is het een rotzooi.
Is daar een manier voor? Ik schil altijd maar de schil eraf en haal met een mesje plaatjes mango eraf maar dan zit dus werkelijk alles onder de mango.

Ik heb nu gemiddeld €40/45 per week uitgegeven voor 2 personen.
Mijn vriend eet geen groente (op potjes met bonen na witte/bruine/sperzie)
Dus dat scheelt ook wel want ik kan altijd 2 dagen met gekochte groenten doen.

Verder gaat het in dorp met uitgeven nog niet zoals het moet. Geurkaarsjes/deo's/aliexpress en de action zijn nog niet te weerstaan.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:03

marlonFloris schreef:
Hier gaat het met boodschappen wel goed, koop lang niet zoveel meer als een paar weken terug.

Nu heb ik een mango gekocht en als ik dat moet snijden is het een rotzooi.
Is daar een manier voor? Ik schil altijd maar de schil eraf en haal met een mesje plaatjes mango eraf maar dan zit dus werkelijk alles onder de mango.

Ik heb nu gemiddeld €40/45 per week uitgegeven voor 2 personen.
Mijn vriend eet geen groente (op potjes met bonen na witte/bruine/sperzie)
Dus dat scheelt ook wel want ik kan altijd 2 dagen met gekochte groenten doen.

Verder gaat het in dorp met uitgeven nog niet zoals het moet. Geurkaarsjes/deo's/aliexpress en de action zijn nog niet te weerstaan.

Mango door midden snijden dan ongeveer 5 streepjes met mes maken diagonaal en verticaal zelfde dan de buiten kant pakken en om klappen dan die blokjes omhoog komen dan met een prikker kan je ze zo eraf prikken! Hoop dat je snapt :')

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:05


Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:01

Help :D

Ik heb best veel gekookte bloemkool over. Iemand nog een lekker idee voor morgen waarmee ik het kan opmaken?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:21

Ik zag van de week een facebook filmpje langskomen waarin bloemkoolroosjes werden gemarineerd als een soort tapas. Kan het alleen niet meer vinden helaas :( Maar misschien kun je er zelf iets mee bedenken.

Heb daarnet van een restje rijst van gisteren een beetje rijstpudding gemaakt met wat sojamelk, bruine suiker, kaneel en een verschrompeld appeltje := Geen haar op m'n hoofd die er ooit nog aan denkt om A-merk dessertrijst te kopen, AH basic snelkookrijst blijkt ook uitstekend te werken :D

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 19:27

Bloemkool curry!
Staan heel veel receptjes op google :j

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:35


Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:55

Booooo schreef:
Help :D

Ik heb best veel gekookte bloemkool over. Iemand nog een lekker idee voor morgen waarmee ik het kan opmaken?


Bloemkoolpasta!! Love it.
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... it-de-oven

Ik doe trouwens vaak ipc hamblokjes, gebakken spekreepjes. Net wat je lekker vind.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 07:56

Bloemkool-gehakt ovenschotel. Ook heel erg lekker!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 09:53

Eergisteren heerlijk een stof gerecht gemaakt met draadjes vlees en na 4 uur sudderen groente erbij gedaan en jummie wat heb ik ervan gesmuld. :~ Nu nog zeker 2 a 3 porties over de deze vandaag even invriezen (de pan heeft al die tijd in de koelkast gestaan) Gelijk wat restjes groentes opgemaakt erin en de stelen van de bloemkool en broccoli er bij in gedaan. Dan gooi je dat tenminste ook niet weg. En het smaakt heerlijk (of had ik dat al gezegd >;) )

Vandaag ga ik een soepje maken, oosters. Gaat ook wel aardig wat groente in, maar meer omdat ik die toevoeg en niet omdat het recept dat aangeeft. Recept is meer een bouillonachtige soep.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:17

Komen weer lekkere dingen voorbij! :9

Zijn hier nog mensen met tips voor boodschappen doen in Duitsland! :D Ik ga donderdag naar Duitsland op vakantie. Zijn er nog (houdbare) dingen die je daar aanzienlijk goedkoper kan halen? Ik drink niet, rook niet en eet geen vlees. :P

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 10:57

Ik dacht eigenlijk dat boodschappen in Duitsland een stuk duurder waren...?

Lienepien95

Berichten: 817
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: omgeving Tiel

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:31

Haarverf, shampoo enzo zijn super goedkoop in Duitsland bij de DM. Verder halen wij er weinig boodschappen eigenlijk.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:54

Wij wonen vlakbij de grens vandaan (15 á 20 minuutjes rijden) maar wij doen ook vrij regelmatig de boodschappen in Duitsland, maar ligt eraan wat je wilt, merk spul vind ik overal duur! Maar ook in DL hebben ze eigen merk, en ze hebben vaak leuke aanbiedingen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:22

Doubtless schreef:
Ik dacht eigenlijk dat boodschappen in Duitsland een stuk duurder waren...?

Ik woon mijn hele leven al best dichtbij Duitsland en ik hoor juist altijd dat het veel goedkoper is. _O-

Maar shampoo etc kan ik wel even naar kijken! :j Moet toch nieuwe douchegel hebben.