Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:26

Moet het warm zijn? Haha
Wat eventueel een optie is dan is rijst builtje? met ham en ei ofzo met wat groente
Maar dat red je denk ik nog niet in een kwartier als je ook nog naar de winkel moet

En anders als ik zo kort de tijd heb haal ik een zak bollen. eventueel een bouillon of cup a soup. Kaas op brood en lekker dippen

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 16:29

Voor dat soort dagen heb ik een vriezer :D

Dat van die extra dingen herken ik wel! had op een gegeven moment voor 150 euro per week aan boodschappen. Maar hij at echt niet meer dan ik.... En ik moest maar door blijven eten van chips, nootjes, koekjes etc. Nu haal ik het gewoon bijna niet meer in huis. Scheelt een boel geld, en ik doe nu voor 20/25 euro per week boodschappen :) scheelt nogal.

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:12

Salade

Foaly

Berichten: 4936
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:14

150 per week aan boodschappen :wow:

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:24

Foaly schreef:
150 per week aan boodschappen :wow:



Ik vraag me af wat je dan allemaal haalt van zo'n bedrag vivabu, dat red ik zelfs niet met 4 kinderen waarvan 2 in de luiers zaten.

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:57

Oh dat zou mij ook best lukken voor 2 personen :') lekker eten, paar flessen wijn en snacks erbij, sjieke lunch om te maken... lukt best :Y)

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 18:58

Bier, drank, koek, snoep, vlees en vooral heel veel. Pakjes sauzen.... dure groenten dus niet de seizoensgroenten, luxe broodjes, veel verschillende vleeswaren... Overal moest altijd genoeg van zijn.... vooral zijn vrienden over de vloer en veel bier drinken. Dan lukt het echt.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 19:20

Ach ja, wel goed voor de economie :Y)

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:44

Mijn zus vertelde laatst dat ze ging bezuinigen want ze was erachter dat ze voor €800(!!!!) per maand boodschappen deed.... Twee volwassenen en twee kids uit de luiers...
Buurtsuper, duur vlees, luxe broodjes, alles A-merk enz

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 08:54

Omg := Ik ben echt jaloers op mensen die zoveel verdienen :')

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:04

Een collega van mij kwam laatst ook met een absurd bedrag waar ze boodschappen voor deed. Toen zei ik ook wat knap dat je dat redt... je man is echt rijk :)

Als je af en toe iets lekkers haalt of af en toe eens heel luxe eet, dan waardeer je het veel meer :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:16

Vraag me echt af wat mensen dan kopen en weg gooien uit eindelijk! Wat eet een kind nou meer dan 2 volwassenen aangezien je een kind niet hele dag laat snoepen :') ze moeten alleen wat extra naar school mee en 1 zakje snoep is toch zat voor een week ik kreeg niet meer hoor :')

ellepel

Berichten: 47413
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:31

Mijn moeder had vroeger zo een grote trommel met snoep.
Na school mochten we dan wat pakken.
Op school aten we gewoon brood en fruit :j

Ik doe dat nog steeds he, in het weekend een zakje chips.
Door de weeks niet snoepen
Ik was afgelopen weekend 33 euro kwijt, zit ook shag bij en zijn wat groentes bij waar ik volgende week ook nog vsn kan eten :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:39

Precies dat ik mocht altijd een snoepje maar soms zie ik kids die hele zakken snoep krijgen per dag ten eerste ontzettend ongezond en ten tweede hardstikke duur! Ik kreeg pakjes drinken brood een koekje en stukje fruit mee

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:47

Onze kinderen krijgen een beker drinken en fruit mee naar school.
Thuis hebben wij 1 snoeptrommel waar ze na schooltijd 1 snoepje uit mogen halen, chips etc mogen ze inderdaad ook alleen in het weekend.

Wbt eten, ons 2 oudsten ( bijna 12 en 11) zitten middenin een groeispurt en ze eten ons nog eens arm :+ ( dat grappen we wel eens ) maar ook buiten hun groeispurt om eten ze flink. Terwijl als je ze ziet, het echt van die ''botjes'' zijn, ons andere 2 kinderen ook hele goede eters zijn ook van die ''botjes'' .

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:13

vibabu schreef:
Als je af en toe iets lekkers haalt of af en toe eens heel luxe eet, dan waardeer je het veel meer :)


Zo'n onzin dit. Alsof mensen met een andere levensstandaard dat niet waarderen.

Ik wil wel besparen, maar ga echt niet beginnen aan een paar dagen hetzelfde eten of noodgedwongen een prutje eten zodat ik een dag extra geen boodschappen hoef te doen. Op die manier hoeft het niet van mij.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:23

Doubtless schreef:
vibabu schreef:
Als je af en toe iets lekkers haalt of af en toe eens heel luxe eet, dan waardeer je het veel meer :)


Zo'n onzin dit. Alsof mensen met een andere levensstandaard dat niet waarderen.

Ik wil wel besparen, maar ga echt niet beginnen aan een paar dagen hetzelfde eten of noodgedwongen een prutje eten zodat ik een dag extra geen boodschappen hoef te doen. Op die manier hoeft het niet van mij.

Daar zijn denk de meningen over verdeeld aangezien ik net zo geniet van iets minder dan een biefstuk en ik vind onzin om zoveel geld aan boodschappen uit te geven terwijl ik net zo lekker kan eten voor minder zonder biefstuk ( even als voorbeeld). En als ik dingen 2x kan eten zonder weg te gooien is dat alleen maar mooi! Zodra het in de prullenbak verdwijnt denk ik k*t er is nu iemand in nederland die geen eten heeft en ik gooi het zo weg!

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:25

Mee eens Doubtless :j

Ik ben nu wel bewuster van wat ik uitgeef, maar ik wil wel lekker en gezond eten en ik geloof dat we elke week wel uit eten gaan := Dat reken ik niet eens bij het budget van boodschappen.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:49

Helemaal happy!! Ik heb bij de slager goed mijn slag kunnen slaan. Was veel in de aanbieding en ik ben maar 1,26 over budget gegaan. (20 was budget) ik denk dat ik zeker voor 2 maanden vlees in huis heb.
De oost;
* 4 dikke kipfilets. Goed voor 8 maaltijden. 5 euro
* 1 kg rundergehakt. Goed voor minimaal 4 maaltijden (al worden het er waarschijnlijk 6). 5 euro
* 2 kipkrokanten (maatje lap vlees) Goed voor 2 maaltijden (1 euro)
* 2 corn a blue, met luxe vulling. Goed voor 2 maaltijden (2 euro)
* 2 speklapjes. 1 maaltijd. 1.24
* 4 stukjes biefstuk voor 5 euro. Goed voor 4 maaltijden (en ik half jaar geen biefstuk gegeten dus ik verheug me hier op)
* 1 lap suddervlees. Voor zeker 2 maaltijden. (staat nu al op, jummie) voor 2 euro en een paar centen

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:56

LinsxDot schreef:
Doubtless schreef:
Zo'n onzin dit. Alsof mensen met een andere levensstandaard dat niet waarderen.

Ik wil wel besparen, maar ga echt niet beginnen aan een paar dagen hetzelfde eten of noodgedwongen een prutje eten zodat ik een dag extra geen boodschappen hoef te doen. Op die manier hoeft het niet van mij.

Daar zijn denk de meningen over verdeeld aangezien ik net zo geniet van iets minder dan een biefstuk en ik vind onzin om zoveel geld aan boodschappen uit te geven terwijl ik net zo lekker kan eten voor minder zonder biefstuk ( even als voorbeeld). En als ik dingen 2x kan eten zonder weg te gooien is dat alleen maar mooi! Zodra het in de prullenbak verdwijnt denk ik k*t er is nu iemand in nederland die geen eten heeft en ik gooi het zo weg!


Ik ben het gedeeltelijk met je eens alleen als ik lees hoe weinig geld uit gegeven word aan diervriendelijk vlees heb ik daar ook een oordeel over. En zo hebben we allemaal een oordeel over iets :)

Doubtless

Berichten: 8510
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:19

LinsxDot en dat is je goed recht! Ligt net aan je prioriteit :)

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:32

Mijn kinderen eten in hun eerste pauze een koekje en stuk fruit met wat drinken en in de grote pauze twee boterhammen met wat te drinken en soms nog wat fruit of groente. Na school mogen ze een snoepje (ik heb altijd snoep in uitdeelzakjes). In het weekend een keer popcorn of chips. En de twee oudste mogen 1x in de week voor een euro iets kopen bij de supermarkt (snoepje, chipje, maar soms halen ze ook weleens een broodje)

Kwa vlees koop ik afgeprijsd biologisch vlees. Maar als er niks afgeprijsd ligt, ga ik toch voor ander vlees omdat de normale prijs van biologisch vlees vaak toch erg hoog is. Als er meer afgeprijsd vlees ligt, sla ik ook nog wel eens in om in te vriezen.

Ik ben deze week (start afgelopen woensdag tm aankomende dinsdag) al heel goed bezig! Heb tot nu toe elke dag minder uitgegeven dan ik per dag te besteden heb. Zal dinsdag na de boodschappen posten wat ik in totaal kwijt was en wat het weekmenu daarbij is geweest.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:27

Als ik vlees haal, dan is het diervriendelijk vlees/vis. Maar dat past niet altijd binnen het budget, dus ik eet regelmatig vega. Ook omdat ik vega gewoon erg lekker vind.
Als diervriendelijk vlees/vis dan een keer in de aanbieding is, dan haal ik wat extra en vries dat in.
Ik eet/drink overigens ook alleen bio/diervriendelijk zuivel/eieren/ed.

Ik heb deze week een duurdere week, zit in m'n menstrustie en had uiteraard geen tampons meer op voorraad. Dus meteen ff een voorraadke ingeslagen. Ook door die menstruatie, per ongeluk, wat extra eten gehaald(zonder lijstje op pad gegaan, dan krijg je dat). Volgende week maar weer ff extra opletten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:55

Bij vrienden van mij thuis gingen er ook gerust 2 broden per dag doorheen := En ik eet tegenwoordig 's morgens ook 4 boterhammen en liefst bij de lunch ook nog 4. Sporters :o

Lay_D

Berichten: 3713
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:06

Magrathea schreef:
Bij vrienden van mij thuis gingen er ook gerust 2 broden per dag doorheen := En ik eet tegenwoordig 's morgens ook 4 boterhammen en liefst bij de lunch ook nog 4. Sporters :o


Hier gaat er ook bijna 2 brood doorheen per dag.
Waarvan ik er 3 plakjes van eet en mijn man 5,de rest eten de kinderen ( 4 kinderen) op :o