Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:44

Ahaa, dankjewel Santigo_! Dat verklaart een hoop. :j

Zijn hier trouwens ook liefhebbers van shampoo/zeep etc producent Lush? Een blokje van een paar euro gaat hier 2 maanden mee en het is echt een weldaad voor huid en haar vind ik <3

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!


Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:45

UMayDream schreef:
Magrathea schreef:
Umaydream, verkijk je niet op de Jumbo hoor! Die laagste prijs garantie is super geniepig. Zo is hun huismerk eigenlijk altijd duurder dan het AH huismerk en niet eens beter. Ik haal dus alleen de paar A merken die ik gebruik daar.


Maar hoe zit dat dan met die laagste prijsgarantie? Ik vind bijv. wel dat als je het budgetmerk neemt van de Jumbo dat dat wel weer goedkoper is wanneer je vergelijkt met de euroshopper (of hoe het nu ook maar heet) van de Appie. Of verkijk ik me daarop? Dan moet ik namelijk mijn winkelstrategie toch eens gaan aanpassen. :Y)
in mijn ervaring heeft de jumbo een stuk minder budget opties. Weet niet of hun budget opties goedkoper zijn dan die van de ah :o

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:47

Winged schreef:
lor1_1984 schreef:
Maar dat zie ik ook wel als ik met anderen winkel, ik let bijv best op de prijzen en genoeg mensen die voor het merk gaan want 'dat is betere kwaliteit'.

Er zijn een paar waarvan ik het merk wil hebben: Lays paprika superchips en Tony Chocolonely. Maar gezien ik momenteel ook weer wat op mijn eten let kom ik daar ook even niet bij in de buurt :+ Inmiddels wel gemerkt dat ik meer moet doen met mijn lunchgeld. Ik koop altijd in de kantine en dat is toch wel vaak rond de 2 euro per keer. Zonde -O-

Zelf lunch meenemen is idd een stuk goedkoper. :)
En wb de merken: die koop ik dus zoveel mogelijk in de aanbiedingen, scheelt vaak weer wat geld en mn de Lays is vaak in de reclame valt me op als ik online boodschappen bestel bij Plus.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:47

UMayDream schreef:
Ahaa, dankjewel Santigo_! Dat verklaart een hoop. :j

Zijn hier trouwens ook liefhebbers van shampoo/zeep etc producent Lush? Een blokje van een paar euro gaat hier 2 maanden mee en het is echt een weldaad voor huid en haar vind ik <3

uiteindelijk is het volgens mij idd niet eens duurder dan steeds flessen andrelon kopen (wel duurder dan budget merk kopen, maar ja gotta treat ma self sometimes :Y))

Dit heb ik niet in mijn kosten meegenomen trouwens, ik koop soms lush en ben dan 30-40 euro kwijt en soms ook weer maanden niet

Ja en het leuke is ik krijg het ook nog wel is kado. Kan ik met 1 kado zo weer halfjaar lang mijn haar wassen *\o/* .

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:53

Magrathea schreef:
@lor: Ik doe het ook ongeveer zo :j Behalve bij de Jumbo, daar is huismerk vaak niet zo goed.
Ik pak heel soms wel A-merken hoor, bijvoorbeeld Oatly, maar dat koop ik ook niet zo vaak. Maar het is zo lekker <3 Voor af en toe moet het wel kunnen. Maar dat mensen bijv. Grand Italia pasta pakken terwijl dat 4x zo duur is als de AH Basic, ja dat snap ik dan weer niet :') Het is verdorie meel en water, wat kan dat nou helemaal schelen in kwaliteit...

Jumbo vind ik zowiezo duur. :+
Ze zijn mss iets goedkoper met merken maar huismerk en basismerk is in verhouding minstens net zo duur of zelfs duurder dan andere winkels.

Hier is het plan om maandag eerst naar de Aldi te gaan en daarna naar de Lidl en als ik dan nog dingen mis en nog fut heb (ivm overprikkeling) naar de Plus.
En anders later in de week naar de Plus of AH.
Ze zitten alle 3 vlak bij elkaar en op ong 3-5 minuten fietsen van mijn huis, AH zit de andere kant op maar ook binnen die paar minuten afstand.
Wat ik dan overhou gaat op de spaarrekening denk ik, mooi buffertje voor als ik eens krap zit ofzo.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:00

Pabie schreef:
Cup a soup (1+1 had huismerk Jumbo geprobeerd maar vond dat helaas echt 4X niets iemand nog andere suggesties? Ik drink 1-2 kopjes per week als lunch met brood dus valt mee)

Cup a soup kun je weleens bij de Action halen, laatst hadden ze nog dozen met 21 zakjes erin voor ong €4,-. :)

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:02

lor1_1984 schreef:
Pabie schreef:
Cup a soup (1+1 had huismerk Jumbo geprobeerd maar vond dat helaas echt 4X niets iemand nog andere suggesties? Ik drink 1-2 kopjes per week als lunch met brood dus valt mee)

Cup a soup kun je weleens bij de Action halen, laatst hadden ze nog dozen met 21 zakjes erin voor ong €4,-. :)

zal ik even opletten zit een action vlakbij de appi

hesterve

Berichten: 1924
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:04

Vind het leuk om te lezen hoe een ieder met z'n boodschappen/ budget omgaat.
Zelf ben ik nogal wispelturig en dan zit ik in de bio modus dan moet alles zoveel mogelijk bio, dan zit ik weer in de "ik kijk nergens naar" modus dan weer de bespaar modus haha.
Heb vaak het gevoel dat ik veel uitgeef aan boodschappen( niet te verwarren met duur), We ( 2 volwassenen en een peuter)eten hier wel heel veel groenten en fruit. Koop dat bijna allemaal op de markt. Gebruik geen pakjes/zakjes kruiden maar heb talloze potjes kruiden los en meng dat dan zelf. Goedkope shampoo van nog geen €1waar we met z'n 2 zeker 2 maanden mee doe( je hebt niet zoveel nodig) deo altijd van de reclame/ big bazaar/action . Gebruiken gewoon een blok zeep om ons mee te wassen ( wel een goede die je huid niet uitdroogd €2,50 per blok bij de Dille en Kamille maar doet er wel een hele poos mee) . Als ik in de bio modus zit vlees bij ok vlees ( is voor bio vlees echt niet duur) zit ik in de bespaar modus vlees bij de turk( 5 kg rundvlees( van de nek om te stoven) €30,- 3 kg kipdijfilet €11,- eigenlijk altijd bio gehakt van de Aldi . Hebben gratis eieren van de mensen waar ik een paard voor rij ( en in de zomer frambozen, aardbeien, appels,stoofperen en wat andere groenten, walnoten gratis van de mensen waar ik hiervoor een paard voor trainde( en zo nu en dan wat uit hun moestuin) .
T is denk ik dat ik vooral veel koop als ik boodschappen doe dat het gevoel van veel uitgeven me bekruipt.

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:05

Magrathea schreef:
Pabie schreef:
Oké uitdaging voor vandaag.
Nog beter op prijzen letten en bedenken waarvan ik duurder en goedkoper wil.


Tip voor iedereen:

Goeie kruiden kopen en veel mee oefenen. Ik maak vaak vrij goedkope gerechten en om te zorgen dat ze niet saai zijn kruid ik het goed, kruiden kosten wat geld maar is zo fijn om dan toch iets lekkers te hben zonder dat er dure ingredienten in zitten

Jup, dat is een goeie! En het is al helemaal goedkoper dan de zakjes uit de winkel :=

Ik koop vnl potjes, maar gewoon wanneer ik ze nodig heb of wanneer ze in de aanbieding zijn.
Heb nu met het boodschappenpakket een potje zeezout gekregen, had nog 1 nieuw potje staan en kan nu denk ik wel een jaartje vooruit.
Pepermolentjes met vier seizoenenpeper haal ik bij Lidl, daar kosten ze 80ct en bij Plus €1,30 dacht ik.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:21

Santigo_ schreef:
UMayDream schreef:


Maar hoe zit dat dan met die laagste prijsgarantie? Ik vind bijv. wel dat als je het budgetmerk neemt van de Jumbo dat dat wel weer goedkoper is wanneer je vergelijkt met de euroshopper (of hoe het nu ook maar heet) van de Appie. Of verkijk ik me daarop? Dan moet ik namelijk mijn winkelstrategie toch eens gaan aanpassen. :Y)


Laagste prijs garantie gaat alleen over A-merken die in meerdere winkels te krijgen zijn. Niet over huismerken.

Daarom is het ook zo geniepig :+ Exact hetzelfde potje sambal van Conimex (bijvoorbeeld) is dan een paar cent goedkoper dan de AH, maar sambal huismerk van de AH is weer 20 cent goedkoper dan bij de Jumbo. Maar dat is niet hetzelfde product dus daar geldt de laagste prijs garantie niet op :)*
Bovendien geldt het ook niet op aanbiedingen en daar zit je zo aan, ook met 35% stickers bij AH.
Hoe het met de budgetmerken zit weet ik niet, volgens mij komt dat redelijk overeen. Maar zoveel budget hebben ze ook weer niet.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:32

lor1_1984 schreef:
Magrathea schreef:

Jup, dat is een goeie! En het is al helemaal goedkoper dan de zakjes uit de winkel :=

Ik koop vnl potjes, maar gewoon wanneer ik ze nodig heb of wanneer ze in de aanbieding zijn.
Heb nu met het boodschappenpakket een potje zeezout gekregen, had nog 1 nieuw potje staan en kan nu denk ik wel een jaartje vooruit.
Pepermolentjes met vier seizoenenpeper haal ik bij Lidl, daar kosten ze 80ct en bij Plus €1,30 dacht ik.

Kruiden zijn echt vele malen goedkoper bij een toko of een Turkse supermarkt....

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:33

Ik voel me altijd zo ongemakkelijk in zo'n winkel.... heel stom eigenlijk want heb op 100m lopen een klein Turks winkeltje :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:34

Selka schreef:
Lay_D, scheelt dat nou echt?


Ja met bepaalde producten wel, zoals wasverzachter. Bij de op is op haal ik 3 flessen Robijn creations voor 7 Euro.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:36

Lush gebruik ik niet meer nadat mijn hele hoofdhuid na het gebruik van een blok shampoo los heeft gelaten. Was best heel onaangenaam.

Net voor € 20 aan boodschappen bij de AH gedaan. Wel voor twee weken aan sinaasappels, en voor € 9 aan wijn. Dat tikt hard aan. Maar ja, het is wel hele goede wijn :+ :') Wel € 16 aan bonuskorting, dat is dan wel weer lekker :))

Voor de vaatwasser heb ik vaatwastabletten van de Lidl. Goede kwaliteit en allesbehalve duur. In de wasmachine was ik met Robijn, dat haal ik altijd in de bonus bij de AH.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:41

hesterve, die zeep zal ik eens opzoeken bedankt voor de tip!
Lay_D, toch van t weekend eens naar de op is op dan.

Berdien, drank neem ik gewoon niet mee. Mijn favo wijn is €17,99 per fles :o daar gaat mijn budget. Oh ik sjoemel nu al veel en ben nog niet eens begonnen. Misschien gaat mijn excel lijstje mij laten schrikken.
Wel heb ik mij voorgenomen iedere dag iets uit de vriezer te halen en niks bij te kopen totdat ie leeg is. Dat ding zit stampvol en ik weet niet eens met wat.

Berdien

Berichten: 64503
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:44

In het weekend drink ik graag een glaasje wijn, en daar ga ik niet op bezuinigen. Als ik na een werkweek van 60 uur (of meer :P ) een glaasje wijn wil, dan doe ik dat. Ongeacht de challenge :D Of zoals afgelopen zondag, had ik een date. Dan kan ik moeilijk zeggen 'wil je een glas aanmaaklimonade? Ik heb een budget-challenge' :)) :))

Wel haal ik dus bewust de wijn in de aanbieding. Dat dat toevallig een favoriet is (Hardy's Chrest) is mooi meegenomen :P

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:46

Voor wie een Boni heeft ik zie dat de Sun vaatwastabletten 4 dozen voor 10 euro zijn. Classic is 38 tabletten en daarmee volgens mij goedkoper dan AH huismerk.

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-17 16:48

Ik heb geen vaatwasser dus geen dure vaatwastabletten _O-
Al zit ik er stiekem aan te denken er misschien 1tje aan te schaffen. :+

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:49

Beridne, dat zou wel hilarisch zijn. Moet nog naar de appie zal een flesje meenemen, ben benieuwd.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:02

Selka schreef:
Berdien, drank neem ik gewoon niet mee. Mijn favo wijn is €17,99 per fles :o daar gaat mijn budget. Oh ik sjoemel nu al veel en ben nog niet eens begonnen. Misschien gaat mijn excel lijstje mij laten schrikken.
Wel heb ik mij voorgenomen iedere dag iets uit de vriezer te halen en niks bij te kopen totdat ie leeg is. Dat ding zit stampvol en ik weet niet eens met wat.

Zo doe ik het ook ongeveer. Mijn challenge is om naar 45 euro per week te gaan, inc katten en non-food en regelmatig koken voor 2 (maar ook regelmatig boodschappen van vriend halen). Alvast als oefening voor wanneer we samenwonen over een halfjaar ofzo *\o/*
Luxe dingen als een flesje wijn ofzo kunnen prima, maar dat motiveert mij dan weer om extra zuinig te doen in de week. Dan kan dat wijntje in het weekend best :j

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:10

Wendy schreef:
Kruiden zijn echt vele malen goedkoper bij een toko of een Turkse supermarkt....

Dat las ik later ja. :)
Ga ik in m'n achterhoofd houden, zeker voor de vier seizoenen peper zal dat een hoop schelen aangezien er ong 4-6 potjes per jaar doorheen gaan. :o
Moet wel zeggen dat ik de zwarte en witte peper niet of nauwelijks meer gebruik.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:48

Ga gewoon op "dieet" :D groente, fruit, kwark, havermout. Het kost geen drol en je eet nog gezond ook. Alles wat je niet in huis haalt kan je en niet op eten en het bespaart ook erg veel :D
Overigens is een lage prijs niet altijd even "goedkoop" als een duurder spul. Zo vind ik dreft echt veel beter ontvetten dan een huismerk. Kost misschien meer maar je doet er ook langer mee.
De op is op shop heb ik ook in de buurt. Ik vraag me alleen af of die wel zoveel goedkoper is dan dat je wacht op een 1+1 actie van een kruidvat bijv. Dat wil ik nog eens uitzoeken.

dressuur: Z2+3 Springen: L+2 Sgw: B+4 In loving memory
dressuur: LT+4 Springen: L+8 Sgw: L+1
dressuur: Z1+2 Springen: L+0 Sgw: B+2

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:25

Ik heb vandaag de 'wekelijkse' (t/m maandag) boodschappen gedaan en was iets meer dan €30,- kwijt voor zn twee. Waren hamburgers en schnitzels in de aanbieding, evenals cup A soup en tandpasta, dus dat maar even meegenomen.
Wel ben ik vanaf vandaag een paar dagen weg en vriend eet voor het gemak bij zijn ouders, dus dat scheelt wel een hoop in kosten. Dingen die we nu gehaald hebben, zijn voornamelijk al voor eind de week of volgende week.

Maandag voor een hele week boodschappen doen, hoop het dan ook rond de 30 euro te kunnen houden, maar ben benieuwd! :o

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:41

lor1_1984 schreef:
phormicola schreef:
Dat kan ik weleens proberen ja!

Zo ik zit in de trein á 21 euro maar die zat niet in het budget hoor :))

Ik weet niet hoe vaak je met de trein reist en of dat buiten de spitstijden valt maar met een voordeelurenabonnement heb je buiten de spits 40% korting, dat scheelt algauw een slok op de borrel en als je regelmatig gebruik maakt van het ov haal je die ong €50,- abonnementskosten per jaar er ook weer ruim uit.


Ik heb een onbeperkt weekend eerste klasabonnement. Ik reis door de week met korting en dan verander ik het ook naar tweede klas.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:42

UMayDream schreef:
Ahaa, dankjewel Santigo_! Dat verklaart een hoop. :j

Zijn hier trouwens ook liefhebbers van shampoo/zeep etc producent Lush? Een blokje van een paar euro gaat hier 2 maanden mee en het is echt een weldaad voor huid en haar vind ik <3


Ja ik! Ik koop standaard blokshampoo- en conditioner. Ik doe met de shampoo minstens een half jaar en met de conditioner een jaar.