Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:44

Ik heb alvast eten voor heel de week toegevoegd incl brood en beleg etc.
Ik kook eigenlijk altijd voor 2 dagen.
Zit nu op 51,19
Even afwachten of er nog iets bij komt heb tot vrijdag 12.00 om te bestellen

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht


_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:45

1 hele belangrijke tip! Ga niet met honger. Naar de winkel :')
Ik koop dan veel te veel lekkere dingen haha

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:49

51,19 is dat voor 1 persoon Helga ?

Willeke_

Berichten: 2995
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:49

Ik zit voor twee personen wekelijks tussen de €30 en €45. Niet omdat we er heel erg op letten maar omdat we eens per week de boodschappen (gratis) thuis laten bezorgen. Dus het eten inslaan voor de hele week, alleen wat je nodig hebt. Je loopt dan niet langs schappen met onzindingen. Ennn je krijgt bij Jumbo bestellingen ook nog gratis verrassingsproducten.

Edit: we eten geen vlees dus dat zal idd veel schelen

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:56

Beretto schreef:
Gezond en goedkoop gaat prima samen. Is echt niet waar dat een afbakpizza goedkoper is dan een gezonde maaltijd

helemaal mee eens.

Ik kook vaak voor rond de 1,50 pp (uien, olie en kruiden er buiten gelaten maar zal dan wel iets van max 2 euro worden).
Ik kook eigenlijk altijd met 200-250 gram groenten pp
een degelijke afbak pizza is toch al snel 2.50


paar tips van de student:

- kipfilets in grote verpakking kopen en thuis per kipfilet invriezen (of per half kipfilet als je graag 1 persoons maaltijden maakt). Geldt ook voor ander vlees. Ik koop t groter in en vries t per portie (of 2 persoons portie) in
- groenten uit de diepvries, vooral in de winter omdat groentes dan duurder zijn.
wel even uit testen wat je zelf lekker vindt. Ik vind spinazie uit de diepvries helemaal niets, maar vind de tuinerwten heerlijk omdat die wat steviger zijn en bij t wokken niet slap worden. Grote voordeel heb ik voornamelijk doordat ik t niet zo snel weg hoef te gooien. :)
- Koken voor meerdere personen tegelijk, ookal ben ik vaak alleen ik maak geregeld nog een portie voor 2-6 man. Vervolgens vries ik de overblijfselen per portie in. Ik vries de zetmeel producten (Rijst, noodles, aardappelen, pasta) niet mee, omdat ik vind dat als je het dan ontdooit echt een slappe prut is, dat maak ik dus elke keer weer vers (maar maakt voor prijs weinig uit of je pasta in een keer maakt of in 4 keer). Ik doe dit ook omdat ik gewoon weg geen zin heb om 5 keer per week helemaal te koken als ik ook met 2 keer uit kan komen (en ik heb vaak haast vanwege sport oid)
- vrij veel met rijst koken :Y). Zilvervlies rijst vind ik lekker is goedkoop e ook vrij gezond dus ideaal.
- Ik eet vaak maar 60-80 gram vlees ipv 100 scheelt ook weer in de centjes en is ook beter voor t milue. Gewoon extra genieten van iets minder gaat ook prima

Ik koop zelf trouwens ook vaak geraspte worteltjes als ik wat gezonds wil knagen. Zijn zo weg te knabellen en met maar 80 cent voor 500gram best voordelig. (zijn dus iets van 4 keer een snack).


Ik doe wel al mijn boodschappen bij de jumbo bij de lidl oid zal dit natuurlijk wat anders uitvallen


Zelf haal ik dit denk ik niet omdat ik vaak buiten de deur eet en het is dan vaak opeens 5 euro eh tja... En ook ben ik op sommige van mijn producten gesteld (altijd grand italia pasta ... etc. ). Ik kan hier zelf ook wel wat van leren.

Ik zal even kijken hoeveel ik aan boodschappen uit geef!

Spoiler:
Ja ik heb een vrij grote vriezer

ik kan nog net bijhouden wat ik er allemaal in heb liggen haha
Laatst bijgewerkt door Pabie op 02-01-17 13:07, in het totaal 2 keer bewerkt

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:02

Arjan1983 schreef:
Ik doe het van max E18.- in de week aan boodschappen. probeer altijd rond de E15.- te blijven.

All in; voedsel/verzorgings producten / schoonmaak spul.

HOE? :oo Ik kan me hier echt 0,0 voorstelling van maken.

Ik doe niet mee omdat ik op dit moment weer thuis woon, maar vind het erg interessant om te volgen, voor als ik weer op mezelf zit. Ik vind alleen net zoals Yonker heel veel dingen uit de vriezer echt niet lekker.

Toen ik nog op mezelf woonde maakt ik wel vaak avond eten voor twee keer, dan at ik twee dagen hetzelfde. Of als lunch.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:05

You can do it!! Wij geven hier wekelijks gemiddeld 60 euro uit met z'n 2en voor alle boodschappen, dus ook incl tandpasta en wasmiddel enzo. Met n beetje opletten wat je koopt vind ik t echt wel goed te doen :j

Wasmiddel e.d. kopen we bijvoorbeeld bij de op=op en niet gewoon bij de appie en als we even tijd hebben in het weekeind dan gaan we langs de lidl voor onze wekelijkse boodschappen en vullen we aan wat ze daar niet hebben bij de AH, verder kijken we eigenlijk altijd bij de bonus voor inspiratie wat we zullen eten die week.

Leuke dingen en uit eten tellen dan weer niet mee daarvoor voor ons :j

De Turtle.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:05

_Micha_ schreef:
Arjan1983 schreef:
Ik doe het van max E18.- in de week aan boodschappen. probeer altijd rond de E15.- te blijven.

All in; voedsel/verzorgings producten / schoonmaak spul.

HOE? :oo Ik kan me hier echt 0,0 voorstelling van maken.

Ik doe niet mee omdat ik op dit moment weer thuis woon, maar vind het erg interessant om te volgen, voor als ik weer op mezelf zit. Ik vind alleen net zoals Yonker heel veel dingen uit de vriezer echt niet lekker.

Toen ik nog op mezelf woonde maakt ik wel vaak avond eten voor twee keer, dan at ik twee dagen hetzelfde. Of als lunch.


echt blijven testen. Ik vond veel dingen ook niet lekker maar heb nu dus tuinerwten ontdekt en dat gaat heel prima omdat die niet die diepvries gevoel geven (dat slappe). De slappe sperziebonen gaan bij mij vaak alleen in van die 1 pans gerechten als t niet erg is dat ze een beetje slap zijn, los die sperziebonen vind ik ze ook neit echt lekker..

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:10

Cynthia82 schreef:
60-70 euro per week, Yonker? :wow:
Ik ben dol op besparen, dus ik doe dit al jaren en heb voor mezelf een boodschappenbudget gesteld van e150,- per maand en heel vaak haal ik dat. In 2016 zat ik gemiddeld op e153,16.
Ik ben ook alleen.


Uhmmm ja gewoon nergens naar kijken maar daar ben ik me wel bewust van en hoop door dit er in de toekomst ook wat beu

_helga_ schreef:
1 hele belangrijke tip! Ga niet met honger. Naar de winkel :')
Ik koop dan veel te veel lekkere dingen haha


Ook al een probleem, ik ga vanuit werk en heb dan altijd wel al beetje trek _O-


Willeke_ schreef:
Ik zit voor twee personen wekelijks tussen de €30 en €45. Niet omdat we er heel erg op letten maar omdat we eens per week de boodschappen (gratis) thuis laten bezorgen. Dus het eten inslaan voor de hele week, alleen wat je nodig hebt. Je loopt dan niet langs schappen met onzindingen. Ennn je krijgt bij Jumbo bestellingen ook nog gratis verrassingsproducten.

Edit: we eten geen vlees dus dat zal idd veel schelen


Bezorgt Jumbo dan gratis?? Ook in het weekend en 's avonds?

Goede tips worden hier gegeven!! Ik moet ook zeggen dat voor 4-6 personen koken niet gelijk voordelig hoeft te zijn toch? Erwten eet ik af en toe wel uit de diepvries idd, pastasaus en lasagne vries ik ook wel in. Eventueel dingen voor bij de rijst ook. Ik eet vaak pasta of rijst en nauwelijks aardappelen. Soms stamppot maar dan koop ik voorgeschilde, hier kan ik eventueel ook wel op bezuinigen. Grote zak aardappelen en dan maar een week aardappelen eten? Maar vind ik dan weer niks eigenlijk -O- Hoe doen jullie dat?

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:12

Aardappelen heb ik inderdaad ook moeite mee. Ik vind het niet heel lekker en zo'n zak is gigantisch.

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:13

Cinderella schreef:
Aardappelen heb ik inderdaad ook moeite mee. Ik vind het niet heel lekker en zo'n zak is gigantisch.

gelukkig zijn aardappelen niet goedkoper dan rijst en pasta :P

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:13

Ok heb even gerekend wij eten hachee voor 1,70 pp andijviestamppot met spekjes voor 62 cent pp en pasta met vers gemaakte tomatensaus en gehakt voor 1,40 pp.
Dus koken met verse producten is echt vele malen goedkoper dan een diepvries pizza

Beretto
Berichten: 353
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:15

Yonker schreef:
Cynthia82 schreef:
60-70 euro per week, Yonker? :wow:
Ik ben dol op besparen, dus ik doe dit al jaren en heb voor mezelf een boodschappenbudget gesteld van e150,- per maand en heel vaak haal ik dat. In 2016 zat ik gemiddeld op e153,16.
Ik ben ook alleen.


Uhmmm ja gewoon nergens naar kijken maar daar ben ik me wel bewust van en hoop door dit er in de toekomst ook wat beu

_helga_ schreef:
1 hele belangrijke tip! Ga niet met honger. Naar de winkel :')
Ik koop dan veel te veel lekkere dingen haha


Ook al een probleem, ik ga vanuit werk en heb dan altijd wel al beetje trek _O-


Willeke_ schreef:
Ik zit voor twee personen wekelijks tussen de €30 en €45. Niet omdat we er heel erg op letten maar omdat we eens per week de boodschappen (gratis) thuis laten bezorgen. Dus het eten inslaan voor de hele week, alleen wat je nodig hebt. Je loopt dan niet langs schappen met onzindingen. Ennn je krijgt bij Jumbo bestellingen ook nog gratis verrassingsproducten.

Edit: we eten geen vlees dus dat zal idd veel schelen


Bezorgt Jumbo dan gratis?? Ook in het weekend en 's avonds?

Goede tips worden hier gegeven!! Ik moet ook zeggen dat voor 4-6 personen koken niet gelijk voordelig hoeft te zijn toch? Erwten eet ik af en toe wel uit de diepvries idd, pastasaus en lasagne vries ik ook wel in. Eventueel dingen voor bij de rijst ook. Ik eet vaak pasta of rijst en nauwelijks aardappelen. Soms stamppot maar dan koop ik voorgeschilde, hier kan ik eventueel ook wel op bezuinigen. Grote zak aardappelen en dan maar een week aardappelen eten? Maar vind ik dan weer niks eigenlijk -O- Hoe doen jullie dat?


Je kan aardappelen ook bakken,patat van maken en verwerken in bv de soep

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-17 13:17

Hmm ja ik had laatst zo'n 1 kilo zak gekocht voor stamppot, daar heb ik nog van over dus dat moet deze week wel op :) Wellicht maar soepje maken. Ik ga dan deze week nog niet aan de challenge beginnen maar ga wel alvast het 1 en ander proberen!!

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Pabie
Berichten: 772
Geregistreerd: 08-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:17

Yonker schreef:
Grote zak aardappelen en dan maar een week aardappelen eten? Maar vind ik dan weer niks eigenlijk -O- Hoe doen jullie dat?


hmm lastige.
Een kleine zak ongeschild is natuurlijk ook al goedkoper!
En aardappelen gaan toch wel langer mee dan een week? Donker droog bewaren uit de buurt van uien.
Ik en mijn huisgenoot zijn meestal te lui voor aardappels dus die eet ik vrijwel alleen bij mijn ouders *D

Ik heb ook wel een keer een zakje aardappelpuree gebruikt voor mijn stampot... Het werkt soms en is erg goedkoop, maarik gok zo minder gezond (vast allemaal zout toegevoegd etc)

Hmm ik merk wel dat 4 persoons soms wat goedkoper uitvalt, vooral omdat ik dan van alles wat kan nemen. Een hele prei en een hele courgette etc. Het is vrij makkelijk door paar goedkope dingen extra toe te voegen (prei courgette etc) van een 2 persoons maaltijd een 3 a 4 persoons maaltijd te maken. Maar hangt er natuurlijk wel beetje van af wat het is
Ik vind het gewoon makkelijker koken :Y) en ik ben gewoon heel lui.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:20

Heb je Scoupy? Vind dat erg fijn om dingen gratis te proberen, ze betalen erg snel terug!

Verder ben ik ook weer bezig met zuinig aan doen en maak daarvoor veel gebruik van de 7 zekerheden van de Jumbo (we hebben er hier vrij veel). Dat wil zeggen dat een product wat op vandaag staat (muv bv vers brood) gratis mee mag, en een product wat over datum is krijg je een product met de goede datum voor gratis mee. Op die manier alweer heel wat dure producten zoals vlees en kaas in kunnen slaan afgelopen week. Uiteraard moet je dan ook betaalde boodschappen bij ze doen, maar de meeste hier zijn niet moeilijk over hoeveel dan.
En hebben hier ook nog een Jumbo die vlees wat op morgen staat afprijst eind van de dag (en andere versproducten ook) dus dat is soms ook wel interessant. :)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:21

Dus dan is het 60 voor 2 personen? Ik zit voor boodschappen gemiddeld rond 35 dus dan houden we nog best wat over per week.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

ClaudiaHS

Berichten: 8054
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:23

Ik vind 30 euro per week nog best veel.
Heb net voor 75 euro boodschappen gedaan en wij zijn met z'n 5en.
Alleen komt er eind van de week denk ik nog wat drinken bij.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:25

Hmm dit is wel het overwegen waard.

Wasmiddel enzo hebben we grootbingekocht in de aanbiedig maar nog is er vandaag 100 euro voor 1 week gekocht voor 2 personen. Niet helemaal eerlijk want er zat wel veel te veel fris bij bijvoorbeeld.

We eten vrij veel luxe vlees en bijvoorbeeld verse ravioli dus dat tikt wel aan. Ook drinken we nu eigenlijk te veel luxe drankjes.

Ik ga het eens aan mijn vriend voorleggen :)

xTammyy

Berichten: 4396
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:26

Ik vind 30€ ook veel als ik eerlijk ben.
Nu heb ik geen huisdieren, maar ik kan als t moet van €20-25 rondkomen per week, alleen dan.
Desondanks, goed initiatief!

Mijn tips:
Geen of minder vlees
Koop groot in (alles wat je kan invriezen, doen!)
Pasta is goedkoop en kan je eindeloos mee variëren
Koop simpele sauzen en maak die zelf op smaak met kruiden
Hou de aanbiedingen in de gaten voor duurdere dingen zoals wasmiddel ed.

Verder, kijk naar je eetgedrag. Snoep je veel? Drink je frisdrank?

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

Janneke2

Berichten: 22651
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:26

...en die diepvries spullen moet je ook weer ontdooien.
Als het om groente gaat "moet" dat snel, dus ingevroren soep meteen in kokend water.
Moet je er met een oven tegenaan, kost dat niet alleen tijd, maar ook geld en energie.

....en aan het einde van het liedje eet ik dus nauwelijks uit de vriezer.

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:27

Zit er niet een boertje in de buurt bij jullie die wellicht ook groente en fruit goedkoper aanbiedt?

[IM] Diego One Verano 01-05-2004/17-05-2017 mijn bonte vriendje
Je merkt pas hoe goed je geheugen is, als je dingen wilt vergeten... ღ Kijk niet naar wat je niet hebt maar kijk naar wat je wel hebt:
[ITP] Mylo&Diego, stippen&Vlekken... mijn knappe mannen[ITP] Mijn 2 liefdes, Diego One Verano en Mylo... Stippen&Vlekken

Britt

Berichten: 18879
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:28

Leuk topic! Ik doe niet mee met de challenge, ik heb me voorgenomen om de paar weken die nog resten van mijn zwangerschap niet te besparen op lekkere dingen :') maar we kunnen absoluut wat optimaler omgaan met wat we in huis hebben.

Iemand gaf aan dat de hamsterweken wel lastig zijn, omdat je dan juist kunt besparen. Je kunt €30,-/week ook zien als €120,-/maand natuurlijk. Dus dat je iets meer uitgeeft deze week, om zo volgende week ook nog te kunnen profiteren van die aanbieding?

Vwb aardappels, die gaan hier ook moeilijk op. Wat ik meestal doe is extra koken en dan van het extra gekookte puree maken, dat kun je dan invriezen en later gebruiken voor stamppot.
Ook zijn opgebakken aardappels erg lekker :9

xTammyy

Berichten: 4396
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:29

Janneke2 schreef:
...en die diepvries spullen moet je ook weer ontdooien.
Als het om groente gaat "moet" dat snel, dus ingevroren soep meteen in kokend water.
Moet je er met een oven tegenaan, kost dat niet alleen tijd, maar ook geld en energie.

....en aan het einde van het liedje eet ik dus nauwelijks uit de vriezer.


Ik doel vooral op wraps en brood bijvoorbeeld.
Daarnaast had ik ook vaak doperwten of pompoen uit de vriezer.

Opzoek naar een leuke baan in de elektrotechniek met doorgroeimogelijkheden?
Stuur me dan een berichtje :)

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:32

Janneke2 schreef:
...en die diepvries spullen moet je ook weer ontdooien.
Als het om groente gaat "moet" dat snel, dus ingevroren soep meteen in kokend water.
Moet je er met een oven tegenaan, kost dat niet alleen tijd, maar ook geld en energie.

....en aan het einde van het liedje eet ik dus nauwelijks uit de vriezer.


Maar ingevroren pastasaus (zelfgemaakt) gooi ik 's ochtends uit de vriezer en 's avonds doe ik dat door de afgegoten pasta en warm ik het nog even door. Dat kost dus niks extra.

Wij eten met z'n tweeën gemiddeld voor ongeveer € 45 per week. Een keer grote boodschappen van +- € 35 en dan op dinsdag nog 3 broden voor € 5 en nog een keer een losse paprika of een krop sla ofzo.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, aniek_joefy, Bianca_v_s, danielle_x, Dewii, Eliine, Esther, Inney, kosseh, Maanon_, Mariett, meintje, nessinator, Rooss_24, Tomboy0, Vinny12511, VuurVleugels, xelle en 53 bezoekers