Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:26

Boodschappen gaat opzich prima.
Maar al het andere daar om heen :(
Luiers, kleertjes, auto, lessen etc etc
Even naar de action spaarlampen halen -> 40 euro. Dat soort dingen

Ik ga wel dik besparen op moederdag cadeautjes dit jaar. Haha
Ben nu zelf moeder dus heb een kind die kan knutselen. En wat is er voor oma nou leuker dan een zelf gemaakt cadeau van je kleinzoon
Dus bij de action voor 1 eurp ps houten bakjes gehaald. Kind stiften gegeven en dus vol laten kladderen
Zaterdag even koekjes bakken samen en klaaaarrrrr is cadeautje

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:39

DebGizmo schreef:
Hoe gaat het hier met besparen??


Hier is het de laatste weken erg hard gegaan. Was het allemaal weer even kwijt en gaf veel te makkelijk uit. Volgende week gaat mijn nieuwe maand in en wil ik weer per week geld gaan pinnen omdat ik zo toch veel bewuster ben van wat ik uitgeef.


Hier niet goed meer, geld moetnaar ponylief toe. Die heeft 2 weken op de kliniek gestaan, dus is mn zorgenkindje momenteel... :(

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:47

Leuk idee Donna en inderdaad goed budget.

Stamper wat vervelend van je maatje zeg, hoop voor je dat hij snel opknapt!

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:49

Slim Donna :j

Wat sneu Stamper :(


Bespaar nog lekker , volgende week jarig dat is weer een duur weekje :=

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:59

Sparen gaat wat minder goed, dure vakantie gepland, nieuwe camera gekocht O:)
Maar daarna weer braaf sparen!

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:11

Qua wekelijkse boodschappen gaat het prima, alleen de tussendoor boodschapjes... :o
Hét nadeel van gaan verhuizen naar een woning op struikelafstand van 3 supermarkten die 7 dagen per week open zijn. :')

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:16

Hier gaat het verrassend goed. Onder de 50 euro per week blijven voor 1,5 persoon en 2 katten lukt zowaar. Dan reken ik mee: eten, overige boodschappen, kattenuitgaven (alle, dus voer maar ook wormenkuren enzo) en vervoer (zodat ik gemotiveerd blijf om de fiets te pakken := )(is momenteel trouwens alleen kosten OV kaart)

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:46

Weer route 99 bij AH *\o/*
We gaan woensdag naar de efteling dus heb wat snacks gehaald om mee te nemen. Toch leuk
Zo was ik 14 euro kwijt ipv de 28 euro wat het anders was geweest. Dit is dan inclusief fruit, 2 x avond eten en dus vanalles om mee te nemen

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:47

Oeh, prettig *\o/*

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:58

Hier zat de klad er flink in. Waar ik normaal rond de 100 euro per week kwijt ben, liep het de afgelopen weken aan tot 200 euro of meer.

Het is niet dat het niet uit kan maar eigenlijk gewoon niet nodig.

Zojuist netjes onder de 100 euro gebleven €69,46. Ik heb nu avondeten voor 5 dagen. (Za kookt mijn man en haalt daar zelf de benodigdheden voor,zondag is een restjes/kliekjes dag).
Ik zal deze week alleen nog 1 keer terug moeten voor 3 broden

Ons weekmenu ziet er voor deze week als volgt uit:

Ma: aardappels,Franse doperwtjes en naturel schnitzel.

Di, knoflook/room pasta met sla, tomaat en feta.

Woe, aardappels,bospeen en gehaktbal.

Do, Surinaamse roti.

Vrijdag, patat en snack naar keuze.

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 16:04

Ik was vandaag iets meer dan €36,- kwijt inc een donatie voor de dierenvoedselbank en 8 blikjes fris voor tijdens het klussen.
Had geen fruit meegenomen maar wel aardig wat broodbeleg, dus ik reken voor het gemak nog een kleine €4,- aan fruit wat ik vd week haal en dan zit ik deze week op €40,- aan boodschappen. :)

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 22:10

Ik vind het vooral lastig het langere tijd vol te houden. Het gaat enkele weken goed en dan komt de klad er even in, om daarna de draad weer op te pakken. Als ik consequent vol zou houden zou ik veel meer kunnen sparen.

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:24

de week boodschappen gaan goed, maar de tussendoor boodschappen geef ik te veel aan uit. (iets vergeten, zin in iets lekkers, neem dan te veel mee wat niet nodig is)

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:15

Waar ik voorheen tussen de 50 en 60 euro kwijt was voor 3 personen, momenteel dik in de 80 of zelfs nog meer.... vreselijk
Moet ik bij vermelden dat dat is incl veel verse bio groenten en fruit, soya producten, speciaal bier, verzorgingsproducten.
Maar toch kan het uiteraard goedkoper.
Vanaf vandaag dus weer in het gareel en aan de lijstjes

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 12:12

Retlaw hier ook veel bio gekocht de laatste tijd en vega vlees, waardoor de kosten flink opliepen. Maar om nu weer echt even te besparen, moet ik daar flink op inleveren, of kopen als het afgeprijsd is, maar dat lukt natuurlijk niet heel vaak.

Voor deze week ben ik in ieder geval al heel goed op weg!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:20

Ik neem bio vlees meestal mee als er idd kortingsstickers ivm datum op zitten
Ook als ik het op dat moment biet nodig heb
Vega spul dan ben ik blij met de voor een paar dorpen verderop
Ik kom daar minstens 1 keer per week dichtbij dus dan sla ik even af als ze een goeie aanbieding hebben(laatste 1 euro aanbieding gelijk weer 10 pakjes van vanalles meegenomen

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:51

Hier een goede week gehad.

Budget was €70,-. Uiteindelijk €69,- uitgegeven, dat was inclusief een keer laat in de avond iets bestellen.

Weekmenu was als volgt;

Spinazie met zoete aardappel, vega groenteballetjes en ei
Rode biertjes met appel en ui, krieltjes en vega balletjes
Broodje hamburger met rauwkost
Volkoren wraps met rauwkost en kip
Krieltjes met bonen en hamburger
Gourmetten bij een vriendin (hiervoor lag alles in de vriezer)
Verse patat met een salade en vega balletjes

Verder had ik ook nog losse boodschappen, zoals onder andere brood, vleeswaren en kaas, limonade, flessen water met smaak, bolletjes, eten voor de katten, yoghurt drink, beschuit, crackers, boter, pap, croissantjes, sauzen, koeken voor school, chips en fruit.

In totaal koste me dat €57,80 en het bestellen laat in de avond was €11,20.

ellepel

Berichten: 47354
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:13

Ik moet ook weer beginnen, ben verhuisd dus ontzettend veel kant en klaar voer gegeten wat natuurlijk duurder is.
Maar heb een electrisch kookplaatje kunnen lenen waardoor ik in elk geval kan koken tot de boel in de keuken klaar is.
Had net al de reclameblaadjes doorgekeken, zag dat de tomaatjes bij albert heyn deze weke maar 60 cent zijn,altijd lekker!
Moet mijn weekmenu nog gaan bedenken!

Debgizmo, leuke spelling van je :P
Rode biertjes :')

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:15

Haha fijn die autocorrect :')
Moet natuurlijk bietjes zijn

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:43

Wat is het stil hier!

Ik heb deze week weer 70 euro gepind en vandaag is het laatste uitgegeven. Vrij vlot, dat wel, maar kom redelijk de week door (alhoewel niet zo gezond als ik zou willen) en wat extra kosten gehad (welke €22,50 van t budget opslokten)

Mijn dochter gaat op kamp en gevraagd werd of er €12,50 extra betaald kon worden, zodat de kinderen ook konden zwemmen en naar een klimpark kunnen gaan. Daarnaast werd de verjaardag van de juffen gevierd (€4,-) en had ik zonnebrand nodig (€6,-) Totaal €22,50, dus bleef er €47,50 over voor de boodschappen.

We aten/eten;

Tomatensoep en goulashsoep met stokbrood en kruidenboter
Naanbrood met (zelf) gepaneerde kipfilet en sla/komkommer/geraspte wortel/advocado/sambal/ui/sausje
Broodje hamburger met groente en broodje vega burger met groente
Indische babi ketjap met nasi goreng
Eten bij moeder
Restjesdag
1 dag ben ik zonder kinderen en eet ik het overgebleven naanbrood met kip en groente

Moet waarschijnlijk wel nog een volkorenbrood halen.

Volgende week hopelijk geen extra kosten zodat ik weer wat gezonder eten kan

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:52

Hier heb ik het afgelopen maand gered met 10 euro per dag
Dus ook 70 in de week. wel echt alleen boodschappen
Maar momenteel is het fruit niet aan te slepen. Vooral aardbeien. Zoontje is er gek op En heb liever dat ie aardbeien eet dan dat hij om koek vraagt

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:54

Ja hier gaat er soms ook belachelijk veel fruit doorheen, dan gaat het budget snel he?

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 12:58

DebGizmo schreef:
Ik vind het vooral lastig het langere tijd vol te houden. Het gaat enkele weken goed en dan komt de klad er even in, om daarna de draad weer op te pakken. Als ik consequent vol zou houden zou ik veel meer kunnen sparen.

Dit inderdaad :j

Nu zit ik volledig in een sportschema en daarmee eet ik ook opeens stukken minder zoetigheid. En dat scheelt in mijn geval behoorlijk. Was echt best veel kwijt aan snoepgoed/koekjes/chips. Zonde van het geld :=

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:00

Heel snel
Gsteren op de markt maar fruit gehaald. 8 euro. red ik het hoop ik wel deze week mee,
Hij had aardbeiden en blauw bessen en meloen in de aanbieding

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 13:07

Winged schreef:
DebGizmo schreef:
Ik vind het vooral lastig het langere tijd vol te houden. Het gaat enkele weken goed en dan komt de klad er even in, om daarna de draad weer op te pakken. Als ik consequent vol zou houden zou ik veel meer kunnen sparen.

Dit inderdaad :j

Nu zit ik volledig in een sportschema en daarmee eet ik ook opeens stukken minder zoetigheid. En dat scheelt in mijn geval behoorlijk. Was echt best veel kwijt aan snoepgoed/koekjes/chips. Zonde van het geld :=


Dit geld voor mij ook. Ik ben gaan hardlopen (zit nu in bijna in week 7 van de 10 van het programma van Evy) en ben veel bewuster gaan eten. Vaker vegetarisch ipv vlees. Minder snoep en chips. Ben dat vooral gaan vervangen voor een appel. Merk het niet alleen in mijn portemonnee, maar ook aan de kilo's, ben van in de 67 naar in de 65 gegaan. Dus daar al erg blij mee. Maar belangrijkste is voor mij toch wel aan het eind van de streep meer over te houden. Wil nu toch echt wel een buffer op gaan bouwen, helaas komen er wel nog wat kosten aan (dierenarts kosten, verjaardag 2 kinderen, belastingdienst en nog wat kleinere)