Spannend, voor het 2e gesprek!

Moderators: Muurp, Murthul, Berdien, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-01 16:09

Vorige week schreef ik al dat ik moest solliciteren bij een basisschool, en nu hoorde ik dat ze nog niet konden kiezen tussen mij en iemand anders, ik ben dus door de eerste ronde gesprekken en moet nog een keer komen voor een tweede gesprek en een rondleiding door leerkrachten (verkapte beoordeling denk ik maar). Spannend. Het is voor 3 dagen, maar ze willen er op termijn een fulltime baan van maken... Tja, dat wordt dan wel erg druk met een pony en een vriend met een drukke baan! Misschien een huishoudster ofzo? Iemand ervaring?
Bedankt nog voor de reacties...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:17

Heel erg veel succes! Hopen dat je er door komt! Zou wel jammer zijn als je er nu nog uitgewipt wordt....
Tsja, wat paard en huishouden betreft. Dat wordt vast een heel geregel. Ik weet niet in wat voor groep je terecht kotm, maar ik kan mij van vroeger herinneren dat de meesters en juffen thuis nog heel wat te doen hadden....
'n kwestie van goed regelen denk ik!

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-01 20:20

waaah, spannend!!! Succes ermee. Hopenlijk nemen ze je aan.

Kan me voorstellen dat het heel spannend is. Heb aanstaande dinsdag mijn eerste sollicitatiegesprek *bibber*.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 15:14

Ik was onwijs zenuwachtig, gelukkig is dat meestal niet erg aan me te merken, maar achteraf moest ik de spanning echt even van me afschudden, ik voelde tijdens het gesprek echt af en toe even mijn kaken verkrampen. Maar ze waren heel aardig en vriendelijk en het viel best mee (was ook mijn eerste echte sollicitatiegesprek) Ik ben nu een stuk monder bang voor de volgende gesprekken, en ben blij met de tip mezelf te zijn. Achteraf dacht ik echt: Als ik mezelf niet kan zijn, dan hoor ik hier ook niet thuis, en houd ik het toch niet vol. Ze moeten me maar nemen zoals ik ben! Wauw!!! Party!! Dat ik dat kon denken was een hele overwinning op mezelf, ik ben mijn hele leven altijd erg onzeker geweest met een laag zelfbeeld...
Sterkte met jouw sollicitatie!

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 07:02

Hee Joyce!
Fantastisch werk lijkt me dat!
Ik zou het zelf niet kunnen, ben erg slecht in 'mijn aandacht over de hele klas verdelen', dus alles in de gaten houden, enz.
Voor mijn epilepsie is het ook niet echt bevordelijk, die drukte en telkens met je aandacht heen en weer naar een kind of onderwerp of...
Ik zou het wel heel leuk vinden, ben echt dol op kinderen. Wie weet dat ik, als ik geld heb, een keertje ORUN ga doen, en kinderen paardrijles geven. Lijkt me heel gaaf!
Ik duim voor je dat je die baan krijgt. Mocht het inderdaad een fulltime-baan worden, en je zit in tijdnood, misschien een tip:
Probeer voor je naar je werk gaat een kwartier/half uur eerder op te staan, en ga dan meteen even wat dingetjes doen zoals: strijken, was in wasmachine/ophangen, een keer afstoffen of de keuken opruimen.
Gewoon wat 'extra tijd voor een extra werkje tussendoor'.
Ook kun je inderdaad een huishoudster nemen, maar je kunt ook aan iemand vragen of deze het als 'oproepkracht' wil doen.
Bijv. je zult het volgende week errug druk krijgen, van alles gepland zoals verjaardag, boktmeeting *LOL* , hoefsmid, noem maar op, en dan is het ook nog eens Sinterklaastijd...
Bel dan van tevoren al of die huishoudster een ochtend in die week kan komen. Heel handig.
Niet iedere huishoudster wil dit, maar als je zegt dat je rekening wilt houden met haar tijden/mogelijkheden etc., zal er wel wat te verzinnen zijn.
Veel succes met je sollicitatie, ik hoop echt dat het lukt, en anders weet ik zeker dat het je bij de volgende sollicitatie lukt! Go Joyce!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 08:43

Wat leuk dat je door het eerste gesprek gekomen bent! en heel veel succes met het 2e gesprek! Lachen

Ennuh.. ff offtopic.. hoe bevalt het in Ureterp met Andrew? Ik ben over 2 weken ook weg...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie