School en rouwverwerking?

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Martenique

School en rouwverwerking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 20:54

Ik vraag me af in hoeveere dit een taak is van een school.

Ik ben er vandaag namelijk nogal mee geconfronteerd, en echt positief was het niet. Misschien dat we er te veel van verwachten maar iets bter dan dit had toch wel gekund:
Korte(?) samenvatting:
Toen ik gister van stal kwam, vroeg me vader of ik al wist dat er een lerares van de basischool zelfmoord had gepleegd. Ik wist van niets. Het had blijkbaar in de krant gestaan, maar die was al weg. Ik dacht na welke lerares het geweest kon zijn, aangezien ik maar het laatste half jaar van groep 8 daarop school heb gezeten, waren er maar 3 leraren die ik "kende". Van geen van drieen kon ik me voorstellen dat ze het hadden gedaan, ik dacht dus dat het een kleuterklasleraares geweest moest zijn.
Vanmorgen op school zegt Eva(klasgenootje nu en was ze ook in groep 8) zegt tegen me: Had je het al gehoord van juf Sigrid? Ik denk en zei meteen was het juf Sigrid?? Ik kon het me niet voorstellen, zij gaf de andere groep 8 les en gaf onze topografie en met de musical had ik ook veel met haar te maken. Nee dat kon niet, ze was altijd vrolijk, heel aardig etc en nog zo jong denk nu ong 30 misschien ietsjes ouder.
Bij Nederlands werdt er weer overgepraat, we hadden het erover met Jasper(klasgenootje en zijn vader was half mijn meester(samen met iemand anders) in groep 8) Tijdens dat gesprek werd me meer duidelijk over mogelijke motieven etc. Het bleek dus ook dat ze een 2 jaarige kindje had, ze had een niet zo fijne zwangerschap gehad, en nadat ze vorig jaar van de trap was gevallen en daar een whiplash aan over had gehouden, is het psychisch niet goed met haar gegaan.. ze was van mening dat ze door haar whip-lash niet goed genoeg voor haar kindje kon zorgen(ze kon het o.a. niet meer uit bed etc halen.) Ook vertelde hij dat de beatrixschool naar onze school had gebeld om te vragen om alle oud beatrixleerlingen bijeen te roepen en duidelijkheid te verschaffen(er doen zich inmiddels al genoeg parodieen de ronde). Dit was gister. Maar wij hadden nog niks vernomen.
Dit laatste ving onze lerares Nederlands op(die er ook nog eens achter kwam dat Sigrid een leerling van haar is geweest), en vond dit ook niet zo netjes van de school. Zij heeft er met de conrector overgehad en daar ook in gezet dat er een condeolanceregister op de beatrixschool ligt(wat we van Jasper hadden gehoord).
Dus 2 uur daarna kwam bij Scheikunde meneer Rubertus binnen: JA ik hoorde dat er in deze klas mensen wilden weten hoe ze hun getuigenis kunen betonen ter nagedachtenis van mevrouw Kruithof dat kan blablabla.. Toen dus een ander klasgenootje hoorde dat het over de beatrixschool ging zei hij ja daar heb ik ook opgezeten en vroeg zich af om wie het nou eigenlijk ging, hij had dus ook 3 jaar les gehad van die juf. Maar gad nog niks gehoord.
Ik vind het alleen zo raar dat de conrector alleen naar onze klas is gekomen wij wisten inmiddels al dat het condeolanceregister erwas.. Hij is naar geen enkele andere kals gegaan, terwijl hij notabene de ander 5V klas zelf lesgaf.. en er dus ook mensen zijn die het nog niet wisten.
Stellen wij te veel eisen? Of is de school nalatig?(De Beatrixschool heeft toch nadrukkelijk gevraagd om oud beatrixleerlingen apart te nemen??)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie