Stel je bent 19 en je wil op jezelf(salarissen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:12

Tessebes"]
[quote="Pervinco"][quote="Tessebes"]
[quote="Pervinco schreef:
Je hebt maar tot een huurprijs (totaal) van € 317,nogwat recht op huursubsidie. Kom je erboven, dan krijg je geen cent meer...


Als je via een wooncooperatie huurt, dan krijg je niet eens een huis boven je budget. Meestal moet je echter wel een tijd ingeschreven staan, voor je in aanmerking komt voor een huisje/appartementje.
[/quote]

Mijn budget bij de woningstichting ligt op een 350/400 euro... Maar de subsidie loopt toch echt maar tot 317, dus dat wordt helemaal zelf betalen als ik boven die prijs iets tegenkom...
[/quote]

Lijkt me sterk dat dat de goedkoopste huizen zijn. Hier in de omgeving Den Haag kan je via de woningstichting in zgn. starterswoningen komen en dan zit je volgens mij nog onder de 317 euro. Ik zat me daar juist over de verbazen dat dat zo weinig was. Kijk, dan krijg je natuurlijk "maar" een appartementje, geen eengezinswoning.
[/quote]

Dat verschilt heel sterk per omgeving. Waar ik woon is het goedkoopste flatje bijna 400 euro in de maand. Goedkoper vind je hier niet. Huursubsidie kun je dus ook op je buikschrijven.

Als je daarentegen in een andere regio gaat huren dan zit je veel lager in de lasten.

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:16

Er zijn ook genoeg (grotere) gemeentes met een aparte woningbouwvereniging voor werkende jongeren. Gericht op jongeren tot 27 jaar. Hebben meestal 1 of 2 kamer appartementen in hun bestand. Dat zijn niet zulke dure woningen.
Werkende jongeren wonen ook vaak de eerste tijd in een appartement met een gedeelde keuken of douche (scheelt ook weer in de kosten).

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:17

Den Haag lijkt me niet echt de goedkoopste regio. Het kan zijn dat het bij Sorane duurder is, maar bij Pervinco... Het lijkt me dat Roermond goedkoper is dan Den Haag. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze in Roermond minder kleinere woningen in hun bestand hebben.
Particuliere huur is hier al helemaal niet op te brengen, daar worden woekerprijzen voor gevraagd.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 21-01-04 11:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:18

Apple schreef:
Er zijn ook genoeg (grotere) gemeentes met een aparte woningbouwvereniging voor werkende jongeren. Gericht op jongeren tot 27 jaar. Hebben meestal 1 of 2 kamer appartementen in hun bestand. Dat zijn niet zulke dure woningen.
Werkende jongeren wonen ook vaak de eerste tijd in een appartement met een gedeelde keuken of douche (scheelt ook weer in de kosten).


Dat is een ideale oplossing. Helaas hebben ze die hier niet Scheve mond Eigenlijk wel raar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:19

Tessebes schreef:
Den Haag lijkt me niet echt de goedkoopste regio. Het kan zijn dat het bij Sorane duurder is, maar bij Pervinco... Het lijkt me dat Roermond goedkoper is dan Den Haag. Particuliere huur is hier bijna niet op te brengen, daar worden woekerprijzen voor gevraagd.


Omgeving Bloemendaal, Aerdenhout. Dus ga maar na... Roermond lijkt me inderdaad niet al te duur en zeer zeker goedkoper dan Den Haag...

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:36

Ik ben ook 19, en wil gaan samen wonen met mijn vriend.
Ik heb dan wel heel veel mazzel dat ik ver boven het minimumloon zit, ik wist niet eens dat het zo veel verschilt!. Ik krijg rond de 7 euro per uur Bloos Haha! Ik vind 4 euro ook ontzettend weinig, dan zit je als je 4 dagen werkt rond de 500 euro. Ik heb al bijna 300 euro aan vaste lasten, zoals verzekering, paard, studie, kostgeld enzo Lips are sealed En dan zou je nog alles erom heen krijgen...

Maar dan nog zou ik het particulier huren niet kunnen redden, en ik kan ook geen hypotheek afsluiten. Dus dat wordt inschrijven bij de woningbouw en dan voor een duurdere ééngezinswoning met ze 2e. Maar dat is ook een 5 jaren plan denk ik Scheve mond En tegen die tijd, verdienen we weer teveel samen om te huren bij de woningbouw..

Kun je anders niet eerst op kamers Denz?

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:38

Ik zit gelukkig ook ver boven het minimum loon Ik verdien nu 7.96 netto per uur. En ik ben 18 jaar. Mijn vriend en ik willen ook gaan samenwonen, zijn ook al een jaar aan het schrijven voor een huisje, maar wil nog niet lukken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:19

Tessebes schreef:
Den Haag lijkt me niet echt de goedkoopste regio. Het kan zijn dat het bij Sorane duurder is, maar bij Pervinco... Het lijkt me dat Roermond goedkoper is dan Den Haag. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze in Roermond minder kleinere woningen in hun bestand hebben.
Particuliere huur is hier al helemaal niet op te brengen, daar worden woekerprijzen voor gevraagd.


Buiten de steden is erg weinig aan woonruimte te vinden, mn eengezinswoningen en groter. De flatjes/appartementjes liggen toch wel zo rond de 300 euro, 2 kamers, max. 60 m2 over het algemeen! Verkijk je daar niet op... Ellende is ook nog eens dat ik naar Venlo toe wil (toeristisch - Duitsland en vrij groot). Centrum van een stad is altijd duurder...

En als ik heel eerlijk mag zijn... Ik red het niet met 2 kamers, heb er nl ook nog katten (2 stuks) bij. Als ik op mijn eigen ga wil ik toch wel een beetje meer ruimte dan 50 a 60 m2.

Qua kopen zit je hier een flink stuk onder de Randstad, maar huur valt wel mee...

Maar dat ik zei dat ik een budget had van 350/400 euro bij de Woonstichting, daar bedoelde ik mee dat ik tot die prijs kan huren. Hoger mag ik niet.