Toveren, wie heeft nog een paar leuke ideetjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Toveren, wie heeft nog een paar leuke ideetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-04 16:23

De komende weken ga ik met de kleuters in de klas toveren. *LOL*

Wie heeft nog leuke tovertruckjes die ik de kinderen kan leren.
Zoals bijvoorbeeld water kleuren door er stukjes crêpepapier in te doen.


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:40

Je kunt een witte roos een dagje in de klas zetten met wat blauwe of zwarte inkt in het water. Daar zullen ze vast ook verstelt van staan, dan zien ze de roos langzaam verkleuren Lachen

Ik heb geen idee meer hoe die moet, maar je kunt in een stuk touw een knoop maken die je er zo weer uit trekt, die is ook wel leuk.

Ook een leuke voor de kleintjes: Met de ene hand de andere pols vast houden. De hand die door de ander vasthouden word open houden en dan met je wijsvinger van je andere hand kun je dan een pen of potlood heen en weer laten 'zweven' achter je hand.

Verder betreft toveren ben ik niet zo crea Nagelbijten / Gniffelen Knipoog
Ik heb ook nog even op Google voor je gekeken, maar die vind ook niet veel.

[En ik ga je nogmaals complimenteren, want ik vind dat je een super leuke juf bent voor die kleintjes! OK dan!]

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:42

IK weet dat kaj, mijn oudste een 'tovertruuk' had geleerd, door met zijn (plastik) toverstafje, over zijn mouw heen te wrijven (statisch) en dan een vloeipapiertje er mee op te tillen...

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:43

Wat een erg leuk idee! Ik zal mijn moeder eens vragen die weet daar altijd wel leuke dingetje mee. Ik laat het nog even weten.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-04 16:52

*pakt even haar toverboek die ze heel vroeger van sinterklaas heeft gekregen en kijkt of daar iets in staat* Tong uitsteken

Deze is wel leuk: Voorspel de toekomst

Dan moet je 3 kleuren fiches hebben. Bijvoorbeeld rood, geel en groen.

Je hebt een envelop met 3 fiches. Je legt ze voor je op tafel en je laat iemand een fiche uitkiezen, en welke die persoon kiest, bewijs jij dat je dat al hebt "voorzien".

Dat doe je alsvolgd:
- Op het rode fiche plak je op de achterkant een kruisje. Als het hulpje dan het rode fiche kiest, draai je die om, en dan ziet hij/zij dat je dat al wist Tong uitsteken Bewijs ook dat er op de anderen geen kruisje zit.
- Als je hulpje groen kiest, draai je de envelop om, waar een tekening van de 3 fiches op staat, waarbij de groene is aangekruist
- Als je hulpje geel kiest, haal je een kaartje uit de envelop, waarop de gele is aangekruist, of het woord GEEL op staat geschreven. Zorg hierbij wel dat de achterkant van de envelop niet te zien is Knipoog

Je hebt dus nodig:
3 fiches (rood, geel en groen)
Een kleine envelop (achterop een voorspelling)
Een kaartje voor in de envelop (op het kaartje een voorspelling)
3 kleurpotloden (rood, geel en groen)
een zwarte viltstift om aan te duiden wat je hebt voorspelt..

Haha!

... And we like all the fluffy animals.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie