uitkering trekken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:49

Nuv schreef:
Arbeidstherapeutisch aan het werk houdt niets meer in dan een paar uurtjes in de week aanwezig zijn om de binding met het werk niet te verliezen. Als je zwaar psychotisch bent is het een ander verhaal natuurlijk... Maar als ik daar aan denk denk ik aan iemand in een inrichting. Ik hoop voor de werkgevers van die mensen dat ze ze voor die tijd uit hun bedrijf hebben kunnen werken. Of ben ik nu weer te hard?



Je zult je verbazen hoeveel zwaar psygotische mensen er gewoon in de maatschappij rondlopen. Je hoeft niets aan ze te merken...

Ik vind je reactie niet hard. In tegendeel. Als ondernemer moet je ook aan je zaken denken. En het is mischien heel hard, maar wat dat betreft kun je beter aan je bedrijf denken.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:53

lis"]
[quote="Barb"][quote="Nuv schreef:
Arbeidstherapeutisch aan het werk houdt niets meer in dan een paar uurtjes in de week aanwezig zijn om de binding met het werk niet te verliezen. Als je zwaar psychotisch bent is het een ander verhaal natuurlijk... Maar als ik daar aan denk denk ik aan iemand in een inrichting. Ik hoop voor de werkgevers van die mensen dat ze ze voor die tijd uit hun bedrijf hebben kunnen werken. Of ben ik nu weer te hard?



nee Marja that's the spirit, dat je dit zegt komt misschien ook wel omdat je uit een ondernemers gezin komt! Ik ga helemaal met je mee en ik weet waar je op doelt!
[/quote]

Ik kom ook uit een ondernemers gezin, maar zulke dingen zal je van mij niet horen. En als er een persoonlijk geval meespeelt in het bedrijf van je ouders (?) kan je misschien niet meer objectief oordelen.

Ik vind zulke dingen ook soms tenenkrommend, hoor. Zo zit de stalhulp op de manege in de ziektewet vanwege zijn rug, maar hij mest wel iedere dag de stallen bij de kinderboerderij. Ja, heel banketstaaflig voor de stalhouder, maar ik bemoei me er niet mee. Je kan niet alles weten en ik kies ervoor om deze zaak HUN zaak te laten.
[/quote]

Maar dan weet je toch ook dat je je groen en geel betaal aan zulke figuren? Dan mag je daar toch een mening over hebben?
De werkgever is altijd maar de slechterik in de maatschappij. Maar als er geen werkgevers meer zijn, wat is er dan ook niet meer?????

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:55

Ik kan me best voorstellen dat je psychisch zo in de knoop zit (depressie, overspannen) dat je het even helemaal niet voor elkaar krijgt om ook maar een paar uurtjes naar je werk te gaan, maar helaas zijn er altijd mensen die er misbruik van maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:57

Basje,
Meningen zijn persoonlijk! En dit is mijn mening. Als ik in de WW kom dan zou het paard het eerste zijn wat de deur uitgaat.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
En ik heb zelf nooit in de WW gezeten, mijn vriend helaas wel!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:58

Sorane schreef:
Basje,
Meningen zijn persoonlijk! En dit is mijn mening. Als ik in de WW kom dan zou het paard het eerste zijn wat de deur uitgaat.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
En ik heb zelf nooit in de WW gezeten, mijn vriend helaas wel!


Volgens mij heb jij geen paard dus kan je daar niet over oordelen! Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:58

Maar als je met je WW je paard kan houden, waarom zou je hem dan verkopen?

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:59

Tessebes schreef:
Maar als je met je WW je paard kan houden, waarom zou je hem dan verkopen?


Met moeite hoor Tessebes, korten op je eigen levensonderhoud.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:00

Het is een kwestie van prioriteiten stellen he.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:01

Nuv schreef:
Maar dan weet je toch ook dat je je groen en geel betaal aan zulke figuren? Dan mag je daar toch een mening over hebben?
De werkgever is altijd maar de slechterik in de maatschappij. Maar als er geen werkgevers meer zijn, wat is er dan ook niet meer?????


Tuurlijk mag je daar een mening over hebben. Ik ben het gewoon niet met je eens dat iedereen met psychische problemen op therapeutische (sp?) basis kan werken.
En ik vind de werkgevers al helemaal niet de slechteriken.
Laatst bijgewerkt door lies op 21-01-04 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:02

lis"]
[quote="Nuv schreef:
Maar dan weet je toch ook dat je je groen en geel betaal aan zulke figuren? Dan mag je daar toch een mening over hebben?
De werkgever is altijd maar de slechterik in de maatschappij. Maar als er geen werkgevers meer zijn, wat is er dan ook niet meer?????


Tuurlijk mag je daar een mening over hebben. Ik ben het gewoon niet met je eens dat iedereen met psychische problemen op therapeutische (sp?) basis kan werken.
En ik vind de werkgevers al helemaal niet de slechterikken.
[/quote]

Wie zegt dat werkgevers slechteriken (met 1 k) zijn?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:03

Kayla schreef:
Het is een kwestie van prioriteiten stellen he.


Precies en als Ymke ervoor kiest om bij paps en mams te blijven wonen heeft ze geluk bij een ongeluk (werkeloos raken), want ze kan makkelijker haar paard blijven onderhouden. Sommigen willen perse het huis uit, kindjes krijgen etc. Tja, jammer dan als je werkeloos raakt. Keuzes...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:04

basje01"]
[quote="Tessebes schreef:
Maar als je met je WW je paard kan houden, waarom zou je hem dan verkopen?


Met moeite hoor Tessebes, korten op je eigen levensonderhoud.
[/quote]

Ja dat is waar, maar als je dat er voor over hebt, waarom niet?

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:05

Kayla"]
[quote="lis"][quote="Nuv schreef:
Maar dan weet je toch ook dat je je groen en geel betaal aan zulke figuren? Dan mag je daar toch een mening over hebben?
De werkgever is altijd maar de slechterik in de maatschappij. Maar als er geen werkgevers meer zijn, wat is er dan ook niet meer?????


Tuurlijk mag je daar een mening over hebben. Ik ben het gewoon niet met je eens dat iedereen met psychische problemen op therapeutische (sp?) basis kan werken.
En ik vind de werkgevers al helemaal niet de slechteriken.
[/quote]

Wie zegt dat werkgevers slechteriken (met 1 k) zijn?
[/quote]

Staat er toch? Tong uitsteken

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 01:05

lis schreef:

Staat er toch? Tong uitsteken



Oh ja had ik zeker verkeerd gezien Tong uitsteken

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 02:29

lis"]
[quote="Nuv schreef:
Maar dan weet je toch ook dat je je groen en geel betaal aan zulke figuren? Dan mag je daar toch een mening over hebben?
De werkgever is altijd maar de slechterik in de maatschappij. Maar als er geen werkgevers meer zijn, wat is er dan ook niet meer?????


Tuurlijk mag je daar een mening over hebben. Ik ben het gewoon niet met je eens dat iedereen met psychische problemen op therapeutische (sp?) basis kan werken.
En ik vind de werkgevers al helemaal niet de slechteriken.
[/quote]

Ik ben zelf ondernemer (altijd geweest ook) en heb een zusje wat psychische problemen heeft en niet in een inrichting zit (want dat zit heus niet iedereen die ernstige psychische problemen heeft). Zij heeft echt al voldoende moeite om te leven en kan daar echt niet arbeidstherapeutisch bij werken. Ik heb dus een duidelijk beeld van iemand die (sinds kort) wel kan sporten, wel zelfstandig woont, maar echt niet kan werken.

Ik vind het nogal kort door de bocht om te beweren dat iedereen met psychische problemen een beetje kan werken.

Ik ben ook iemand die het eigenlijk asociaal vindt om een kleine werkgever op te zadelen met ziektekosten. Of, om maar even wat mensen op de kast te jagen, om bij een kleine werkgever te gaan werken en binnen een jaar zwanger te worden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 10:59

Samsam"]
[quote="Tessebes"][quote="Samsam"]
[quote="missrosa schreef:
De WW is een sociale verzekering. Dat betekend dat je (net als bij een gewone verzekering) premie betaalt op het moment dat je werkt. Je kan dus nooit in de WW komen als je niet al gewerkt hebt. Hoe langer je gewerkt hebt, hoe langer je een WW uitkering ontvangt en hoe meer je verdiende hoe hoger je uitkering. )


Wat gebeurd er dan met de premie van mensen die 40 jaar werken en nooit in de WW belanden?
[/quote]

Die gaat naar de mensen die minder werken en meer WW trekken.
[/quote]

Dus is het niet zo dat je je ww-uitkering (helemaal) zelf betaald!
[/quote]
Tuurlijk niet, zeker niet als iemand echt die min. van een half jaar heeft gewerkt.

Als ik naar mijn werk fiets zitten er 2 mensen achter op mijn bagage drager, bij jou zitten er 2 in de auto of naast je in de trein.
Of ik vind dat ze terrecht bij mij op mijn fietsje zitten, of dat ik ze er liever afschop omdat ik vind dat ze zich aanstellen en niet ziek zijn, ze te lui zijn om te werken of het juist hart verdienen is niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:08

basje01"]
[quote="Sorane schreef:
Basje,
Meningen zijn persoonlijk! En dit is mijn mening. Als ik in de WW kom dan zou het paard het eerste zijn wat de deur uitgaat.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
En ik heb zelf nooit in de WW gezeten, mijn vriend helaas wel!


Volgens mij heb jij geen paard dus kan je daar niet over oordelen! Knipoog
[/quote]

Ik heb wel een paard gehad! Meerdere zelfs Knipoog Dat is een tijd die ver achter mij ligt en waar ik het niet zo over wil hebben. PB me maar als je dat wilt weten.
Dus ik kan er wel over oordelen... helaas

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:23

Nu even een keerzijde:Mijn man en ik hebben 5 1/2 jaar lang allebei 70 uur per week gewerkt en ik moet je eerlijk zeggen dat ik psychische problemen kreeg van de gedachte dat wij onszelf kapot aan het werken waren en extra gepakt werden door de belasting e.d(want hard werken mag niet in Nederland)en per saldo eigenlijk per maand niet eens zo veel meer overhielden dan iemand die geen moer uitvoert de hele dag.Met mensen die 40 jaar gewerkt hebben ,of zo ziek zijn dat ze niet hunnen werken heb ik totaal geen moeite,maar met de mensen die zeggen ergens recht op te hebben zonder ooit een hand uitgestoken te hebben wel.Wij hebben de knoop doorgehakt en per 1 januari hebben we alleen nog de stal en 1 klein horecabedrijfje. Minder inkomsten,maar wel lekker veel vrije dagen(en minder belasting en personeel en zo!)
Ik heb trouwens al jaren last van een paar fobieen,maar ik weet zeker dat als ik niet aan het werk was gebleven ik nu thuis op de bank zou zitten en het huis niet meer uit zou komen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 11:56

Sorane"]
[quote="basje01"]
[quote="Sorane schreef:
Basje,
Meningen zijn persoonlijk! En dit is mijn mening. Als ik in de WW kom dan zou het paard het eerste zijn wat de deur uitgaat.
Maar nogmaals dat is mijn mening.
En ik heb zelf nooit in de WW gezeten, mijn vriend helaas wel!


Volgens mij heb jij geen paard dus kan je daar niet over oordelen! Knipoog
[/quote]

Ik heb wel een paard gehad! Meerdere zelfs Knipoog Dat is een tijd die ver achter mij ligt en waar ik het niet zo over wil hebben. PB me maar als je dat wilt weten.
Dus ik kan er wel over oordelen... helaas
[/quote]
huh???? als ik in de ww kom dan zou het paard het eerste zijn wat de deur uit gaat????
mijn paard gaat nooit meer weg, daar heb ik een afspraak mee; in goede en in slechte tijden, in ziekte en gezondheid, tot de dood ons scheid.
ik eet nog liever zelf niet dan dat ik mijn paard [of hond of kat] zou moeten wegdoen.
wat is dit nou voor een wet voorschrijverij?
iedereen doet alles op zijn/haar manier, dat maakt iedere persoon ook zo uniek.
lees steeds allemaal teksten van mensen die iets NIET of NOOIT zouden doen, omdat ze zo'n fantastische opvoeding genoten hebben.
om te beginnen heeft niet iedereen het geluk van een goede opgroei situatie, en als je dat zelf niet meegemaakt hebt kun je ook niet oordelen hoe die persoon zich staande houd in deze harde wereld.
maar buiten dat, mijn mening is dat niet dat wat je niet doet laat zien of je een goed dan wel slecht persoon bent, het is wat je WEL doet wat dat bepaald.
en als dat gene wat jij doet andere mensen de wet voorschrijven is en negatieve oordelen rondstrooien vind ik dat geen teken van een goede opvoeding, dat noem ik vuilspuiterij.
dus als iedereen nou eens lekker zijn vooroordelen in de kast liet liggen, en de wereld om zich heen met liefde tegemoed zou treden, hebben we misschien nog eens een kans om er een mooiere wereld van te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:11

Luxx,
Mijn opmerking heeft niets met vooroordelen te maken hoor! Het is gewoon mijn mening. Als ik in de WW kom dan gaat zo'n paard eruit. Ik zeg niet dat jij dat ook moet doen!! En ik vind het oneerlijk dat mensen die hard gewerkt hebben, jaren lang, minder krijgen dan de gemiddelde 16 jarige die een jaar gewerkt heeft.

Dus ik schrijf ook niemand de wet voor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:14

De een kiest voor kinderen, de ander voor een paard... Tja...
Zolang het gaat, gaan mijn paarden er niet uit, en ja, daar heb ik gedeeltelijk de WW voor. Met de WW is het nog moeilijk zat, je krijgt 70%, dus ik vind het op zich knap dat dat nichtje 500 euro krijgt aangezien ze 3 jaar jonger is dan mij, en ik rond de 500 euro zit.
Dan vind ik nog dat iedereen altijd erg makkelijk oordeelt. Gister nog pislink op een stalgenoot geworden: "ja, jij hebt tijd zat"
Denken ze nou echt dat ik voor mijn lol thuis zit?
Ja, als ik niet hoefde te werken, zou ik hoogstwaarschijnlijk ook niet werken (maybe zwart een paar uurtjes op de manege ofzo) maar dit is heel wat anders. Ik MOET werken, zit in de laatste maand van mijn uitkering (tenzij school doorgaat).
Ik had recht op een half jaar WW, en die is nu bijna om. Als school straks niet doorgaat heb ik een probleem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:19

stef schreef:
De een kiest voor kinderen, de ander voor een paard... Tja...


Hoe kun je kinderen nou met een paard vergelijken????? Verward Dat is dus totaal niet realistisch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:20

En ik kan geen kinderenkrijgen, dan is een paard voor mij toch wel een kind

ook daar eens aan gedacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:21

runningkawa schreef:
En ik kan geen kinderenkrijgen, dan is een paard voor mij toch wel een kind

ook daar eens aan gedacht?


Dat is iets anders dan wat Stef zegt. De een kiest voor een kind de ander voor een paard. Die vergelijking kun je gewoon niet maken. Dan ga je dus een dier met een mens vergelijken, dat is toch geen realiteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:23

Bij mij staat een paard dan ook heeeel erg hoog.
Gelukkig hebben we nog nooit in geld problemen gezeten *afkloppen* maar dan is het heel erg voordat mijn paard eruit gaat.
dan knibbel ik eerst op alle andere dingen.
want mijn paard is mijn kind.