uitkering trekken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:26

runningkawa schreef:
Bij mij staat een paard dan ook heeeel erg hoog.
Gelukkig hebben we nog nooit in geld problemen gezeten *afkloppen* maar dan is het heel erg voordat mijn paard eruit gaat.
dan knibbel ik eerst op alle andere dingen.


Als je geen kids kunt krijgen dan kan ik heel goed begrijpen dat je paard voor jou als je kind is.
Maar met een WW uitkering heb je vaak net genoeg voor je eigen levensonderhoud. Dus je kunt net aan eten en drinken voor jezelf kopen. Ik neem aan dat jij geen honger gaat leiden om je paard te kunnen houden? Tenminste dat zou ik niet doen. Als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen avond eten of dat van mijn paard, dan is de keus snel gemaakt denk ik.
Maar ik denk ook dat dat een persoonlijke beslissing is.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:26

Sorane"]
[quote="runningkawa schreef:
En ik kan geen kinderenkrijgen, dan is een paard voor mij toch wel een kind

ook daar eens aan gedacht?


Dat is iets anders dan wat Stef zegt. De een kiest voor een kind de ander voor een paard. Die vergelijking kun je gewoon niet maken. Dan ga je dus een dier met een mens vergelijken, dat is toch geen realiteit?
[/quote]

Hoe kan jij over mij oordelen? Misschien kan ik wel geen kinderen krijgen.... IS niet zo (hoewel, weet ik niet, het zit wel in de familie, maar dat doet er even niet toe) maar dat weet jij niet!
Ik vind dat jij altijd erg snel oordeelt/je conclusies trekt, hebben we het eerder over gehad.
Mijn paarden zijn mijn kinderen ja... Mijn paarden zijn niet een auto die ik als het even niet gaat inruil voor een goedkopere....
Dat er mensen zijn die dat niet zo zien, die dat niet zo vinden, prima. Ik wel

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:28

Ik begrijp niet waarom je als je in de WW komt gelijk je paard zou moeten verkopen? Je geeft toch niet op, omdat je een beetje tegenslag hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:30

Citaat:
Maar ik denk ook dat dat een persoonlijke beslissing is

Dat is het zeker.

ik zou idd elke luxe opgeven, zowel thuis, als ook bij het paard.

Die staat nu op een vollpensionstal met binnenbak.
Dan zou hij bij een boer komen staan, zonder luxe, als hij maar goed verzord word.
De auto gaat eruit en het word fietsen.

Maar er zal dan ook zeker op aanbiedingen in de winkel gelet gaan worden.
eigen merk producten en ook minder luxe eten.

Maar het paard eruit is het laatste.
Na regen komt zonneschijn en zonder mijn paard een stuk minder zonneschijn

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:42

runningkawa schreef:
Citaat:
Maar ik denk ook dat dat een persoonlijke beslissing is

Dat is het zeker.

ik zou idd elke luxe opgeven, zowel thuis, als ook bij het paard.

Die staat nu op een vollpensionstal met binnenbak.
Dan zou hij bij een boer komen staan, zonder luxe, als hij maar goed verzord word.
De auto gaat eruit en het word fietsen.

Maar er zal dan ook zeker op aanbiedingen in de winkel gelet gaan worden.
eigen merk producten en ook minder luxe eten.

Maar het paard eruit is het laatste.
Na regen komt zonneschijn en zonder mijn paard een stuk minder zonneschijn

you go girl, dat is ook precies zoals ik het zou doen.

maar andere mensen die het anders doen hebben dat recht ook hoor, iedereen is de architect van zijn eigen leven.
en laten we ons daar niet op een negatieve manier mee bemoeien, positief commentaar mag altijd, negatief alleen als erom gevraagd word vind ik.
dus al is je jurk nog zo lelijk, of je levensstijl zo verfoeilijk als maar kan, mij zal je er pas over horen als je het mij vraagt, dan mag ik mijn mening geven.
als ik het heel mooi vind mag ik er altijd iets over zeggen.
dat is in liefde leven.
je hoeft niet altijd alles te begrijpen, je weet immers nooit alle 'ins and outs' van een ander zijn/haar leven.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:46

Luxx.... Mooi gesproken!

Brandje

Berichten: 82
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:49

Volgens de regels die er zijn in Nederland mag dit wel. Maar persoonlijk vindt ik misbruik. Mensen doen alles om zoveel geld voor zo min mogelijk moeite te krijgen.

Ik vindt dat het wat zegt over de persoon in kwestie.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 12:49

luxx schreef:
maar andere mensen die het anders doen hebben dat recht ook hoor, iedereen is de architect van zijn eigen leven.
en laten we ons daar niet op een negatieve manier mee bemoeien,.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens, omdat iemand die bv de keuze maakt om een wao-uitkering te ontvangen terwijl hij best kan werken en dit dus zwart doet. hij de druk die er nu al is op ons sociale systeem (wat ook al aan het afbrokkelen is) vergroot zodat het niet meer rendabel is. Omdat er dus te veel mensen er onterecht van profiteren is het voor de mensen die het echt nodig hebben niet meer op te brengen! Starks komen hier van die Amerikaanse praktijken en daar zal niemand bij mee zijn!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:08

dit PBde ik laatst aan een andere bokker en daar sta ik volledig achter.

Ik vind het zeer lovenswaardig als iemand niet van andermans centen wil profiteren, maar IMO is de WW een verzekering waar je recht op hebt als het nodig is. Niet langer dan noodzakelijk, en er staat wel eea tegenover maar zo kun jet het dus ook principieel bekijken.

Niemand heeft ook moeite met ziektekosten declareren. Ook dat is een collectieve verzekering, vandaar dat ze ook niet blij zijn met die mogelijkheid om delen uit te sluiten. Het zijn gezonde, hardwerkende mensen die de premies (ziektekosten en WW) opbrengen zodat minder gefortuneerden (en dat bedoel ik niet per se negatief) niet de dupe worden van pech.

Op zich vind ik dat een prima uitgangspunt, het probleem is alleen dat er te veel profiteurs rond lopen die het systeem verzieken. Ze kennen alle relevante mazen en weten ook dat - zeker nu in laagconjunctuur - er geen controle plaats vindt op de verplichtingen die horen bij een uitkering. Daardoor wordt de werking van het systeem en verstoord, en erger nog, wordt de volledige groep een stempel opgeplakt. Iemand die niet langer dan strikt noodzakelijk wil thuis zitten, wordt hierdoor ook als profiteur gezien, terwijl dat nou juist gewoon de voorzieningen gebruiken zoals bedoeld zijn is.

En dan alle soorten werk willen doen. Ook weer zeer te prijzen maar je neemt ook weer een mogelijkheid weg voor iemand met mindere kwalificaties, nog afgezien van het feit dat uikering loon gerelateerd zijn, en je dus bij een nieuwe werkloosheid een nog lagere uitkering gaat krijgen (kenners, klopt dit?).


Ik ben overigens 6 weken gedeeltelijk (18/38) werkloos geweest en heb hiervoor wel degelijk een uitkering aangevraagd. Wat ik overigens erg vreemd is dat er op dat moment niet gekeken wordt naar het resterende inkomen (dus die andere 20 uur). Dat lag in mijn geval hoger dan het inkomen over 38 uur dat ik ontving voordat ik gedeeltelijk werkloos werd Verward

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:09

PS SamSam,

het voorbeeld dat jij noemt gaat om iemand die zich niet aan de spelregels houdt. Dat is iets anders dan je paard houden en iedere dag gehakt eten.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:12

Lielle schreef:
Ik vind het zeer lovenswaardig als iemand niet van andermans centen wil profiteren, maar IMO is de WW een verzekering waar je recht op hebt als het nodig is. Niet langer dan noodzakelijk, en er staat wel eea tegenover maar zo kun jet het dus ook principieel bekijken.


Ik denk ook dat niemand scheef zal kijken al je iid niet langer dan noodzakelijk van een ww uitkering gebruik maakt. Het probleem zijn de mensen die het wel lekker makkelijk verdiend vinden en geen enkele moeite doen om weer aan de slag te komen!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:12

Lielle schreef:
PS SamSam,

het voorbeeld dat jij noemt gaat om iemand die zich niet aan de spelregels houdt. Dat is iets anders dan je paard houden en iedere dag gehakt eten.


Je moest eens weten hoeveel mensen zich niet aan de spelregels houden!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:18

Samsam"]
[quote="Lielle schreef:
PS SamSam,

het voorbeeld dat jij noemt gaat om iemand die zich niet aan de spelregels houdt. Dat is iets anders dan je paard houden en iedere dag gehakt eten.


Je moest eens weten hoeveel mensen zich niet aan de spelregels houden!!
[/quote]

dat is een andere dicussie. Maar dan zou je dus ook geen uitkering mogen aanvragen als jouw partner voldoende verdient om jullie beiden te onderhouden? Of zoals in mijn geval, mijn resterende inkomen ook wel voldoende was? Ik hield me exact aan de spelregels en heb het zelfs drie keer nagevraagd!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:32

Lielle"]
[quote="Samsam"][quote="Lielle schreef:
PS SamSam,

het voorbeeld dat jij noemt gaat om iemand die zich niet aan de spelregels houdt. Dat is iets anders dan je paard houden en iedere dag gehakt eten.


Je moest eens weten hoeveel mensen zich niet aan de spelregels houden!!
[/quote]

dat is een andere dicussie. Maar dan zou je dus ook geen uitkering mogen aanvragen als jouw partner voldoende verdient om jullie beiden te onderhouden? Of zoals in mijn geval, mijn resterende inkomen ook wel voldoende was? Ik hield me exact aan de spelregels en heb het zelfs drie keer nagevraagd!
[/quote]

Ik bedoel eigenlijk met aan de regels houden, alleen wao als je echt niet meer kan werken (ook niet zwart) en alleen ww als je echt je best doet om werk te vinden!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:37

maar dan zijn we het helemaal eens Haha!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 13:49

Sorane schreef:
Maar met een WW uitkering heb je vaak net genoeg voor je eigen levensonderhoud. Dus je kunt net aan eten en drinken voor jezelf kopen. Ik neem aan dat jij geen honger gaat leiden om je paard te kunnen houden? Tenminste dat zou ik niet doen. Als ik zou moeten kiezen tussen mijn eigen avond eten of dat van mijn paard, dan is de keus snel gemaakt denk ik.
Maar ik denk ook dat dat een persoonlijke beslissing is.


Dat is inderdaad jou persoonlijke beslissing, toch vind ik dat je te makkelijk oordeelt over hoe andere het doen.
Je baan verliezen na 13 jaar fulltime werken geeft je al een deuk, WW aanvragen was nog erger en zeker als je heel zelfstandig bent en dan zou je ook nog je paard verliezen, had je me helemaal weg kunnen brengen.

De 3 maanden dat ik in de WW zit/zat(heb nu weer werk) heb ik zeker gekort op mezelf en ook op eten, omdat mijn paard die ik al 8 jaar heb heel belangrijk voor mij is , daarbij ben ik opgevoed dat een dier verantwoordelijkheid vraagt en je het niet zomaar de deur uit doet als het even moeilijk gaat.

Is het zo raar dat een ander wel een paar maanden honger wil leiden om haar paard te behouden.

Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:01

Sorane schreef:
Luxx,
En ik vind het oneerlijk dat mensen die hard gewerkt hebben, jaren lang, minder krijgen dan de gemiddelde 16 jarige die een jaar gewerkt heeft.


Wat bedoel je hier nu mee?
De hoogte van je WW wordt gebaseerd op je loon. Dus waarom zou een 16 jarige meer krijgen dan iemand die jarenlang gewerkt heeft? Moet dan wel een topmodel zijn ofzo Verward

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:16

FlairS schreef:
Mijn ouders zouden mij aan het werk geschopt hebben bij wijze van spreke dan he! *LOL*
Ze zouden haar ,als ze geen baan kan vinden,moeten laten werken als vrijwilliger in een bejaardenhuis of zoiets.Daar zijn mensen te kort en dan kan ze mooi werkervaring opdoen!



Als iemand in de WW zit, mag er ook geen vrijwillerswerk worden gedaan.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:28

Frappant voorbeeld kwam twee weken geledne voorbij in Jouw Vrouw Mijn Vrouw (op RTL4) Daar ruilden twee vrouwen van plaats. De ene vrouw kwam uit een gezin van twee kinderen waarvan beide ouders werkten, en dus een goed inkomen hadden. Toen die vrouw in het nieuwe huis kwam, waarvan het gezin uit 8 (!) kinderen bestond, en beide ouders een uitkering hadden, was haar afschuw groot toen ze ontdekte dat, ondanks dat zij en haar man allebei werkten toch 10.000 pond minder per jaar kregen dan het gezin met de uitkering......!!!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:48

Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar in mijn kennissenkring zit ook een dame die volgens mij al 10 jaar de ziekte van Pfeiffer heeft (zelfdiagnose overigens), ooit een paar maanden gewerkt heeft en daar al jaren een mooie uitkering van heeft. En het steekt mij ontzettend dat zij zo'n profiteur is. Temeer omdat ik iemand ken die echt arbeidsongeschikt is en gewoon niet rond kan komen van die karige uitkering.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:54

Scum schreef:
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar in mijn kennissenkring zit ook een dame die volgens mij al 10 jaar de ziekte van Pfeiffer heeft (zelfdiagnose overigens), ooit een paar maanden gewerkt heeft en daar al jaren een mooie uitkering van heeft. En het steekt mij ontzettend dat zij zo'n profiteur is. Temeer omdat ik iemand ken die echt arbeidsongeschikt is en gewoon niet rond kan komen van die karige uitkering.



Zo'n typ ken ik ook. Altijd maar overspannen en moe. Loopt bijna tegen de 40 en volgt nog steeds een opleiding (dat kan hij dan wel Verward ). Wat hij in godsnaam ooit met de opleiding wil gaan doen is me een raadsel, als hij aan werken denkt, dan is hij al bijna overspannen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 14:57

zo ken ik ook het voorbeeld van een freelancer, die toch maar vast werk wilde, een jaarcontract kreeg bij een klein bedrijf, zwanger is geworden en vrijwel de hele zwangerschap ziek thuis is geweest, en na de geboorte weer is gaan freelancen! Daar word ik dus misselijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:01

Laat ik zeggen dat ik al 10 jaar ME heb.
Dit na een niet uitgeziekte pfieffer, doordat ik te graag werkte en doorging. En door fouten van een arts.
Ik ben geheel vrijblijvend steeds minder gaan werken.
Dacht dat ik teveel hooi op mijn vork had en later wel weer meer kon werken.
Helaas bleek dit niet zo te zijn.
Nu werk ik 20 uur en die andere 20 uur daar kan ik na fluiten wat betreft centen.
Had ik toen geweten ME te hebben, had ik het wellicht anders aangepakt.

Maar ook nu ziet niemand aan mij dat ik ziek ben.
Ik doe immers alles in de ogen van een buitenstaander.
Maar ze moesten eens weten hoeveel je niet kunt, of er nog een paar dagen "lol" van hebt als je het toch gedaan hebt.

Dus iemand die op het oog niks heeft kan dus degelijk wel wat mankeren.

Maar ik vind wel dat als die persoon kan werken, dat ook moet doen, als is het maar 8 uur in de week.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:12

Ik zit ook thuis met een wao uit kering maar zou toch graag willen ruilen met iemand die wel zijn werk en alles kan doen.
Want het is heus geen pretje om elke dag thuis te zitten en met veel dingen hulp te moeten vragen aan je huisgenoten.
Heb voor een paar jaar terug een burnout gehad zeg tegen de arbo arts je kunt beter een gebroken arm of zo hebben dan kunnen mensen zien dat je wat mankeert.
Kon op een gegeven moment gelukkig weer aan het werk en wat gebeurt er juist.
Val tijdens mijn werk en breek mijn boven arm die kon niet gezet worden moest zo genezen maar helaas heel erg pech het genas niet zoals het hoorde.
En nu na een paar jaar is het nog steeds niet goed loop alle dagen met pijn waar niets meer aan te doen is.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:34

Wat dan te denken van iemand met zware reuma en ernstige hartklachten in de WAO die al jarenlang zwart bijklust (huizen bouwen, en verbouwen en die dan met winst doorverkopen).