Eindelijk is het zover...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:29

Ik heb dezelfde ervaring gehad.
Ik ben een tijdje goed ziek geweest van de veranderingen die ik had in mijn zicht door de bril, maar daarna was het een stuk beter.
Ook ik had een cilinder en prisma (de hoogste).
Pearl kan wel je prisma in de bril meten, maar niet in je oog. dat mogen ze niet. Cilinders doen ze wel.
Volgens mij is dat ook zo bij de rest van dat soort ketens. Voor prisma moet je bij een 'echte' opticien zijn.
Ondertussen is mijn prisma een stuk beter geworden en is het bijna niet meer meetbaar.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33885
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:33

Mijn eyewish is een familiebedrijf en was vroeger geloof ik een "losse" opticiën. Dat scheelt denk ik wel hoor, een vestiging in het dorp of één in een stad. :j

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:56

Gianti schreef:
Aaah wat super fijn voor je ts!!

Ik mag de 9de mijn bril ophalen :):) maar kwart verschil, maar ene oog -0.25 en andere +0.25.. was altijd zo vermoeid en zag zo snel wazig

Veel succes en vooral veel plezier met je bril!!


Hehe!!! Eindelijk nog iemand die hetzelfde heeft :D
Ik heb dit overigens al zo'n 25 jaar. Paar maanden geleden net een nieuwe bril gekocht, deze keer met een leesgedeelte er onderin (jaja….je wordt ouder he :P )
TS, waarschijnlijk wen je er heel snel aan. Mijn laatste bril was de grootste verandering, heeft me een paar dagen gekost, maar bij een bril zonder leesgedeelte gaat het vast sneller, vooral als je hem de de hele dag op houdt

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 12:18

@kaatjemuts: Dat komt inderdaad wel redelijk overeen met wat de opticiën bij Pearle tegen mij zei. Voor mijn gevoel maakt dat het wel wat minder professioneel dus ik zou zelf niet nog eens daar mijn ogen laten opmeten ter controle. Neemt niet weg dat ik meer dan lof heb voor de opticiën die mij bij Pearle heeft geholpen: hij was ontzettend eerlijk en dat waardeer ik. Dat kunnen ze bij de Eyewisch en Specsavers-zaken waar ik geweest ben niet zeggen, daar werd ik weggestuurd met 'niets aan de hand'.

@MarlindeRooz: Ik denk dat dat ontzettend veel scheelt hoor. Er zijn natuurlijk ook genoeg zaken die het particulier niet meer redden en zich dus aansluiten bij een keten, dan is het al heel anders. Ik wil ook echt niet de complete keten afzeiken hoor, dat is verre van mijn bedoeling. Echter loop ik zelf die zaken niet meer binnen om mijn ogen op te laten meten.

@Kinke: Ik hoop ook dat ik snel wen, maar dat verwacht ik ook wel. Het scheelt inderdaad dat ik geen leesgedeelte heb/hoef, dat schijnt een boosdoener te zijn. Inmiddels is dit de 3e werkdag, dus nog hoogstens 7 te gaan. :D

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:53

Nuray schreef:
@kaatjemuts: Dat komt inderdaad wel redelijk overeen met wat de opticiën bij Pearle tegen mij zei. Voor mijn gevoel maakt dat het wel wat minder professioneel dus ik zou zelf niet nog eens daar mijn ogen laten opmeten ter controle. Neemt niet weg dat ik meer dan lof heb voor de opticiën die mij bij Pearle heeft geholpen: hij was ontzettend eerlijk en dat waardeer ik. Dat kunnen ze bij de Eyewisch en Specsavers-zaken waar ik geweest ben niet zeggen, daar werd ik weggestuurd met 'niets aan de hand'.


ik heb de eerste keer mijn ogen bij een 'echte' opticien laten meten, daarna, om de kosten wat te drukken bij een 'gewone' opticien. om de zoveel jaar laat ik ze goed doormeten bij een 'echte' opticien.
mijn prisma is met de jaren dus wel stukken verbeterd en de laatste keer was hij bijna niet meer meetbaar.
Ik ben altijd erg tevreden over deze pearle (niet bij alle pearles!) en ga ook braaf elk jaar terug.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 13:19

Ik moet nog even het vertrouwen terugwinnen, maar dat komt wel weer. Als ik mijn bril heb en hij bevalt goed dan kan ik het altijd eens proberen en kijken of zij dezelfde sterkte en afwijkingen meten.

Fijn dat een prisma kan verbeteren. Dat geeft hoop, haha!

Dorien66

Berichten: 1660
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 18:37

Nuray schreef:
Voor mijn reservebril ga ik gewoon naar een goedkope keten en dan laat ik mijn glazen precies namaken.

Wat jammer dat je de opticiën die je nu eindelijk goed geholpen heeft dat niet gunt... De mijne maakt altijd mooie prijzen voor reservebrillen of zonnebrillen, en ik gun ze die omzet dan ook.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-16 18:51

Mijn opticiën kan wel iets korting geven (à €50,-) maar dan vind ik het bedrag nog veel te hoog voor een reservebril. Daarbij komt ook dat ik een reservebril volledig zelf moet betalen aangezien het geld van mijn zorgverzekering al in bril 1 zit. Als het toch puur voor reserve is dan hoeft het geen merkbril te zijn voor mij en ben ik liever voor €100,- klaar.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:13

Kinke schreef:
Gianti schreef:
Aaah wat super fijn voor je ts!!

Ik mag de 9de mijn bril ophalen :):) maar kwart verschil, maar ene oog -0.25 en andere +0.25.. was altijd zo vermoeid en zag zo snel wazig

Veel succes en vooral veel plezier met je bril!!


Hehe!!! Eindelijk nog iemand die hetzelfde heeft :D
Ik heb dit overigens al zo'n 25 jaar. Paar maanden geleden net een nieuwe bril gekocht, deze keer met een leesgedeelte er onderin (jaja….je wordt ouder he :P )
TS, waarschijnlijk wen je er heel snel aan. Mijn laatste bril was de grootste verandering, heeft me een paar dagen gekost, maar bij een bril zonder leesgedeelte gaat het vast sneller, vooral als je hem de de hele dag op houdt


Heee, ik heb zelf ook nog nooit gehoord van iemand met - en + :') heeft je bril veel geholpen?

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:16

Ik had eigenlijk niet heel veel klachten oid. Ik kwam er bij toeval achter dat er iets mis was. Inmiddels lukt het niet meer (zal de leeftijd zijn), maar ik kon ook zonder bril zolang ik hem niet eerst opzette. Dan werd het aan het einde van de dag wel lastig hoor, mijn ene ooglid ging dan wel meer hangen van vermoeidheid. En nu dus het leesgedeelte, vooral 's avonds is dat te merken bij lamp licht. Dat is voor iedereen onvermijdelijk, dat hoort bij ouder worden :) Ik ben er zo aan gewend dat ik een bril heb dat ik niet eens merk dat ik hem op heb, heb er ook wel eens mee onder de douche gestaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:30

Ik heb een jaar geleden ook mijn ogen laten meten na klachten.
Er werd een hele simpele meting gedaan en nee hoor, niks aan de hand je kunt gaan. Ik zei verbaasd tegen die medewerker hoe het dan toch kan dat ik wel wazig zie??
Dat hoorde een andere medewerkster en die heeft toen een uitgebreide meting gedaan en nu loop ik dus met n bril rond en zie eindelijk weer goed.
Die laatste medewerkster was niet te spreken over haar collega..

Iemand die ik ken had ook jaren lang vreselijke hoofdpijn en bij haar bleek dat ze onbewust haar kaakspieren aanspande.
Krijgt daar nu massages voor en gaat nu weer goed. Bizar eigenlijk dat zoiets zoveel klachten geeft!

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:31

Gianti schreef:
Kinke schreef:

Hehe!!! Eindelijk nog iemand die hetzelfde heeft :D
Ik heb dit overigens al zo'n 25 jaar. Paar maanden geleden net een nieuwe bril gekocht, deze keer met een leesgedeelte er onderin (jaja….je wordt ouder he :P )
TS, waarschijnlijk wen je er heel snel aan. Mijn laatste bril was de grootste verandering, heeft me een paar dagen gekost, maar bij een bril zonder leesgedeelte gaat het vast sneller, vooral als je hem de de hele dag op houdt


Heee, ik heb zelf ook nog nooit gehoord van iemand met - en + :') heeft je bril veel geholpen?


Ik heb ook - en +, al jaren. Toen is er - een half en + drie kwart ofzo gemeten.
En ook ik heb veel vermoeidheid en hoofdpijn en wazig zien..

Maar ik moet nog steeds een bril, onder het mom van dat komt nog wel :')

Misschien moet ik er nu toch echt maar een keer aan geloven..

Kinke

Berichten: 20591
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 18:13

Ik zou het wel doen classic, denk dat je verbaasd zal zijn

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:04

Afbeelding


Mijn bril is er!! Wat een verademing!! Helaas moet die terug, zit een kras op een glas ;( wil hem niet kwijt meer..

Wanneer heb jij hem ts?

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:10

Wat leuk, nog iemand met ogen die niet samen werken. :D Ik herken het meteen, wazig zien en dubbel kijken, mijn oog draait ook weg waardoor ik dubbel zie. Twee dominante ogen zei de opticien. Ze vinden het altijd heel leuk als ik weer voor een nieuwe bril kom, mijn ogen draaien steeds weg als ik die testen doe. :')

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Eindelijk is het zover...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 12:22

Mijn bril is inmiddels ook binnen en sinds ik hem heb, heb ik gewoon geen hoofdpijn meer gehad!! Ben ook al een stuk minder moe dus het is echt een hele verademing. :D

Wat zonde van de kras op je glas! Heb je hem net kan je weer een tijd wachten...

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:17

Herkenbaar verhaal.
Ik heb ook spierspanningshoofdpijn gehad. Dik jaar bij een haptonoom geholpen en die gaf de suggestie om eens mijn ogen te laten meten.
Wat bleek mijn ogen staan wat scheef waardoor ik mijn spieren overbelast en met een bril met cilinders erin hoef ik dit niet te doen.
Probleem opgelost. Nooit meer ergens last van en ik draag de bril alleen als mijn ogen moe worden. Denk vier keer in het jaar