Foto's + aantal vragen 'profesionele' fotograven

Moderators: EvelijnS, Murthul, Muurp, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Charlotte

Foto's + aantal vragen 'profesionele' fotograven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 18:43

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een aantal foto's die ik een tijdje geleden met de digitale (welke weet ik niet) van mijn vriend, heb gemaakt. Wat vinden jullie er van?

En voor de mensen met evt. opleiding / professionele ervaring; moet je talent hebben om een dergelijke opleiding te volgen? Wat is jullie ervaring? En wat kun je er mee?

Don_Marcello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:26

Charlotte,
De fotovakschool, kunstacedemie of opleiding in de grafische sector zijn goede basis als je van fotografie je werk wil maken. Overleg eens met je schooldecaan?

Maar ook met zelfstudie kan je eind komen, en kritisch zijn op jezelf en je afvragen waarom een foto "pakt". De bovenste twee pakken niet. De eerste is wel scherp, maar daar is ook alles mee gezegd. De tweede zie je niks op, gappig tegenlicht, maar ik mis waar het om gaat. De laatste is wel leuk, maar als je je vriend nog iets meer aan de rand van de foto houdt komt er véél meer spanning in. Wel goed belicht! Als je wat verder weg zou gaan staan en een telelens gebruikt zou de maan nog wat leuker uitgekomen zijn. Met volle maan zou het natuurlijk nog mooier zijn geworden.

Staat die molen trouwens nog in Mierlo? Hertenkampstraat 22 is mjn geboortehuis! (30 Augustus 1963) maar ik ben er al jaren niet meer geweest!

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 19:37

Bedankt voor de leuke reactie, kan er zeker iets mee!

Ja de molen staat er nog steeds Knipoog ook de hertenkampstraat, al zal die enigzins veranderd zijn natuurlijk.
Heb even in je profiel gespiekt, prachtig paard moet ik zeggen!

Vandaag even geen achterhaalde quotes

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:17

Let er wel op dat je voor de verschillende opleidingen geen studiefinanciering meer krijgt, en dat de kosten erg hoog liggen. Ook vragen ze aardig wat aan voorkennis. Maar orienteer je goed, en denk aan jezelf, laat je niet teveel leiden door een decaan die misschien wel aan een meestvoorkomende opleiding zit te denken voor je....

Laten we voorop stellen dat het mooi vinden van bepaalde foto's erg subjectief is, smaken verschillen!
Overigens komt inderdaad de 1e foto niet sfeervol over, dit zal mede komen door het feit dat je hier geflitst hebt. Je flitst nl de sfeer kapot. probeer zoiets een keer met statief en een langere sluitertijd. (of met een ander onderwerp als de kerstboom het niet meer volgehouden heeft tot nu). Ook zou je wat mij betreft wat minder groen kunnen hebben op de foto. De tweede foto zou veel dramatischer over kunnen komen als er meer wolken aan de lucht zouden zijn, je kunt ook zo weinig mogelijk grond erop pakken, net een randje dat wel duidelijk is dat je een horizon hebt.

Bij de derde foto heb je weer wat te hard geflitst, kijk eens naar die digitale vlek in zijn gezicht! Niet fatsoenlijk meer met de computer weg te krijgen. Verder had het wat eerder (in tijd) gefotografeerd mogen worden, dan is nl de maan een stuk groter....

enne, oefening baart kunst!

succes!

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie