Hopelijk de juiste beslissing genomen (auto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:14

Sorane schreef:
Een auto wordt pas APK goedgekeurd als er op de korte termijn niets kapot zal gaan. Er kunnen altijd onverwachte dingen komen, maar als er op jouw keuringsrapport staat dat je banden eerdaags vervangen moeten worden, had die auto nooit goedgekeurd mogen worden.


Dit is niet helemaal waar Sorane. Een APK is puur en alleen een momentopname. Als bijvoorbeeld het profiel van je banden net aan goed is, dan kunnen ze hem daarop nooit afkeuren. Ze geven dan wel het advies om de band op korte termijn te vervangen, maar je bent niks verplicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:20

Tessebes"]
[quote="Sorane schreef:
Een auto wordt pas APK goedgekeurd als er op de korte termijn niets kapot zal gaan. Er kunnen altijd onverwachte dingen komen, maar als er op jouw keuringsrapport staat dat je banden eerdaags vervangen moeten worden, had die auto nooit goedgekeurd mogen worden.


Dit is niet helemaal waar Sorane. Een APK is puur en alleen een momentopname. Als bijvoorbeeld het profiel van je banden net aan goed is, dan kunnen ze hem daarop nooit afkeuren. Ze geven dan wel het advies om de band op korte termijn te vervangen, maar je bent niks verplicht.
[/quote]

Rolleyes Nou voor jou nog maar een keer dan...
Mijn vader is APK keurmeester en leid daar ook mensen voor op. Ik heb jaren lang APK keuringen afgemeld dus wat ik zeg is WEL waar. Maar jij weet het kennelijk beter!! Want tja in een hotel meld je dagelijks APK keuringen af en stel je ook dagelijks die rapporten op. Maar goed ik laat jou maar in die waan.
Lips are sealed

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:30

Bij nieuwe banden kan je ook zeggen dat je ze wel over 3 jaar moet vervangen, maar dan keuren ze hem toch ook gewoon apk? Zo kunnen ze je ook adviseren, terwijl hij toch apk gekeurd wordt, omdat het profiel nog wel diep genoeg is volgens de APK regels.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:31

Ach Sorane, ik zit echt niet uit m'n nek te kletsen hoor, ook al denk jij dat wel vaker. Misschien moet je het voor de zekerheid nog even bij je vader navragen. Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:32

Sypheron schreef:
Zo kunnen ze je ook adviseren, terwijl hij toch apk gekeurd wordt, omdat het profiel nog wel diep genoeg is volgens de APK regels.


Dank je Sypheron, fijn dat jij het wel snapt. Lachen

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 09:54

APK is idd een moment opname. (M'n vriend is automonteur) Haha!
Maar veel plezier met je autootje honeybee!

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:16

Sorane"]
[quote="Tessebes"][quote="Sorane schreef:
Een auto wordt pas APK goedgekeurd als er op de korte termijn niets kapot zal gaan. Er kunnen altijd onverwachte dingen komen, maar als er op jouw keuringsrapport staat dat je banden eerdaags vervangen moeten worden, had die auto nooit goedgekeurd mogen worden.


Dit is niet helemaal waar Sorane. Een APK is puur en alleen een momentopname. Als bijvoorbeeld het profiel van je banden net aan goed is, dan kunnen ze hem daarop nooit afkeuren. Ze geven dan wel het advies om de band op korte termijn te vervangen, maar je bent niks verplicht.
[/quote]

Rolleyes Nou voor jou nog maar een keer dan...
Mijn vader is APK keurmeester en leid daar ook mensen voor op. Ik heb jaren lang APK keuringen afgemeld dus wat ik zeg is WEL waar. Maar jij weet het kennelijk beter!! Want tja in een hotel meld je dagelijks APK keuringen af en stel je ook dagelijks die rapporten op. Maar goed ik laat jou maar in die waan.
Lips are sealed
[/quote]

Ook op mijn keuringsrapport van mijn vorige mini (oldtimer) stond een aantekening dat de banden binnenkort vervangen moesten worden. De auto is wel goedgekeurd. Ik ben het dus wel met Tessebes eens. Ik neem ook aan dat een garage niet het risico gaat nemen om mijn banden goed te keuren terwijl die dat niet zijn. Wat winnen ze ermee??

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:37

Volgens de wet mogen ze zowieso geen auto verkopen die niet voldoet aan de gestelde eisen. Als de banden dus niet goed zijn, en ze hebben de wagen wel APK gekeurd, dan zijn ze strafbaar.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 11:51

Honeybee schreef:
Voor mijn auto had ik een prijs van 800 euro in gedachte. Ik moest 300 toegeven op een auto van 950. Prijsklasse is dus ERG laag. Knipoog


Ai... Dat is wel redelijk schraal ja...
Ik had gehoopt om misschien een koper gevonden te hebben voor mijn broem tzt, iemand die niet zo nauw kijkt Haha! Maar ik hoop er nog wel iets meer voor terug te krijgen...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:00

Dat komt vooral omdat het een diesel is EN nog 308.000 op de teller heeft staan, dat is geen kleinigheid. Voor mijn auto nu werd ook heel laag geboden. Ik heb maar de beslissing genomen dat ik de auto zelf houdt en deze een grote beurt en nieuwe apk ga geven. Ik zal wel moeten want het ding geeft niets dan problemen de laatste paar weken (wil niet starten), en dat kan ik natuurlijk niet verkopen...

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:19

Mijn diesel op grijs kenteken heeft 180 000 gelopen, is net APK gekeurd (zonder aantekeningen Haha! ) en geeft tot nu toe geen problemen. Hij lekte olie, maar dat is verholpen.
Het lampje van het voorgloeien, dat het nooit gedaan heeft, heeft gisteren zichzelf gerepareerd en doet het spontaan weer, ideaal zo'n auto *LOL*
Kan een hoop zooi in, de trailer kan er achter (1550 kg)
Alleen de buitenkant ziet er echt niet uit en hij is NIET comfortabel.

Ach, heb toch geen centen voor een andere, dus hij mag blijven. Heb er toch wel veel gemak van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:32

Tessebes schreef:
Ach Sorane, ik zit echt niet uit m'n nek te kletsen hoor, ook al denk jij dat wel vaker. Misschien moet je het voor de zekerheid nog even bij je vader navragen. Knipoog


Heb ik zojuist gedaan. Ik heb zelf even in de boeken gekeken. Een aantekening mag maar is niet verplicht. Heb je een aantekening op het rapport neergezet en krijg je een steekproef moeten de banden alsnog vervangen worden.

Het profiel van banden mag tijdens een APK keuring niet minder zijn dan 16.5 is het minder moeten er nieuwe onder!!!

Dit zijn dus de officiele regeltjes he! Ik zal kijken of ik van de week even een stukje kan scannen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 12:57

Sorane schreef:
Het profiel van banden mag tijdens een APK keuring niet minder zijn dan 16.5 is het minder moeten er nieuwe onder!!!


16,5 wat?

Het profiel mag niet minder zijn dan 1,6 mm. Stel dat het profiel van een band daadwerkelijk 1,6 mm is, dan mogen ze de auto daarop niet afkeuren, maar dan geven ze wel het advies om ze te vervangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:34

Tessebes"]
[quote="Sorane schreef:
Het profiel van banden mag tijdens een APK keuring niet minder zijn dan 16.5 is het minder moeten er nieuwe onder!!!


16,5 wat?

Het profiel mag niet minder zijn dan 1,6 mm. Stel dat het profiel van een band daadwerkelijk 1,6 mm is, dan mogen ze de auto daarop niet afkeuren, maar dan geven ze wel het advies om ze te vervangen.
[/quote]


Wat denk je zelf??? 1.6 kilometer!! Verward Blond >;)

En hij mag WEL afgekeurd worden maar hij mag ook goedgekeurd worden. Het hangt puur van de bui van de APK keurmeester af. Heb je een vriendelijke dan keurt ie hem goed maar waarschuwd je wel, heb je een zeikerd dan keurt ie hem af.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:50

Als jij bezwaar indient tegen het feit dat hij hem afkeurd met nog 1.6 mm, dan wordt hij dus wel APK gekeurd, aangezien je volgens de officiele relgels met 1.6 mm nog steeds mag rijden!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 19:58

Los van of het mag of niet: ik vind 1.6 mm maar bar weinig profiel! Zou er toch voor m'n eigen veiligheid nieuwe banden onder laten zetten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:04

Sorane"]
Wat denk je zelf??? 1.6 kilometer!! Verward Blond >;)
[/quote]

Jij had het over 16,5. Verward

[quote="Sorane schreef:
En hij mag WEL afgekeurd worden maar hij mag ook goedgekeurd worden. Het hangt puur van de bui van de APK keurmeester af. Heb je een vriendelijke dan keurt ie hem goed maar waarschuwd je wel, heb je een zeikerd dan keurt ie hem af.


Tuurlijk, maar we hebben het nu over de eisen voor de APK, niet over de bui van de keurmeester. Als die zeikerd hem af zou keuren, dan zit ie wel fout.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:37

Ik ga even wat splitsen in dit topic Haha!.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:37

Hallooo Sorane, doe even normaal. >;)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:40

Zit je in gigantisch oude boeken te lezen? Tuurlijk mag zo'n keuring niet afhangen van de 'mood' van de keurmeester. 1,6 is toch 1,6? Denk dat die personen nieuwe diploma's moeten gaan halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 00:45

Sypheron schreef:
Zit je in gigantisch oude boeken te lezen? Tuurlijk mag zo'n keuring niet afhangen van de 'mood' van de keurmeester. 1,6 is toch 1,6? Denk dat die personen nieuwe diploma's moeten gaan halen?


Nee dat is echt niet waar!! Ik zal het even inscannen het zijn de lesboeken van dit seizoen. Goedgekeurd door het RDW.

Dat het niet mag afhangen van de "mood" van de keurmeester is logisch, maar helaas gebeurd het maar al te vaak hoor! Zeker in van die grote commerciele zaken, ik noem maar even geen namen Knipoog