Zielige katjes van de overburen..!!

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Koortje

Zielige katjes van de overburen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-04 17:51

Oei, dit is echt moeilijk!
Een poosje terug (maandje of anderhalf ofzo) kwamen er ineens twee magere kittens onze tuin in toen we wat aan het snoeien waren (jaja, wij waren echt in de tuin bezig hoor!!). Twee katjes, echt snoepies. Ze liepen de hele tijd rond onze benen te mauwen en aandacht te vragen, en in eerste instantie dacht ik dat ze verwilderd waren, zo magertjes en opzoek naar aandacht. Nu hebben wij zelf ook (al) twee katten, dus wellicht kwamen ze ook daar wat op af. Die stelden hun aanwezigheid duidelijk minder op prijs, en verkozen het hazenpad, stelletje lafbekken! Dus nog niet wetend van wie ze waren, besloot ik de straat langs te gaan opzoek naar de eigenaren. Ondertussen heeft mn vriend even op ze gepast, en hebben we ze mee naar binnen genomen (paar minuutjes maar) om ze eventueel te kunnen adopteren of naar het asiel te brengen. Nou bleek het volgens onze buurvrouw dat ze van haar buurvrouw zijn, 2 deuren verderop dus. Heb de katjes weer over de schutting heen gezet, ze een duwtje de goede richting op gegeven zeg maar.

Maar nu komen ze dus telkens terug!! Soms schieten ze bijna langs me door de deur naar binnen. Momenteel plenst het buiten, en zit er een bij de achterdeur te mauwen en kopjes tegen het glas te geven. Onze lafbekken liggen lekker op de bank voor de verwarming, en die kleine scharminkeltjes lopen dus buiten in de regen. Ik vind het echt zo sneu!!! Het liefst zou ik ze mee naar binnen nemen, maar dat mag dus niet van mn vriend, en logischerwijze ook niet van twee deuren verderop... Boos!

Mama van Imke ~ 29-01-2012 & Quinten ~ 17-02-2014

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 19:41

Ah wat zonde..Zou je niet even 2 deuren verderop kunnen aanbellen om verhaal te halen?
Wie weet wat de reden is.
Ik zou het overigens helemaal niet eens zijn met mijn vriend..Dat zou,hups,vriend naar buiten en katjes naar binnen zijn.Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk Haha!

Gast739

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 21:48

Wij hebben twee katjes uit hetzelfde nest. Dikkie Dik (kater) is bijna 5 cm groter dan z'n zusje. Beiden krijgen prima te eten ( Blacky eet meestal van Dikkie de helft nog op) maar 't meissie blijft een mager scharminkel.
Soms zit het gewoon in de bouw van een kat.
Pas als ze er echt ondervoed uitzien en de vacht ook slecht is zou ik stappen ondernemen. In huis nemen zou ik niet zo snel doen (eigenaar is bekend) maar DB bellen kan altijd.

Spammen mag niet, dus klik niet op deze link om een kersvers forum te bekijken.
http://www.plaingoodhosting.com voor iedereen die hosting zoekt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:12

Tja, ik ken die mensen, en ik denk dat je kan verwachten dat ze niet veel beter voor hun katten gaan zorgen. Volgens mijn moeder (jullie echte overburen Haha! )is het hun nest, maar precies weet ik het ook niet.

Ik zag ze van de week, wel scheetjes

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:23

Dierenbescherming erop afsturen? Als het dan echt té erg is, kunnen die er wat aan doen. En anders zou ik ze stiekem toch maar een beetje bijvoeren, hoor... Misschien kun je ook een kistje ofzo voor ze neerzetten, zodat ze beschut kunnen zitten? Eigenlijk is het wel niet jullie taak, maar het is wel héél zielig om ze te laten zitten...

Pas was hier in de buurt een konijn ontsnapt (wat een enorme klopjacht tot gevolg had Haha!), en toen we in de tuin van die mensen gingen kijken zat daar in de schuur een kéi-zielige kat, echt mager en mottig en zielig enzo. Ik maakte me al zorgen, maar toen hoorde ik van de buren van die mensen dat die kat 19 jaar oud is... tsja, dan is het wel begrijpelijk dat hij er wat verlept uitziet. Het hoeft dus niet altijd te betekenen dat ze slecht verzorgd worden... Maar ik zou het voor de zekerheid toch even in de gaten houden.

Quellian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:22

Nimue schreef:
Dierenbescherming erop afsturen? Als het dan echt té erg is, kunnen die er wat aan doen. En anders zou ik ze stiekem toch maar een beetje bijvoeren, hoor... Misschien kun je ook een kistje ofzo voor ze neerzetten, zodat ze beschut kunnen zitten? Eigenlijk is het wel niet jullie taak, maar het is wel héél zielig om ze te laten zitten...

Pas was hier in de buurt een konijn ontsnapt (wat een enorme klopjacht tot gevolg had Haha!), en toen we in de tuin van die mensen gingen kijken zat daar in de schuur een kéi-zielige kat, echt mager en mottig en zielig enzo. Ik maakte me al zorgen, maar toen hoorde ik van de buren van die mensen dat die kat 19 jaar oud is... tsja, dan is het wel begrijpelijk dat hij er wat verlept uitziet. Het hoeft dus niet altijd te betekenen dat ze slecht verzorgd worden... Maar ik zou het voor de zekerheid toch even in de gaten houden.

*... valt van haar stoel van het lachen...*

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-04 07:55

Pauline schreef:
Tja, ik ken die mensen, en ik denk dat je kan verwachten dat ze niet veel beter voor hun katten gaan zorgen. Volgens mijn moeder (jullie echte overburen Haha! )is het hun nest, maar precies weet ik het ook niet.

Ik zag ze van de week, wel scheetjes

Echt, zorgen ze niet goed voor hun katten? En is jullie moeder degene met dat soort bestelbusje, of de mensen die daar langs wonen?

En idd, het zijn echt schatjes van een dieren, zonde dat die mensen dat niet inzien... Scheve mond

Mama van Imke ~ 29-01-2012 & Quinten ~ 17-02-2014

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie