Steun mijn broer, stuur een kaartje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:05

Wat leuk van je dat je persoonlijk reageert, dat doet ons allen goed denk ik :)
Ik zal nog een een kaartje sturen :)

(ben ik wel een nieuw adres nodig denk ik)

rien10
Berichten: 14664
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:22

Ik zit nog eens een paar bladzijden terug te lezen. Ik kom maar tot een conclusie: Jerome is een held. Het vergt moed om jezelf zo weer op te pakken. Klasse !

MyKayleigh

Berichten: 356
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Provincie Zeeland

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:03

Ik wil ook nog wel een kaartje sturen hoor!
Ik heb alleen nog niet het nieuwe adres.

Jerome zet m op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:34

Jerome wat bijzonder om zo een berichtje te lezen van jou. Je hebt een kanjer van een zus. Maar jij bent ook een kanjer van een broer voor je zus. Jij bent geliefd door haar :j .
Ik ben super trots op jou +:)+ .

NoorWJ

Berichten: 271
Geregistreerd: 08-05-10

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:36

Ik zou ook graag een kaartje willen sturen! Zou je het adres willen pb'en? :)

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:16

Wat leuk dat je zelf reageert hier Jerome ! Ik hoop dat 2017 voor jou een jaar mag worden naar herstel! Hoop, liefde en gezondheid toegewenst !

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:05

Wauw je persoonlijke reactie! Wat doet mij dit goed zeg, dat te lezen.

Mag ik het adres ook nog een keertje? :)

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 23:01

jerome wat fijn, lief dat je zelf een berichtje plaatst en wat fijn dat al die kaartjes je goed heeft gedaan:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 13:43

Wat lief en leuk dat je zelf een berichtje plaatst! Fijn om te lezen dat je de behandeling aan gaat. +:)+

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 17:04

Jerom schreef:
Beste Paardenmeisjes en Bokkers,

Behalve dat ik het komisch vind om een paard op zijn neus de kietelen, zodat het lijkt alsof het paard aan het lachen is, heb ik niks met paarden. Toch zag ik reden om een account te maken op jullie forum. Ondanks ik niks met paarden heb, is er namelijk wel iets wat mij met jullie verbind.
In de afgelopen drie maanden hebben jullie mij meer als honderd kaartjes en uitgebreide brieven met vaak persoonlijke verhalen gestuurd. Op mijn kamer op de afdeling vullen zij allen mijn muur tegenover mijn bed. Zodat als ik wakker word ik gelijk zie hoeveel mensen mij steunen. Veel kaartjes en brieven lees ik wekelijks -al dan niet dagelijks- opnieuw.
Het ontvangen van deze steun is een gamechanger geweest in de weg die ik in de afgelopen weken heb gelopen. Zeker in de eerste paar weken van mijn opname was het crisis. Ik zag geen reden om me te laten behandelen en wou maar één ding: weg van de afdeling en mijn leven beëindigen. Vaak had ik uitgebreide plannen om te ontsnappen die mij bij uitvoering deden denken aan scenes uit Prison Break. De meeste van die plannen zijn niet uitgevoerd; omdat ik er de energie niet voor had, of omdat ik na het ontvangen van de post toch weer een klein beetje licht zag.

Lieve, Lieve zus,
Wat woon jij vreselijk ver weg, en wat mis ik jou zo vaak!
Wat jij hebt gedaan met dit topic is het mooiste cadeau wat ik ooit gekregen heb. De post die ik ontvangen heb is een van de bouwstenen geweest die mijn leven heeft gered, en waardoor ik nu een behandeling aanga. Je bent een top-zus!

Bedankt!



wow, ik heb kippenvel! Wat leuk dat je even een berichtje plaatst op bokt!

je mag erg trots zijn op jou zus! :)

ik vind het heel erg leuk dat deze kaartjes jou zo goed doen! daarom hebben we hier allen een kaartje gestuurd om jou dat beetje licht terug te geven (dat heb je te danken aan jou lieve zus :)). Want het leven is mooier dan je denkt! Ook jij hoort erbij!

Ik wens jou heel veel sterkte, en natuurlijk ook heel veel geluk dit jaar!

mvg, Arashah

Jorex

Berichten: 9935
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:42

Ik wil ook graag nog een kaartje sturen. En hopelijk is 2017 een beter jaar voor je Jerome!

meisje

Berichten: 919
Geregistreerd: 10-02-02
Woonplaats: ijmuiden

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:22

wil ook nog wel een kaartje sturen hoor

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 01:09

Wat leuk dat je zelf nu ook hebt gereageerd!!! Fijn dat het je zo goed doet! :j heel erg sterk van je dat je, je zelf toch overreind weet te houden +:)+

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 20:09

Hoe gaat het nu met jou en Jerom?

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:15

Wat lief dat je het vraagt!

Helaas gaat het wat minder dan toen Jerome zelf zijn berichtje schreef. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om een update te schrijven, maar het kwam er niet van, dus bij deze.

3 februari was het zover, Jerome werd ontslagen uit de kliniek. De uren thuis waren opgebouwd, en hij had inmiddels ook al een keer bij mijn moeder geslapen en een keer thuis. Vooral dat laatste ging niet zo goed, waardoor werd besloten dat hij eerst bij mijn moeder in huis ging.

Afgelopen maandag (13 februari) zou hij naar een zorgboerderij gaan voor een proefweek. Daar zou hij dan slapen van maandag t/m vrijdag, en in de weekenden naar huis. Deze zorgboerderij is door Jerome zelf uitgekozen om hem weer structuur in het leven te krijgen en aan zichzelf te werken. Hij moet echter eerst een week op proef, om voor beide kanten te zien of het werkt.
Helaas ging het vorig weekend echter mis, en heeft in de nacht mijn moeders huis verlaten met het plan om er een einde aan te maken. Gelukkig heeft een moment van twijfel hem doen bellen naar de crisisdienst, waarop mijn moeder ook op de hoogte is gesteld, en de bal weer is gaan rollen: Opname in de kliniek, gesloten afdeling... Voor iedereen een klap in het gezicht. Besloten werd ook, dat hij te slecht was om naar de zorgboerderij te gaan.
Dinsdag mocht hij dan weer naar de open afdeling, maar woensdagochtend was hij weg. Niemand wist waar, en we konden hem niet bereiken. We vreesten voor het ergste, maar enige tijd later nam hij toch de telefoon op. Hij was thuis, maar wist niet meer hoe verder. Uiteindelijk wel de keus gemaakt om terug te gaan, en nu kan hij maandag terecht op de zorgboerderij. Maar we zijn weer erg geschrokken...

Het is raar, en dat komt misschien ook omdat ik niet in Nederland woon, maar zolang het stabiel is (dat wil zeggen, niet bijzonder goed, maar er gebeuren geen nare dingen), schuif je alles een beetje naar de achtergrond en word je weer opgeslokt door het normale leven. Echter dan gebeuren er weer deze dingen, en dan staat je leven stil en wordt je weer herinnerd dat de dood gewoon nog om de hoek staat te wachten.

Het is ontzettend moeilijk, en ik voel me zo nutteloos hier. Maar het is onmogelijk om alles uit handen te laten vallen en naar Nederland te gaan. Gelukkig ga ik over 2 weken een weekendje. Maar met wat er dan afgelopen week speelde, denk je wel, hopelijk ben ik nog op tijd...

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:31

Jeetje, heftig, veel sterkte!

Winged

Berichten: 33025
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 22:21

Heftig ts en Jerome. Heel veel sterkte en Jerome: laat t koppie niet hangen!

hagelslag
Berichten: 9019
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:17

Ahhh dat is flink vervelend.

Tijd om weer een nieuwe kaarten te versturen of niet?

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 08:31

Pppfffff jammer. Het ging zo goed. :(:)

Kom op Jerome, de vooruitzichten voor de boerderij zijn zo leuk.

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:44

Wat naar dat het niet goed verlopen is. Uit je bericht haal ik er wel uit dat Jerome steeds weer hulp zoekt, op wat voor manier dan ook. Dat is een goed teken! Ik hoop dat hij bij trekt en beseft dat het leven echt wel zin heeft en leuk kan zijn!

Renee1991

Berichten: 5975
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:59

Jeetje, wat een heftig verhaal TS... Ik kom dit topic nu pas voor het eerst tegen en heb het helemaal door zitten lezen. Ik krijg er de bibbers van en moet er niet aan denken om het leven zo zwart in te zien.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal, ook voor Jerome.
Mag ik ook het adres, zodat ik een kaartje kan sturen? Dankjewel :(:)

vso1990
Berichten: 139
Geregistreerd: 01-01-16

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:50

wat vervelend dat het weer wat minder gaat, het blijft een vreselijke rotziekte die hem opblijft slokkken. het is niet raar dat wanneer het stabiel is jij je gewone leven verder leidt dat moet ook anders raak je zelf ook in de problemen straks. je doet wat je kan om hem te helpen. maar blijf ook aan jezelf te denken en die gewone dingen die je opslokken horen er bij. sterkte

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-17 22:10

Lieve bokkers,

Vanuit hier weer even een update, met goed nieuws!
Een week later heeft mijn broertje uiteindelijk alsnog de proefweek op de zorgboerderij gevolgd. In het begin zijn masker op, waardoor ze zich daar afvroegen waarom hij nu eigenlijk daar was. Maar na 2 dagen kon hij dat niet meer volhouden en heeft hij zijn ware zelf laten zien. En maar goed ook, want hij is aangenomen!!!

Vanaf afgelopen zondagavond is hij naar de zorgboerderij gegaan, hij zit daar intern en gaat in de weekenden naar huis/mijn moeder. Echt een hele opluchting voor ons allen, want dit was wat hij heel graag wilde. De toekomst is weer een stapje dichterbij!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 22:13

Wat onzettend fijn om dit nieuws te lezen!
Hopelijk is en blijft dit 1 van de vele kleine stapjes de goede kant op!

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Steun mijn broer, stuur een kaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 07:32

*\o/* super nieuws