opvoeding dieren en slaan...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 13:48

Sonja"]
[quote="dutske schreef:
je mag hond zijn, je mag lopen spelen, doen wat je wilt, maar als ik roep kom je, kom je niet? krijg je een tik
ze begrijpt het en het werkt


Direct opgeven voor een of ander programma want dat is een megaintelligente hond. Je straft 'm voor WEL komen want je kunt pas een tik geven als íe uiteindelijk toch gekomen is. Een van de dommere dingen die je als hondeneigenaar kan doen....
[/quote]

Da's precies mijn mening erachter!!!!!!! ... Goed fout bezig volgens mij Lips are sealed Informeer maar 's bij gelijk welke deftige hondeschool Komen zodanig belonen dat hij het niet meer zal overwegen om niet te komen ... dat is de manier van werken en dan hoeft het niet altijd eten te zijn Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 14:29

Miran"]
[quote="Sonja schreef:
Dutske, ik had een heel dominante ruin van 45 kilo, via de Dierenbescherming


Even off topic: Bedoel je niet een reu? Tong uitsteken
[/quote]


Ach waar het hart vol van is, loopt de mond van over...Haha!

Leuke verspreking trouwens....*LOL*

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 16:50

Ik sla mijn dieren nooit... geef ze wel eens ooit een tikje. Dat werkt beter dan tegen ze gaan schelden. Ze begrijpen het dan meteen. Waarschijnlijk lachen ze zo hard om mijn tikjes omdat ze niet erg hard zijn, maar goed... ze begrijpen dan wel dat ze het niet mogen. Het is net zoiets als een kind een zwaai om de oren te geven. Dat komt niet hard aan, maar is wel duidelijk.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 12:50

Ik heb gister voor het eerst sinds een half jaar ofzo Baduh geslagen. Tijdens het rijden 2 klappen op zijn hals, hij haalde me het bloed onder de nagels vandaan door telkens onder me vandaan te lopen, ik had al een slecht humeur, en dan vindt ie dat hij een betere leider is . Voel me nog steeds schuldig. Ik ben absoluut tegen slaan. Zeker op het hoofd, de buik en benen. Als een paard steigert aan de hand, je probeert te bijten of trappen of op een andere manier duidelijk totaal geen respect voor je heeft is dat absoluut de schuld van de ruiter. Als een paard je een goede leider vind zal hij ook niet proberen om de rollen om te draaien door dit soort gedrag. Schreeuwen tegen je paard is sowieso slecht. Je paard begrijpt er geen zak van en het doet hem nog pijn in zijn oren ook. Toen ik Baduh net had heb ik een keer hard tegen hem geschreeuw. Daarna heeft ie 3 dagen trillend in zijn stal gestaan als ie me zag. Dat wil ik niet meer meemaken. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:04

bubbels schreef:
Als een paard steigert aan de hand, je probeert te bijten of trappen of op een andere manier duidelijk totaal geen respect voor je heeft is dat absoluut de schuld van de ruiter.


Grappig, ik heb veel met hengsten gewerkt en heb zelf een jonge hengst op stal staan, ik wijt het vooral aan hormonen Haha!
Je zult zo'n jonge hengst eerst duidelijk moeten maken dat jij de leider bent, dat neemt hij niet voetstoots aan.
Ben benieuwd hoe jij dat doet zonder een keer te schreeuwen of zonder een keer een goede tik uit te delen.
Je bent hiervan harte welkom voor een demonstratie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:11

Malabarista schreef:
Ik sla mijn dieren nooit... geef ze wel eens ooit een tikje. Dat werkt beter dan tegen ze gaan schelden. Ze begrijpen het dan meteen. Waarschijnlijk lachen ze zo hard om mijn tikjes omdat ze niet erg hard zijn, maar goed... ze begrijpen dan wel dat ze het niet mogen. Het is net zoiets als een kind een zwaai om de oren te geven. Dat komt niet hard aan, maar is wel duidelijk.


Een bestraffing moet duidelijk zijn...het ene paard staat na een tik te trillen op zijn benen, de ander voelt hem nieteens. En naar mijn mening richt je meer schade aan door te bestraffen op een manier die het paard niet voel of niet serieus neemt, dan dat je hem een keer een flinke trap tegen zijn kont of onder de buik verkoopt (met de wreef van je voet) . Het zal altijd afwegen zijn en je moet je paard redelijk goed kennen om te kunnen oordelen hoe hard je moet en kunt bestraffen. Maar een paard mag NOOIT lachen om die tik....dan neemt hij je namelijk niet serieus. Dat doet een kind trouwens ook niet als je hem niet op een manier straft dat je hem op een of andere manier bereikt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:19

Het paard begrijpt er geen reet van als ik m rustig uitleg dat schuren niet gewenst gedrag is......... daarom krijgt ie van mij een tik..... en als hij het dan nog niet begrijpt dan een slag voor zn harses......... heel duidelijk en heel eenvoudig. Een paard begrijpt helemaal niks van woordjes, wel van een klank...........

Met Sanne ben ik ook heel makkelijk, ik waarschuw en de waarschuwing negeren heeft gevolgen die ik eerder uitgelegd heb bij waarschuwing........ ik hoef alleen maar te waarschuwen om gewenst gedrag te krijgen. Waarschuwingen negeren heeft wel eens geleid tot een forse tik op r billen de trap op...... eigenlijk hetzelfde als met de paarden,

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-04 13:51

Heerlijk gijsenkim ... precies mezelf die ik hoor praten *LOL*

iefke

Berichten: 28837
Geregistreerd: 28-08-03
Woonplaats: Tilburg e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 22:49

Toch fijn dat mijn mening ook geldt voor een aantal andere bokkers...